Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door pieterken9 Bekijk Berichten
    Gisteren eens een kijkje gaan nemen naar de Insignia, prachtige wagen, maar ik vraag me af of de 160pk versie krachtig genoeg is? Ik zou opteren voor een cosmo met 20-Duims velgen, maar zouden deze niet te hard aanvoelen, of is het nog comfortabel genoeg?

    Mvg,

    Pieter
    160 pk is krachtig genoeg.Auto rijdt, ondanks zijn gewicht, zeer vlot met een ruime marge voor tempoversnellingen in het verkeer.Ik heb er nog niet veel moeten laten voorgaan.

    20-duims weet ik niet(heb zelf 18" + flexride), maar met flexride kan je dat wel aanpassen.

    Comment


    • Is er al iemand die zijn auto heeft laten chippen....krijg zelf over 2 weken de insignia en wil dit laten doen maar lees zo veel over powerboxen/chips etc.
      Ik geloof dat auto Heinz wel goed is...heb ik begrepen...maar ik moet eerlijk zeggen dan had ik qua prijs beter een 130 pk kunnen nemen ipv de 110 pk.
      Is er iemand die ervaringen heeft met de kitpower powerbox. Of andere. Is er een specifieke gespecialiseerd chip bedrijf voor Opel in Belgie.

      Comment


      • Ik heb mij laten vertellen dat een goede powerbox net zo duur is als een goede chip/obd tuning. Persoonlijk zou ik als ik de stap al zou maken kiezen voor een tuner waar je vertrouwen in hebt en die een goed track-record heeft. De eventuele schade door slechte tuning overtreft de aanschaf van de tuning ruimschoots.

        Maar ga eerst eens rijden met de auto. Op papier kan de auto wellicht niet zo snel naar de 100 km/h maar de soeplesse van 80 naar 120 km/h is belangrijker en daarin scoren diesels doorgaans erg goed. Waarom zou je tunen? Als de auto is getuned ben je hier na twee weken ook weer aan gewend en is het effect dus weg.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
          160 pk is krachtig genoeg.Auto rijdt, ondanks zijn gewicht, zeer vlot met een ruime marge voor tempoversnellingen in het verkeer.Ik heb er nog niet veel moeten laten voorgaan.

          20-duims weet ik niet(heb zelf 18" + flexride), maar met flexride kan je dat wel aanpassen.
          160 pk is minimum hoor. Heb met 130pk gereden en vond ik te zwak. 160pk daarentegen begint er meer op te gelijken MAAR is uiteraard afhankelijk van wat je gewoon bent en of wenst.
          De 20" rijden perfect en zijn MEER dan confortabel. Had ervoor een Audi met S-line en 18" en die was harder en een 3 coupé met 19" en die was vergelijkbaar. Wordt pas "harder" als je in sport gat maar is dan nog steeds beter dan mijn Audi was.

          Over die powerbox uit andere reactie - ja is te doen ALS je geen automaat hebt. Best ook daar met 160pk want geeft meer dan 200pk uiteindelijk

          Comment


          • die ervaring deed ik persoonlijk ook over de 130 pk en daarom heb ik voor de 160 pk gekozen zonder met deze te hebben gereden.
            Het is te hopen dat dit voldoende gaat zijn anders word hij ook getuned, mij is aangeraden dat er in Gent een zeer goed bedrijf is die dit doet maar de naam is me ontgaan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
              die ervaring deed ik persoonlijk ook over de 130 pk en daarom heb ik voor de 160 pk gekozen zonder met deze te hebben gereden.
              Het is te hopen dat dit voldoende gaat zijn anders word hij ook getuned, mij is aangeraden dat er in Gent een zeer goed bedrijf is die dit doet maar de naam is me ontgaan.
              Bedankt voor de reacties. Bij mij was het probleem gezien de leasing dat ik niet verder kwam dan een flink beladen met opties 110 pk of een kale 130 pk. Dus vandaar de vraag.

