Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
    Heb daarstraks telefoon van de garage gekregen, met de melding dat mijn insignia ST morgen binnen komt. Op de bestelbon staat week 27, deze week dus. Vrijdag kan ik hem gaan halen. Kan ik er toch nog wat km mee doen voor ik er mee op verlof vertrek.
    Man arbeitet gut in Deutschland, vertelde de verkoper. Ze zijn de levertijd aan het inkorten, was 8 à 9 weken. Verkoper heeft vrijdag nog 1 ST Sport verkocht met levertijd 6 weken ( week 32 ).
    Heb er ondertussen al wa zitten mee cruisen. De onze is de vrijdag, na 15 lange weken, eindelijk in onze garage geraakt. Tja, wat kan ik meer zeggen dan wat hier al overvloedig aan bod kwam ??
    Is gewoon een fantastische slee ... Heb al mensen vol bewondering gezien en heb al venijnige/jaloerse blikken gezien.
    Yes, ik ben wel happy
    In grove lijnen wat zaken getest, zoals mp3 en stilleggen, gps (die blijkbaar nog sneller werkt dan die in onze vorige wagen (was ook vast)), de "blauwe tand" verbinding (2 gsm's getest en beiden direkt ok). Volgende zal zeker de flexride worden, maar eerst nog wat rustige km's doen.
    Wat anderen al zeiden over de 20" velgen .... klopt volledig. Ik ken andere wagens met kleinere velgen die harder bonken. Bij ons merk je er al niks van ...
    Voor mij (die van een vinnige benzine komt) was de eerste versnelling even wennen
    Is nu al stukken beter, maar in het begin was het toch even schrikken ... ikke, stilgevallen ??
    Het grappige is hoe mensen plots stil worden ... Vandaag nog, ah, nieuwe wagen ? Welk merk ? Opel, eens kijken ? Vanaf dan ... stilte (beige leder in combinatie met donker bruine dashboard is toch wel mooi hoor, zorgt voor een zachte overgang) Enigste reaktie die er nog uitkwam : "Ah, ik heb ook nen 245 van band". Hm, ok ... ik heb 20 duimers
    Ah ja, het wachten was moeilijk, maar de beloning .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nitrocious Bekijk Berichten
      Heb er ondertussen al wa zitten mee cruisen. De onze is de vrijdag, na 15 lange weken, eindelijk in onze garage geraakt. Tja, wat kan ik meer zeggen dan wat hier al overvloedig aan bod kwam ??
      Is gewoon een fantastische slee ... Heb al mensen vol bewondering gezien en heb al venijnige/jaloerse blikken gezien.
      Yes, ik ben wel happy
      In grove lijnen wat zaken getest, zoals mp3 en stilleggen, gps (die blijkbaar nog sneller werkt dan die in onze vorige wagen (was ook vast)), de "blauwe tand" verbinding (2 gsm's getest en beiden direkt ok). Volgende zal zeker de flexride worden, maar eerst nog wat rustige km's doen.
      Wat anderen al zeiden over de 20" velgen .... klopt volledig. Ik ken andere wagens met kleinere velgen die harder bonken. Bij ons merk je er al niks van ...
      Voor mij (die van een vinnige benzine komt) was de eerste versnelling even wennen
      Is nu al stukken beter, maar in het begin was het toch even schrikken ... ikke, stilgevallen ??
      Het grappige is hoe mensen plots stil worden ... Vandaag nog, ah, nieuwe wagen ? Welk merk ? Opel, eens kijken ? Vanaf dan ... stilte (beige leder in combinatie met donker bruine dashboard is toch wel mooi hoor, zorgt voor een zachte overgang) Enigste reaktie die er nog uitkwam : "Ah, ik heb ook nen 245 van band". Hm, ok ... ik heb 20 duimers
      Ah ja, het wachten was moeilijk, maar de beloning .....
      proficiat; na een maand voel ik me ook nog zo gelukkig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
        een extra tip : als je de lakstift in je bezit hebt, gebruik dan niet het ingebouwde penceeltje.
        Dit penceeltje is niet fijn genoeg waardoor je teveel verf aanbrengt. Neem een fijn schilderspenseeltje (voorbeeld van je kinderen) en na goed schudden van het potje breng je beetje bij beetje de verf aan op de beschadigde plaats. Stop als het putje opgevuld is. Laat dit nu een paar dagen uitharden. Daarna ga je met een polish (voorbeeld poorboys SSR1 of Meguiars ultimate compound de plaats licht polieren. Je zal merken dat het hierdoor veel minder opvalt.
        Ah ja; nog vergeten :meestal krijg je een extra potje erbij met glanzende lak. vooraleer te polishen na het uitharden breng je een klein beetje lak aan (met je ander penseeltje)
        rest van verhaal zie je hiervoor al beschreven. Veel succes!
        bedankt!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jonathan_h Bekijk Berichten
          bedankt!!
          graag gedaan....je hebt PM.

