Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    oi;

    volgens uw meterke zit ge aan 8.1 ( ik zie dat je dat in orde hebt ) , de vraag is of idd al de updates zijn uitgevoerd maar ook hoeveel opties je hebt op de wagen , bv een platte st zou ongeveer 1630 wegen een cosmo met enkele opties ongeveer 1730 , die van mij weegt meer dan 1800 ( 1860 als ik het goed heb , is een full option doch geen 20" en geen trekhaak ) - een panoramisch dak zou een 120kg wegen - dus je verstaat hoe meer gewicht hoe meer verbruik.
    toch hangt alles af van hoe je rijd , je kan bv heel rustig rijden maar geen gebruik maken van je rollout systeem door te vroeg je koppeling in te duwen , bv defensief rijden beïnvloed ook je verbruik ( ik had met mijn zafira een gemiddeld verbruik van 6.3l/100 dat is redelijk laag ).

    wat ook kan is bv als je een 130pk of 160 pk hebt , een 130pk moet harder werken dan een 160pk en als je dan een zware wagen hebt kan het zijn dat je verbruik hoger is met een 130pk, het zijn allemaal wat veronderstellingen die kunnen leiden naar een verklaring of oplossing.

    je verbruik is zeer relatief , zo kan bv iemand die iets vlotter is toch minder verbruiken dan iemand die zeer rustig rijd maar niet op al die voorgaande dingen let.

    ik ben bv ook benieuwd wat de at van mij gaat doen , desnoods schakel ik zelf af bij bv afremmen om de rollout actief te houden.

    dus eerst eens zien of je überhaupt alle updates van je motor management hebt en dan eens zien wat je wagen weegt , dit kan al veel doen/zeggen .


    groetjes
    Erwin.

    ps : neem vooral dit bericht niet verkeerd op he

    Het gebruik is afwisselend, alles komt evenveel aan bod.( autostrade, binnenwegen, enz).
    Normaal had ik een vlotte rijstijl maar door het hoge verbruik volg ik nu al 3 maand de "ideale rijstijl" van opel en VAB. Zo krijg ik hem op8,1 L.
    Sinds deze week rijd ik terug normaal (d.w.z.: het andere verkeer volgen en al eens optrekken tot 3000 toeren) en zit ik al terug op 9 L.
    Hij heeft alle motorupdates gehad en de garage houd zelf mijn kilometerstanden en verbruik bij.
    Wat de opties betreft valt dit wel mee denk ik, er zitten toch geen zware stukken bij zoals een dak.

    Groetjes Alain
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Het gebruik is afwisselend, alles komt evenveel aan bod.( autostrade, binnenwegen, enz).
      Normaal had ik een vlotte rijstijl maar door het hoge verbruik volg ik nu al 3 maand de "ideale rijstijl" van opel en VAB. Zo krijg ik hem op8,1 L.
      Sinds deze week rijd ik terug normaal (d.w.z.: het andere verkeer volgen en al eens optrekken tot 3000 toeren) en zit ik al terug op 9 L.
      Hij heeft alle motorupdates gehad en de garage houd zelf mijn kilometerstanden en verbruik bij.
      Wat de opties betreft valt dit wel mee denk ik, er zitten toch geen zware stukken bij zoals een dak.

      Groetjes Alain
      oi,

      wel een heeeeeel stomme vraag , waar tank jij diesel , want ik weet bv dat er bepaalde (witte producten / buitenlandse bedrijfjes / ect ) tankstations zijn die zich bezondigen aan het aanlengen van de diesel met water ( geloof me heb het zelf meegemaakt ) had op een bepaald moment ook een hoog verbruik op m'n zafira wat ik vreemd vond , en na wat rondvraag bleek dat deze water bij de diesel deden, nu het probleem met water is dat je wagen daar totaal niet op rijd , maar je maar daar wel het volle pond voor betalen.
      dit overtollige water wordt gewoon door de wagen terug via de uitlaat of via het automatisch aftapsysteem aan de dieselfilter uitgescheiden .
      misschien eens ergens anders gaan tanken , ik ga altijd bij een bepaalde tankstation tanken ( zonder reclame te maken het begint met L en eindigt met L , en sommige mans personen hebben het eerste deel van de naam als naam ) , daar weet ik van dat ik goed spul krijg .

      proberen zou ik zeggen je kan er nix verkeerd mee doen , buiten dan mischien een paar centen de liter meer betalen als je bv bij een heeel goedkoop tankstation tankt.

      groetjes
      Erwin

      ps : zet je bc eens op momentaan verbruik , en kijk dan eens of je rollout wel werkt dwz als je afremt zonder je koppeling in te duwen zou je 0 liter moeten verbruiken.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        er zitten toch geen zware stukken bij zoals een dak.

