Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
    Ik stel mij vragen bij het verbruik. Ik heb zeer veel moeite om onder de 8,0 te blijven. Ik rij relatief sportief (zonder zotte toeren uit te halen)en denk dat ik een goede mix heb van lange/korte afstanden en ik heb het gevoel dat ik mij nog vrij rustig hou. Is er dan iets mis met mijn rijstijl ?Ik heb ondertussen 5000 km ( 7 weken)op de teller en heb bij slechts 1 tankbeurt onder 8,0 kunnen tanken en toen zat er 500km autosnelweg(Genk-Kust/Kust-Genk) tussen. Ik lees hier 1000 km/tank, ik mag al blij zijn als ik de 700 km haal. Ik heb 160pk, Flexride en automaat,maar ik heb al bijna schrik om het sportknopje te gebruiken.Een automaat verbruikt wel meer ,maar met de cijfers die ik hier hoor zijn de verschillen toch wel groot.Let wel het verbruik stoort me niet ,ik zou enkel willen weten waar het verschil zit.
    Ikzelf rij met een 130 pk met automaat.
    Verbruik de eerste 1000 km was rond de 8,8l/100km.
    Ondertussen (2500 km) is dit gezakt naar 7,8l/100km.
    Als ik op autosnelweg rijdt met cruisecontrol en aan 120 km/u kom ik rond de 6,5l/100km.
    Ik heb wel op aanraden van de garage de eerste 700 km tamelijk kalm gereden, maar nadien, en als de olie goed warm stond, toch steeds goed opgetrokken. Misschien moet je motor nog wat "loskomen"?

Comment

Het verbruik an sich stoort mij niet want dan koop je een minder zware motor,maar ik lees hier cijfers van 6.6-6.8 en dan stel ik mij de vraag ,hoe komt dat?
      Ik heb 160 pk en ik vind dat je die ook af en toe moet voelen, maar bijna 2,0 l/100 km verschil is ook relatief veel.
      Euh?
      De 160pk verbruikt net minder hé ALS je aan zelfde snelheid rijdt ...
      wat moeilijk is
      Maar die automaat zorgt bij Opel voor minstens 1 à 1,5 dus 8 tov 6,6 kan zijn hoor.

Enkel de DSG bij VW zorgde bij mij voor minder verbruik, anders altijd meer ... zeker in sport!

Comment

Heeft er iemand van jullie al ervaring met het gebruik van de trekhaak ? Het systeem op zich werkt goed.Als de aanhangwagen gekoppeld wordt vraagt de BC om de lichten/richtingaanwijzers te checken =ok. Wat mij dan opvalt is dat het ritme van de richtingaanwijzers in het dasboard verandert, maar ook van de auto maw ze knipperen veel sneller. Bij de Zafira was dat snel knipperen een teken dat er iets aan de hand was met de knipperlichten maar ik kan bij de Insignia niets vinden, ze werken allemaal. Ik heb tevens de indruk dat onder het rijden dat ritme nog varieert zodat ik soms het gevoel heb dat mijn verlichting niet optimaal werkt. ik werk wel met een overgangsstuk, maar dit zit stevig vast dus??Het probleem is dat ik dit niet zelf kan controleren terwijl ik rijd.
        Ik had in het begin eenzelfde probleem, en kreeg een foutmelding (linkerpinker niet in orde).
        In de garage bleek dat de software niet was aangepast aan een trekhaak. Kennelijk kan/moet dit ingesteld worden.

Comment

• Citaat:
          Oorspronkelijk geplaatst door Althalus
          Ook bij mij die pieptoon (sinds dag 1)

Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
          Op de Boordcomputer zit een instelling om een waarschuwing te geven bij het overschrijden van een zelf te bepalen snelheid. Staat die optie aan en de snelheid op nul? Ik had dat in de wagen van de proefrit. Kan mij niet meer herinneren of dat steeds bleef piepen na het wegrijden.
          Bij mij staat die alvast ingesteld op 135 km/uur
          Let wel, die pieptoon komt pas nadat de sleutel uit het contact verwijderd is EN kan ook terugkomen wanneer hij daar gewoon geparkeerd staat.
          Het gaat ook om een toon die nauwelijks hoorbaar is. Daarom zal je ze buitenshuis eigenlijk ook niet horen.

Comment

• Thx voor de reacties ivm verbruik,dan zal ik maar zorgeloos verder genieten zeker.....

Ivm aanhangwagen ging de garage het nakijken ben eens benieuwd

Comment

• Ecoflex komt veel te laat . Zou mij toch wel wat schelen per maand.

