Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
    Deze week toevallig 'auto-TV' (VTM) opgenomen en gisteren eens naar gekeken. En wat was het eerste item? 'De nieuwe'.... Gaat over 'een' nieuw model, deze week dus over de Insignia ST.

En Verellen zei het, zoals ik het ook al had ondervonden..... Ten opzichte van de Vectra een lichtjaar vooruit geschoten (desing, interieur, wegligging). Sinds lange tijd is het nog eens 'plezant' om met een Opel te mogen rondrijden.

Minpuntjes, voor zover ge dat kunt noemen.....
    a) bagageruimte niet van de grootste (design boven functionaliteit) : juist daarom koos ik de Insignia.
    b) beperkte hoofdruimte bij 4- en 5 deurs : juist daarom koos ik de ST.
    c) beperkte beenruimte achteraan : daar moet ik niet zitten, da is voor de kids
    d) kleine achteruitkijkspiegels : ja, daar heb ik soms ook nog steeds moelijk mee. Reed hiervoor met Astra, en die spiegels waren toch een stukje beter hoor....
    a) idem mening
    b) idem mening
    c) 2 kameraden die al een eindje op de achterbank hebben gezeten vonden ze de beenruimte en de zithouding achter geweldig. Nog maar weinig in 4drs, 5drs of stationwagens gezeten van dit segment die zoveel beenruimte hadden. Ik moet wel zeggen dat de bestuurders- & passagierszetel ik niet volledig in laagste positie heb staan, ik wat ophoog gekrikt, dat ik hou van een goede rechte rug houding, mijn rug heb ik dus niet ver naar achter gekanteld, en dat ik maar 1m81 ben en dus niet een mega-lange persoon .
    d) Ik kom van een vectra B en voor mij zijn de spiegels van de Insignia een serieuze verademing. Qua grootte en zicht 10x beter als bij de vectra B. Als ik dan naar bv een mercedes C-klasse kijk, die zeer grote spiegels heeft, dan vind ik dat persoonlijk niet mooi. De spiegels van de Insignia zijn een mooie compromis tussen zicht achteruit & styling

Comment

• Hoe zijn de ervaringen met het gebruik van de dvd800 navi, ik heb nooit een geintegreerde navi in de auto gehad maar altijd gewerkt met een tomtom.
      Nu is het zo dat ik reaktie's krijg van omstaanders die beweren dat er niets zo simpel en gebruiksvriendelijker is als een tomtom alsook het ontvangst ?
      Ik hoop dat het meer een kwestie van wenning zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
        Hoe zijn de ervaringen met het gebruik van de dvd800 navi, ik heb nooit een geintegreerde navi in de auto gehad maar altijd gewerkt met een tomtom.
        Nu is het zo dat ik reaktie's krijg van omstaanders die beweren dat er niets zo simpel en gebruiksvriendelijker is als een tomtom alsook het ontvangst ?
        Ik hoop dat het meer een kwestie van wenning zal zijn.
        Die die dat beweren weten niet waarover zij praten. Een tomtom is inderdaat een goed apparaat.
        MAAR: het heeft geen ontvangst in de tunnel, geeft geen verkeersittuaties door en noem maar op. Dat is ook waarom de DVD/500-800 ook iets duurder is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
          Dat is ook waarom de DVD/500-800 ook iets duurder is.
          Wat is de DVD500 ? Ik zie maar 2 verschillende modellen nl CDC400 en DVD800 ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
            Die die dat beweren weten niet waarover zij praten. Een tomtom is inderdaat een goed apparaat.
            MAAR: het heeft geen ontvangst in de tunnel, geeft geen verkeersittuaties door en noem maar op. Dat is ook waarom de DVD/500-800 ook iets duurder is.
            TomTom is stukken beter dan de DVD800.
            Mooier beeld,
            Verschillende stemkeuzes,
            met map-share blijf je altijd up to date,
            geIntegreerde flitspalen
            Geeft WEL verkeerssituaties door (TMC)
            Blijft WEL verder navigeren in tunnels
            Touch screen werkt veel makkelijker en sneller
            Veel meer POI's
            Geeft snelheidsbeperkingen weer
            Voorsorteren
            en noem maar op.....

