Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zonet een nieuw fietsrek op de trekhaak gemonteerd en ik krijg steeds de melding 'controleer lichten aanhangwagen' , als ik mij goed herinner ben ik dit al ergens op dit forum tegegekomen. Heeft er nog iemand zoiets meegemaakt?
Bij de dealer een software-update laten uitvoeren.De trekhaak + aanhang wordt niet herkend. Is een kleine rechtzetting van +/- 1h.
Een kleine update van de rode Insignia 1.6T Executive.
De auto heeft er nu 4000km opzitten en rijdt nog steeds super. De auto heeft de afgelopen 3,5 week in Spanje rond gereden. Dat de 1.6T wel wat benzine lust dat wisten we, maar dat de auto met caravan zoveel zou "zuipen" hadden m'n ouders niet verwacht. De Insignia zat op een gemiddeld verbruik van 1L : 5 / 5,5 km met de caravan erachter. In het zuiden van Frankrijk en begin van Spanje zakte dit zelfs naar de 1L : 4,5 km.... Zelfs in Nederland bleef het verbruik op vlakke weg steken op 1 : 6. De motor heeft daarentegen wel genoeg pit de 125/130 aan te tikken. De uitlaatmonden waren ook helemaal zwart geblakerd. M'n ouders reden hiervoor een Renault Scenic 2.0 16v met 136pk, deze zat met de caravan gemiddeld op 1 : 7 . Daarentegen gedroeg de auto zich wel goed icm de caravan (heeft natuurlijk ook met de belading te maken). Het enige minpuntje van de 1.6 ten opzichte van de 2.0 uit de Scenic is dat je bij file of bij manoeuvreren met de caravan echt gas moet tegen. In de Scenic kon je dit gewoon alleen met de koppeling doen, de 1.6T trekt dit echter niet en valt dan dus uit. Maarja, hoevaak rij je met caravan. Dit verbruik is tijdens de vakantie ook niet enthousiast gezakt.
Ik ben zelf met mijn Seat Leon 20VT (230pk/335nm) naar Spanje gereden toen ik bij m'n ouders langs ging, had een gemiddelde van 121km/h over 1400km en mijn verbruik zat nog op de 1:10.... Blijf het apart vinden dan de Insignia zoveel drinkt...
Iets anders wat opzich hinderlijk is zijn de spiegels. Deze werken i.c.m. het geheugen in de stoelen en kantelen omlaag wanneer de auto in zn "achteruit" gezet wordt. Dit gaat allemaal prima, je hebt goed zicht op de stoep en wat er achter de auto gebeurd. Echter wanneer de auto weer in de 1e versnelling geplaatst wordt en de spiegels weer omhoog kantelen, komen deze niet helemaal terug in de oude stand! Het scheelt elke keer net een halve cm.... Hierdoor moet je dus met de hand de spiegel weer in de oude stand terug zetten. We zijn hiervoor bij de dealer geweest en over 2 weken hiervoor een afspraak gemaakt.
Op de snelweg hebben we 1 keer gehad, toen ik reed, dat het stuur heel hard begon te trillen, ineens uit het niets... Echt met een uitslag van een cm. Auto aan de kant gezet, dit bleef hij tot stilstand doen in de zelfde frequentie. We dachten eerst iets van een lekke voorband ofzo, maar er was niks te zien. Gingen toen weer rijden en het was weer verdwenen alsof er nooit wat gebeurd was.
De cruise control is ook diverse malen uitgevallen of kon niet geactiveerd worden. Dit schijnt een soort van veiligheid te zijn. Deze wordt gereset door op het rempedaal te trappen (info van de dealer).
Iets anders wat niet echt handig is ontworpen zijn de elektrisch inklapbare spiegels. Er is een mogelijkheid deze via de sleutel in de laten klappen, dit gaat ook allemaal prima. Echter wanneer je deze uit wilt klappen moet je de sleutel langer ingedrukt houden, maar dan gaan gelijk alle 4 de ramen open... Niet echt handig gemaakt... Het zelfde als de gevoeligheid van de sleutel. Wil je de openstaande ramen en schuifdak sluiten, of alle ramen openen op afstand d.m.v. de sleutel, moet je je hand super stil houden. Beweeg je met je hand, dan verliest hij "contact" en stoppen de ramen. Bij mijn Leon (2003) kan ik dit gewoon al lopend, zwaaiend met de sleutel of zelfs met de sleutel in m'n broekzak doen....
Verder blijft de auto gewoon een plaatje en rijdt super. Vooral in de bergen en in de krappe straatjes van Barcelona, het is gewoon een lekker sturende handzame auto. Je merkte pas in de krappe parkeergarages in Spanje hoe "groot"de Insignia eigenlijk is... Lang leve de parkeersensoren voor+achter! In een parkeer garage in centrum Barcelona, nam de auto door z'n breedte een deel van de parkeerplek naast hem in beslag. Het enige wat de parkeerwachter zei was, it's to big, it’s to big... aangezien hij nu een parkeerplek minder had in de niet al te grote ondergrondse parkeergarage van 30 plaatsen.. Maar we mochten m laten staan. In een andere parkeer garage stak de auto een halve meter uit, terwijl de auto 1 cm met z'n kont van de muur af stond.... Ben de hele vakantie soort van chauffeur voor m'n ouders geweest en elke keer was t weer een plezier om achter het stuur te kruipen. Vooral veel plezier gehad van het schuif/kanteldak, deze is het geld net als in vorige auto's dubbel-en-dwars waard geweest! De auto had niet alleen op de camping bekijks, maar ook in de grote steden, of kustplaatjes vol met terrasjes. Vooral op de Ramblas in Barcelona zag je mensen kijken. Je zag mensen echt kijken van wat rijdt daar voor een auto, dit kwam vooral door z'n rode kleur i.c.m. de chrome accenten en de stralende zon erop.
