Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Heb vandaag met een Ecoflex Insignia ST gereden, in 160Pk Cosmo..
    Die 160 pk worden volledig de kop ingedrukt door die veel te lange versnellingen...Zonde.
    Ik heb een Vectra gehad, die was pakken ruimer vanbinnen. Lelijke kar, no argument there, maar dit is design boven alles.
    Een grote logge auto met weinig binnenruimte tov de buitenafmetingen...De koffer is geen break waardig.
    Het enige geluk wat Opel momenteel heeft, is dat de Passat niet meer te bestellen is wegens nieuw model, en de Mondeo enorme levertijden heeft vanwege de achterblijvende injectoren voor de motoren.
    Verkopers willen de auto vergelijken met Audi en Mercedes, maar dat is in mijn ogen toch nog een andere categorie.
    Verdienstelijke poging, maar that's it..
    No offence voor zij die hem wel besteld hebben of mee rijden, maar ik vond het niet echt een geslaagd vlaggeschip van een Duits merk.
    Wat die koffer betreft moet je maar eens het jaarlijkse magazine napluizen waar alle modellen in staan en dan kom je tot de conclusie dat er maar één is met een grotere koffer, nl de Skoda.
    Zelf een V70 of Bmw 5 zijn koffer is kleiner. (volgens dit tijdschrift en in liters)
    Een echte break zoals vroeger met een meter overbouw vind je inderdaad niet meer.
    Daarom noemen ze het nu sportstourer ipv break zeker.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Heb vandaag met een Ecoflex Insignia ST gereden, in 160Pk Cosmo..
      Die 160 pk worden volledig de kop ingedrukt door die veel te lange versnellingen...Zonde.
      Ik heb een Vectra gehad, die was pakken ruimer vanbinnen. Lelijke kar, no argument there, maar dit is design boven alles.
      Een grote logge auto met weinig binnenruimte tov de buitenafmetingen...De koffer is geen break waardig.
      Het enige geluk wat Opel momenteel heeft, is dat de Passat niet meer te bestellen is wegens nieuw model, en de Mondeo enorme levertijden heeft vanwege de achterblijvende injectoren voor de motoren.
      Verkopers willen de auto vergelijken met Audi en Mercedes, maar dat is in mijn ogen toch nog een andere categorie.
      Verdienstelijke poging, maar that's it..
      No offence voor zij die hem wel besteld hebben of mee rijden, maar ik vond het niet echt een geslaagd vlaggeschip van een Duits merk.
      Er is inderdaad een duidelijk verschil tussen een Opel en Audi, BMW, Mercedes,...
      Grootste verschil is de PRIJS...
      Als ik prijs bekijk van m´n Insignia en dan ga kijken bij Audi of BMW wat ik daar voor zelfde prijs krijg, is dat minder dan niks...
      Voor Opel is Insignia weldegelijk hun vlaggeschip.
      Als ik vlaggeschip wil bij BMW of Audi, loopt mijn budget letterlijk op de klippen...
      Vergelijk de verkoopcijfers van 2009 eens van Passat, Mondeo en Insignia ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
        Vergelijk de verkoopcijfers van 2009 eens van Passat, Mondeo en Insignia ...
        En wat moet dat dan bewijzen?
        Febiac geeft die cijfers blijkbaar niet gratis weg, maar in duitsland zijn ze wel te vinden, voor Q42009:

Passat 16000
        Insignia 7000
        Mondeo 5000

Toch straf dat een model op zijn laatste benen nog zo'n voorsprong kan houden.

Voor het overige ben ik wel akkoord wat hierboven werd gezegd. Het is een mooie poging, maar er blijft een duidelijk verschil tov het welbekende trio.

En dat van die prijs is altijd hetzelfde argument van Toyota/Ford/Renault/Opel rijders. Het is idd goedkoper. You get what you pay for

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
          En wat moet dat dan bewijzen?
          Febiac geeft die cijfers blijkbaar niet gratis weg, maar in duitsland zijn ze wel te vinden, voor Q42009:

Passat 16000
          Insignia 7000
          Mondeo 5000

Toch straf dat een model op zijn laatste benen nog zo'n voorsprong kan houden.

Voor het overige ben ik wel akkoord wat hierboven werd gezegd. Het is een mooie poging, maar er blijft een duidelijk verschil tov het welbekende trio.

En dat van die prijs is altijd hetzelfde argument van Toyota/Ford/Renault/Opel rijders. Het is idd goedkoper. You get what you pay for
          De passat heeft in ieder geval véél betere benzine motoren.
          Ook de diesels van Opel staan niet echt top bekend.
          Met een beter motorenaanbod zou de insignia nog veel beter scoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
            hallo, kan er mij iemand enige info of raad geven ivm met winterbanden. Ben van plan voor komende winter andere velgen met winterbanden aan te schaffen. Maar heb gezien dat originele opel velgen met winterbanden meer dan 1000 euro kosten?
            Je kan best even Baarsje contacteren... hij kan je zeker verder helpen...
            Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
            Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
            Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
            Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
            Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Ik heb gezien dat de Insignia nieuwe kleurekes vanbuiten (en vanbinnen?) heeft gekregen, en dat het pomegrate red al weg is...

Officiele foto's van de nieuwe foto's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                De passat heeft in ieder geval véél betere benzine motoren.
                Ook de diesels van Opel staan niet echt top bekend.
                Met een beter motorenaanbod zou de insignia nog veel beter scoren.
                Veel betere benzinemotoren?....misschien aangenamere motoren, maar betrouwbaar????
                Lees er de vele berichten maar eens op na over de TFSI-motoren die de soep indraaien na nog geen 100.000 km gereden te hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                  Ik heb gezien dat de Insignia nieuwe kleurekes vanbuiten (en vanbinnen?) heeft gekregen, en dat het pomegrate red al weg is...