Maar nog te zeker zijn van Ecoflex ST, zie Mercedes, kan je hun eco ook enkel hebben op de berline en niet op hun break.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRB Bekijk Berichten
                Citaat:
                Oorspronkelijk geplaatst door Althalus
                Ook bij mij die pieptoon (sinds dag 1)

Bij mij staat die alvast ingesteld op 135 km/uur
                Let wel, die pieptoon komt pas nadat de sleutel uit het contact verwijderd is EN kan ook terugkomen wanneer hij daar gewoon geparkeerd staat.
                Het gaat ook om een toon die nauwelijks hoorbaar is. Daarom zal je ze buitenshuis eigenlijk ook niet horen.
                Klopt, is nu pas opgevallen doordat deur naar garage openstaat bij mooi weer en het heeft zeker niets te maken met de parkeersensoren. Piept zonder aanwijsbare reden.

Comment

• Weet er iemand of de rails op de ST hetzelfde profiel hebben als die van de laatste Vectra Stationwagon? Ik ben namelijk benieuwd of ik de 'voetjes' van het Thule dakdrager-systeem (InTracker) kan recuperen ? De insignia ST staat nog niet in de lijstje op de website van Thule.

Comment

• Volgens m'n schoonpa zou die pieptoon de computer zijn van de Insignia. Als je stopt en je sluit de deuren hoor ik het altijd. Hij gaf me de uitleg dat hij dan de instellingen ging opslaan of zoiets...

Ik geef er in ieder geval weinig aandacht aan.
                    2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                    2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                    2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Om even terug te komen op het verbruik:
                      Ik heb de 130pk, in automaat. De eerste 1000 km zat ik op 7,9, wel rustig rijden. Daarna vlotter beginnen rijden. Ik doe elke dag ca. 100km (Brussel en terug, incl. files) en zit nu op 7,3. Ik probeer nog altijd min of rustig te rijden tot ik over de 5000 zit (nu ong. 3000).
                      't Is in ieder geval veel beter dan mijn vorige: dat was een Volvo V70 T5 automaat, en daar zat ik met sportief rijgedrag aan 11 à 12l.
                      Daarenboven rij ik nu met tankkaart van de firma, dus erg belangrijk is dat niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door InsigniA Bekijk Berichten
                        Hieronder de sleutel van een 4-deurs (met dank aan louisrr voor de "geleende" foto ).
                        Mijn vraag, is die van een ST dezelfde ? En zoja, als je geen elektrische koffer hebt , wat gebeurt er dan als je op de koffertoets drukt ? Gewoon klik uit 't slot ... ?

vraagje voor de 5-deurs eigenaars. is de sleutel bij jullie ook met drie knopjes of slechts 2? Bij mij enkel open en dicht (2 dus). Vond dit al vreemd want bij al mijn andere wagens waren het er drie?

Comment

• usb probleem

usb probleem
                          mensen, ik heb een probleem

ik heb een insignia business met een cd500 navigatie systeem. (de benelux versie van de dvd800)
                          hij heeft verder dezelfde opties als de dvd800, dus usb en aux aansluiting en de centrale draaiknop.

nu heb ik het volgende pobleem:

als ik een usb stick aansluit dan mis ik twee mogelijkheden als ik de centrale knop indruk
                          - zoeken
                          - verwijder usb stick

in de test auto had ik deze functies wel, (met dezelfde usb stick)

verder is het zo dat wanneer ik een ipod aansluit dat ik ook de volgende functie mis in het menu:
                          - verwijder ipod

het is nu zo dat ik de auto uit moet doen alvorens ik de usb stick kan verwijderen. anders kan ik de usb stick en/of data kapot maken.

verder herkent hij sinds gisteren mijn ipod niet meer, hij laadt hem nog wel op maar daar houdt het dan ook mee op.

wie heeft er ook een cd500 systeem? heeft diegene wel de opties die ik mis. herkent iemand de problemen die ik heb en heeft diegene een goede oplossing?

please help me out.

p.s. de dealer weet ervan maar na een week heb ik nog steeds geen antwoord. de auto is zo nieuw dat men dit soort dingen nog niet weet. slecht excuus natuurlijk maar daar moet ik het mee doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                            vraagje voor de 5-deurs eigenaars. is de sleutel bij jullie ook met drie knopjes of slechts 2? Bij mij enkel open en dicht (2 dus). Vond dit al vreemd want bij al mijn andere wagens waren het er drie?
                            Cosmo 2.0 CDTi 160 pk automaat 5 drs.

