Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Hallo Medeforummers,
    vandaag had ik de eer en het genoegen om de splinternieuwe Insignia ST van ERWINVO te mogen waxen. Ik wou jullie toch een paar fotootjes laten zien van het resultaat. De kleur pomme granate red had ik nog nooit gezien op een ST....ik moet zeggen dat het hem prachtig staat
    Onderweg nog even een bezoekje gehad van KORO die dezelfde kleur van wagen in z'n bezit heeft.
    Het was een gezellig samenzijn en het was tof om deze mensen eens te ontmoeten in 't echt
    Na de beurt kregen we al een bui te verwerken...om te checken of hij wel goed beschermd is nu.
    De werkwijze was als volgt : stap 1 wassen ; stof verwijderen en modder (Erwin had z'n ofroad-capaciteiten al even getest )
    stap 2 : glazen ( glans ophalen en lak voeden)
    stap 3 : waxen met erg goede wax en bandjes behandelen
    stap 4 : velgen in de wax zetten met hittebestendige wax

Ps : voor diegenen die willen weten welke produkten ik hiervoor gebruikt hebt kan je even gaan kijken op volgende link (staan ook nog wat meer foto's) : http://forum.carclean.nl/cc_postsm14...spx#post146195

Zoals altijd weer een vlekkeloos resultaat !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
      hey polleke

ben bij LWE geweest in Ekeren, mag de velg één van de dagen binnenenbrengen.
      zal 2 dagen duren, wanneer past het voor jou dat ik je wintervelg kan komen halen.

grtjes

Gino
      Zeg maar wanneer je die gaat brengen.
      Ekeren ligt naast Brasschaat...

Comment

• oi,

vandaag opgevallen ....den dingdong gaat ongeveer 10 sec en valt dan stil......
        wel ook gemerkt dat functies die met de zetels te maken hebben ( heb sportzetels met ventilatie en geheugen) zoals automatisch verwarming / koeling zetels uit de menu uit zijn.

ook easy step out functie is zeer onlogisch , bij stilleggen motor en verwijderen sleutel en na opening deur gaat de zetel achteruit ( doch niet helemaal op het einde , hier zou een instelling voor mogen komen zodat je zelf het eindpunt kan instellen ), en nu komt het onlogische bij opening deur gaat de zetel terug naar voor ipv te wachten tot je zit en bv je sleutel op het contact steekt.
        in de garage achter gevraagd , weten geen antwoord daarop of dit te programmeren valt , moest eens naar de klantendienst opel bellen , daar krijg ik het antwoord dat dit geregeld moet worden in de garage.
        ( hoop dat dit geen kaske-muur-kaske procedure wordt )

@wim , dat die deuren gesloten werden blijkt een fout te zijn in de functie - vergrendelen als deur open met optie vertraagd vergrendelen aan - te zijn.( deze optie gewoon op uit zetten zou je behoeden dat je deuren vergrendelen met de sleutel op het contact ) ikzelf vind dit een bug , in de garage zeggen ze dat dit het Amerikaans systeem is , normaal gezien moeten ze een polling doen naar contactslot-deuren voordat ze proberen te vergrendelen.
        ik heb de functie ongewild ontgrendelen getest en hier sluit hij wel degelijk na een tot twee minuten de deuren terug en zet het alarm terug actief.
        blijkbaar hebben ze met de nieuwe update nieuwe bugs geïntroduceerd in de software.

groetjes,
        Erwin.
        Last edited by ; 09/08/2010, 21:06.

Comment

• Ook ik ben gevallen voor een insignia sports tourer, en wel met de volgende specificaties:

De 1.6 turbo sport met sportplus pakket. (o.a. Flexride, alu pedalen, donker getint glas, sportstoelen en 19 inch velgen).

Vorige week heeft de leasemaatschappij de wagen besteld en volgens de dealer is hij (pas) 15 oktober te leveren. Ruim 2 maanden wachten..... zucht........ Tot die tijd moet ik het doen met foto's van anderen: dus schroom niet, plaats er zoveel mogelijk !

