Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aftellen

Oorspronkelijk geplaatst door Arachna Bekijk Berichten
    tzijn er nog ... reeds 4 weken ant wachten ... op zen minst nog 6 ...
    Veel sterkte mannen, ik ken dit gevoel. Mijn wachttijd bedroeg 22 weken. Maar om na enkele weken reeds te klagen? Laat zien dat je ballen aan je lijf hebt.

Comment

• 22 weken??????? En idd, zal niet meer klagen papa ... voorlopig

Comment

• Nokia N73

Ik heb een Nokia N73 en mijn DVD800 "ziet" mijn Nokia ook.
        Echter, ik zie mijn adresboek niet op het scherm van de Navi..!
        Het schijnt dat deze niet "geladen" worden.
        Met een Nokia 3320 werkt dat wel.

Heeft iemand dit probleem ook en wat is er aan te doen??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
          CDTI 130Pk, Sports Tourer

Softwareupdate laten uitvoeren 3 weken geleden.
          Net terug van 2 weken Frankrijk (2500km gereden) en hieronder mijn bevindingen.

Pro:

geen last meer van mijn nek tijdens zo'n lange rit (heb de lederen gewone zetels)
          superrelax rijden, goed optrekken tijdens inhalen (met volgeladen auto, 5personen en dakkoffer).

Contra:

Ik was nog geen 50km ver of ik kreeg al de melding dat mijn oliepeil laag was en ik moest stoppen, dit alarm afgedrukt en op de eerstvolgende parking nagekeken, was niets aan de hand oliepeil was nog goed).

Voorbij Parijs geen gesproken instructies meer, wel nog visuele indicaties (na een paar keer in en uitschakelen infotainment en herberekening route had ik terug een stem.)

Terplekke tijdens het rijden geen geluid meer tijdens het bedienen van mijn richtingaanwijzers en parkeersensoren (navigatie en radio deed het nog wel)
          Na afleggen en terug starten van motor nog steeds niets. Na 30 minuten de motor te hebben stilgelegd werkte alles terug.

Bij het kiezen van uw destinatie op de kaart werkte alleen het uitzoomen maar niet het inzoomen. (na 10x opnieuw te proberen werkte het weer terug)

Tijdens het rijden viel muziek uit (aan- en uitzetten van de radio heeft probleem verholpen)

Naar usb apparaat aan het luisteren. Volgende morgend stap ik terug in en krijg de melding ongeldig usb apparaat u kan het nu veilig verwijderen. Kontakt af en op en hij herkendt hem ineens weer wel.

Voor de terugrit heb ik dan maar de baterrij eens afgekoppeld voor 20 minuten.
          Tijdens de rit naar huis geen mankementen meer gehad.

Automatische achterklep geeft telkens een knak als ik hem open en sluit (was 4dagen geleden nog niet).

Automatten achteraan zijn een ramp, liggen meer onder de zetels als ervoor.
          Automatten vooraan zijn bijna versleten na 4000km rijden

Softwareupdate heeft dus geen lap geholpen. Volgende week met mijn klachtenlijstje eens naar de dealer

In het oprijden (volgeladen auto, 5pers en dakkoffer)

120km/h cruise control verbruik 6.8l gemiddeld

terugreis 133 km/h cruise control 7.3l gemiddeld
          vind wel dat er veel negatieve punten gegeven worden.
          waar blijven de positieve?
          er zullen toch ook wel een heleboel mensen zijn die geen problemen hebben zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
            er zullen toch ook wel een heleboel mensen zijn die geen problemen hebben zeker.
            Man... ik geraak voor véél minder pissed hoor! Zoiets hoort niet!

Nu dit betekent nog niet dat de Insignia een slechte wagen zou zijn. Voor mij zou veel afhangen van hoe de dealer erop reageert en evt. Opel zelf. Als alles op correcte en snelle wijze opgelost zou worden kan dat er voor mij nog door. Als het natuurlijk een kwestie is van slechte basiskwaliteit dan is dat moeilijker, maar daar ga ik niet van uit!

Succes gewenst aan split-second met de opvolging van de mankementen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
              Veel sterkte mannen, ik ken dit gevoel. Mijn wachttijd bedroeg 22 weken. Maar om na enkele weken reeds te klagen? Laat zien dat je ballen aan je lijf hebt.

Wij hebben eens 40 weken gewacht op een wagen. Pfff... gewoon niet aan gedacht en toen plots was hij daar! Zelfs een dikke week vroeger dan verwacht! Nooit last gehad van het wachten, het is zelfs een mooie tijd vind ik.

