Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
    GEWELDIG!!! wordt dus hier ook besteld
    Iemand een tip waar ik deze in het Limburgse kan laten installeren......of heeft er iemand een vriend van de neef van de oom van de zus van de achterbuurman die expert op dit gebied is??
    Ik kan er dus niks van.....

Thanks.....

als je het zelf wil (laten) doen hier de kabel configuratie ...gevonden op een duits forum

Das ist die Frage, die ich nicht beantworten kann. Fakt ist, dass die gleichen Kabel, je nach Ausrüstung mit und ohne Verstärker, unterschiedliche Funktionen haben:

Ohne Verstärker:
    31 Schwarz-Gelb, Rechts Vorne Lautsprecher Signal (-)
    32 Braun-Blau, Links Vorne Lautsprecher Signal (-)
    33 Schwarz-Blau, Rechts Hinten Lautsprecher Signal (-)
    34 Schwarz-Grün, Links Hinten Lautsprecher Signal (-)
    39 Gelb, Rechts Vorne Lautsprecher (+)
    40 Blau, Links Vorne Lautsprecher (+)
    41 Weiß, Rechts Hinten Lautsprecher (+)
    42 Grün, Links Hinten Lautsprecher (+)

Mit Verstärker:
    31 Orange-Schwarz, Vorne Niedrig Niveau Audio (-)
    32 Braun-Blau, Links Vorne Niedrig Niveau Audio (-)
    33 Schwarz-Blau, Rechts Hinten Niedrig Niveau Audio (-)
    34 Braun Links Hinten Niedrig Niveau Audio (-)
    39 Gelb, Rechts Vorne Niedrig Niveau Audio Signal
    40 Blau, Links Vorne Niedrig Niveau Audio Signal
    41 Braun-Weiß, Rechts Hinten Niedrig Niveau Audio Signal
    42 Schwarz-Grün, Links Hinten Niedrig Niveau Audio Signal

Sollten die Kabel 31 Orange-Schwarz, 34 Braun, 41 Braun-Weiß und 43 Schwarz-Grün sein, würde ich davon ausgehen, dass das Radio "Vorverstärkersignale" liefert. Einen entsprechenden externen Adapter kann ich nirgends finden.

het komt erop neer dat met een infinity systeem de radio dvd800 wordt geprogrameerd zodat deze een lowlevel signaal geeft.

volledige config van de kabel

Am Radio befindet sich ein 44 poliger Stecker mit folgender Belegung. Die Belegung differiert bei Fahrzeugen mit Soundsystem/Verstärker und ohne. Teilweise mit den gleichen Kabelfarben.

2 Gelb, Integral-Mittelstapel Serielle Daten Niedrig
    3 BARE, Integral-Mittelstapel Serielle Daten Abschirmung
    4 Orange, Mitte Kanal Niedrig Niveau Audio Signal (-)
    5 Weiß-Schwarz, Subwoofer Niedrig Niveau Audio (-)
    6 Schwarz-Gelb, Mobiltelefon Spracheingabe Niedrig Bezug
    7 Grau, Fernbedienung Radio Rechts Audio Signal (2)
    8 Braun-Schwarz, Fernbedienung Radio Audio (-)
    9 BARE, Vorne Audio Ableitungskabel
    10 Grün-Weiß, Rechts Zusatz-Audio Signal (2)
    11 Blau, Zusatz-Erkennungssignal
    13 Grau,INFOTAINMENT-DISPLAY - FARB-INFODISPLAY (CID) oder Gelb, GRAFIK INFO-DISPLAY (GID)
    16 Grün-Violett,INFOTAINMENT-DISPLAY Mitte Integral-Mittelstapel Serielle Daten Hoch
    17 BARE, Diskret Audio Ableitungskabel
    18 Violett-Blau, Mitte Kanal Niedrig Niveau Audio Signal
    19 Weiß 0.35, Subwoofer Niedrig Niveau Audio Signal
    20 Gelb, Mobiltelefon Spracheingabe Signal
    21 Grün-Weiß,Fernbedienung Radio Rechts Audio Signal (1)
    22 Braun-Weiß, Fernbedienung Radio Links Audio Signal
    23 Grau-Weiß,Zusatz-Audio Gemeinsam Signal
    24 Violett-Weiß, Links Zusatz-Audio Signal (2)
    27 Grau, INFOTAINMENT-DISPLAY - FARB-INFODISPLAY (CID) oder Grün, GRAFIK INFO-DISPLAY (GID)
    28 Grün, OHNE RADIO (-ENTFALL) Niedriggeschwindigkeit GMLAN Serielle Daten
    29 BARE, Links Vorne Audio Ableitungskabel
    30 BARE, Links Hinten Audio Ableitungskabel
    31 Schwarz-Gelb, ohne Lautsprechersystem Rechts Vorne Lautsprecher Signal (-) (1) oder Orange-Schwarz, MIT VERSTÄRKER Vorne Niedrig Niveau Audio (-)
    32 Braun-Blau, MIT VERSTÄRKER Links Vorne Niedrig Niveau Audio (-) oder Links Vorne Lautsprecher Signal (-) (1)
    33 Schwarz-Blau, MIT VERSTÄRKER Rechts Hinten Niedrig Niveau Audio (-) oder Rechts Hinten Lautsprecher Signal (-)
    34 Schwarz-Grün, Links Hinten Lautsprecher Signal (-) oder Braun Links Hinten Niedrig Niveau Audio (-)
    35 Gelb, Mittelgeschwindigeit GMLAN Serielle Daten (+)
    36 Weiß, Mittelgeschwindigeit GMLAN Serielle Daten (-)
    37 Orange, Verstärker Steuerung
    38 Schwarz,Masse
    39 Gelb, Rechts Vorne Niedrig Niveau Audio Signal oder Rechts Vorne Lautsprecher (+) (1)
    40 Blau, Links Vorne Niedrig Niveau Audio Signal oder Links Vorne Lautsprecher (+) (1)
    41 Braun-Weiß, Rechts Hinten Niedrig Niveau Audio Signal oder Weiß 1Rechts Hinten Lautsprecher (+)
    42 Grün, Links Hinten Lautsprecher (+) oder Schwarz-Grün, Links Hinten Niedrig Niveau Audio Signal
    43 Weiß, Entertainment Fernbedienung Freigabesignal
    44 Rot-Grün, Batterie-Plusspannung

