Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaVe bis Bekijk BerichtenBij ST kun je de koffer afdekken met een soort rolgordijn of hoe moet ik het beter omschrijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaVe bis Bekijk BerichtenHeeft er iemand ervaring met het bestellen van een afneembare trekhaak voor de ST in nalevering . Volgens mijn garagehouder staat deze voorlopig in back order en kan hij niet zeggen wanneer deze terug beschikbaar is . Aangezien ik binnen 3 weken op vakantie vertrek vrees ik het ergste.
Nog een weerkerend probleem dat ik heb is dat de bescheming van de koffer los schiet tijdens het rijden. Ze hebben er al eens naar gekeken en voor een tijdje gaat het goed maar dan is het weeral hetzelfde.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Chip tuning
Nou, het is gebeurd vandaag:
Vanmorgen heeft hij z'n chipje gekregen.
In totaal heeft hij een kleine twee uur op de vermogensbank gestaan. Eerst het beginvermogen gemeten en zowaar hij kwam uit op 132 pk en 342 Nm.
Na twee uur is het uiteindelijk uitgekomen op een kleine 163 pk en 423 Nm!!
Complimenten aan de garage. Goede uitleg, propere garage en onder het genot van een kopje koffie was het gehele proces mooi op een scherm in de wachtruimte te volgen.
Na afloop met de garagist een gezamenlijke proefrit gemaakt. Ik moet zeggen het resultaat is toch wel verbluffend. Het beste merk je het met doortrekken en de toeren daarbij boven de 2000 rpm houdend. Hij blijft dan mooi gelijkmatig doortrekken.2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
http://www.fabrieksbanden.nl
http://www.originelevelgen.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk BerichtenNou, het is gebeurd vandaag:
In totaal heeft hij een kleine twee uur op de vermogensbank gestaan. Eerst het beginvermogen gemeten en zowaar hij kwam uit op 132 pk en 342 Nm.
Complimenten aan de garage. Goede uitleg, propere garage en onder het genot van een kopje koffie was het gehele proces mooi op een scherm in de wachtruimte te volgen.
Na afloop met de garagist een gezamenlijke proefrit gemaakt. Ik moet zeggen het resultaat is toch wel verbluffend. Het beste merk je het met doortrekken en de toeren daarbij boven de 2000 rpm houdend. Hij blijft dan mooi gelijkmatig doortrekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk BerichtenNou, het is gebeurd vandaag:
Na afloop met de garagist een gezamenlijke proefrit gemaakt. Ik moet zeggen het resultaat is toch wel verbluffend. Het beste merk je het met doortrekken en de toeren daarbij boven de 2000 rpm houdend. Hij blijft dan mooi gelijkmatig doortrekken.
En hoeveel heeft dit alles gekost ?
Wat als uw auto volledig gereset wordt in de opelgarage (bv na elektronicafout na het uitlezen ofzo), ben je dan je 160pk kwijt en kan je dan terug betalen ?
Succes verder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk BerichtenWelke garage was dit ?
En hoeveel heeft dit alles gekost ?
Wat als uw auto volledig gereset wordt in de opelgarage (bv na elektronicafout na het uitlezen ofzo), ben je dan je 160pk kwijt en kan je dan terug betalen ?
Succes verder
Garage die dit uitgevoerd heeft is: C.T.H. Chiptuning te Overpelt ( www.cth.be)
Kosten waren € 659,-
Naar mijn bescheiden mening heeft resetten in de Opel garage hier geen invloed op daar het om een externe chip gaat. Maar ben geen technicus hoor.
Is misschien niet geheel duidelijk maar heb een uitdraai van de vermogenskromme als bijlage toegevoegd.
Rechtsonder in groen de beginwaarden en in blauw het eindresultaat.Bijgevoegde Bestanden2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk BerichtenGarage die dit uitgevoerd heeft is: C.T.H. Chiptuning te Overpelt ( www.cth.be)
Kosten waren € 659,-
Naar mijn bescheiden mening heeft resetten in de Opel garage hier geen invloed op daar het om een externe chip gaat. Maar ben geen technicus hoor.
Al vroeg Heinz me 50euro de laatste keer... Waarna ik de tuning dus duidelijk niet heb teruggezet daar ik een nieuwe wagen in bestelling heb...
Comment
-
Na vier maanden zeveren tegen de baas, eindelijk mijn zin gekregen. Mijn Insignia gaat van de week in bestelling. Het wordt de volgende uitvoering :
5-deurs 1.6 Turbo Executive
Black Saphire
Executive 1 Pakket ( DVD 800 Navi + 19" velgen + telefoonvoorbereiding )
Bi-Xenon verlichting + AFL
Wegklapbare trekhaak
Dealer gaat kijken of de volgende wijzigingen op bovenstaande configuratie ( al ) mogelijk zijn :
In plaats van Black Saphire de nieuwe kleur ( voor de Insignia althans ) Carbon Flash
In plaats van de 10-spaaks 19" velgen de nieuwe 5-spaaks 19" velgen.
En nu maar wachten, zal wel ergens in September worden. Maar ja, na vier maanden zeveren kunnen die paar maanden er ook nog wel bij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk BerichtenGarage die dit uitgevoerd heeft is: C.T.H. Chiptuning te Overpelt ( www.cth.be)
Kosten waren € 659,-
Is misschien niet geheel duidelijk maar heb een uitdraai van de vermogenskromme als bijlage toegevoegd.
