Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
    Met name rond de 2000 rpm merk ik een aanzienlijke toename van de trekkracht.
    Zeker in combinatie met de sportstand van het flexride systeem krijgt het rijden toch weer een andere dimensie.
    En of het de 650 euro waard is?? Als je kijkt naar het verschil in aanschafprijs tussen de 130 en 160 pk en de hogere BIV dan vind ik het zeker waard.
    En die 160pk kan je dan weer naar +200pk laten brengen (staat voor mij op programma na vakantie) dus is dat de moeite?
    Alles is relatief als we ons maar amuseren hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
      Nou, het is gebeurd vandaag:
      Vanmorgen heeft hij z'n chipje gekregen.
      In totaal heeft hij een kleine twee uur op de vermogensbank gestaan. Eerst het beginvermogen gemeten en zowaar hij kwam uit op 132 pk en 342 Nm.
      Na twee uur is het uiteindelijk uitgekomen op een kleine 163 pk en 423 Nm!!

Complimenten aan de garage. Goede uitleg, propere garage en onder het genot van een kopje koffie was het gehele proces mooi op een scherm in de wachtruimte te volgen.
      Na afloop met de garagist een gezamenlijke proefrit gemaakt. Ik moet zeggen het resultaat is toch wel verbluffend. Het beste merk je het met doortrekken en de toeren daarbij boven de 2000 rpm houdend. Hij blijft dan mooi gelijkmatig doortrekken.
      Fijn fijn, enkele vragen zijn reeds beantwoord. Behalve twee:
      1. Al die power moet van ergens komen. Hoe zit het met je verbruik, in hoeverre is je verbruik veranderd?
      2. Kan men deze tuning ook toepassen met een automatische transmissie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
        Fijn fijn, enkele vragen zijn reeds beantwoord. Behalve twee:
        1. Al die power moet van ergens komen. Hoe zit het met je verbruik, in hoeverre is je verbruik veranderd?
        2. Kan men deze tuning ook toepassen met een automatische transmissie?
        1. Als het goed is uitgevoerd, zal je verbruik weinig verschil vertonen. Auto is sneller en je rijdt Dan ook zelf iets sneller dus lijkt verbruik te stijgen … maar aangezien de motor meer power heeft, moet hij minder moeite doen en vermindert verbruik dus.
        Vandaar meestal een 0nul operatie tenzij je echt niet je stijl gaat aanpassen en dan zakt het wel.

Meestal wel maar is minder aangeraden bij een automaat. Bij Audi is het een absolute “NO” door hun “automaat” die compleet anders werkt.
        Bij Opel kan het dus wel.

Comment

• Juist tel. gehad van garage, hij is binnen
          Moeten nog juist de trekhaak monteren en dan heb ik hem waarschijnlijk dit weekend

De kleur is Pommegranate Red.
          met de volgende opties;

AFL lights
          DVD800 Navi
          Lederen zetels
          Opc Line
          20'' velgen
          Elektrische inklapbare spiegels

Comment

• Rij nu bijna een weekje met mijn st diesel 130 pk.
            En hij rijdt reuze lekker. Voor mij heeft deze 130 pk versie vermogen genoeg om blij
            door het verkeer te raken.
            Pluspunten te over nu, maar toch twee kleine dingentjes die me opvallen.

Van zodra ik een deur openmaak, hoor ik echt een "electronicagereutel". Niet al te stilletjes zelfs.
            Kweet niet of dit normaal is ?

Bij 100+ snelheden heb ik een licht windgeluid aan de "bestuurdersdeur". Het wordt nooit erg -top voorlopig 150 km/u- maar vind dit toch niet kunnen. Nog iemand hier ervaring mee ?

Buiten die twee kleine dingetjes niets dan lof over deze prachtige wagen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
              Ja hoor gaat wel voor de 110 pk de mijne wordt 10 juli gedaan bij http://www.apecbelgium.be/.
              Ik denk dat deze hetzelfde te werk gaan als ik het verhaal goed begrijp van Baarsje als CTH .

Andere "chiptuners" krijgen het niet voor elkaar daar ze de software inkopen bij andere bedrijven. De heren van Apec gaan lekker met je aan het werk en vragen wat je wilt en leggen het allemaal uit.