Davon gehen bei Soundsystem/Verstärker folgende Kabel auf einen 16 poligen Stecker am Verstärker:

1 Braun-Blau, Links Vorne Niedrig Niveau Audio (-)
    2 Orange-Schwarz, Vorne Niedrig Niveau Audio (-)
    3 Braun, Links Hinten Niedrig Niveau Audio (-)
    4 Schwarz-Blau, Rechts Hinten Niedrig Niveau Audio (-)
    6 Orange, Verstärker Steuerung
    7 Violett-Blau, Mitte Kanal Niedrig Niveau Audio Signal
    8 Weiß, Subwoofer Niedrig Niveau Audio Signal
    9 Blau, Links Vorne Niedrig Niveau Audio Signal
    10 Gelb, Rechts Vorne Niedrig Niveau Audio Signal
    11 Schwarz-Grün, Links Hinten Niedrig Niveau Audio Signal
    12 Braun-Weiß, Rechts Hinten Niedrig Niveau Audio Signal
    13 Weiß, Entertainment Fernbedienung Freigabesignal
    15 Orange, Mitte Kanal Niedrig Niveau Audio Signal (-)
    16 Weiß-Schwarz, Subwoofer Niedrig Niveau Audio (-)
    (alle lof gaat naar de mensen die deze configuratie gegevens hebben gepubliceerd )

groetjes
    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      wel blijkbaar is het zo als je geen infinity hebt heb je ook geen kabelboom die tot in de laadruimte gaat , je moet dan via een high-low adapter en aftakking via de achterste luidspreker(s) draden gaan trekken tot in de laadruimte
      dit blijkt me een serieuze job te zijn ( heb er foto's van gezien , wagen was gewoon afgebroken ) die als je ze moet laten uitvoeren veel geld kost , je kan dan wel kiezen wat je neemt voor apparatuur.
      ikzelf zou dan eerder opteren voor een infinity systeem met een bijkomende sub en phase shifter zodat je de bas lekker naar voor kan trekken.die kan je parallel over de infinity sub zetten.

groetjes
      Erwin
      had ik al gevonden op't werk dat er geen kabel ligt

btw kost mij niks ,doe dit allemaal zelf wel ( 15 jaar Opel ervaring) dan weet je de draden wel liggen .

maar eerst moet de madam het nog willen ,ik kreeg zo'n antwoordt alla " gij mé uwen bass "

vrouwen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
        had ik al gevonden op't werk dat er geen kabel ligt

btw kost mij niks ,doe dit allemaal zelf wel ( 15 jaar Opel ervaring) dan weet je de draden wel liggen .

