Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tien pk meer of minder zul je inderdaad niet voelen.
    Daarvoor moet de vermogensstap groter zijn.

Al geeft het volgens cth.be wel een iets prettiger rijdende auto.

Als je de keuze hebt zou ik gezien de vrij geringe meerprijs voor de 1.6t gaan. Hoewel deze niet erg zuinig is. Anderzijds zal de 1.8 in een 1600kg zware auto ook niet zuinig te rijden zijn omdat je dan constant volgas zult rijden. Met heel veel korte stukken in de stad en een gemiddelde snelheid van ca. 55 km/h zit ik nu op 9,5l/100km bij mijn 1.6t. Is niet goed of slecht lijkt me.

Comment

• Net geprobeerd de LED lichtjes te plaatsen ... en mislukt
      Begon al met plaatsen lampje in lampvoet .. het ledlampje had een iets dikker voetje , moest dus stevig duwen om het in de lamphouder te krijgen ( vond ik maar niks) .
      Dan even lichten aan ( lampje nog niet in koplamp ) en vrij flets resultaat ( had feller verwacht) .
      Lampje in koplamp en motor gestart : direct foutcode "dagverlichting rechts defect" - ledlampje uit (?)
      Nog mooier : na een tijdje ook foutcode " dimlicht rechts defect" .. en yes , was wel degelijk uit ?? . Was al bang dat ik met mijn experiment mijn kabelboom om zeep had geholpen .
      Ledlampje eruit ( gemerkt dat een van de voetdraadjes was doorgesmolten) en het originele terug gemonteerd . Gelukkig alles terug normaal ( oef ) , foutcodes verdwenen .
      Zal wel wachten op aftermarket spulletjes . Hopelijk zijn er al wat goodies te krijgen op de tuningbeurs van Essen .

Comment

• [quote=Baarsje;3535798]Yep, Baarsje is (helaas) weer terug.
        Sorry, afgelopen week geen tijd gehad te reageren. Al weer druk druk met het werk.

Begin vorige week gelijk na terugkomst met de wagen naar de garage geweest en aan de computer laten uitlezen. Conclusie helemaal niets meer aan de hand!?!?... geen storing te signaleren.

Ben overigens in Italië ook nog bij een Opel dealer geweest en ook daar heeft hij aan de computer gehangen.
        Dit nadat hij ook nog de melding gaf dat de roetfilter vol was en het reinigingsproces niet vanzelf wilde opstarten. Ook niet na bijna een uur onafgebroken rijden. In de garage hebben ze dit proces handmatig opgestart. Hierna was er niets meer aan de hand.

Toen mijn Za4a een paar maanden oud was hebben ze hem ook met de hand moeten degeneren en sedertdien nooit meer voorgehad en heb nu 75.000 km

Comment

• Het moet wel " degenereren " zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
            Tien pk meer of minder zul je inderdaad niet voelen.
            Daarvoor moet de vermogensstap groter zijn.

Al geeft het volgens cth.be wel een iets prettiger rijdende auto.

Als je de keuze hebt zou ik gezien de vrij geringe meerprijs voor de 1.6t gaan. Hoewel deze niet erg zuinig is. Anderzijds zal de 1.8 in een 1600kg zware auto ook niet zuinig te rijden zijn omdat je dan constant volgas zult rijden. Met heel veel korte stukken in de stad en een gemiddelde snelheid van ca. 55 km/h zit ik nu op 9,5l/100km bij mijn 1.6t. Is niet goed of slecht lijkt me.
            Net aangekomen in Italie met de 1.8 ST, staan nu 2000 km op de teller, gemiddeld verbruik tijdens de reis 8,1l/100km. Een snelheidsmonster is het niet, maar qua reisauto en comfort heb ik genoten!! Je rijdt gewoon heel makkelijk mee met het verkeer, alleen bepaalde racekanonnen gaan langszij waar ik geen probleem mee heb.