              In Gent kan dit bull power geweest zijn die zitten in Gent.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                160 pk is minimum hoor. Heb met 130pk gereden en vond ik te zwak. 160pk daarentegen begint er meer op te gelijken MAAR is uiteraard afhankelijk van wat je gewoon bent en of wenst.
                De 20" rijden perfect en zijn MEER dan confortabel. Had ervoor een Audi met S-line en 18" en die was harder en een 3 coupé met 19" en die was vergelijkbaar. Wordt pas "harder" als je in sport gat maar is dan nog steeds beter dan mijn Audi was.

                Over die powerbox uit andere reactie - ja is te doen ALS je geen automaat hebt. Best ook daar met 160pk want geeft meer dan 200pk uiteindelijk
                VOODOO welke powerbox ben je bekent mee dan...

                Comment


                • Je kunt ook wachten tot PPC tuning gereed is bij rica of bsr. (beide hebben een goede reputatie)
                  Met PPC kun je de auto zelf tunen en terugzetten via de OBD-poort.
                  Dit lijkt mij een veel betere tuning dan een powerbox.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                    Je kunt ook wachten tot PPC tuning gereed is bij rica of bsr. (beide hebben een goede reputatie)
                    Met PPC kun je de auto zelf tunen en terugzetten via de OBD-poort.
                    Dit lijkt mij een veel betere tuning dan een powerbox.

                    Heb al naar enkele tunners gebeld en het probleem bij de 110pk versie is dat ze deze software nog niet uitgelezen kan worden.Ze zijn er aan het werken maar blijkbaar moet je nog veel geduld hebben.

                    Comment


                    • apecbelgium kan het wel zeggen ze zelf.
                      Ik ken apec alleen via dit forum (zie onderstaande link) maar als je zoekt op chiptuning kom je vanzelf een reactie tegen van iemand die zich gewoon kenbaar maakt als vertegenwoordiger van apec.
                      Wellicht dat zij je verder kunnen helpen. Ze hebben ook een apec-switch die hetzelfde lijkt te werken als de door mij genoemde PPC. Het kost wel iets maar je wilt lijkt me geen gezeik met je auto en leasemaatschappij.

                      Draadje met een reactie van apec.
                      Last edited by ; 10/06/2009, 18:16.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door pieterken9 Bekijk Berichten
                        Ik zou opteren voor een cosmo met 20-Duims velgen, maar zouden deze niet te hard aanvoelen, of is het nog comfortabel genoeg?


                        Wasik zelf ook bang voor. De sportstand is hard, gewone stand is comfortabel, tour gebruik ik voor klinkerwegen en rijksweg (wordt 'ie lekker zweverig). Als je voor de 20 duimers kiest ga dan of voor de sport uitvoering (standaard flexride) of neem dit als extra erbij. Ik koos voor sport omdat de auto dan lager ligt t.o.v. de andere uitvoeringen, het is maar een paar centimeter maar in het echt lijkt het meer.

                        Comment


                        • Het was ziptuning, het zou dus gaan over een herprogrammering en de garantie van de auto zou blijven verderlopen( ik dacht dat zij die overnemen).
                          Ik heb me hierzelf nog niet over geinformeerd bij hun maar ze hebben alleszins goede referentie's.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                            Het was ziptuning, het zou dus gaan over een herprogrammering en de garantie van de auto zou blijven verderlopen( ik dacht dat zij die overnemen).
                            Ik heb me hierzelf nog niet over geinformeerd bij hun maar ze hebben alleszins goede referentie's.

                            http://www.ziptuning.nl/p_contact.htm
                            Ik mijn vorige auto laten chippen bij ziptunning en was zeer tevreden,maar helaas kunnen zij ook de 110pk nog niet uitlezen.Maar wel een aanrader die ziptunning.