Voordat iemand het vraagt de prijs bij Apec is 599 euro. (zie site)
              Maar hier komt nog 75 bij als je de vermogenskromme erbij wilt (vermogensbank). Deze heren zitten in Deinze.
              OK bedankt he.Kan je laten weten hoe het verschil is. En ben vergeten te vragen,moet je eerst je auto inrijden voor dat ze gaan chippen?Zoja hoeveel km'ters dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door katjan Bekijk Berichten
                Van zodra ik een deur openmaak, hoor ik echt een "electronicagereutel". Niet al te stilletjes zelfs.
                Kweet niet of dit normaal is ?
                Dat hoor ik ook maar ik denk dat het het uitlezen van de navi dvd is.
                voor de rest ook zeer tevreden alleen de elektrische kofferklep heeft me tot nu toe twee keer verrast met onnodig dicht te gaan ?
                Heeft er al iemand weet van of er al verlagingsschroefkits bestaan voor de ST ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
                  OK bedankt he.Kan je laten weten hoe het verschil is. En ben vergeten te vragen,moet je eerst je auto inrijden voor dat ze gaan chippen?Zoja hoeveel km'ters dan?
                  Geen idee ik krijg mijn auto de 30e pas dus er zal een 1000 km op staan. Heb ik eigenlijk ook niet gevraagd ???

Zal ze eens bellen en tuurlijk laat ik mijn bevindingen weten.........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door katjan Bekijk Berichten

Bij 100+ snelheden heb ik een licht windgeluid aan de "bestuurdersdeur". Het wordt nooit erg -top voorlopig 150 km/u- maar vind dit toch niet kunnen. Nog iemand hier ervaring mee ?

Buiten die twee kleine dingetjes niets dan lof over deze prachtige wagen !
                    Blijkt te komen van de spiegels. Is kennelijk weinig aan te doen volgens diverse fora.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                      Juist tel. gehad van garage, hij is binnen
                      Moeten nog juist de trekhaak monteren en dan heb ik hem waarschijnlijk dit weekend

De kleur is Pommegranate Red.
                      met de volgende opties;

AFL lights
                      DVD800 Navi
                      Lederen zetels
                      Opc Line
                      20'' velgen
                      Elektrische inklapbare spiegels
                      Is dit een Sports Tourer? If so, dan heb ik gisteren naast 'm gestaan op het werk... Echt een knappe wagen!
                      De 1ste die ik gezien heb in deze config... Heb er jammergenoeg geen fotootje van genomen.

Mvg,
                      =================
                      2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                        Is dit een Sports Tourer? If so, dan heb ik gisteren naast 'm gestaan op het werk... Echt een knappe wagen!
                        De 1ste die ik gezien heb in deze config... Heb er jammergenoeg geen fotootje van genomen.

Mvg,
                        Neen, het is een 5 deurs sport 2.0 CDTI 130 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                          Dat hoor ik ook maar ik denk dat het het uitlezen van de navi dvd is.
                          voor de rest ook zeer tevreden alleen de elektrische kofferklep heeft me tot nu toe twee keer verrast met onnodig dicht te gaan ?
                          Heeft er al iemand weet van of er al verlagingsschroefkits bestaan voor de ST ?
                          Zie mijn vorige post over mijn problemen met de elektrische achterklep.
                          Naar aanleiding van de problemen met de achterklep
                          Heb hetzelfde probleem met mijn ST executive van 2.5 maand oud.

Een paar dagen geleden bijna onthoofd!!
                          De elektrische klep omhoog gedaan maar kwam echt met een geweldige vaart meteen naar beneden en vol op mijn rug ( kan een stootje hebben maar toch). Zou je kind maar even iets in de auto laten pakken, heb je echt een serieus probleem.
                          Ben naar de garage geweest en ze weten vooralsnog geen oplossing.
                          Ook hebben ze Opel gebeld, maar helaas
                          Ze gaan kijken voor een nieuw kastje of welk apparaat zoiets aanstuurt.
                          Is dit herkenbaar voor iemand?

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                            I love you rorevise!
                            eventcode is nu 48 , 48: "Versandbereit"