Comment

• hallo, mij insignia heb ik niet nodig voor mijn werk, vandaar koop ik hem particulier dus geen lease.
              vandaag gesproken met een eigenaar van een technical grey insignia (k moe zeggen ook mooi ze met grijs lederen interieur). hij vertelde me dat ik het opel eye niet moest nemen, dat het zal storen tijdens het rijden
              ping.. en ping enz...! het is trouwens maar beschikbaar in september...?
              WAT VINDEN JULLIE? ALVAST BEDANKT
              mvg franky,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door franky.l Bekijk Berichten
                hallo, mij insignia heb ik niet nodig voor mijn werk, vandaar koop ik hem particulier dus geen lease.
                vandaag gesproken met een eigenaar van een technical grey insignia (k moe zeggen ook mooi ze met grijs lederen interieur). hij vertelde me dat ik het opel eye niet moest nemen, dat het zal storen tijdens het rijden
                mvg franky,
                Als ik zoiets al zou nemen dan voor de lane-assist en niet voor het herkennen van verkeersborden. Zou eerder dat geld gebruiken om iets als Xenon/AFL erbij te nemen. Daar heb je volgens mij veel meer plezier van tijdens het rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jotam998 Bekijk Berichten
                  hallo, mijn eerste post en meteen al een probleem met de Insignia ST. Heb deze nu een week en tot gisteren werkte de automatische kofferklep perfect ... tot gisteren ... deze ochtend werkte het niet meer en ik dien nu de kofferklep handmatig open te doen. Iemand enig idee of ook al eerdere ervaringen hiermee?
                  Ik heb de handleiding al helemaal doorlezen en er staat enkel in dat er geen voorwerpen de klep mogen blokkeren. Dat is in elk geval niet wat er scheelt. Ik snap het echt niet ...

Iemand suggesties?
                  Bedankt
                  Wagen vorige week binnengedaan ... ze kunnen het niet vinden, ook niet nadat de wagen aan de computer werd gehangen. Ze dienen contact op te nemen met Opel. Iemand zelfde ervaringen of oplossingen al gehoord?

Heb wel al op het forum een oplossing gevonden voor een ander probleem met mijn Insignia, nl de foutcode "lichten controleren" met een aanhangwagen --> software-update zoals bij JohnnyGazet. De garages zouden beter ook eens wat meer forums lezen

Comment

• Het ECC maakt rare geluiden tijdens het rijden vooral bij lagere snelheden, en het systeem schakeld steeds hierdoor hoor je geluiden die van links,midden en dan rechts uit het dashbord komen.
                    Nieuwe software heeft niet geholpen, iemand die dit probleem ook kent.....
                    of hoe je dit kan verhelpen.

Comment

• Aangezien ik ze uiteindelijk niet nodig had voor mijn vakantie heb ik een set ORGINELE Thule dakdragers staan voor de Isignia., op de rekening staat 133 euro. Ze mogen weg voor 100 euro.
                      Eindelijk een "redelijk" gemiddeld verbruik op de meter getoverd: 10.3 liter/100 km........lijkt veel maar wel constant 150+ snelheden met als uitschieter 215 km/h. dit gemeten over 3000km richting Italie en terug.

Comment

hallo, mij insignia heb ik niet nodig voor mijn werk, vandaar koop ik hem particulier dus geen lease.
                        mvg franky,
                        Franky, ik heb Opel Eye sinds 6 weken in mijn auto en ben er tevreden over. Het stoort aboluut niet en, inderdaad, Lane-Assist geeft een ping, ping signaal als je van de rijbaan af dreigt te raken zonder richting aan te geven. Let wel, Lane-Assist is een veiligheidssysteem dat goed werkt en geen gadget..!
                        Last edited by ; 26/07/2009, 13:35.

Comment

• hallo oasis, ja je moet een keuze maken . mijn vrouw zou liever de park pilot nemen!!!
                          ja we zijn met 2 he t vrouwke wil ook wat he!!!( maar is nog nie beschikbaar dus ????)
                          we zien wel alvast bedankt voor de reactie
                          mvg franky.

Comment

hallo oasis, ja je moet een keuze maken . mijn vrouw zou liever de park pilot nemen!!!
                            ja we zijn met 2 he t vrouwke wil ook wat he!!!( maar is nog nie beschikbaar dus ????)
                            mvg franky.
                            franky, park pilot is ook reeds beschikbaar. de mijne wordt volgende week normaal geleverd met park pilot en park expert ... Best eens via een dealer navragen wat nu juist wel en niet beschikbaar is. Veronderstel dat nu reeds alles beschikbaar zou moeten zijn ...

Comment

hallo oasis, ja je moet een keuze maken . mijn vrouw zou liever de park pilot nemen!!!
                              mvg franky.
                              Hoi Franky, Park Pilot en Park Expert zijn beide leverbaar. Ik heb ze ook als optie op mijn auto!!
                              Groetjes Oasis

Comment

• Ik heb de voorbije week een paar keer de Insignia Sport Tourer op de baan gezien. Zaterdag een zwarte met de 20" velgen en ik moet zeggen, wat een zalige machine!
                                Als ik binnen een paar jaar een fatsoenlijke bedrijfswagen mag kiezen, maakt deze veel kans denk ik.
                                Je kan dit schip nu ook bestellen met een 1.9cdti biturbodiesel heb ik gezien.
                                Nog 2 zeer knappe opties die bijgevoegd zijn, zijn de adaptieve 4x4 en de Recaro voorstoelen (icm lederen bekleding). Zalig
                                Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jotam998 Bekijk Berichten
                                  Wagen vorige week binnengedaan ... ze kunnen het niet vinden, ook niet nadat de wagen aan de computer werd gehangen. Ze dienen contact op te nemen met Opel. Iemand zelfde ervaringen of oplossingen al gehoord?