Comment

• Ik heb post ontvangen van Navteq ivm de update van cd/dvd europa. Weet er iemand of het inderdaad een nieuwere versie is dan de degene die we nu hebben? Zowel de mailing als de site zijn hierin niet echt duidelijk.

Comment

• Zaterdag 10 juli mijn Insignia ST Sport 130 pk gaan afhalen, geleverd zoals gezegd: week 27.
              Heb nu 450 km gereden, en mijn eerste indruk is wauw Als ge van Nissan SUV ( X-trail ) in deze insignia stapt is het wel even wennen. Met de elektrische handrem heb ik wel wat problemen. Bij het achteruit rijden zeker, komt laat los vind ik. Ligt misschien aan mij, of gaat in het begin misschien nog wat stroef.
              Ook de centrale communicatie draaiknop heb ik al een paar keer onbewust ingedrukt. Als men schakelt of als de arm gewoon op de centrale armsteun rust, voer je ongewilt een commando in. Voor de rest niets dan lof voor deze wagen, na een paar jaar vreemd te zijn gegaan ligt mijn hart nu terug 100% bij Opel. Nu kan ik nog wat km rijden, om de wagen gewoon te worden en begin augustus naar Spanje ( Malaga ) te rijden, 2300 km.

Comment

Zaterdag 10 juli mijn Insignia ST Sport 130 pk gaan afhalen, geleverd zoals gezegd: week 27.
                Heb nu 450 km gereden, en mijn eerste indruk is wauw Als ge van Nissan SUV ( X-trail ) in deze insignia stapt is het wel even wennen. Met de elektrische handrem heb ik wel wat problemen. Bij het achteruit rijden zeker, komt laat los vind ik. Ligt misschien aan mij, of gaat in het begin misschien nog wat stroef.
                Ook de centrale communicatie draaiknop heb ik al een paar keer onbewust ingedrukt. Als men schakelt of als de arm gewoon op de centrale armsteun rust, voer je ongewilt een commando in. Voor de rest niets dan lof voor deze wagen, na een paar jaar vreemd te zijn gegaan ligt mijn hart nu terug 100% bij Opel. Nu kan ik nog wat km rijden, om de wagen gewoon te worden en begin augustus naar Spanje ( Malaga ) te rijden, 2300 km.

proficiat...in ' t wit is die ST erg fraai.
                Je zal er een prima reiswagen aan hebben

Comment

Zaterdag 10 juli mijn Insignia ST Sport 130 pk gaan afhalen, geleverd zoals gezegd: week 27.
                  Ik mag de mijne dinsdag afhalen... jiepie jiepie... eindelijk...

K

Comment

Gij hebt geluk want wij gaan ook in aug naar malaga,maar mijn vrouwke wil niet met den insignia.Te ver zegt ze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
                      Gij hebt geluk want wij gaan ook in aug naar malaga,maar mijn vrouwke wil niet met den insignia.Te ver zegt ze.
                      Wanneer gaan jullie? Ik vertrek op 14 augustus en ben op 15 of 16 augustus daar. Normaal eerste dag rond de 13 a' 1400 km en laatste dag 900 a' 1000km.
                      Als ik met de vlieger ga, moet ik altijd bijbetalen. Ik ben fotograaf en heb rond de 15 a' 20kg fotomateriaal bij.
                      Ik verblijf daar bij een kameraad die daar woont. Als ge ginder een witte ST met belgisch kenteken ziet rond rijden, steek dan je hand op dan kunnen we eentje gaan drinken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
                        Je moet tegen het vrouwke zeggen dat vliegen vele nadelen heeft:
                        -is duurder
                        -je kan niet meenemen wat je wil
                        -je moet die douane passeren...doen dikwijls moeilijk
                        -je hebt niet veel plaats om te zitten
                        -als er weer een aswolk passeert ben je de klos
                        -je kan onderweg niet kiezen wat je eet.
                        -je ziet niks onderweg....buiten wat wolken.
                        - ze kan meer kleedjes en cadeautjes kopen ginder...die probleemloos mee naar huis kunnen.
                        -Als de omgeving ginder wat tegenvalt, dan kan je uitstappen doen met de auto naar waar je maar wilt...goedkoper dan de georganiseerde uitstappen door de touroperators!

Als je onderweg een slaapplaats zoekt; is de rit niet zo lang.
                        Je kan genieten van je nieuwe wagen die tevens ingereden wordt.
                        Als je moe wordt dan stop je gewoon even en pauzeer je...

