Lekke band
En daar stond ik gisteren dan...
de ST 2 weken in bezit, net 1000 km op de teller, en plots een kanjer van een spijker in de schouder van een achterwiel.
'k Moet nog 40 km naar huis, en 'k zag het niet echt zitten om dat thuiskomerke er zelf onder te plaatsen.
Toen ik telefoneerde naar Opel assistance en het chassisnummer doorgaf, kreeg ik te horen dat mijn bijstand verstreken was op 17 september 2007
'k Heb hemel en aarde moeten verzetten om die gasten duidelijk te maken dat het om een "nagel"nieuwe insignia ging. De eerste die ik aan de lijn had, wist precies niet meteen wat een insignia eigenlijk is gezien hij vroeg of ik wel zeker was dat ik een nieuwe wagen had gekocht.
Na aandringen dan toch een collega aan de lijn gehad en hoewel hij ook niet zeker was van zijn stuk beloofde hij om binnen het uur iemand langs te sturen.
Na twee uur eindelijk ene van touring aangekomen die me wist te vertellen dat de band reddeloos verloren was.
Daar gaat mijn eerste 18 duimer. Verdorie mijn eerste lekke band in ca 700000 km !!
Twee uur wachten vond ik wel erg lang. 'k vraag me af wat dat op een koude wintermorgen zou geven.
Ondanks het lange wachten was ik toch blij dat een pro dat wieltje gestoken had. In de pletsende regen kreeg ik vaak dat symbooltje te zien dat ik slipte omdat de wielen niet gelijk draaiden. Had ik dat zelf gemonteerd zou ik er niks gerust in geweest zijn.
Al bij al toch blij dat ik een wietlje had. Die reparatiekit zou niks uitgehaald hebben.
Vandaag al bij al nog goed nieuws gehad van de garage dat ze de band kunnen herstellen door hem te vulkaniseren.
Ik overweeg nu toch om ergens een 18 duims velg/band op de kop te tikken. Zo'n thuiskomerke (en zelfs een 17" reservewiel) zijn eigenlijk enkel goed om naar de dichtsbijzijnde garage te rijden en 's avonds zijn die natuurlijk niet open hé. Dan hoef ik tenminste mijn vrouwke haar wagen niet meer in te pikken zoals vandaag het geval was.
En daar stond ik gisteren dan...
de ST 2 weken in bezit, net 1000 km op de teller, en plots een kanjer van een spijker in de schouder van een achterwiel.
'k Moet nog 40 km naar huis, en 'k zag het niet echt zitten om dat thuiskomerke er zelf onder te plaatsen.
Toen ik telefoneerde naar Opel assistance en het chassisnummer doorgaf, kreeg ik te horen dat mijn bijstand verstreken was op 17 september 2007
'k Heb hemel en aarde moeten verzetten om die gasten duidelijk te maken dat het om een "nagel"nieuwe insignia ging. De eerste die ik aan de lijn had, wist precies niet meteen wat een insignia eigenlijk is gezien hij vroeg of ik wel zeker was dat ik een nieuwe wagen had gekocht.
Na aandringen dan toch een collega aan de lijn gehad en hoewel hij ook niet zeker was van zijn stuk beloofde hij om binnen het uur iemand langs te sturen.
Na twee uur eindelijk ene van touring aangekomen die me wist te vertellen dat de band reddeloos verloren was.
Daar gaat mijn eerste 18 duimer. Verdorie mijn eerste lekke band in ca 700000 km !!
Twee uur wachten vond ik wel erg lang. 'k vraag me af wat dat op een koude wintermorgen zou geven.
Ondanks het lange wachten was ik toch blij dat een pro dat wieltje gestoken had. In de pletsende regen kreeg ik vaak dat symbooltje te zien dat ik slipte omdat de wielen niet gelijk draaiden. Had ik dat zelf gemonteerd zou ik er niks gerust in geweest zijn.
Al bij al toch blij dat ik een wietlje had. Die reparatiekit zou niks uitgehaald hebben.
Vandaag al bij al nog goed nieuws gehad van de garage dat ze de band kunnen herstellen door hem te vulkaniseren.
Ik overweeg nu toch om ergens een 18 duims velg/band op de kop te tikken. Zo'n thuiskomerke (en zelfs een 17" reservewiel) zijn eigenlijk enkel goed om naar de dichtsbijzijnde garage te rijden en 's avonds zijn die natuurlijk niet open hé. Dan hoef ik tenminste mijn vrouwke haar wagen niet meer in te pikken zoals vandaag het geval was.
Comment