Heb wel al op het forum een oplossing gevonden voor een ander probleem met mijn Insignia, nl de foutcode "lichten controleren" met een aanhangwagen --> software-update zoals bij JohnnyGazet. De garages zouden beter ook eens wat meer forums lezen
                                  Lichten controleren.......is geen foutmelding ik heb dit ook gehad. Wanneer ik een caravan, fietsdrager of iets dergelijks aan koppel dan vraagt hij iedere keer.

Controleer remlichten, controleer knipperlicht links, controleer knipperlicht rechts...Wanneer je deze dan aanraakt. Dus trap op de rem, knipperlichten links/rechts dan is het weg. Hij controleert dus gewoon de verlichting. Dus geen foutmelding. Ik hoop dat je dit bedoelt.......

Marc99:

Jammer dat het niet werkt dat wordt dus echt wachten op aftermarket spul...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                                    Lichten controleren.......is geen foutmelding ik heb dit ook gehad. Wanneer ik een caravan, fietsdrager of iets dergelijks aan koppel dan vraagt hij iedere keer.

Controleer remlichten, controleer knipperlicht links, controleer knipperlicht rechts...Wanneer je deze dan aanraakt. Dus trap op de rem, knipperlichten links/rechts dan is het weg. Hij controleert dus gewoon de verlichting. Dus geen foutmelding. Ik hoop dat je dit bedoelt.......

Marc99:

Jammer dat het niet werkt dat wordt dus echt wachten op aftermarket spul...
                                    Verlichting is wel degelijk een foutmelding,het is niet de bedoeling dat je dat dit laat verdwijnen op de manier zoals jij beschrijft.Er moet een softwaretoevoeging gebeuren zodat de auto weet dat er iets aan hangt ( duurt +/- een uur) en dan krijg je alleen nog een melding als je verlichting daadwerkelijk stuk is, voor de rest reageert de auto dan niet meer op een aankoppeling ( je richtingaanwijzers gaan dan ook op een ander tempo knipperen).Als dit gebeurt dan hebben ze in de fabriek niet de volledige software ingeladen.Bij de dealer wordt dit dan rechtgezet.
                                    Last edited by ; 27/07/2009, 13:07.

Comment

• wat is het prijskaartje daarvan?
                                      GROETEN, franky.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                                        Verlichting is wel degelijk een foutmelding,het is niet de bedoeling dat je dat dit laat verdwijnen op de manier zoals jij beschrijft.Er moet een softwaretoevoeging gebeuren zodat de auto weet dat er iets aan hangt ( duurt +/- een uur) en dan krijg je alleen nog een melding als je verlichting daadwerkelijk stuk is, voor de rest reageert de auto dan niet meer op een aankoppeling ( je richtingaanwijzers gaan dan ook op een ander tempo knipperen).Als dit gebeurt dan hebben ze in de fabriek niet de volledige software ingeladen.Bij de dealer wordt dit dan rechtgezet.
                                        Raar, dit hebben ze bij de dealer gedaan stond ik zelf bij dat deze aan de testkast gehangen werd. Maar mijn knipperlichten gaan niet sneller als normaal hoor. Moet dit dan ?

Wat hij wel doet is als ik de verlichting gecontroleerd heb....is netjes zeggen dat de parkeerhulp uitgeschakeld is..

De dealer zegt me net dat dit hoort !!! Maar hij gaat toch na veel "ouwehoeren" 7 Augustus naar de dealer.....zal er wel bij blijven..voor de zekerheid
                                        Last edited by ; 27/07/2009, 13:57.

Comment

• Tsja, ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar zoals ik jouw uitleg lees is die softwaretoevoeging niet gebeurd.Eens deze uitgevoerd krijg je geen melding meer van lichten testen etc.

Parkeerhulp wordt bij aankoppeling sowieso uitgeschakeld omdat de aanhangwagen de sensoren blindeerd en dan zou je voortdurend een piepgeluid horen wegens een "hindernis".

Comment

Working...
                                          X