Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tips en ervaringen!

Beste Insignia Rijders,

Sta op het punt om ST te kopen( 130pk ecoflex versie), maar twijfel nog tussen wat opties.

-Flexride (heb met een Sport versie gereden bij de dealer, maar bestel zelf cosmo versie). Is dit een aanrader op de cosmo versie, aangezien die toch geen verlaagd chassis heeft?

-Infinity Sound System (als extra optie bij de dvd800) Groot verschil of niet?

- Is 745 incl btw om hem te laten chippen in de garage veel of niet? Beter ergens anders?

Ik weet dat hier en daar wel iets staat maar zie het bos niet meer door de bomen

Alvast bedankt voor de tips

Tom

Comment

• is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind flexride één van de betere opties.

doe nu elke dag 250 km, is zalig zacht in tour. Af en toe eens naar Duitsland, en aan 220km/uur leg je 'm graag eens in sport ipv tour.

verschil tussen tour en normal is wel minder te merken, verschil tussen tour en sport is dag en nacht.

Comment

• het infinity-sound system hebben we zelf ook in onze ST. Nog geen moment spijt van gehad. Vele vollere klank dan bij het standaard systeem. De subwoofer zit netjes uit de weg onder de valse bodem net achter de achterzetel. Je ziet er dus niks van....horen des te meer Het systeem blijft zelfs op hogere volumes, netjes zuiver klinken.

Heb je ook al eens gedacht over de optionele AGR-zetels met regelbare dijbeensteun? Deze zitten echt perfect en geven ook de onderrug erg veel steun.

Comment

• Ben persoonlijk ook héél tevreden over flexride.
          Verschil is goed te merken.

Infinity sound systeem geeft echt een meerwaarde aan de DVD800.
          Heb verschil al gehoord met "standaard" luidsprekers, en dan is keuze snel gemaakt.

Wist wel niet dat opel dealers zelf motor chippen...
          Is in mijn garage ondenkbaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
            ik zal ook verzekerd zijn bij opel ( overstap van kbc ) , en zou een franchise van 0 euro hebben met eerste aangifte en niets omhoog (bm 0) bij tweede aangifte gewoon verzekering omhoog zoals bij andere maatschapijen en alsnoch geen franchise.

ik verschiet ervan dat dit nog toegepast word franchises, blijkbaar gedaan om meer verzekeringen te verkopen , deze kosten dan minder.

groetjes
            erwin
            Ik heb bij mijn tweede aangifte WEL franchise en geen verzekering omhoog,dat is de juiste formule.Is wel in omnium en niet in BA.
            Eerste keer ben ikzelf tegen een paaltje gereden met het achteruit rijden en de parkeersensoren die niet werkten. 2000 euro kosten en de verzekering heeft alles vergoed.
            2 dagen later heeft op de parking van de GB iemand mijn bumper en gardeboe meegepakt.
            Weer aangegeven en nu wel franchise van dik 600 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
              Beste Insignia Rijders,

Sta op het punt om ST te kopen( 130pk ecoflex versie), maar twijfel nog tussen wat opties.

-Flexride (heb met een Sport versie gereden bij de dealer, maar bestel zelf cosmo versie). Is dit een aanrader op de cosmo versie, aangezien die toch geen verlaagd chassis heeft?

- Is 745 incl btw om hem te laten chippen in de garage veel of niet? Beter ergens anders?

Ik weet dat hier en daar wel iets staat maar zie het bos niet meer door de bomen

Tom
              Ik heb flexride en als ie standaard afgeveerd wordt zoals ie bij mij op "sport" staat gaat ie onmiddellijk zoals mijn vectra GTS de deur uit. Als het door de flexride is dat ie met mijn 20 inch velgen zo lekker zacht rijdt dan MOET er op al mijn volgende auto's flexride bij.
              Voor 200 euro heb je bij Pioneer een subwoofer die op de plaats van het reservewiel komt.
              Je ziet er niks van en is veel goedkoper dan Infinity. Ikzelf heb een subwoofer en de "gewone" speakers. Ik daag iedereen uit met een Infinity om hetzelfde resultaat als ik te bekomen.
              Dus ik zou gewoon een subwoofer voorzien en GEEN infinity nemen.
              Uw garage wil die chippen ? Welke specificaties en welke garantie geeft ie daarop ?
              En waarom zou je een 130 pk kopen en hem laten chippen naar een 160 pk ?
              Dat slaat toch nergens op ? Of kan ie van 130 ineens naar 190 a 200 pk ?
              Lijkt me geen aanrader op een ecoflexversie omdat de versnellingsbak andere verhoudingen heeft en volgens mij gaat ie te warm lopen zodat je tandwielen gaan "smelten".
              En dat is geen fabeltje,persoonlijk meegemaakt met mijn Alhambra.
              115 pk standaard en laten chippen naar 150 pk.
              Na twee jaar en 45.000 km verder was het feest voorbij. Bijna 6000 euro voor een ruilboite en geen tussenkomst in garantie. Op 85.000 km was ook nog eens mijn turbo eraan. 1250 euro kosten.Heb toen maar beslist om terug een opel aan te schaffen. Chippen ?? Mij niet meer gezien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                het infinity-sound system hebben we zelf ook in onze ST. Nog geen moment spijt van gehad. Vele vollere klank dan bij het standaard systeem. De subwoofer zit netjes uit de weg onder de valse bodem net achter de achterzetel. Je ziet er dus niks van....horen des te meer Het systeem blijft zelfs op hogere volumes, netjes zuiver klinken.