Nog meer voordelen weten?

Comment

-is duurder
                          - ze kan meer kleedjes en cadeautjes kopen ginder...die probleemloos mee naar huis kunnen.
                          -Als de omgeving ginder wat tegenvalt, dan kan je uitstappen doen met de auto naar waar je maar wilt...goedkoper dan de georganiseerde uitstappen door de touroperators!

Wij gaan elk jaar met de wagen naar Tarifa (+/- 150km voorbij Malaga). Ritje goed te doen. Eerste dag circa 1500km bollen. 2de dag nog 700 :-) Nog een voordeel: ge moet ginder geen auto huren :-) Is iets goedkoper met de auto (op basis van 2pers). Als ge met 3 of 4 in auto zit doe je pas echt voordeel :-) Met goede zetels, een goede reisgezel en 24u goede muziek vliegt de tijd voorbij. Ps: goede tip: in de buurt van Jaén rij je bergen in, staat een bordje 50km/u op autostrade... Niet te veel sneller want is écht een linke bocht. Zoals elke goede belg "pffff, 50 voor nen bocht, 70 zal ook wel gaan". Resultaat: lag het eerste jaar bijna aan 70 in de ravijn... Voor de rest, geen verkeer dus cruisen maar. Landes zijn saai (150km @100km/u, kaarsrecht maar véél controles) en net voorbij Madrid hebt ge nog een stukje van 150km kaarsrecht (echt geen enkele bocht!). Enjoy!! Insignia zal het goed doen en wordt goed gerodeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
                            Ik mag de mijne dinsdag afhalen... jiepie jiepie... eindelijk...

K
                            schoon voiture ,hij staat te blinken !

nu nog ietske lager leggen .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                              Wij gaan elk jaar met de wagen naar Tarifa (+/- 150km voorbij Malaga). Ritje goed te doen. Eerste dag circa 1500km bollen. 2de dag nog 700 :-) Nog een voordeel: ge moet ginder geen auto huren :-) Is iets goedkoper met de auto (op basis van 2pers). Als ge met 3 of 4 in auto zit doe je pas echt voordeel :-) Met goede zetels, een goede reisgezel en 24u goede muziek vliegt de tijd voorbij. Ps: goede tip: in de buurt van Jaén rij je bergen in, staat een bordje 50km/u op autostrade... Niet te veel sneller want is écht een linke bocht. Zoals elke goede belg "pffff, 50 voor nen bocht, 70 zal ook wel gaan". Resultaat: lag het eerste jaar bijna aan 70 in de ravijn... Voor de rest, geen verkeer dus cruisen maar. Landes zijn saai (150km @100km/u, kaarsrecht maar véél controles) en net voorbij Madrid hebt ge nog een stukje van 150km kaarsrecht (echt geen enkele bocht!). Enjoy!! Insignia zal het goed doen en wordt goed gerodeerd.
                              Bedankt voor de info.

Hier 2 foto's van mijn wagen.

Comment

Wanneer gaan jullie? Ik vertrek op 14 augustus en ben op 15 of 16 augustus daar. Normaal eerste dag rond de 13 a' 1400 km en laatste dag 900 a' 1000km.
                                Als ik met de vlieger ga, moet ik altijd bijbetalen. Ik ben fotograaf en heb rond de 15 a' 20kg fotomateriaal bij.
                                Ik verblijf daar bij een kameraad die daar woont. Als ge ginder een witte ST met belgisch kenteken ziet rond rijden, steek dan je hand op dan kunnen we eentje gaan drinken.
                                Wij vertrekken den 18aug(met de vlieger)en zitten in benalmedana.
                                Mijn broer woont daar.Kan ze niet meer overtuigen omdat we met een babytje zitten van 3maand.Ik zal het zeker in het oog houden of ik je misschien daar tegen kom.Misschien tot daar dan......

Comment

-is duurder

Kan ze misschien beter thuislaten....

Comment

Bedankt voor de info.

Hier 2 foto's van mijn wagen.

Knappe wagen....wat voor velgen zijn deze? Ze staan hem erg goed. Zijn deze 19"?

Comment

• 18"
                                      Standaard voor een 'Sport'

Comment

• Vandaag een insignia break in een olijfgroene tint gezien. Best mooi en uniek kleur. (denk niet dat het metalic is trouwens)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                                          18"
                                          Standaard voor een 'Sport'
                                          Volgens mij zijn deze standaard voor de sport (eveneens 18") Volgens mij zijn bij die andere wielen de wangen van de band dunner....ik vermoed dat die (van rosse64) dus 19" zijn.
                                          Last edited by ; 13/07/2010, 00:46.

Comment

Working...
                                          X