Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Eindelijk......eindelijk, net een berichtje gekregen dat de mijne vandaag aangekomen is bij de dealer. Zeven weken later dan de planning maar dan toch eindelijk. Nu nog kenteken aanvragen, zijn afleveringsbeurt en de speciale waslaag laten aanbrengen en dan als 't mee zit a.s. zaterdag rijden maar...... Die paar dagen zal ik dan nog wel volhouden......hoop ik .
Herkent iemand zich in de opmerking dat de 1.6t in de derde ( en volgende) versnelling minder power heeft dan in 1 en 2. In de eerste en tweede versnelling is de versnelling bruut en als ik dan doorschakel naar z'n drie lijk ik ineens 50pk minder te hebben. De snelheidssensatie is dan echt een stuk minder.
Herkenbaar?
Lijkt me logisch, volgas in de 3e versnelling heeft de auto door de snelheid veel meer weerstand van de lucht en door de hogere snelheid meer rolweerstand dan in de 1e of 2e versnelling. Zet je airco eens uit, scheelt dat wat pk's.
Het verschil is zodanig dat het haast wel lijkt of ik in z'n drie met een totaal andere software setup rij. Je zou 'm bijna een keer op de rollenbank gaan zetten om te zien of er ook meetbaar een onderscheid is.
Weer een nieuwe update. We zitten al aan 100 bestelde/ontvangen Insignia's. De lijst blijft bijna elke dag aangroeien.
Wie staat er nog niet op de lijst? Eventjes aanvullen aub? Er zijn op dit forum verschillende Insignia-bestellers & eigenaars die zich zeker nog niet hebben toegevoegd aan de lijst. Gelieve dit aub eventjes in orde te maken. Zo kunnen we op naar de 100 .
Wij wachten allemaal op foto's van de geleverde wagens dus aub op "Mijn duitse auto" een nieuwe thread aanmaken, alle info van je wagen meegeven en wat mooie foto's posten. Wij wachten allemaal vol ongeduld en willen graag dat er op één volledige pagina alleen maar Insignia's staan. Zou leuk zijn .
Geleverd + datum - 2 weken : Indien later geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vertraging Geleverd + datum - 2 weken : indien vroeger geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vroeger
Zucht, dealer failliet, de wagen staat al sinds Pasen bij die Dealer (inmiddels 8 weken). Leasemij vandaag aan de lijn: we gaan dezelfde bij een andere dealer bestellen, weer 8 tot 12 weken wachten. Want ze verwachten dat dit sneller zal gaan dan dat de wagen via de curator komt.
Het is niet anders en om mijzelf wat te troosten: deze is nieuwer, dus wellicht met weer iets minder kinderziektes dan uit de eerste productie maanden.
Amai, zo populair hier ! Staat die dan ook op 1 in de verkoopslijsten momenteel ?
Ik zou het niet weten.
Toen ik een tijdje terug met een verkoper sprak en zei dat ze precies nogal goed verkochten leek die man uit de lucht te vallen
Eigenlijk wel vreemd he, zoveel Opels op een forum waar het overgrote deel van de leden toch nogal BMW minded is.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Weer een nieuwe update. We zitten al aan 100 bestelde/ontvangen Insignia's. De lijst blijft bijna elke dag aangroeien.
Wie staat er nog niet op de lijst? Eventjes aanvullen aub? Er zijn op dit forum verschillende Insignia-bestellers & eigenaars die zich zeker nog niet hebben toegevoegd aan de lijst. Gelieve dit aub eventjes in orde te maken. Zo kunnen we op naar de 100 .
Wij wachten allemaal op foto's van de geleverde wagens dus aub op "Mijn duitse auto" een nieuwe thread aanmaken, alle info van je wagen meegeven en wat mooie foto's posten. Wij wachten allemaal vol ongeduld en willen graag dat er op één volledige pagina alleen maar Insignia's staan. Zou leuk zijn .
Geleverd + datum - 2 weken : Indien later geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vertraging Geleverd + datum - 2 weken : indien vroeger geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vroeger
98 - Rorevise: ST Cosmo 1.8i 140pk - Black Sapphire - Besteld 22-05-2009 - Levering 28-06-2009, week 27
besteld op 22 mei, levering week van 28 juni... erg snel voor mijn gevoel maar volgens dealer is het toch echt zo, en het kan natuurlijk niet snel genoeg
Wanneer je uitstapt en de sleutel uit je contact is én de deur open is dan de linkerhendel (richtingaanwijzers) naar je toehalen. Nu brand de verlichting voor en achter.
mmmm zo werkt het ook op m'n huidige Astra, had gehoopt dat ze dit iets praktischer gemaakt hadden
98 - Rorevise: ST Cosmo 1.8i 140pk - Black Sapphire - Besteld 22-05-2009 - Levering 28-06-2009, week 27
besteld op 22 mei, levering week van 28 juni... erg snel voor mijn gevoel maar volgens dealer is het toch echt zo, en het kan natuurlijk niet snel genoeg
Heb de mijne ook besteld op 20 mei en mijn dealer weet zelfs nog geen leverdatum. Staat in event 25.
Welke opties heb jij allemaal genomen??? Hangt mss hiervan af ...
Eindelijk......eindelijk, net een berichtje gekregen dat de mijne vandaag aangekomen is bij de dealer. Zeven weken later dan de planning maar dan toch eindelijk. Nu nog kenteken aanvragen, zijn afleveringsbeurt en de speciale waslaag laten aanbrengen en dan als 't mee zit a.s. zaterdag rijden maar...... Die paar dagen zal ik dan nog wel volhouden......hoop ik .
Jij klaagt? Ik heb mijn auto een maand en 17 dagen vroeger besteld en deze is vorige woensdag pas in de garage aangekomen, als je het mag geloven zijn er hier die niet eens dit verschil in tijd moeten wachten voor een bestlling - levering. Gelukkig had ik de nummerplaten van mijn andere wagen nog en kon ik donderdag reeds touren.
Vandaag belde de garage dat mijn Insignia aangekomen was. Levering staat nu gepland voor 18-06-2009. Dat is 9 weken later dan in eerste instantie was beloofd ..! Kan iemand dat in de lijst verwerken voor Oasis?
Vandaag bij dealer geweest.Donderdag platen aanvragen en volgende week dinsdag komen ze de ramen verdonkeren en volgende week donderdag kan ik mijn black beauty gaan afhalen.Twaren toch 14 lange weken.
Foto's volgen.......
Het loopt lekker hier: veel insignia's die hun weg gaan vinden naar de eigenaars.
De papieren voor mijn wagen zijn bij de lease-maatschappij. Vandaag is de plaat aangevraagd en als alles vlot gaat dan kan ik vrijdag de auto ophalen. Ik zal de lijst wel updaten als ik de wagen heb en dan wat foto's plaatsen ook.
Verbruiksupdate voor de 1.6t ST: 9,1l/100km bij een gemiddelde snelheid van 61 km/h over ca. 1200 km. Deze zijn gereden in de stad of op de snelweg. Ofwel op de niet meest zuinige snelheden.
Gisteren eens een kijkje gaan nemen naar de Insignia, prachtige wagen, maar ik vraag me af of de 160pk versie krachtig genoeg is? Ik zou opteren voor een cosmo met 20-Duims velgen, maar zouden deze niet te hard aanvoelen, of is het nog comfortabel genoeg?
Comment