Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
    Allez ik snap het niet goed, andere merken doen alle soorten aanpassingen, kleinere velgen (want grote open velgen doen het verbuik stijgen), verlagen, aanpassingen voor de voorkant om minder luchtweerstand. Andere spreiding van de versnellingen enz.

Terwijl de ecoflex zijn topsnelheid iets minder is maar voor de rest alles identiek is al de gewone 160 pk versie??? Toch in de info die ik gevonden heb.
    De ontwerpers hebben het ecoFLEX-model een nog betere stroomlijn gegeven door bodemplaten te monteren onder de brandstoftank en het koetswerk 10 mm te verlagen. Zo kwamen ze uit op een CX-waarde van 0,26, wat de Insignia tot een van de meest gestroomlijnde berlines ter wereld maakt. Andere verbeteringen waren de toevoeging van een flexibele spoilerlip aan de voorbumper en de verkleining van de bovenste koelopeningen. Bovendien hebben de ingenieurs de transmissie en eindoverbrengingsverhouding van de handgeschakelde zesversnellingsbak geoptimaliseerd en speciaal ontwikkelde Michelin Primacy HP-banden gemonteerd.

CleanTech, het innovatieve verbrandingsproces voor dieselmotoren, garandeert de laagst mogelijke uitstoot en verlaagt het geluidspeil in het interieur door de verbranding te regelen via een elektronisch gesloten-lussysteem dat de brandstofinjectie in realtime aanpast aan de verbrandingssituatie. Dat vertaalt zich in een dynamische werking en een extreem laag verbruik. De laagste verbruikscijfers halen bestuurders wanneer ze de schakelaanbevelingen van het pijldiagram op het dashboard opvolgen. In de praktijk kunnen bestuurders met een laag toerental rijden in de zesde versnelling en nog genoeg reserves overhouden voor acceleraties. Ideaal voor lange ritten.

Comment

• Bedankt voor de info maar kon dit zelf niet zo direct terugvinden, dacht al dat ze iets moeten doen.

Wat is niet snap is waarom ze niet direct ze Cx waarde van alle modellen aanpassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
        Kan je dat niet oplossen door een extra weerstand in het circuit te steken? Dan kan je zorgen dat de stroomafname dezelfde is.
        Je kunt controleren of deze lampjes voorzien van deze functie door ze eruit te halen. Als je dan een foutmelding krijgt is dit het geval. In sommige gevallen zijn alleen de hoofdlampen aangesloten op het systeem en dan werkt het zonder verdere problemen.

Comment

• Goed nieuws en slecht nieuws

Mijn bestelde Insignia Sports Tourer is gearriveerd bij de dealer! Helaas moet ik nog ruim 2000 km rijden voordat mijn huidige leasecontract verloopt Met de dealer afgesproken dat ik 'm 24 juni kom halen...... fffff doorrijden dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
            Marc super ik zou dit graag willen weten. Als je ze hebt en het ziet er perfect uit wil ik weten waar je ze vandaan hebt en ga ik ze gelijk aanschaffen. Kan niet wachten op de foto reportage.......
            Net terug vande verkoper v/d LED lampjes ....passen natuurlijk niet . Hij heeft alleen lampjes met een klassieke bajonetsluiting . Hier de link naar zijn advertentie zodat je niet tevergeefs reageert http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen..._D_lampen.html

Maar wat erger is , op weg ernaartoe over een vluchtheuveltje gereden ( niet gezien door lage zon ) : wat een knal ... de twee linker velgen stevig beschadigd , ik denk zelfs dat ik
            de voorband mee mag vervangen . Weet er iemand in het Antwerpse een goed adres waar
            men velgen kan laten herstellen ? Anders gaat het een dure grap worden denk ik .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
              Net terug vande verkoper v/d LED lampjes ....passen natuurlijk niet . Hij heeft alleen lampjes met een klassieke bajonetsluiting . Hier de link naar zijn advertentie zodat je niet tevergeefs reageert http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen..._D_lampen.html

Maar wat erger is , op weg ernaartoe over een vluchtheuveltje gereden ( niet gezien door lage zon ) : wat een knal ... de twee linker velgen stevig beschadigd , ik denk zelfs dat ik
              de voorband mee mag vervangen . Weet er iemand in het Antwerpse een goed adres waar
              men velgen kan laten herstellen ? Anders gaat het een dure grap worden denk ik .
              Dat is balen zeg..... En dan bedoel ik de velgen. De lampen komen vanzelf wel een keer. nu sterkte met de wielen....