maar eerst moet de madam het nog willen ,ik kreeg zo'n antwoordt alla " gij mé uwen bass "

vrouwen hé
        ik weet niet of de uitsparing voor de infinity al in de bodem zit un de st als je geen infinity hebt , anders kan je mischien zelf iets ineen puzzelen.
        ofwel ander speakers nemen , vroeger werden er dual cones gebruikt dit gaf op een kleine opervlakte zeer goed resultaat .mischien is het voldoende om de gewone speakers te vervangen door een goed merk HQ speakers .

wat die vrouwen betreft , kweet wat ge bedoeld....... mijn vrouwtje vond het zelfs de moeite niet om een gps in haar nieuwe wagen te hebben ( waarschijnlijk mijn schuld ik rij zelfs met gps verkeerd dus ze zal denken dat die toestellen nie te slim zijn ).
        gewoon es gaan shoppen en zo langs de neus weg een audio winkel passeren , een goede onderhandelaar kan dan zijn slag slaan kleedje -> wooferke

groetjes
        Erwin

ps
        ik weet niet of het mogelijk is om de radio te herprogrammeren zodat je een versterker kan aansluiten , had ergens gelezen dat dit niet meer ging bv een niet aangekochte optie zou niet meer te activeren zijn ( had iets te maken dat je als je de laptop aansluit je een vin nummer moet invoeren en deze voert dan een kontrole uit op de geinstalleerde opties).

Comment

• [quote=erwinvo1964;4140309]ik weet niet of de uitsparing voor de infinity al in de bodem zit un de st als je geen infinity hebt , anders kan je mischien zelf iets ineen puzzelen.

Volgens ik kan zien bij onze ST met infinity is dat die subwooferbak gewoon onder de vloer ligt achter de zetel; dus in het dubbelbodemvak . Als je achter de auto staat grenst hij tot net voor de reserwielbak. Er is dus geen speciale uitsparing voor voorzien. Als ik hem, bij manier van spreken, bij ons losschroef dan kan hij er zo bij jullie ingelegd worden. Er ligt blijkbaar wel een kabel tot in het koffer met een fiche waarop die subwooferbak aangesloten zit. Vermoedelijk vertrekt die kabel van achter de radio tot in de kofferruimte.
          Als jullie willen mogen jullie natuurlijk eens komen kijken...en luisteren....
          De standaard speakers in de deuren vervangen door betere exemplaren zal natuurlijk wel helpen, maar ik weet niet of het versterkervermogen van het gewone tov het infinity-systeem even groot is. De standaard luidsprekers in de deuren zijn bij ons ook zwaardere infinity-exemplaren. Ik kan bij ons het volume bijna volledig opendraaien zonder vervorming waar te nemen....

Comment

• Dag iedereen

Ben misschien op zoek naar een andere ruime wagen en de ST heeft hierbij wel mijn aandacht getrokken, zeker nu ik eergisteren eentje gezien volledig OPC-line.

Iemand foto's van een SP met OPC-line en de optionele Recaro zetels? Deze laatste optie is een leuke denk ik
            Last edited by KBK Racing; 29/07/2010, 01:07.
            sigpic

Comment

hmmmm... dit is het voorstel dat ik kreeg , er staat inderdaad iets van een eerste keer 0 euro maar er wordt met geen woord gerept van een franchise bij tweede schadegeval.

ik doe er een beeleke bij ;-)
              wel had ik me laten vertellen dat bij een pertetotal in de eerste drie jaar je gewoon een nieuwe wagen zou krijgen, dit was een van de redenen dat ik naar opel verzekering overstap

groetjes
              Erwin
              Dat staat normaal in uw polis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                hey polleke

dat zou tof zijn, ben bereid er een borg voor te betalen.

grtjs
                Je hoeft er geen borg voor te betalen.
                Als ik die terugkrijg in de staat waarin je die hebt komen halen en je bent ermee geholpen dan ben ik tevreden.Hoelang zou je die nodig hebben ?