Heb je ook al eens gedacht over de optionele AGR-zetels met regelbare dijbeensteun? Deze zitten echt perfect en geven ook de onderrug erg veel steun.
                De ergonomische sportzetels zitten er inderdaad ook bij, maar daarover twijfelde ik niet !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                  Ben persoonlijk ook héél tevreden over flexride.
                  Verschil is goed te merken.

Infinity sound systeem geeft echt een meerwaarde aan de DVD800.
                  Heb verschil al gehoord met "standaard" luidsprekers, en dan is keuze snel gemaakt.

Wist wel niet dat opel dealers zelf motor chippen...
                  Is in mijn garage ondenkbaar...
                  Nagevraagd en kon perfect. Heb mij laten vertellen dat het motorblok toch hetzelfde is en dat de instellingen dan gewoon worden verzet naar een 160pk versie. Toch nog best eens wat meer navragen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    Ik heb flexride en als ie standaard afgeveerd wordt zoals ie bij mij op "sport" staat gaat ie onmiddellijk zoals mijn vectra GTS de deur uit. Als het door de flexride is dat ie met mijn 20 inch velgen zo lekker zacht rijdt dan MOET er op al mijn volgende auto's flexride bij.
                    Voor 200 euro heb je bij Pioneer een subwoofer die op de plaats van het reservewiel komt.
                    Je ziet er niks van en is veel goedkoper dan Infinity. Ikzelf heb een subwoofer en de "gewone" speakers. Ik daag iedereen uit met een Infinity om hetzelfde resultaat als ik te bekomen.
                    Dus ik zou gewoon een subwoofer voorzien en GEEN infinity nemen.
                    Uw garage wil die chippen ? Welke specificaties en welke garantie geeft ie daarop ?
                    En waarom zou je een 130 pk kopen en hem laten chippen naar een 160 pk ?
                    Dat slaat toch nergens op ? Of kan ie van 130 ineens naar 190 a 200 pk ?
                    Lijkt me geen aanrader op een ecoflexversie omdat de versnellingsbak andere verhoudingen heeft en volgens mij gaat ie te warm lopen zodat je tandwielen gaan "smelten".
                    En dat is geen fabeltje,persoonlijk meegemaakt met mijn Alhambra.
                    115 pk standaard en laten chippen naar 150 pk.
                    Na twee jaar en 45.000 km verder was het feest voorbij. Bijna 6000 euro voor een ruilboite en geen tussenkomst in garantie. Op 85.000 km was ook nog eens mijn turbo eraan. 1250 euro kosten.Heb toen maar beslist om terug een opel aan te schaffen. Chippen ?? Mij niet meer gezien...
                    Polleke , die sub van pioneer ... heb je daar wat meer info over ?
                    hoe is die bvb aangesloten ?
                    of ligt de bekabeling er van de infiniti?

btw van die tandwielen is wel extreem maar het kan ...
                    ze zal wel wat te " droog "gestaan hebben dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                      Polleke , die sub van pioneer ... heb je daar wat meer info over ?
                      hoe is die bvb aangesloten ?
                      of ligt de bekabeling er van de infiniti?

btw van die tandwielen is wel extreem maar het kan ...
                      ze zal wel wat te " droog "gestaan hebben dan

Temperatuursensor van de boite gaf niet aan dat die te warm liep..
                      Normaal moet je een signaal krijgen als de olie meer dan 90 graden warm wordt.
                      Veel te warm gelopen toen ik uit vakantie kwam en op 250 km van thuis had ik enkel nog 1ste en 2de versnelling. Voor de rest niks,zelfs geen achteruit...
                      VAB laten komen en de trailer op,bij Beerens in Antwerpen wisten ze mij te zeggen dat het door de tuning kwam want dat normaal de temperatuur van de olie niet boven de 90 graden uitkomt. Omdat ze eigenlijk niet berekend is op een hoger koppel liep de temperatuur te hoog op met dit als resultaat.

Die wordt zelfs vastgemaakt met de originele bevestiging van het reservewiel.

De TS-WX610A dekt een breed gamma van ruim honderd auto´s, met diverse installatieoplossingen voor specifieke automerken. Dankzij zijn Speaker Level Input voor eenvoudige aansluiting op af fabriek gemonteerde audiotoestellen, is hij erg eenvoudig te installeren. De nieuwe subwoofer van Pioneer kost € 299,-.
                      Maar je kan die al vinden voor 240 euro.

