Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
    Als muziekliefhebber vind ik het absoluut de moeite waard. Superhelder en een bas die je "voelt". Ik denk wel dat het uitmaakt of je een 4, 5 deurs of station hebt. bij mij zitten de subwoofers (2 stuks) in een stalen hoedenplank met de kofferbak als klankkast. De andere uitvoeringen hebben er eentje in de reservewielruimte.
    Ik heb 5 deurs (ben benieuwd hoe het klinkt ) en waar sub zal zitten met plaatsbesparend reservewiel

Comment

hier kan je het terug vinden
      Opel Insignia OPC
      BMW X5 3.0i
      Caterham Super 7

Comment

Achterklep St Cosmo

Ik mag die van mij woensdag gaan ophalen. Toch een vraagje:

Ik heb ondertussen in de handleiding gelezen dat de openingshoogte van de achterklep manueel is in te stellen. Lukt dit, of zijn er maar 2 mogelijkheden: helemaal of 3/4.

Gtrz,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
          Weet het wel , heb dat topic zelf aangemaakt , maar ik heb plaatsbesparend reservewiel erin steken , waar gaat de sub dan zitten ? Onder reservewiel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk Berichten
            Weet het wel , heb dat topic zelf aangemaakt , maar ik heb plaatsbesparend reservewiel erin steken , waar gaat de sub dan zitten ? Onder reservewiel
            niet gezien
            de sub zit verder dan het reservewiel, kan je zien op de middelste foto (onderaan)
            in die grote ronde komt het reservewiel en meer naar voor zit de sub
            Opel Insignia OPC
            BMW X5 3.0i
            Caterham Super 7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk Berichten
              En Infinity de moeite ? Want werd op vorige posted niet goed bevonden door sommige
              Vermoedelijk deze week mijne gaan afhalen , dealer ging hem zelf opkuisen (vlugger)
              Zullen we binnenkort merken hé. Dus de jouwe is ondertussen wel binnen?

Comment

niet gezien
                de sub zit verder dan het reservewiel, kan je zien op de middelste foto (onderaan)
                Nu zie ik het , is wel klein subke hé ( precies een gewoon boxke ) , daarom niet gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                  Zullen we binnenkort merken hé. Dus de jouwe is ondertussen wel binnen?
                  Yep ,code 56 dealer heeft gebeld om hem onmiddellijk door te sturen en gaat hem zelf opkuisen en trekhaak monteren dan is hij op 1 dag gereed , anders kan dit makkelijk nog 1 week duren voor hij bij dealer is . Papieren zijn ook al onderweg . Dus ik vermoed dinsdag ophalen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rpr1 Bekijk Berichten
                    Hoe maak ik een Topic aan? alvast bedankt.....
                    Ga naar de basis van dit forum: www.autoforum.be zoek en klik op Mijn voertuig/Mijn Duitse auto en klik dan bovenaan de pagina het blauwe vakje New Thread. Druk dan maar op uw toetsen tot de rook er uit komt en vergeet de foto's niet.

Suc6
                    Last edited by ; 19/04/2009, 14:51.

Comment

niet gezien
                      Ja, maar die foto's die ik daar had gepost zijn wel voor de ST he.
                      De subwoofer in de 5d is misschien wel verschillend?

Ik heb de DVD 800 met standaard luidsprekers al eens horen spelen in een ST en had de indruk dat deze natuurlijker klonk dan met het Infinity Sound System (ook in een ST).
                      Ik heb nog getracht om het geluidsbeeld bij te regelen met de bass, mid en treble regelingen maar vond persoonlijk het geluid van de Infinity niet overtuigend Spijtig, want voor die meerprijs had ik zelfs mijn verwachtingen niet eens zo hoog gesteld.

Ik heb ook eens een vergelijking gemaakt met het Audi DSP Sound System in een A6 en het Harman Kardon System in een nieuwe C-Klasse en vooral van de laatste was ik wel heel erg onder de indruk. Het Audi DSP Sound System is ook niet zo bijzonder maar klinkt wel minder artificieel dan het Infinity Sound System.

Uiteindelijk vind ik dat die standaard luidsprekers van de Insignia ST helemaal nog niet zo slecht klinken en misschien wel voldoende goed zijn?
                      Last edited by ; 19/04/2009, 15:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fico99 Bekijk Berichten

Ik heb de DVD 800 met standaard luidsprekers al eens horen spelen in een ST en had de indruk dat deze natuurlijker klonk dan met het Infinity Sound System (ook in een ST).
                        Ik heb nog getracht om het geluidsbeeld bij te regelen met de bass, mid en treble regelingen maar vond persoonlijk het geluid van de Infinity niet overtuigend Spijtig, want voor die meerprijs had ik zelfs mijn verwachtingen niet eens zo hoog gesteld.