Rechtsonder in groen de beginwaarden en in blauw het eindresultaat.
Maw is het zijn 650€ waard ?
Comment
-
Vorige week werd ik aangesproken door een collega die had gezien dat er groeven in de achterste remschijven van mijn Insignia zitten.
Linksachter zit er één groef in de remschijf en rechtsachter heb ik twee groeven zitten.
Ik ben direct naar de garage gegaan en die wisten eigenlijk niet goed wat ze ermee moesten doen. Opel Nederland snapte het ook niet. De garage is de andere Insignia's (demo auto's) in hun bezit gaan bekijken en het bleek dat ze hier allemaal last van hadden.
Volgens de garage zou het nog geen invloed hebben op de remkracht, maar ze verwachten wel dat de schijven eerder vervangen moeten worden. Dit doen ze nu nog niet, aangezien ze niet weten waar het door veroorzaakt wordt. In overleg met mij is besloten om te wachten totdat Opel met een oplossing komt.
Hebben meer mensen last van groeven in de achterste remschijven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk BerichtenVoel je tijdens het rijden (optrekken) veel verschil ?
Maw is het zijn 650€ waard ?
Zeker in combinatie met de sportstand van het flexride systeem krijgt het rijden toch weer een andere dimensie.
En of het de 650 euro waard is?? Als je kijkt naar het verschil in aanschafprijs tussen de 130 en 160 pk en de hogere BIV dan vind ik het zeker waard.2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk BerichtenHeeft iemand al zijn 110pk diesel al kunnen laten chippen ergens?Blijkbaar gaat dat niet voor den 110pk?
Ik denk dat deze hetzelfde te werk gaan als ik het verhaal goed begrijp van Baarsje als CTH .
Andere "chiptuners" krijgen het niet voor elkaar daar ze de software inkopen bij andere bedrijven. De heren van Apec gaan lekker met je aan het werk en vragen wat je wilt en leggen het allemaal uit.
Voordat iemand het vraagt de prijs bij Apec is 599 euro. (zie site)
Maar hier komt nog 75 bij als je de vermogenskromme erbij wilt (vermogensbank). Deze heren zitten in Deinze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 1.6Turbo Bekijk BerichtenNa vier maanden zeveren tegen de baas, eindelijk mijn zin gekregen. Mijn Insignia gaat van de week in bestelling. Het wordt de volgende uitvoering :
5-deurs 1.6 Turbo Executive
Black Saphire
Executive 1 Pakket ( DVD 800 Navi + 19" velgen + telefoonvoorbereiding )
Bi-Xenon verlichting + AFL
Wegklapbare trekhaak
Dealer gaat kijken of de volgende wijzigingen op bovenstaande configuratie ( al ) mogelijk zijn :
In plaats van Black Saphire de nieuwe kleur ( voor de Insignia althans ) Carbon Flash
In plaats van de 10-spaaks 19" velgen de nieuwe 5-spaaks 19" velgen.
En nu maar wachten, zal wel ergens in September worden. Maar ja, na vier maanden zeveren kunnen die paar maanden er ook nog wel bij
(1.6T, 5d, Executive met intro pakket 2 en AFL/Xenon).
Wagen moest twee weken geleden wegens omstandigheden opnieuw besteld worden door de leasemij, morgen toch maar even dubbelchecken met de lease.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk BerichtenKan me haast niet voorstellen dat de "nieuwe" kleur zwart mooier is dan black-saphire. Er zit namelijk zo veel metallic in het zwart dat 'ie in een bepaald zonlicht gewoon paars wordt. Stond pas naast een "gewone" zwarte BMW....wat een verschil.
Die "nieuwe" kleur Carbon Flash is een reeds bestaande kleur van Chevrolet, en bevat inderdaad veel meer mettalic dan Black Saphire. Of het mooier is, ach smaken verschillen toch.
Comment
-
op de belgische opel-site..
bij de kleuren op de configurator staan nu ook lake silver,wat een beetje lijkt op silver lightning dat er nu niet meer bijstaat..en waterworld blue..waar nog geen afbeelding van is..
nu dus ook 19'' velgen te krijgen in 5-spaak model...volgens mij zijn het dezelfde als op de astra in 18''te krijgen waren en op de tigra en corsa in 17''..prijs ook 500€..das interessant,want mooie velg die groot lijkt..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knorrie22 Bekijk BerichtenVorige week werd ik aangesproken door een collega die had gezien dat er groeven in de achterste remschijven van mijn Insignia zitten.
Linksachter zit er één groef in de remschijf en rechtsachter heb ik twee groeven zitten.
Ik ben direct naar de garage gegaan en die wisten eigenlijk niet goed wat ze ermee moesten doen. Opel Nederland snapte het ook niet. De garage is de andere Insignia's (demo auto's) in hun bezit gaan bekijken en het bleek dat ze hier allemaal last van hadden.
Volgens de garage zou het nog geen invloed hebben op de remkracht, maar ze verwachten wel dat de schijven eerder vervangen moeten worden. Dit doen ze nu nog niet, aangezien ze niet weten waar het door veroorzaakt wordt. In overleg met mij is besloten om te wachten totdat Opel met een oplossing komt.
Hebben meer mensen last van groeven in de achterste remschijven?
Comment
Comment