Deze zit er bij mij in.

Maar ik ga die vervangen door de andere.
                      Ik heb die laten aansluiten door een installateur a la ARC.
                      Kostte mij 25 euro.
                      Wordt aangesloten achteraan de bekabeling van de radio op de luidsprekerkabels.
                      Last edited by ; 27/07/2010, 20:40.

Comment

Temperatuursensor van de boite gaf niet aan dat die te warm liep..
                        Normaal moet je een signaal krijgen als de olie meer dan 90 graden warm wordt.
                        Veel te warm gelopen toen ik uit vakantie kwam en op 250 km van thuis had ik enkel nog 1ste en 2de versnelling. Voor de rest niks,zelfs geen achteruit...
                        VAB laten komen en de trailer op,bij Beerens in Antwerpen wisten ze mij te zeggen dat het door de tuning kwam want dat normaal de temperatuur van de olie niet boven de 90 graden uitkomt. Omdat ze eigenlijk niet berekend is op een hoger koppel liep de temperatuur te hoog op met dit als resultaat.

Die wordt zelfs vastgemaakt met de originele bevestiging van het reservewiel.

De TS-WX610A dekt een breed gamma van ruim honderd auto´s, met diverse installatieoplossingen voor specifieke automerken. Dankzij zijn Speaker Level Input voor eenvoudige aansluiting op af fabriek gemonteerde audiotoestellen, is hij erg eenvoudig te installeren. De nieuwe subwoofer van Pioneer kost € 299,-.
                        Maar je kan die al vinden voor 240 euro.

Deze zit er bij mij in.

Maar ik ga die vervangen door de andere.
                        Ik heb die laten aansluiten door een installateur a la ARC.
                        Kostte mij 25 euro.
                        Wordt aangesloten achteraan de bekabeling van de radio op de luidsprekerkabels.
                        owkee thx !

ga is horen morgen of ik die via het werk niet goedkoper heb

merci voor de tip !

Comment

owkee thx !

ga is horen morgen of ik die via het werk niet goedkoper heb

merci voor de tip !
                          Mag je me altijd laten weten !!!

Comment

Beste Insignia Rijders,

Tom
                            Heb een 130 pk Cosmo met Flexride. Goede wegligging zonder aan comfort in te boeten.
                            Al hou ik meer van een paar centimeter lager, maar da's vooral optisch.

Een ecoflex laten chippen...?
                            Er klopt ergens toch iets niet. Maar dat zal aan mij liggen...

En, laat je niks wijsmaken, gechipte wagens brengen vroeg of laat miserie.
                            En 't zal nooit aan de tuning zelf liggen natuurlijk!

Comment

Mag je me altijd laten weten !!!

owkee .

btw op ebay duitsland staan ze 199€ + 18 € verzending .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
                                Heb een 130 pk Cosmo met Flexride. Goede wegligging zonder aan comfort in te boeten.
                                Al hou ik meer van een paar centimeter lager, maar da's vooral optisch.

Een ecoflex laten chippen...?
                                Er klopt ergens toch iets niet. Maar dat zal aan mij liggen...
                                Dat gevoel heb ik dus ook...

Comment

owkee .

btw op ebay duitsland staan ze 199€ + 18 € verzending .

Prachtig !

Zelfs 198 euro en 9,90 euro verzending !

Last edited by ; 27/07/2010, 21:03.

Comment

Beste Insignia Rijders,

Tom
                                    Tom,

Het panoramische dak is ook een leuke optie. Hebben er al enorm van genoten!
                                    Alsook de AFL.

Comment

• Was dus de dealer die het zelf voorstelde. Ik luister nog even wat het doet met garantie en dergelijke...

Ga toch sowieso stukje gewoon rijden en eens bekijken wat het geeft, die 130pk. Vind extra power wel leuk, maar BIV en rijtaks swingen dan echt wel de pan uit...

Alvast bedankt voor de reacties!

Comment

Prachtig !

Zelfs 198 euro en 9,90 euro verzending !

http://cgi.ebay.de/Pioneer-TS-WX610A...item5adafabec5
                                        GEWELDIG!!! wordt dus hier ook besteld
                                        Iemand een tip waar ik deze in het Limburgse kan laten installeren......of heeft er iemand een vriend van de neef van de oom van de zus van de achterbuurman die expert op dit gebied is??
                                        Ik kan er dus niks van.....

Thanks.....
                                        2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                        2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                        2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                        2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                        http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                          GEWELDIG!!! wordt dus hier ook besteld
                                          Iemand een tip waar ik deze in het Limburgse kan laten installeren......of heeft er iemand een vriend van de neef van de oom van de zus van de achterbuurman die expert op dit gebied is??
                                          Ik kan er dus niks van.....

Thanks.....
                                          Ik ken iemand ja,die dat bij mij ook gedaan heeft.
                                          Werkt al 25 jaar bij een car hifi center.
                                          Maar dan zal je wel tot in Antwerpen moeten komen...

Comment

Working...
                                          X