Comment

• Heb jij geluk zeg.Volgens de leverancier wordt de mijne pas op 29-6 geproduceerd.Zal dus nog een eindje moeten wachten.Jammer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rorevise Bekijk Berichten
                                eventcode is nu 48 , 48: "Versandbereit"
                                • Ik wil u niet ontmoedigen maar je kan maar beter voorbereid zijn. Mijn auto heeft welgeteld 29 dagen nodig gehad om van event 48 naar de garage te geraken.
                                Ter zelfde tijd wil ik hier nog een fototje plaatsen van de pinkeromlijstingen die ik heb laten plaatsen. Past perfekt: kosten zijn in Duitsland 23,66 € Ex BTW per stuk met gratis plaatsing en duurt een klein kwartiertje. Wielkastafdekking een beetje los ter hoogte van de pinker, pinker er uit, draden los, pinker op omleisting, draden terug aansluiten, folie van de kleefstrip en omleisting vast plakken, plug terug op de afdekking en klaar is Kees.
                                Bijgevoegde Bestanden
                                Last edited by ; 25/06/2009, 23:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                                  Heb jij geluk zeg.Volgens de leverancier wordt de mijne pas op 29-6 geproduceerd.Zal dus nog een eindje moeten wachten.Jammer
                                  Misschien nog wel langer.

Ik heb vandaag bericht gehad van de dealer.
                                  De mijne zou volgende week geleverd worden, geproduceerd in week 25.

Eventcode is op gepland blijven staan, nu maar afwachten wanneer hij geleverd wordt.

Opel geeft aan dat ze problemen hebben met de levering van het panoramisch dak en de 20" velgen.

Hierover is ook een brief gestuiurd vanuit Opel naar de dealers.

Afwachten maarrrr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Executive Bekijk Berichten

Eventcode is op gepland blijven staan, nu maar afwachten wanneer hij geleverd wordt.

Opel geeft aan dat ze problemen hebben met de levering van het panoramisch dak en de 20" velgen.

Afwachten maarrrr
                                    Als je wil weten of je auto reeds is geproduceerd, wat blijkt van niet, laat je dealer kijken of je wagen reeds een chassisnummer heeft, alleen dan is je auto geproduceerd of staat hij op de band. Geen chassisnummer? Geen meter op de band! Geloof mij.
                                    Last edited by ; 25/06/2009, 23:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
                                      • Ik wil u niet ontmoedigen maar je kan maar beter voorbereid zijn. Mijn auto heeft welgeteld 29 dagen nodig gehad om van event 48 naar de garage te geraken.
                                      Ter zelfde tijd wil ik hier nog een fototje plaatsen van de pinkeromlijstingen die ik heb laten plaatsen. Past perfekt: kosten zijn in Duitsland 23,66 € Ex BTW per stuk met gratis plaatsing en duurt een klein kwartiertje. Wielkastafdekking een beetje los ter hoogte van de pinker, pinker er uit, draden los, pinker op omleisting, draden terug aansluiten, folie van de kleefstrip en omleisting vast plakken, plug terug op de afdekking en klaar is Kees.
                                      Mooi die heb ik ook al liggen ze zijn van een Corsa OPC. Maar ze kosten in Nederland 28,50 euro ex. BTW. (zonder korting).
                                      Je kunt ze ook krijgen met de zwarte knipperlichten van de corsa OPC die passen ook perfect.
                                      Last edited by ; 25/06/2009, 23:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Executive Bekijk Berichten

Afwachten maarrrr
                                        Zoals eerder gemeld id het een zooitje bij Opel met de eventcodes.
                                        Ik heb zelf gezien bij de dealer dat een auto in 3 dagen van event 25 overging naar levering.

De mijne stond op donderdag week 20 nog op levering week 20
                                        maar ook op event 25
                                        Levering is nu komende zaterdag. (week 26)
                                        dus 6 weken later.

Maar ach nog 36 uur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dungen2003 Bekijk Berichten
                                          Zie mijn vorige post over mijn problemen met de elektrische achterklep.
                                          Naar aanleiding van de problemen met de achterklep
                                          Heb hetzelfde probleem met mijn ST executive van 2.5 maand oud.

Een paar dagen geleden bijna onthoofd!!
                                          De elektrische klep omhoog gedaan maar kwam echt met een geweldige vaart meteen naar beneden en vol op mijn rug ( kan een stootje hebben maar toch). Zou je kind maar even iets in de auto laten pakken, heb je echt een serieus probleem.
                                          Ben naar de garage geweest en ze weten vooralsnog geen oplossing.
                                          Ook hebben ze Opel gebeld, maar helaas
                                          Ze gaan kijken voor een nieuw kastje of welk apparaat zoiets aanstuurt.
                                          Is dit herkenbaar voor iemand?

Wordt ongetwijfeld vervolgd.
                                          Jep, ik kom dit ook soms tegen, maar dan enkel als ik de koffer probeer te openen via de knop in de deur.
                                          Verleden week wilde de koffer niet meer automatisch toe. Kstond daar mooi te blinken

Comment

Working...
                                          X