                            Comment


                            • Update
                              1. The Abolone : 2009 Opel Insignia 4dr Edition 2.0CDTI 110pk
                              2. split-second : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk
                              3. Racingboy : 2009 Opel Insignia 5dr Sport 2.0CDTI 160pk
                              4. APPELGOEDJE : 2009 Opel Insignia 4dr Edition 2.0CDTI 110pk
                              5. Jacky74 : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk ‎
                              6. Chriske : 2009 Opel Insignia 4dr Edition 2.0CDTI 130pk
                              7. Gtske : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 2.0CDTI 160pk
                              8. ENO : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI 130pk
                              9. dungen2003 :2009 Opel Insignia Sports Tourer Executive 2.0CDTI 130pk
                              10. WhN : 2009 Opel Insignia 5dr Sport 2.8 V6 turbo 4x4
                              11. ironmangeorges : 2009 Opel Insignia 5dr Cosmo 2.0CDTI aut 160pk
                              12. Geff : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 2.0CDTI 160pk
                              13. adnkoks : 2009 Opel Insignia 4dr Edition 2.0CDTI 130pk
                              14. Baarsje : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTi 130pk
                              15. Twente70 : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 2.0 Turbo
                              16. dirk59 : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 2.0T 220pk
                              17. desmet! : 2009 Opel insignia 4dr Cosmo 1.8 140pk
                              18. Mili : 2009 Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 160pk
                              19. McClane : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI 110pk
                              20. Rpr1: 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 1.8 Cosmo 140pk
                              21. hardhit :2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk
                              22. louisrr : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 1.6 turbo 180pk
                              23. Patjenator : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Business 2.0CDTI 110pk
                              24. Evy27 : 2009 Opel Insignia 4drs Cosmo 2.0CDTI 160pk
                              25. Arachna : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk
                              26. Doobie : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 160pk
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
                                Wasik zelf ook bang voor. De sportstand is hard, gewone stand is comfortabel, tour gebruik ik voor klinkerwegen en rijksweg (wordt 'ie lekker zweverig). Als je voor de 20 duimers kiest ga dan of voor de sport uitvoering (standaard flexride) of neem dit als extra erbij. Ik koos voor sport omdat de auto dan lager ligt t.o.v. de andere uitvoeringen, het is maar een paar centimeter maar in het echt lijkt het meer.

                                voor het uitzicht van buitenaf zou ik ook sport nemen, maar in de Cosmo kan ik me meer vinden op gebied van opties. ook de middentunnel vind ik mooier zonder de handrem.

                                Mvg,

                                Pieter

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door pieterken9 Bekijk Berichten
                                  voor het uitzicht van buitenaf zou ik ook sport nemen, maar in de Cosmo kan ik me meer vinden op gebied van opties. ook de middentunnel vind ik mooier zonder de handrem.

                                  Mvg,

                                  Pieter
                                  de middentunnel is op te lossen door het launchpakket met GPS te nemen. En ook voor mij was de cosmo meer aangeraden wegens de opties ...

                                  Comment


                                  • Een zwaar ongeval op de ring van Antwerpen met een Opel Insignia , de bestuurder was ongedeerd uit het wrak gekomen. Foto's onderstaande link
                                    vrachtwagens, bescherming, brandweer, verwijderen, vetspoor, noorderlaan, cafbrand, schermersstraat, antwerpen, uitslaande, woningbrand, dorpstraat, amstelstraat, overlast, dodelijk, technische, ontzetting, leugenberg, glasbreuk, matsijslei, frontale, coperatielaan, vetsmelterij, hoevenen, geknelde, vrachtwagenbrand, haasdonk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk Berichten
                                      Een zwaar ongeval op de ring van Antwerpen met een Opel Insignia , de bestuurder was ongedeerd uit het wrak gekomen. Foto's onderstaande link
                                      http://www.bloggen.be/brandweerantwe....php?ID=341870
                                      Shiiiiiiiiiiiit man !!! Die mag een kaarsje branden ...
                                      Ongelofelijk, brrrrrrrr krijg er echt kippevel van .

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door InsigniA Bekijk Berichten
                                        Shiiiiiiiiiiiit man !!! Die mag een kaarsje branden ...
                                        Ongelofelijk, brrrrrrrr krijg er echt kippevel van .
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk Berichten
                                        Een zwaar ongeval op de ring van Antwerpen met een Opel Insignia , de bestuurder was ongedeerd uit het wrak gekomen. Foto's onderstaande link
                                        http://www.bloggen.be/brandweerantwe....php?ID=341870
                                        Niet normaal meer........heb er geen woorden voor....

                                        Comment


                                        • Damn, dat was voor de insignia bestuurder een dubbeltje op zijn kant.
                                          Helaas is de bestuurder van de vrachtwagen er minder goed aan toe. (understatement)
                                          Wat was hij aan het doen vraag je je af als je leest dat hij totaal niet heeft geremd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X