        Groetjes Alain
        viola se, onze eerste insi ST cabrio , sorry dit kon ik niet laten voorbijgaan

        groetjes
        Erwin

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
          viola se, onze eerste insi ST cabrio , sorry dit kon ik niet laten voorbijgaan

          groetjes
          Erwin
          Inderdaad, dat mag je niet laten passeren
          En ja, de rollout werkt.
          De hillstart dan weer niet.
          Weet er trouwens iemand of het veel werk is om de voorste bumper te verwijderen.(ivm andere grille)
          Het dak ging er trouwens gemakkelijk af.


          Ps: Ik tank altijd Esso.
          Last edited by Gixxer; 13/08/2010, 14:20.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Inderdaad, dat mag je niet laten passeren
            Ps: Ik tank altijd Esso.
            oi,

            probeer anders eens lukoil ( indien mogelijk ), gewoon een bak of drie om te proberen , als je het niet doet weet je het niet , gaat je verbruik naar beneden dan weet je genoeg , blijft het hetzelfde dan kan je dat al uitsluiten.

            groetjes
            Erwin

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              160 PK Cosmo Tourer.
              Nu 22.000 km en verbruik van 7,7l gemiddeld.
              Ben een vlotte rijder...
              Mijne 130PK Cosmo heeft 19000km en gem. verbruik van 8,3l (boordcomputer).
              Tank normaal gezien steeds Q8.
              Doe wel weinig autostrade, en rij sportief...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                Hallo Medeforummers,
                vandaag had ik de eer en het genoegen om de splinternieuwe Insignia ST van ERWINVO te mogen waxen. Ik wou jullie toch een paar fotootjes laten zien van het resultaat. De kleur pomme granate red had ik nog nooit gezien op een ST....ik moet zeggen dat het hem prachtig staat
                Onderweg nog even een bezoekje gehad van KORO die dezelfde kleur van wagen in z'n bezit heeft.
                Het was een gezellig samenzijn en het was tof om deze mensen eens te ontmoeten in 't echt
                Na de beurt kregen we al een bui te verwerken...om te checken of hij wel goed beschermd is nu.
                De werkwijze was als volgt : stap 1 wassen ; stof verwijderen en modder (Erwin had z'n ofroad-capaciteiten al even getest )
                stap 2 : glazen ( glans ophalen en lak voeden)
                stap 3 : waxen met erg goede wax en bandjes behandelen
                stap 4 : velgen in de wax zetten met hittebestendige wax

                Ps : voor diegenen die willen weten welke produkten ik hiervoor gebruikt hebt kan je even gaan kijken op volgende link (staan ook nog wat meer foto's) : http://forum.carclean.nl/cc_postsm14...spx#post146195

                Wim,

                Kan jij als kenner (toch als ik deze foto's zie en je uitleg lees op carclean) eens wat tips geven over welke pads en producten je best bijkoopt bij de dap500. Ik ga maandag mijn ST bestellen in carbon black en mijn vriendin rijdt met een audi a3 in het zwart... Ik weet niet of de kleur iets uitmaakt voor de producten?

                Thanks voor de info!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                  oi,

                  wel een heeeeeel stomme vraag , waar tank jij diesel , want ik weet bv dat er bepaalde (witte producten / buitenlandse bedrijfjes / ect ) tankstations zijn die zich bezondigen aan het aanlengen van de diesel met water ( geloof me heb het zelf meegemaakt ) had op een bepaald moment ook een hoog verbruik op m'n zafira wat ik vreemd vond , en na wat rondvraag bleek dat deze water bij de diesel deden, nu het probleem met water is dat je wagen daar totaal niet op rijd , maar je maar daar wel het volle pond voor betalen.
                  dit overtollige water wordt gewoon door de wagen terug via de uitlaat of via het automatisch aftapsysteem aan de dieselfilter uitgescheiden .
                  misschien eens ergens anders gaan tanken , ik ga altijd bij een bepaalde tankstation tanken ( zonder reclame te maken het begint met L en eindigt met L , en sommige mans personen hebben het eerste deel van de naam als naam ) , daar weet ik van dat ik goed spul krijg .

                  proberen zou ik zeggen je kan er nix verkeerd mee doen , buiten dan mischien een paar centen de liter meer betalen als je bv bij een heeel goedkoop tankstation tankt.

                  groetjes
                  Erwin

                  ps : zet je bc eens op momentaan verbruik , en kijk dan eens of je rollout wel werkt dwz als je afremt zonder je koppeling in te duwen zou je 0 liter moeten verbruiken.