Gr. van Jan ongeduld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scheepie Bekijk Berichten
            Ook ik ben gevallen voor een insignia sports tourer, en wel met de volgende specificaties:

De 1.6 turbo sport met sportplus pakket. (o.a. Flexride, alu pedalen, donker getint glas, sportstoelen en 19 inch velgen).

Vorige week heeft de leasemaatschappij de wagen besteld en volgens de dealer is hij (pas) 15 oktober te leveren. Ruim 2 maanden wachten..... zucht........ Tot die tijd moet ik het doen met foto's van anderen: dus schroom niet, plaats er zoveel mogelijk !

Gr. van Jan ongeduld
            proficiat , en ge moogt blij zijn ..... maar 2 maand wachten... ik heb er 5 mogen wachten

groetjes
            Erwin

ps: medeforummers , ik heb mijn configuratie op het forum geplaatst ..... gewoon ff op insignia in mijn handtekening klikken en je bent vertrokken
            Last edited by ; 09/08/2010, 20:58.

Comment

• Momenteel 37 Insignia's op het forum.
              Last edited by McClane; 09/08/2010, 23:38.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Hallo Erwin,
                de easy step out functie werkt bij jou blijkbaar anders dan bij ons....Bij het verwijderen van de sleutel gaat de zetel een eind achteruit (zoals bij jou), maar bij het instappen en de sleutel in het contact te steken gebeurt er niks. Je moet zelf op één van de geheugenknopjes duwen (en blijven duwen) tot hij weer volledig juist staat.
                Ivm de comfortfuncties van de zetel (ventilatie,...) staat er ook niks in de menu's.
                De dingdong blijft bij ons veel langer klinken dan bij jou....hoelang heb ik nog niet getest (...lang genoeg om krankjorum te worden)
                De zelfsluitende deuren na het openen met de sleutel en niet in te stappen heb ik vanaf het begin al uitgeschakeld...vond ik irritant. Ik heb het wel even getest: als de sleutel op het contact zit....sluit hij niet! Misschien komt dit omdat we geen alarm hebben...

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                oi,

vandaag opgevallen ....den dingdong gaat ongeveer 10 sec en valt dan stil......
                wel ook gemerkt dat functies die met de zetels te maken hebben ( heb sportzetels met ventilatie en geheugen) zoals automatisch verwarming / koeling zetels uit de menu uit zijn.

ook easy step out functie is zeer onlogisch , bij stilleggen motor en verwijderen sleutel en na opening deur gaat de zetel achteruit ( doch niet helemaal op het einde , hier zou een instelling voor mogen komen zodat je zelf het eindpunt kan instellen ), en nu komt het onlogische bij opening deur gaat de zetel terug naar voor ipv te wachten tot je zit en bv je sleutel op het contact steekt.
                in de garage achter gevraagd , weten geen antwoord daarop of dit te programmeren valt , moest eens naar de klantendienst opel bellen , daar krijg ik het antwoord dat dit geregeld moet worden in de garage.

@wim , dat die deuren gesloten werden blijkt een fout te zijn in de functie - vergrendelen als deur open met optie vertraagd vergrendelen aan - te zijn.( deze optie gewoon op uit zetten zou je behoeden dat je deuren vergrendelen met de sleutel op het contact ) ikzelf vind dit een bug , in de garage zeggen ze dat dit het Amerikaans systeem is , normaal gezien moeten ze een polling doen naar contactslot-deuren voordat ze proberen te vergrendelen.
                ik heb de functie ongewild ontgrendelen getest en hier sluit hij wel degelijk na een tot twee minuten de deuren terug en zet het alarm terug actief.
                blijkbaar hebben ze met de nieuwe update nieuwe bugs geïntroduceerd in de software.

groetjes,
                Erwin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten

Moeten we toch eens een meeting organiseren....genoeg stof tot praten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scheepie Bekijk Berichten
                    Ook ik ben gevallen voor een insignia sports tourer, en wel met de volgende specificaties:

Gr. van Jan ongeduld
                    proficiat en welkom.....er staan al heel wat foto's op hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                      oeps

Groetjes
                      Erwin
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                        hey polleke

ben bij LWE geweest in Ekeren, mag de velg één van de dagen binnenenbrengen.
                        zal 2 dagen duren, wanneer past het voor jou dat ik je wintervelg kan komen halen.