Comment

wel blijkbaar is het zo als je geen infinity hebt heb je ook geen kabelboom die tot in de laadruimte gaat , je moet dan via een high-low adapter en aftakking via de achterste luidspreker(s) draden gaan trekken tot in de laadruimte
                  dit blijkt me een serieuze job te zijn ( heb er foto's van gezien , wagen was gewoon afgebroken ) die als je ze moet laten uitvoeren veel geld kost , je kan dan wel kiezen wat je neemt voor apparatuur.
                  ikzelf zou dan eerder opteren voor een infinity systeem met een bijkomende sub en phase shifter zodat je de bas lekker naar voor kan trekken.die kan je parallel over de infinity sub zetten.

groetjes
                  Erwin
                  Bij mij is er afgetakt aan de stekker achter de radio.
                  Hoef je geen halve auto voor af te breken.
                  Was op 30 minuten klaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    Je hoeft er geen borg voor te betalen.
                    Als ik die terugkrijg in de staat waarin je die hebt komen halen en je bent ermee geholpen dan ben ik tevreden.Hoelang zou je die nodig hebben ?
                    hey polleke

weet niet hoelang die herstelling duurt, ga volgende week eens langs de hersteller en dan zal ik jou nog iets laten weten.
                    in ieder geval al bedankt dat je dit wil doen.

grtjs

Gino

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                      hey polleke

weet niet hoelang die herstelling duurt, ga volgende week eens langs de hersteller en dan zal ik jou nog iets laten weten.
                      in ieder geval al bedankt dat je dit wil doen.

grtjs

Gino

OK ik hoor het wel.

Comment

Dat staat normaal in uw polis.
                        ok ....... dan zal ik nog ff moeten wachten tot ik de wagen ga halen , de verzekering zou dan in werking treden, en ik zou dan ineens mijn polis krijgen.

we zien wel , de laatste 15 a 20 jaar heeft de verzekering goed aan mij verdiend , nog geen schadegeval gehad , maar je zal zien als je je omnium opzegt dan heb je meestal prijs

groetjes
                        Erwin

Comment

Bij mij is er afgetakt aan de stekker achter de radio.
                          Hoef je geen halve auto voor af te breken.
                          Was op 30 minuten klaar.
                          als je een goede vakman hebt is dat idd geen probleem , maar er zal altijd wel iets los gemaakt worden veronderstel ik ( dorpel onderkant dashbord ), of heeft hij zo een toestel gebruikt waarmee je audio op dc kan superponeren en dan via 12v dc koffer er terug uithaalt?

werk je met een aparte versterker voor je sub?of is die pioneer die je hebt ineens voorzien van een versterker?

mischien allemaal stomme vragen, maar die info kan mischien gebruikt worden door andere forumleden he .
                          mischien een tip voor de doe het zelvers , nooit denken + luidspreker=positief -luidspreker=negatief , we leggen de negatief aan de aarde aka chassis ( wat vroeger de regel was) en we vertrekken met 1 draad per ls naar achter , niet doen dus de nieuwe radio's zijn uitgerust met TDAxxxx achtige versterkers die eigenlijk in een brug staan , als je hier de -ls aan de chassis van de wagen hangt heb je twee mogelijkheden het is een goed amp-ic met beveiliging en hij gaat in protectie , of er komen indianen uit met de bijbehorende rooksignalen

groetjes
                          Erwin

ff offtopic : als ge dan toch bas wil he zie beeleke , nadeel ge kunt uw boodschappen niet meer kwijt
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

En goed hersteld ?
                            Met de juiste kleur ?
                            Velgen zijn alle 4 goed hersteld.
                            Bijkleuren is bij 3 velgen heel goed, maar 1 velg was erg ver beschadigd en moet normaal gezien volledig herspoten worden.
                            Heb hem over breed stuk laten bijkleuren, maar dit blijf je zien...

Als het echt perfect moet zijn, is het velgen laten herstellen, en volledig laten herspuiten.
                            Kleur die op 20" velgen zit, is niet standaard "opel" kleurtje...

Comment

Ik heb er twee (20 inch) met beschadiging (wie niet) en dat kost ook geld.
                              Je rijdt dan wel met iets exclusief !
                              Had ook na de winter 2 beschadigde velgen, en maar één reservewiel...
                              Heb via via 2 splinternieuwe 20" velgen kunnen bijkopen met lichte beschadiging...
                              ( Beschadiging was door transporteur bij afrijden van een nieuwe insignia van vrachtwagen en garage had via verzekering 2 nieuwe velgen gekregen )
                              Heb deze dan eerst laten herstellen, en dan met mijn beschadigde gewisseld...