Comment

• Precies niet zoveel geluk met de nieuwe wagens

fietser tegen de wagen
                auto vol blutsen van de hagelbui
                velgen stuk...

Hopelijk stopt het hier

Ik heb ook al kappen in mijn velgen, moest uitwijken voor iemand die dacht dat hij met een vrachtwagen aan het rijden was in een nauwe straat en ja hoor ik opzij met de velg tegen de stoeprand

Comment

• Iemand een Vauxhall Insignia besteld?

Afb000.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
                    Iemand een Vauxhall Insignia besteld?

[ATTACH]64124[/ATTACH]

Nee, niet echt ik ben ondertussen gewoon dat het stuur links zit, anders is het weer aanpassen he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fico99 Bekijk Berichten
                      Weet er soms iemand wanneer de Sports Tourer ook beschikbaar zal zijn i.c.m. de nieuwe 160pk EcoFlex motor?

Ik zie dat dat de EcoFlex motor momenteel op de 4d/5d ook alleen beschikbaar is in de Edition en Cosmo uitvoeringen? Waarom niet in de Sport?
                      Niemand die ergens heeft gelezen of gehoord of de Sports Tourer ook met de 160pk EcoFlex zou uitkomen?

Comment

• Hierbij mijn pommegranatered 1.6t ST business.
                        Hiermee wordt aardig duidelijk hoe een ST er in het rood uitziet zonder mistlampen en xenon maar met wieldeksels ipv lichtmetaal.

Comment

• En het dashboard van de business:

De sportstoelen en stoelverwarming zijn optie. Maar dit geeft wel goed weer hoe de auto er uitziet met cdc 400 en zonder navi.

en nog een velgje van dichtbij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                            En het dashboard van de business:

De sportstoelen en stoelverwarming zijn optie. Maar dit geeft wel goed weer hoe de auto er uitziet met cdc 400 en zonder navi.

en nog een velgje van dichtbij.
                            Ziet er goed uit.......ook de kleur. Mooie auto geldrop. Ik krijg dezelfde wielen maar dan een business in het technical grey en wel mistlampen en donkere ramen. Van binnen heb ik de cd 500 navi. Alleen de auto duurt nog 3 weken morgen. (25-6) verwachte aflevering.

Comment

Is dat een extra opbergvak naast de elek. handrem?
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                Is dat een extra opbergvak naast de elek. handrem?
                                Het is niet echt een vak. Er zit geen bakje onder en dus is het een afgerond vakje van niet eens 1 cm diep. Alles wat je daar legt ben je dus kwijt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                                  Ziet er goed uit.......ook de kleur. Mooie auto geldrop. Ik krijg dezelfde wielen maar dan een business in het technical grey en wel mistlampen en donkere ramen. Van binnen heb ik de cd 500 navi. Alleen de auto duurt nog 3 weken morgen. (25-6) verwachte aflevering.
                                  Voor het interieur zal de navigatie wel een stukje mooier zijn.
                                  En vreemdgenoeg begin ik steeds meer te wennen aan de velgen. Ik kan niet zeggen dat ik ze lelijk vind. Hooguit dat ik een insignia met 19" of 20" erg dik vind.

Nog altijd zie ik de insignia niet vaak voorbij komen en nog regelmatig zie ik mensen kijken of even teruglopen naar de auto om te kijken zowel van buiten als van binnen. Streelt het ego en is denk ik voor veel rijders herkenbaar.

Comment

• Morgen om 09:00 uur is het zover mannen, foto's en eventuele video's volgen op mijn thread in het WE of volgende week want ik zit met werk tot over mijn oren.

Comment

Hierbij mijn pommegranatered 1.6t ST business.
                                      Hiermee wordt aardig duidelijk hoe een ST er in het rood uitziet zonder mistlampen en xenon maar met wieldeksels ipv lichtmetaal.

Ziet er goed uit zo!
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigni@ Bekijk Berichten
                                        Vandaag de dealer gebeld en die kon me vertellen dat hij net binnen was gekomen. Meteen ook gebeld met de leasemaatschappij en ik krijg hem zeer waarschijnlijk donderdag aanstaande!!!

Nu dus nog maar 6 nachtjes slapen...

Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
                                        Morgen om 09:00 uur is het zover mannen, foto's en eventuele video's volgen op mijn thread in het WE of volgende week want ik zit met werk tot over mijn oren.

Der zijn er hier twee die vandaag heel tevreden zullen zijn !
                                        Veel plezier mannen (khoop dat ik de volgende ben )

Comment

Ik vind dat interieur zonder navi echt nog wel goed meevallen hoor !

Comment

Working...
                                          X