                  Het is vrijwel onmogelijk om diesel aan te lengen met water . De water/olie emulsie zal zich altijd terug uitsettlen in je tank . Indien je ( hierop niet berekende ) dieselfilter faalt krijg je desastreuse gevolgen voor je injectiepomp . Wat ik wel al eens hoor ( ik werk voor Total ) is dat zogenaamde "witte pompen " hun diesel durven versnijden met industriële spoelolie . dit is gasolie gebruikt voor reiniging van allerlei ( vettige) installatie's. Alleen de grote merken hebben een productkontrole tot aan het station , bij andere leveringen stopt deze "uit raffinaderij" . Je wil niet weten wat deze troep doet aan onze high tech injectoren ...
                  Mij verbruik (160pk) schommelt tussen de 6.7l (lange snelle autostrade ritten ) en de 8.3 l (woon -werk verkeer)

                  Comment


                  • [quote=erwinvo1964;4163782]oi,

                    wel een heeeeeel stomme vraag , waar tank jij diesel ,

                    Dit is helemaal geen stomme vraag, vorig jaar heb ik een bak of 7 à 8 diesel getankt bij de Makro in Eke omdat hij daar 5 BF goedkoper stond dan bij de anderen , mijn verbruik was toen altijd als ik naar de ardennen reed gemiddeld 5,4 l/100km met CC aan 110 km/h en plots viel het mij op dat ik hem niet meer onder de 6 l kreeg tot zelfs 6,3 l ??? tot mijn vrouw zei " dat gaat toch niet aan die mazout van de Makro liggen zeker?? " ik vond het eest belachelijk maar toen ben ik het gestopt met tanken daar en na een paar bakken begon het weer te dalen , maar het heeft toch een tijdje geduurd voor hij terug op zijn 5,4 l stond , zo zie je maar

                    Comment


                    • [quote=Adam Opel;4164187]
                      Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                      oi,

                      wel een heeeeeel stomme vraag , waar tank jij diesel ,

                      Dit is helemaal geen stomme vraag, vorig jaar heb ik een bak of 7 à 8 diesel getankt bij de Makro in Eke omdat hij daar 5 BF goedkoper stond dan bij de anderen , mijn verbruik was toen altijd als ik naar de ardennen reed gemiddeld 5,4 l/100km met CC aan 110 km/h en plots viel het mij op dat ik hem niet meer onder de 6 l kreeg tot zelfs 6,3 l ??? tot mijn vrouw zei " dat gaat toch niet aan die mazout van de Makro liggen zeker?? " ik vond het eest belachelijk maar toen ben ik het gestopt met tanken daar en na een paar bakken begon het weer te dalen , maar het heeft toch een tijdje geduurd voor hij terug op zijn 5,4 l stond , zo zie je maar
                      Ik tank altijd bij Esso Express AAN Makro Deurne.
                      Die hanteren dezelfde prijs als Makro zelf maar je tankt wel kwaliteit !

                      Comment


                      • [quote=Adam Opel;4164187]
                        Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                        oi,