Ben al 5jaar TomTom gebruiker en vind het nog steeds de beste op gebied van navigatie.
            Heb nu ook wel de DVD800 in mijn ST. Ben er wel tevreden over maar kan bijlange niet tippen aan mijn TomTom 920T.

Comment

• Levering auto

Yesssssss........, hij is vandaag afgeleverd bij de dealer!!!

Wat zijn de ervaringen, vanaf levering bij dealer tot aflevering aan klant, hoe lang???
              Ik hoop in de loop van volgende week te kunnen cruisen........
              2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
              2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
              2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
              2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
              http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                TomTom is stukken beter dan de DVD800.
                Mooier beeld,
                Verschillende stemkeuzes,
                met map-share blijf je altijd up to date,
                geIntegreerde flitspalen
                Geeft WEL verkeerssituaties door (TMC)
                Blijft WEL verder navigeren in tunnels
                Touch screen werkt veel makkelijker en sneller
                Veel meer POI's
                Geeft snelheidsbeperkingen weer
                Voorsorteren
                en noem maar op.....

Ben al 5jaar TomTom gebruiker en vind het nog steeds de beste op gebied van navigatie.
                Heb nu ook wel de DVD800 in mijn ST. Ben er wel tevreden over maar kan bijlange niet tippen aan mijn TomTom 920T.

Ik heb ook een recent type tomtom, zeer duidelijke weergave van afslagen enz. op drukke punten en afritten.
                Mijn eerste tomtom daarentegen was heel wat minder.
                Ik hoop op termijn even tevreden te zijn van de dvd800 navi dan van mijn huidig type tomtom.
                Het is tegenwoordig echt niet meer aan te raden nog een auto te kopen in deze prijsklasse zonder navi kwestie van verkoop achteraf of rijden tot op zijn sokken maar dat is niets voor mij.

Comment

• Vandaag bij Leyssen in Bree geweest omdat de DVD800 al meerdere keren flipte en ook uitviel. Ze hebben een software update gedaan en HEEL NIEUWE sofware erop gezet, die update hadden ze al bij meerdere auto's gedaan maar die nieuwe software was nog vers van de pers. Hopelijk blijven alle kwaaltjes nu weg
                  Moest er nog iets opduiken dan hou ik jullie op de hoogte en anders is het upgraden geblazen voor alle DVD800 die wel een doorflippen

Ook een mooi beeld gezien bij Leyssen voor de showroom, 2 hagelwite insignia's een 4drs en een ST(Baarsje da moet de jouwe zijn hé, schoon bakske hoor). iedereen had die witte bakskes in de gaten daar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door InsigniA Bekijk Berichten
                    Wat is de DVD500 ? Ik zie maar 2 verschillende modellen nl CDC400 en DVD800 ...
                    DVD500= Benelux
                    DVD800= Europa
                    CDC400=geen navigatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door egeltje Bekijk Berichten
                      Vandaag bij Leyssen in Bree geweest omdat de DVD800 al meerdere keren flipte en ook uitviel. Ze hebben een software update gedaan en HEEL NIEUWE sofware erop gezet, die update hadden ze al bij meerdere auto's gedaan maar die nieuwe software was nog vers van de pers. Hopelijk blijven alle kwaaltjes nu weg
                      Moest er nog iets opduiken dan hou ik jullie op de hoogte en anders is het upgraden geblazen voor alle DVD800 die wel een doorflippen

Ook een mooi beeld gezien bij Leyssen voor de showroom, 2 hagelwite insignia's een 4drs en een ST(Baarsje da moet de jouwe zijn hé, schoon bakske hoor). iedereen had die witte bakskes in de gaten daar
                      Brengt deze update nieuwigheden met zich mee ? (mogelijkheden tot inklappen zijspiegels met de sleutel, deuren automatisch laten sluiten als je vertrekt, etc ? )