Sleutel heeft slechts 2 knopjes ( = open/dicht) want je hebt er niet meer nodig.Enkel de 4 drs en ST hebben 3 knopjes (koffer)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ptconzales Bekijk Berichten
                              usb probleem
                              mensen, ik heb een probleem

ik heb een insignia business met een cd500 navigatie systeem. (de benelux versie van de dvd800)
                              hij heeft verder dezelfde opties als de dvd800, dus usb en aux aansluiting en de centrale draaiknop.

nu heb ik het volgende pobleem:

als ik een usb stick aansluit dan mis ik twee mogelijkheden als ik de centrale knop indruk
                              - zoeken
                              - verwijder usb stick

in de test auto had ik deze functies wel, (met dezelfde usb stick)

verder is het zo dat wanneer ik een ipod aansluit dat ik ook de volgende functie mis in het menu:
                              - verwijder ipod

het is nu zo dat ik de auto uit moet doen alvorens ik de usb stick kan verwijderen. anders kan ik de usb stick en/of data kapot maken.

verder herkent hij sinds gisteren mijn ipod niet meer, hij laadt hem nog wel op maar daar houdt het dan ook mee op.

wie heeft er ook een cd500 systeem? heeft diegene wel de opties die ik mis. herkent iemand de problemen die ik heb en heeft diegene een goede oplossing?

please help me out.

p.s. de dealer weet ervan maar na een week heb ik nog steeds geen antwoord. de auto is zo nieuw dat men dit soort dingen nog niet weet. slecht excuus natuurlijk maar daar moet ik het mee doen.
                              Bij mijn installatie thuis wordt de USB stick automatisch uitgeschakeld als je van audiobron veranderd waarna je de stick veilig kunt verwijderen. Zou dit ook zo kunnen zijn bij de DVD800??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hellas Bekijk Berichten
                                "verwijder USB stick" in het menu wordt bij mij ook niet weergegeven. Ik meen mij te herinneren dat dit reeds eerder werd vermeld op het forum.
                                Bij mijn installatie thuis wordt de USB stick automatisch uitgeschakeld als je van audiobron veranderd waarna je de stick veilig kunt verwijderen. Zou dit ook zo kunnen zijn bij de DVD800??
                                Idem menu hier. Zal wel te maken hebben met een gewijzigde software versie.

De USB wordt echter NIET uitgeschakeld bij verandering van audio bron. (Althans niet bij selecteren van de radio... 'k heb wel nog geen CD ingestopt).
                                'k Heb dat gemerkt doordat mijn USB stick een lampje heeft dat oplicht wanneer hij onder spanning staat.
                                Het strafste van al is dat dat lampje op de stick zelfs blijft branden (dus stick staat onder spanning) wanneer de auto stilstaat met motor af, sleutel uit kontakt en deuren gesloten.

Comment

Cosmo 2.0 CDTi 160 pk automaat 5 drs.

Sleutel heeft slechts 2 knopjes ( = open/dicht) want je hebt er niet meer nodig.Enkel de 4 drs en ST hebben 3 knopjes (koffer)
                                  Ik heb ook een 5-deurs, maar heb 3 knopjes. Als ik enkel de koffer wil openen en niet de deuren, gebruik ik dat derde knopje...
                                  2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                                  2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                                  2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                                    Ik heb ook een 5-deurs, maar heb 3 knopjes. Als ik enkel de koffer wil openen en niet de deuren, gebruik ik dat derde knopje...
                                    jij bent weer speciaal eh broer hehe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk Berichten
                                      Ik had in het begin eenzelfde probleem, en kreeg een foutmelding (linkerpinker niet in orde).
                                      In de garage bleek dat de software niet was aangepast aan een trekhaak. Kennelijk kan/moet dit ingesteld worden.
                                      Net terug van de garage,je had gelijk. De software moet aangepast worden,Donderdag gaat dit gebeuren.Ik was blijkbaar al de derde die dat kwam melden. Het zijn de "eerste" auto's waar dit probleem zich voordoet,nu wordt dat in de fabriek gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                        jij bent weer speciaal eh broer hehe
                                        Idd precies gene gewone

Comment

• usb

net contact gehad met de dealer omtrent het usb probleem.

het schijnt een probleem te zijn wat veel gebruikers hebben, opel weet er dus van.
                                          met een volgende update zou het verholpen moeten worden, maar wanneer die komt weet natuurlijk niemand.

vreemd blijft dat de mogelijkheid van het verwijderen van de usb stick voor de laatste update nog wel bestond. nu ineens niet meer.
                                          hij herkent de ipod gelukkig vandaag ineens weer ,maar handig is anders.

Comment

Working...
                                          X