                        wel een heeeeeel stomme vraag , waar tank jij diesel ,

                        Dit is helemaal geen stomme vraag, vorig jaar heb ik een bak of 7 à 8 diesel getankt bij de Makro in Eke omdat hij daar 5 BF goedkoper stond dan bij de anderen , mijn verbruik was toen altijd als ik naar de ardennen reed gemiddeld 5,4 l/100km met CC aan 110 km/h en plots viel het mij op dat ik hem niet meer onder de 6 l kreeg tot zelfs 6,3 l ??? tot mijn vrouw zei " dat gaat toch niet aan die mazout van de Makro liggen zeker?? " ik vond het eest belachelijk maar toen ben ik het gestopt met tanken daar en na een paar bakken begon het weer te dalen , maar het heeft toch een tijdje geduurd voor hij terug op zijn 5,4 l stond , zo zie je maar
                        Ook in diesel zijn vele kwaliteiten beschikbaar, met de erbijhorende kwaliteits- en prijsverschillen. Even googlen en wikipedia raadplegen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                          Het is vrijwel onmogelijk om diesel aan te lengen met water . De water/olie emulsie zal zich altijd terug uitsettlen in je tank . Indien je ( hierop niet berekende ) dieselfilter faalt krijg je desastreuse gevolgen voor je injectiepomp . Wat ik wel al eens hoor ( ik werk voor Total ) is dat zogenaamde "witte pompen " hun diesel durven versnijden met industriële spoelolie . dit is gasolie gebruikt voor reiniging van allerlei ( vettige) installatie's. Alleen de grote merken hebben een productkontrole tot aan het station , bij andere leveringen stopt deze "uit raffinaderij" . Je wil niet weten wat deze troep doet aan onze high tech injectoren ...
                          Mij verbruik (160pk) schommelt tussen de 6.7l (lange snelle autostrade ritten ) en de 8.3 l (woon -werk verkeer)
                          wel ik weet dat ze inderdaad van alles in durven mengen , maar wat het water betreft dit is dus wel mogelijk door bv diesel in een centrifuge te gieten en daar dan tegen hoge snelheid water aan toe te voegen , er is geen echte binding maar je krijgt heel kleine waterpartikels die in de diesel rondzweven en niet weg geraken om dat deze ingekapseld zijn in de diesel ( ongeveer hetzelfde systeem wordt toegepast om bv margarine te maken , deze bestaat ook hoofdzakelijk uit water) , dat er water in diesel kan zitten is geweten daarom zit er ook een klepje op de diesel filter om dit water af te laten ( vroeger moest ge daar aan draaien).

                          het centrifugeren kost geld , maar brengt toch nog altijd meer op , je wil niet weten wat die malafide personen durven uitsteken zo is er dat geval geweest waar ze rode diesel met zuur bewerkte om witte te krijgen

                          groetjes
                          Erwin

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                            wel ik weet dat ze inderdaad van alles in durven mengen , maar wat het water betreft dit is dus wel mogelijk door bv diesel in een centrifuge te gieten en daar dan tegen hoge snelheid water aan toe te voegen , er is geen echte binding maar je krijgt heel kleine waterpartikels die in de diesel rondzweven en niet weg geraken om dat deze ingekapseld zijn in de diesel ( ongeveer hetzelfde systeem wordt toegepast om bv margarine te maken , deze bestaat ook hoofdzakelijk uit water) , dat er water in diesel kan zitten is geweten daarom zit er ook een klepje op de diesel filter om dit water af te laten ( vroeger moest ge daar aan draaien).

                            het centrifugeren kost geld , maar brengt toch nog altijd meer op , je wil niet weten wat die malafide personen durven uitsteken zo is er dat geval geweest waar ze rode diesel met zuur bewerkte om witte te krijgen

                            groetjes
                            Erwin
                            Dat filter is om het water er inderdaad uit te halen.
                            Maar dat komt eigenlijk omdat de opslagputten die niet onderhouden worden altijd een laagje water bevatten door condensatie. En dat gebeurd voornamelijk bij dus de witte producten. Tank daarom altijd van een bekend merk. Goedkoop is soms ook duurkoop en geen kwaliteit...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
                              Wim,

                              Kan jij als kenner (toch als ik deze foto's zie en je uitleg lees op carclean) eens wat tips geven over welke pads en producten je best bijkoopt bij de dap500. Ik ga maandag mijn ST bestellen in carbon black en mijn vriendin rijdt met een audi a3 in het zwart... Ik weet niet of de kleur iets uitmaakt voor de producten?

                              Thanks voor de info!
                              Hallo,
                              ik raad deze aan : http://www.carclean.nl/product/Polis...t__101595.aspx
                              Hier zit zowat alles in wat je nodig hebt...let op die audi heeft keiharde lak...raffini is hier erg goed voor!