Inderdaad mijn auto wordt nog zeldzamer en het mooie myth green is ook weg.

De auto is leverbaar in iedere kleur zolang het maar zwart is. (oké grijs en blauw zijn er ook nog)

Comment

hallo, kan er mij iemand enige info of raad geven ivm met winterbanden. Ben van plan voor komende winter andere velgen met winterbanden aan te schaffen. Maar heb gezien dat originele opel velgen met winterbanden meer dan 1000 euro kosten?

Ik weet er 2e hands te koop .
                    als nieuw , van een betrouwbaar persoon .

heb de mijn er ook gehaald .

pb me maar indien interesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                      Ik heb gezien dat de Insignia nieuwe kleurekes vanbuiten (en vanbinnen?) heeft gekregen, en dat het pomegrate red al weg is...

Das goe nieuws, dan stijgt hij in waarde...
                      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                        hoi,

aan alle ecoflexers , mischien hebben deze vinnetjes iets te maken met de ecoflex , betere wind-geleiding? . als de ecoflexers een willen zien en deze hebben allen zo iets dan weten we ook weeral waarvoor deze dienen.

groentjes
                        Erwin

ps : er was ook nog een verschilletje in de afl lichten , wim weet daar het fijne van , iets met een plaatje dat in het licht steekt dacht ik.
                        Hallo,

Bij mij staan ze er ook op ( ecoFlex 05/2010 ). Bij het afhalen van de wagen schrok ik wel even van die vinnen, want ik had ze volgens mij daarvoor op geen enkel showroommodel gezien ( of ik moet ze niet opgemerkt hebben ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                          Hallo,

Bij mij staan ze er ook op ( ecoFlex 05/2010 ). Bij het afhalen van de wagen schrok ik wel even van die vinnen, want ik had ze volgens mij daarvoor op geen enkel showroommodel gezien ( of ik moet ze niet opgemerkt hebben ).
                          Ik vind die vinnen eigenlijk niet misstaan....maar wie ontsluierd nu het mysterie wanneer wel en wanneer ze niet geplaatst worden...en wat het nut ervan eigenlijk is

Comment

• Mijn 1.6t van april 2009 heeft ze ook.
                            En dat is toch geen ecoflex.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                              Ik vind die vinnen eigenlijk niet misstaan....maar wie ontsluierd nu het mysterie wanneer wel en wanneer ze niet geplaatst worden...en wat het nut ervan eigenlijk is
                              Heb onderstaande gevonden i.v.m. met de functie ervan :

De achterkant loopt naar beneden over in een ronde bumper en versterkt zo het aerodynamische silhouet dat het design van de auto bepaalt. De dakspoiler heeft hetzelfde effect en verlengt de dynamisch aflopende daklijn die door de dakrails wordt geaccentueerd. Hierdoor zorgt deze ervoor dat de sportieve verhoudingen van de Insignia sedan ook bij de Sports Tourer behouden blijven. Ook wordt de lucht zo langer langs het dak geleid, wat de luchtweerstand verkleint. Hetzelfde effect hebben twee verticale vinnen die de dakspoiler en de achterlichten verbinden. De luchtstroom wordt scherp afgesneden, waardoor de opwaartse druk achteraan wordt verkleind

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                                Heb onderstaande gevonden i.v.m. met de functie ervan :

De achterkant loopt naar beneden over in een ronde bumper en versterkt zo het aerodynamische silhouet dat het design van de auto bepaalt. De dakspoiler heeft hetzelfde effect en verlengt de dynamisch aflopende daklijn die door de dakrails wordt geaccentueerd. Hierdoor zorgt deze ervoor dat de sportieve verhoudingen van de Insignia sedan ook bij de Sports Tourer behouden blijven. Ook wordt de lucht zo langer langs het dak geleid, wat de luchtweerstand verkleint. Hetzelfde effect hebben twee verticale vinnen die de dakspoiler en de achterlichten verbinden. De luchtstroom wordt scherp afgesneden, waardoor de opwaartse druk achteraan wordt verkleind

da's goed gevonden....maar waarom is het bij sommigen niet nodig om die opwaartse druk te verkleinen??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                  da's goed gevonden....maar waarom is het bij sommigen niet nodig om die opwaartse druk te verkleinen??
                                  als je kijkt naar de foto's op tweedehands site, dan valt het vooral op de bij de ST de "sport" versie vooral deze vinnen niet heeft?

Comment

als je kijkt naar de foto's op tweedehands site, dan valt het vooral op de bij de ST de "sport" versie vooral deze vinnen niet heeft?

vreemd; da's nu eigenlijk de versie waar ik ze ze wel op zou verwachten....

Comment

de mijne is een cosmo st dus waarom op bepaalde autos wel en waarom bij andere niet , zal eens een mail naar opel klantendienst schrijven .

groetjes
                                      Erwin.

Comment

de mijne is een cosmo st dus waarom op bepaalde autos wel en waarom bij andere niet , zal eens een mail naar opel klantendienst schrijven .

groetjes
                                        Erwin.
                                        Vraag het aan Erwin, en hij doet het ... Niks is hem teveel...bedankt.
                                        Ik ben trouwens benieuwd.

Comment

zal eens een mail naar opel klantendienst schrijven .

Dat wordt lachen! Bij opel weten ze helemaal niets namelijk.
                                          Toen de insignia net uit was werden er op dit forum vragen beantwoord die Opel Nederland niet kon beantwoorden.
                                          Nu zijn we hier met z'n allen wel freaks maar die passie mag je toch ook van een importeur verwachten.

Comment

Working...
                                          X