Je kan aan jezelf bewijzen dat je in feite hélemaal niet materialistisch ingesteld bent, je kan je ook overtuigen dat je huidige wagen ook nog een zeer goeie wagen is, en dat je daar ook nog steeds heel graag mee rijdt! Je kan jezelf ervan overtuigen dat je dus hélemaal niet nieuwsgezind bent en dat je nu eenmaal een nieuwe auto besteld hebt omdat het nu de moment was, omdat men met de crisis mooie kortingen gaf! Je bent dus een sterke persoonlijkheid die alles onder controle heeft.... en die straks op übercoole manier zichzelf LAAT bellen door de dealer om een afspraakte maken om de wagen op te gaan halen, waarna je doodleuk weet te vertellen dat je die week in feite weinig tijd hebt om een afspraak te maken (in ons geval was dat nog waar ook ).

Met een beetje training kan je je grenzen vér verleggen hoor!

Enneuh... een zwangerschap duurt ook 40 weken, en ook daar is het bij ons prijs geweest na 38 en de volgende keer na 35 weken.

Sterkte dus

Comment

• Jayjay,dat is nu eens volwassen gesproken ze,maar een beetje dromerig zijn omtrent een nieuw speeltje,daar is toch niets verkeerd aan hé.Verlangen naar iets is toch ook leuk of niet soms?

Comment

• met de optie AFL wordt 'dagverlichting' met led's geleverd. Maar hoe zit het met de verlichting als deze optie niet is gekozen? is de 'Insignia wing' dan ook niet zichtbaar, heb je dan gewoon standaard stadslicht/dimlicht? Of is de 'wing' dan wel aanwezig, alleen minder fel? http://www.youtube.com/watch?v=TO2fu_oEYZY&feature=fvst

Comment

• Leuke test: A4 versus Insigna.. tis in duits...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                      In antwoord op jouw vraag dami:
                      Tot nu toe kan ik alleen maar positief zijn over mijn Insignia (Na 5 weken en een kleine 3000 km. verder)
                      Van al die kleine mankementjes van o.a. split-second heb ik (nog) geen last gehad,.......en maar hopen dat dat zo blijft.
                      Volgende week krijgt de mijne z'n vuurdoop voor een vakantie naar Oostenrijk en Italië. Ben benieuwd of ik dan nog steeds zo positief zal zijn.....

Morgen gaat hij voor chiptuning naar de garage. Ben zeer benieuwd of het verschil goed merkbaar zal zijn. De resultaten en bevindingen zal ik nog komende week proberen te posten.
                      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                      http://www.originelevelgen.be

Comment

• mooi zo, prettige vakantie gewenst baarsje.
                        verwacht deze week de mijne

Comment

• Pro - contra

De mijne heeft zijn rit naar Parijs zeer goed doorstaan. Geen enkele opmerking. Normaal had hij dit weekend de doop naar Duitsland gekregen maar door omstandigheden is die citytrip niet doorgegaan. Waarschijnlijk volgende week maandag een ritje heen en weer naar Russelsheim en dan in juli een trip met aanhangwagen naar de Ardennen. Tot hier toe heb ik 3333 km op de teller staan en is het DVD800-systeem drie keer uitgevallen. Tijdelijke oplossing de zekering een minuutje uittrekken en het infotaiment start terug. Zodra er een software-update is moet de wagen binnenkomen.
                          Enige grote contra is de capaciteit van de laadruimte in vergelijking met m'n vorige wagen (Vectra C Break) wel te verstaan.
                          Maar daar hebben we voor in de toekomst wel een oplossing voor.
                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                            In antwoord op jouw vraag dami:
                            Tot nu toe kan ik alleen maar positief zijn over mijn Insignia (Na 5 weken en een kleine 3000 km. verder)
                            Van al die kleine mankementjes van o.a. split-second heb ik (nog) geen last gehad,.......en maar hopen dat dat zo blijft.
                            Volgende week krijgt de mijne z'n vuurdoop voor een vakantie naar Oostenrijk en Italië. Ben benieuwd of ik dan nog steeds zo positief zal zijn.....

Morgen gaat hij voor chiptuning naar de garage. Ben zeer benieuwd of het verschil goed merkbaar zal zijn. De resultaten en bevindingen zal ik nog komende week proberen te posten.
                            Hier idem. Ik heb de wagen van begin maart ( oktober besteld!!!) en heb nu 10000km onder de wielen en het enige dat er tot nu toe is moeten gebeuren is het inladen van de software voor de trekhaak/aanhangwagen en dat was zo gepiept.Geen klagen tot nu toe.

Comment

• Voor diegene die het nog niet wisten staat er hier een topic ivm het softwareprobleem van het infotaiment-systeem.