                              suc6 en ...ik ben ook maar een amateurke hoor ...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                Dat filter is om het water er inderdaad uit te halen.
                                Maar dat komt eigenlijk omdat de opslagputten die niet onderhouden worden altijd een laagje water bevatten door condensatie. En dat gebeurd voornamelijk bij dus de witte producten. Tank daarom altijd van een bekend merk. Goedkoop is soms ook duurkoop en geen kwaliteit...
                                dit is inderdaad zo; ik werk op de raffinaderij van een ander goed merk ........Esso

                                Comment


                                • Toch nog 10 tips om onze insi zuiniger te maken http://www.savemorethanfuel.eu/belgium/dutch/index.htm

                                  ook had ik begrepen dat hoe hoger het cetaan gehalte ( gelezen l+r ) hoe lager je verbruik , correct me if i'm wrong wim ( gij zijt een van de kenners he )

                                  groetjes
                                  Erwin

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                    Hallo medeforummers;

                                    zoals beloofd zou ik een melding maken als ik meer uitleg kreeg ivm de beruchte vinnekes.
                                    deze zouden normaal gezien alleen maar op de ecoflexers gezet worden ivm het geleiden van de lucht en zo een minder verbruik te krijgen , mensen die een ecoflex hebben waar deze niet op staan zouden moeten reklameren omdat dit een wezelijk onderdeel is van een ecoflex. de mogelijk bestaat dat bepaalde mensen in 2009 deze ook hadden , maar achteraf is besloten deze alleen maar te voorzien op de ecoflex modellen. als je nu een gewone besteld waar deze op staat kan dit alleen maar een vergissing zijn in de fabriek dat er bv op een eco geen staat en op de volgende wagen na de ecoflex er wel staan.
                                    nu is er voor de mensen die een gewone insi st hebben zonder windgeleiders die toch een betere windgeleiding willen ( alsook een iets betere wegligging door de opgewekte neerwaartse druk, en minder verbruik door betere geleiding) een optie , deze is niet gekend als je bv de wagen besteld via de configurator doch men kan deze geleiders apart bestellen bij je dealer en laten plaatsen.
                                    deze info is mij zopas bezorgd , en ze mogen zeggen wat ze willen , de klantendienst van opel werkt prima , als je het maar beleefd vraagt en een beetje tijd opbrengt krijg je antwoord .
                                    ikzelf had de mail gisteren rond 23.00 uur gestuurd , had telefoon gekregen vanmiddag ivm een ander item , en kreeg juist telefoon met de uitleg, ook vond de medewerker het eigenlijk goed dat zo'n vragen werden gesteld . het was een item waar ze niets van wisten en nu zijn ze blij dat ze toch iets bijleren.
                                    dus als je iets wil weten zet het op het forum ik stuur een mail of stuur zelf eens een mailtje en schrijf dan je oplossing die je gekregen hebt hier op het forum.
                                    dit was het dus .... en we vergeten natuurlijk niet Jeremy van de klantendienst te danken voor zijn uitleg

                                    groetjes
                                    Erwin

                                    @d-s : ik geloof dat jij voor een opel garage werkt he , mischien kan je eens opzoeken wat deze windgeleiders kosten zodat we een richtprijs hebben.
                                    Beste mede insignia rijders .

                                    Zoals beloofd heb ik eens gehoord wat die berucht vinnekes,windgeleiders kosten .

                                    Ze maken dus wel degelijk onderscheid voor eco flex of zonder ,tis te zeggen : ecoflex heeft ze wel en geen ecoflex dus niet .

                                    Ze kosten (hou u vast) 61.53 euro prijs klant btw in per stuk ..........
                                    Voor de geintereseerden de nummers Linkse 126 156 en de rechtse 126 155

                                    Ben ik blij dat ik ze heb

                                    Comment


                                    • [QUOTE=Polleke2;4164225]
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten

                                      Ik tank altijd bij Esso Express AAN Makro Deurne.
                                      Die hanteren dezelfde prijs als Makro zelf maar je tankt wel kwaliteit !
                                      Ik ook

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                        Hallo,
                                        ik raad deze aan : http://www.carclean.nl/product/Polis...t__101595.aspx
                                        Hier zit zowat alles in wat je nodig hebt...let op die audi heeft keiharde lak...raffini is hier erg goed voor!

                                        suc6 en ...ik ben ook maar een amateurke hoor ...
                                        Waarom zeg je dat de audi keiharde lak heeft? Moet je hiermee extra voorzichtig zijn mss?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                                          Mijne 130PK Cosmo heeft 19000km en gem. verbruik van 8,3l (boordcomputer).
                                          Tank normaal gezien steeds Q8.
                                          Doe wel weinig autostrade, en rij sportief...
                                          Zit momenteel aan 44.000km met 130pk cosmo

                                          gemiddelde van 6,7 tank bij een q8 easy tank in boortmeerbeek

                                          Rij dagelijks 140km waarvan 90 autostrade met file en in het andere geval gaat het redelijk vlot vooruit

                                          Comment

                                          Working...
                                          X