Comment

• Levering

Jipieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
                        Mijne wagen is aangekomen. Gezien er geen leasing tss zit (maar wel ne firmawagen), zal ik volgende week met mijn bakske kunnen cruisen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RW1969 Bekijk Berichten
                          Ok, maar dan zit je in een hogere prijsklasse neem ik aan?
                          Ik praat puur vanuit mijn ervaring. Ik heb hiervoor 4 jaar (165.000 Km) in een Franse zwabberbak gezeten.
                          Dan is het, voor mij althans, ff een stapje terug in de Insignia.
                          Maar goed, ik heb nog maar 1000 Km op de teller, zal wel moeten wennen....
                          Ik heb een edition met sportzetels genomen en (na 1000km) deze zitten echt geweldig. Heb daarvoor ook al met verschillende wagens gereden maar deze zitten echt goed.

Comment

• Weet er iemand of je de lichtsensor kan instellen? Ik vindt dat mijn automatische lichtsensor te snel reageert. De lichten springen te snel aan. Ik weet dat je bij een aantal andere merken die gevoeligheid kan instellen. Maar ik vindt dit niet terug in het configuratiesysteem??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk Berichten
                              Ik maak mijn afspeellijst via windows media player => .WPL bestand
                              Deze kan blijkbaar niet ingelezen worden. Met welk programma maak je de afspeellijst aan?
                              WPL zou ook moeten werken op het infotainment systeem. Ik werk met DioneSS Playlist Editor. Deze maakt m3u playlists aan. Dit werkt(e) goed. Momenteel heb ik problemen met mijn infotainment systeem. Deze is erg traag en lijkt van slag. Ik heb het probleem bij de dealer kenbaar gemaakt. De monteur is afgelopen week bij Opel op cursus geweest en zou mijn problemen daar bespreken. Ik ben benieuwd wat hij maandag te melden heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                Yesssssss........, hij is vandaag afgeleverd bij de dealer!!!

Wat zijn de ervaringen, vanaf levering bij dealer tot aflevering aan klant, hoe lang???
                                Ik hoop in de loop van volgende week te kunnen cruisen........
                                Krijg je er ook een gratis waxlaag op? Zat er bij mij bij toen ik hem bij Leyssen kocht.
                                Als je dit laatste heb dan moet je een kleine week wachten anders kan je hem al binnen enkele dagen hebben. Ze hebben graag dat je de wagen snel komt uithalen. Krijgen zij ook snel je centen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
                                  Krijg je er ook een gratis waxlaag op? Zat er bij mij bij toen ik hem bij Leyssen kocht.
                                  Als je dit laatste heb dan moet je een kleine week wachten anders kan je hem al binnen enkele dagen hebben. Ze hebben graag dat je de wagen snel komt uithalen. Krijgen zij ook snel je centen .
                                  Heb ik (helaas) niet er bij gekregen, denk wel dat ik al met al een redelijke korting heb afgedongen.
                                  2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                  2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                  2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                  2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                  http://www.originelevelgen.be

Comment

• VTM test

Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                                    Weet je nog welke dag en hoelaat dit was?
                                    Ik ben morgen in België bij mijn zwager en dan kan ik de aflevering terugkijken.
                                    Ben erg benieuwd wat ze zeggen.

Voor het overige:
                                    c) valt nog alleszins mee. Mijn vriendin klaagt dat ze nu niet meer de speen in mond van onze zoon kan doen vanaf de bestuurdersstoel. In onze vorige auto een volvo V50 kon dit wel.
                                    d) dit punt vond ik erg hinderlijk tijdens de proefrit maar bij de levering van de auto dacht ik er al niets meer van.

Test is ook hier te bekijken:http://www.vtm.be/autotv-2009/items/video/8425.php

Groet Ronald

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk Berichten
                                      DVD500= Benelux
                                      DVD800= Europa
                                      CDC400=geen navigatie
                                      Het is toch CD500? Op basis van een CD ipv een DVD?

Comment

• knap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                          knap

Waarom? Kleur die nu in is maar over 2 jaar niet meer te verkopen is ?

Comment

Working...
                                          X