Uitvallen DVD800 (Bosch/Blaupunkt) Opel Insignia
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Update
                                1. The Abolone : 2009 Opel Insignia 4dr Edition 2.0CDTI 110pk
                                2. split-second : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk
                                3. Racingboy : 2009 Opel Insignia 5dr Sport 2.0CDTI 160pk
                                4. APPELGOEDJE : 2009 Opel Insignia 4dr Edition 2.0CDTI 110pk
                                5. Jacky74 : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk ‎
                                6. Chriske : 2009 Opel Insignia 4dr Edition 2.0CDTI 130pk
                                7. Gtske : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 2.0CDTI 160pk
                                8. ENO : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI 130pk
                                9. dungen2003 :2009 Opel Insignia Sports Tourer Executive 2.0CDTI 130pk
                                10. WhN : 2009 Opel Insignia 5dr Sport 2.8 V6 turbo 4x4
                                11. ironmangeorges : 2009 Opel Insignia 5dr Cosmo 2.0CDTI aut 160pk
                                12. Geff : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 2.0CDTI 160pk
                                13. adnkoks : 2009 Opel Insignia 4dr Edition 2.0CDTI 130pk
                                14. Baarsje : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTi 130pk
                                15. Twente70 : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 2.0 Turbo
                                16. dirk59 : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 2.0T 220pk
                                17. desmet! : 2009 Opel insignia 4dr Cosmo 1.8 140pk
                                18. Mili : 2009 Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 160pk
                                19. McClane : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI 110pk
                                20. Rpr1: 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 1.8 Cosmo 140pk
                                21. hardhit :2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk
                                22. louisrr : 2009 Opel Insignia 4dr Sport 1.6 turbo 180pk
                                23. Patjenator : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Business 2.0CDTI 110pk
                                24. Evy27 : 2009 Opel Insignia 4drs Cosmo 2.0CDTI 160pk
                                25. Arachna : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 130pk
                                26. Doobie : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0CDTI 160pk
                                27. Tigro033 : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Sport 2.0CDTI 130pk
                                28. CarCollector : 2009 Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.8i 140pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oasis Bekijk Berichten
                                  Ik heb een Nokia N73 en mijn DVD800 "ziet" mijn Nokia ook.
                                  Echter, ik zie mijn adresboek niet op het scherm van de Navi..!
                                  Het schijnt dat deze niet "geladen" worden.
                                  Met een Nokia 3320 werkt dat wel.

Heeft iemand dit probleem ook en wat is er aan te doen??
                                  Wellicht staan uw contacten niet op de simkaart. Effe alles kopieëren naar simkaart en dan lukt het vast wel.

Succes !

Comment

• Afgelopen zaterdag mijn Insignia ST opgehaald! Ik kan niet anders zeggen dan dat het een fijne auto is om in te rijden. Het infinity sound system klinkt goed, het panoramisch dak is heel prettig enz enz.

Wat mij is opgevallen is dat in het instructieboekje een aantal instellingen staan die ik niet kan terugvinden in het menu. Ik kan me herinneren dit al eens gelezen te hebben maar kan er niets tot weinig over vinden (misschien zoek ik wel verkeerd..). Opties die ik bedoel zijn o.a. welkomsverlichting en automatische vergrendeling bij wegrijden. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de sterkte van de LED verlichting aangepast kan worden, is dit zo?

Zijn dit wellicht opties die terugkomen na de software update?

PS: Ik heb een executive uitvoering dus mag ik toch verwachten dat alle opties beschikbaar zijn :-)
                                    Last edited by ; 22/06/2009, 13:07.

Comment

• Trekhaak

Heeft er iemand ervaring met het bestellen van een afneembare trekhaak voor de ST in nalevering . Volgens mijn garagehouder staat deze voorlopig in back order en kan hij niet zeggen wanneer deze terug beschikbaar is . Aangezien ik binnen 3 weken op vakantie vertrek vrees ik het ergste.

Nog een weerkerend probleem dat ik heb is dat de bescheming van de koffer los schiet tijdens het rijden. Ze hebben er al eens naar gekeken en voor een tijdje gaat het goed maar dan is het weeral hetzelfde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door katjan Bekijk Berichten
                                        Wellicht staan uw contacten niet op de simkaart. Effe alles kopieëren naar simkaart en dan lukt het vast wel.

Succes !
                                        Bedankt voor je berichtje Katjan ,

Naar de SIMkaart overgezet maar dat werkt ook niet...!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaVe bis Bekijk Berichten
                                          Heeft er iemand ervaring met het bestellen van een afneembare trekhaak voor de ST in nalevering . Volgens mijn garagehouder staat deze voorlopig in back order en kan hij niet zeggen wanneer deze terug beschikbaar is . Aangezien ik binnen 3 weken op vakantie vertrek vrees ik het ergste.

Nog een weerkerend probleem dat ik heb is dat de bescheming van de koffer los schiet tijdens het rijden. Ze hebben er al eens naar gekeken en voor een tijdje gaat het goed maar dan is het weeral hetzelfde.
                                          Kreeg hetzelfde antwoordt er staan er honderden in backorder. Heb toen maar besloten een vaste te nemen. (2 dagen binnen).

Wat bedoel je precies met bescherming van de koffer ?

Comment

Working...
                                          X