Comment

ok ....... dan zal ik nog ff moeten wachten tot ik de wagen ga halen , de verzekering zou dan in werking treden, en ik zou dan ineens mijn polis krijgen.

we zien wel , de laatste 15 a 20 jaar heeft de verzekering goed aan mij verdiend , nog geen schadegeval gehad , maar je zal zien als je je omnium opzegt dan heb je meestal prijs

groetjes
                                Erwin
                                Bij mij idem dito.
                                Laagste bonus-malus en ik heb mij Insignia nu al 11 maanden en mijn omnium al 2 keer aangesproken. En zelfs voor zaken die niet eens mijn schuld waren...
                                En dan krijg je van de verzekering een brief dat ze je gaan in het oog houden want U heeft reeds 2 keer gebruik gemaakt van uw omnium voor eigen schade en dat dit kan leiden van schorsing van de polis...
                                Die hebben sinds 1984 nog maar één keer een ongeval in fout moeten uitbetalen !
                                Toen heb ik met mijn Frontera van een Peugeot break een compact gemaakt

Comment

als je een goede vakman hebt is dat idd geen probleem , maar er zal altijd wel iets los gemaakt worden veronderstel ik ( dorpel onderkant dashbord ), of heeft hij zo een toestel gebruikt waarmee je audio op dc kan superponeren en dan via 12v dc koffer er terug uithaalt?

werk je met een aparte versterker voor je sub?of is die pioneer die je hebt ineens voorzien van een versterker?

mischien allemaal stomme vragen, maar die info kan mischien gebruikt worden door andere forumleden he .
                                  mischien een tip voor de doe het zelvers , nooit denken + luidspreker=positief -luidspreker=negatief , we leggen de negatief aan de aarde aka chassis ( wat vroeger de regel was) en we vertrekken met 1 draad per ls naar achter , niet doen dus de nieuwe radio's zijn uitgerust met TDAxxxx achtige versterkers die eigenlijk in een brug staan , als je hier de -ls aan de chassis van de wagen hangt heb je twee mogelijkheden het is een goed amp-ic met beveiliging en hij gaat in protectie , of er komen indianen uit met de bijbehorende rooksignalen

groetjes
                                  Erwin

ff offtopic : als ge dan toch bas wil he zie beeleke , nadeel ge kunt uw boodschappen niet meer kwijt
                                  De radio moet er inderdaad uit.
                                  En de bekabeling is via de middenconsole onder het tapijt naar achter gelegd.
                                  Als je de achterbank naar voor klapt gaat dat heel goed.
                                  Mijn sub is voorzien van een ingebouwde versterker.Dat maakt het juist zo handig.
                                  En ik trek 2 fiches uit en haal hem zo uit de koffer.
                                  Zal hier straks wat foto's posten,ben hier nu m'n ochtendtasje koffie aan't nuttigen...
                                  Last edited by ; 29/07/2010, 08:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                                    Velgen zijn alle 4 goed hersteld.
                                    Bijkleuren is bij 3 velgen heel goed, maar 1 velg was erg ver beschadigd en moet normaal gezien volledig herspoten worden.
                                    Heb hem over breed stuk laten bijkleuren, maar dit blijf je zien...

Als het echt perfect moet zijn, is het velgen laten herstellen, en volledig laten herspuiten.
                                    Kleur die op 20" velgen zit, is niet standaard "opel" kleurtje...
                                    Dat is een kleur met zwarte ondercoating.
                                    Mijn carrossier wou er niet aan beginnen in ieder geval.
                                    Is zelfs voor mij een raadsel hoe ze die enkel maar kunnen bijspuiten.
                                    Enfin,de techniek staat niet stil zeker ?

Comment

Bij mij idem dito.
                                      Laagste bonus-malus en ik heb mij Insignia nu al 11 maanden en mijn omnium al 2 keer aangesproken. En zelfs voor zaken die niet eens mijn schuld waren...
                                      En dan krijg je van de verzekering een brief dat ze je gaan in het oog houden want U heeft reeds 2 keer gebruik gemaakt van uw omnium voor eigen schade en dat dit kan leiden van schorsing van de polis...
                                      Die hebben sinds 1984 nog maar één keer een ongeval in fout moeten uitbetalen !
                                      Toen heb ik met mijn Frontera van een Peugeot break een compact gemaakt

Spijtig dat je die Frontera hebt weggedaan Pol....in 84' was dat een echt prototype....dat nu heel veel waard had geweest.....Drink nog een koffietje en geniet ervan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                        Spijtig dat je die Frontera hebt weggedaan Pol....in 84' was dat een echt prototype....dat nu heel veel waard had geweest.....Drink nog een koffietje en geniet ervan
                                        Haha,nee wat ik bedoel is dat ik sinds 1984 in het bezit ben van een verzekering en rijbewijs.
                                        Mijn ongelukje is zo'n 10 jaar later gebeurd !

Comment

• Als ik dit allemaal lees dan neem ik gewoon de Infinity! Paar honderd euro zal mij toch wel wat gepruts (ik ken mezelf :-) ) uitsparen...

Comment

Working...
                                          X