grtjes

Gino
                        heb mijn 20 " er vandaag afgehaald en hij moest mee naar carrosserie ACH in Kontich (Gman)

Ben benieuwd hoe en wanneer ik hem terug krijg .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                          oeps

Groetjes
                          Erwin
                          Bij mij werkt de link wel.
                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Hier werkt de link ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                              Hier werkt de link ook niet.
                              hier evenmin

Comment

• hallo, kan er mij iemand enige info of raad geven ivm met winterbanden. Ben van plan voor komende winter andere velgen met winterbanden aan te schaffen. Maar heb gezien dat originele opel velgen met winterbanden meer dan 1000 euro kosten?

Comment

• voor een 750 a 800 kan je bij de Opel-dealer ook al een set op stalen wielen kopen.
                                  Een bandenboer is waarschijnlijk goedkoper.

Comment

• [quote=erwinvo1964;4155632]hoi,

aan alle ecoflexers , mischien hebben deze vinnetjes iets te maken met de ecoflex , betere wind-geleiding? . als de ecoflexers een willen zien en deze hebben allen zo iets dan weten we ook weeral waarvoor deze dienen.

groentjes
                                    Erwin

De mijne is van 8/2009, geen ecoflex en ik heb ze wel.

Grtz Alanus
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Winterbanden

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                      voor een 750 a 800 kan je bij de Opel-dealer ook al een set op stalen wielen kopen.
                                      Een bandenboer is waarschijnlijk goedkoper.
                                      Klopt McClane, bij de bandenboer zal het waarschijnlijk wel goedkoper uit te halen zijn.

Het geheel origineel houden blijf ik echter toch de voorkeur aan geven, maar dat is ieders keus natuurlijk....
                                      Voor een € 300,- meer dan de € 800,- voor stalen Opel velgen (16 of 17 inch) en hiervoor 18 inch lichtmetaal origineel Opel te krijgen vind ik toch de overweging wel waard........en oogt ook nog 10 keer beter.
                                      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                      http://www.originelevelgen.be

Comment

• Heb vandaag met een Ecoflex Insignia ST gereden, in 160Pk Cosmo..
                                        Die 160 pk worden volledig de kop ingedrukt door die veel te lange versnellingen...Zonde.
                                        Ik heb een Vectra gehad, die was pakken ruimer vanbinnen. Lelijke kar, no argument there, maar dit is design boven alles.
                                        Een grote logge auto met weinig binnenruimte tov de buitenafmetingen...De koffer is geen break waardig.
                                        Het enige geluk wat Opel momenteel heeft, is dat de Passat niet meer te bestellen is wegens nieuw model, en de Mondeo enorme levertijden heeft vanwege de achterblijvende injectoren voor de motoren.
                                        Verkopers willen de auto vergelijken met Audi en Mercedes, maar dat is in mijn ogen toch nog een andere categorie.
                                        Verdienstelijke poging, maar that's it..
                                        No offence voor zij die hem wel besteld hebben of mee rijden, maar ik vond het niet echt een geslaagd vlaggeschip van een Duits merk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          Heb vandaag met een Ecoflex Insignia ST gereden, in 160Pk Cosmo..
                                          Die 160 pk worden volledig de kop ingedrukt door die veel te lange versnellingen...Zonde.
                                          Ik heb een Vectra gehad, die was pakken ruimer vanbinnen. Lelijke kar, no argument there, maar dit is design boven alles.
                                          Een grote logge auto met weinig binnenruimte tov de buitenafmetingen...De koffer is geen break waardig.
                                          Het enige geluk wat Opel momenteel heeft, is dat de Passat niet meer te bestellen is wegens nieuw model, en de Mondeo enorme levertijden heeft vanwege de achterblijvende injectoren voor de motoren.
                                          Verkopers willen de auto vergelijken met Audi en Mercedes, maar dat is in mijn ogen toch nog een andere categorie.
                                          Verdienstelijke poging, maar that's it..
                                          No offence voor zij die hem wel besteld hebben of mee rijden, maar ik vond het niet echt een geslaagd vlaggeschip van een Duits merk.
                                          Gelukkig verschillen smaken.

Comment

Working...
                                          X