Ik heb ook eens een vergelijking gemaakt met het Audi DSP Sound System in een A6 en het Harman Kardon System in een nieuwe C-Klasse en vooral van de laatste was ik wel heel erg onder de indruk. Het Audi DSP Sound System is ook niet zo bijzonder maar klinkt wel minder artificieel dan het Infinity Sound System.

Uiteindelijk vind ik dat die standaard luidsprekers van de Insignia ST helemaal nog niet zo slecht klinken en misschien wel voldoende goed zijn?
                        Ik vond dat de standaard in de insignia waar ik meegereden heb weinig voorstelde hoor... och we zien wel en ieder zijn ding

Comment

Zit bij de 5d op dezelfde plaats hoor... Ik was ook niet zo onder de indruk ervan..

Mvg,
                          =================
                          2016 Skoda Octavia RS

Comment

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het mogelijk is om de dakkoffer in koetswerkkleur te krijgen, is dit echt zo? En zo ja zijn daar foto's van?

Zou wel eens een foto van een rode ST willen zien met rode dakkoffer
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het mogelijk is om de dakkoffer in koetswerkkleur te krijgen, is dit echt zo? En zo ja zijn daar foto's van?

Zou wel eens een foto van een rode ST willen zien met rode dakkoffer
                              Op de Opel NL/BE website staat dat inderdaad.
                              Maar.......ik heb Opel NL aangeschreven en zij gaven aan dat het niet mogelijk is om de dakkoffer in koetswerkkleur te leveren.
                              Zij zullen de website daarom ook aanpasssen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hellas Bekijk Berichten
                                Ik mag die van mij woensdag gaan ophalen. Toch een vraagje:

Ik heb ondertussen in de handleiding gelezen dat de openingshoogte van de achterklep manueel is in te stellen. Lukt dit, of zijn er maar 2 mogelijkheden: helemaal of 3/4.

Gtrz,
                                Is makkelijk in te stellen. Alles staat op pagina 28 van de gebruikershandleiding. Je kan deze instellen op de hoogte dat je zelf wil.
                                Je kan dit manueel doen maar gaat ook redelijk makkelijk "automatisch". Gewoon klep openen met één van de 3 schakelaars (sleutel, schakelaar in bestuurdersportier of tiptoets en toets in achterklep) en dan stop zetten op de juiste hoogte door nogmaals een keer te drukken op één van de 3 knoppen. Daarna toets binnenkant achterklep 3 seconden ingedrukt houden.
                                Ik heb deze van mij deze avond ingesteld. Ik heb een carport en die is hoog genoeg, dus ik kan mijn klep volledig open zetten, maar heb ze ingesteld op 4/5 hoogte zodat ze sneller dicht is .
                                Last edited by ; 19/04/2009, 21:20.

Comment

Ik heb de standaard luidsprekers in mijn ST en ik moet zeggen dat ik supertevreden ben over de geluidskwaliteit en de bass. Voldoende om zowel rock als house mee te spelen. Je moet niet verwachten dat je een stevige baskick krijgt maar door de equalizer kan je redelijk goed spelen om zo het verwachte resultaat te bekomen.
                                  Ik denk persoonlijk dat als je een stevige kickbass wil hebben zelf het infinity soundsysteem niet veel zal helpen. Dan zou je naar een seperate subwooferkist moeten gaan.
                                  Ik zou nu wel het infinity sound system willen horen in een ST. Horen of dit echt beter is dan de standaard uitvoering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
                                    .... Dan zou je naar een seperate subwooferkist moeten gaan.
                                    Heeft het infotainmentsysteem een aparte uitgang om een subwoofer aan te sluiten?

Comment

Eindelijk wat tijd gevonden voor een topic om m'n Black-Beauty voor te stellen.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RW1969 Bekijk Berichten
                                        Heeft het infotainmentsysteem een aparte uitgang om een subwoofer aan te sluiten?
                                        Neen, moet niet echt. Je kan verder gaan met het signaal van je achterste boxen en dan een extra versterker & filter plaatsen. De normale zaken die men met ICE doet maar je moet er een beetje kennis en verstand van hebben qua bekabeling.

Comment

Working...
                                        X