De auto heeft goed z'n werk gedaan. En over het verbruikt, tja... zodra de leasemaatschappij aanklopt over het verbruik zullen we ze doorverwijzen naar dit forum!
Gemakkelijker gezegd dan gedaan, het systeem werkt dan serieus tegen en je mag serieus wat power op het kofferdeksel zetten.
Oei, ja, dan is het inderdaad niet zo simpel.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
tis in duits... maar als je Opel rijdt moet je dat kunnen begrijpen
EventCode Status
20 Fahrzeugauftrag liegt vor
21 Fahrzeugauftrag ist fehlerfrei
25 Fahrzeugauftrag hat sich im Produktionsprogramm platziert
30 Ausgewählt zur Produktionseinplanung
32 Produktionseinplanung 33 Abgabe an Produktion
35 Produktionsstart
38 Produktionsende
40 Übergabe an NSC - Fahrzeug wird für den Versand vorbereitet
42 Versand ab Produktionswerk oder zum externen Umbauer
48 Versandbereit
49 Endversand an Händler (COC- und Brief-Druck)
58 Anlieferung beim Händler
60 Endablieferung an Kunden
Bis Event 30 können Fahrzeugspezifikationen noch geändert werden.
Transportzeiten vom Werk zum Händler:
Produktionswerke: Rüsselsheim, Bochum, Antwerpen, Eisenach: ca 1 Woche
Produktionswerke: Zaragozza, Ellesmere Port, Heuliez, Barcelona, Barcelona, Luton, Batilly: ca 2 Wochen
Produktionswerk Wilmington: ca 5 Wochen
Produktionswerk Bupyong: ca 8 Wochen
Geht das?
Gruß maan
Er is meer informatie bekend over de Ecoflex versie van de Sports Tourer:
Actua : Opel Insignia Sports Tourer ecoFlex
Na de Insignia Ecoflex, die slechts 136 g/km uitstoot, volgt logischerwijze ook de breakversie Sports Tourer met een normuitstoot van 139 g/km.
Naast de Insignia Ecoflex berline zal Opel dus ook een Sports Tourer met dezelfde groene filosofie aanbieden. Zijn 2.0 CDTI met 160 pk (118 kW) drinkt slechts 5,3 l/100 km, waardoor hij slechts 139 g/km uitstoot. De berline houdt het bij 5,2 l/100 km en 136 g/km. Ondanks die zuinige roeping levert de auto toch meer dan aanvaardbare prestaties: hij haalt een top van 215 km/h en sprint naar 100 km/h in 9,9 seconden, onder meer dankzij zijn erg hoge koppel van 380 Nm. Om het verbruik te reduceren, zijn de verhoudingen van de manuele zesversnellingsbak langer gemaakt, is de stroomlijn geoptimaliseerd en staat hij op zeventienduimvelgen met daarrond banden met lage rolweerstand.
tis in duits... maar als je Opel rijdt moet je dat kunnen begrijpen
EventCode Status
20 Fahrzeugauftrag liegt vor
21 Fahrzeugauftrag ist fehlerfrei
25 Fahrzeugauftrag hat sich im Produktionsprogramm platziert
30 Ausgewählt zur Produktionseinplanung
32 Produktionseinplanung 33 Abgabe an Produktion
35 Produktionsstart
38 Produktionsende
40 Übergabe an NSC - Fahrzeug wird für den Versand vorbereitet
42 Versand ab Produktionswerk oder zum externen Umbauer
48 Versandbereit
49 Endversand an Händler (COC- und Brief-Druck)
58 Anlieferung beim Händler
60 Endablieferung an Kunden
Bis Event 30 können Fahrzeugspezifikationen noch geändert werden.
Transportzeiten vom Werk zum Händler:
Produktionswerke: Rüsselsheim, Bochum, Antwerpen, Eisenach: ca 1 Woche
Produktionswerke: Zaragozza, Ellesmere Port, Heuliez, Barcelona, Barcelona, Luton, Batilly: ca 2 Wochen
Produktionswerk Wilmington: ca 5 Wochen
Produktionswerk Bupyong: ca 8 Wochen
Geht das?
Gruß maan
mijn bestelling stond iets minder dan 2 weken in 33...
Hoi,
Eigenlijk stiekem nog een vraag, misschien weet je daar het antwoord ook op .
Welke informatie heeft de dealer (op het moment van event 33) nu al ter beschikking?
Wordt er een verwachting aangegeven, zo van: Event 33, produktie in week 29, verwachte aflevering bij dealer op ...
Of is hij ook volledig en alleen afhankelijk van het systeem dat de events aangeeft?
Eigenlijk stiekem nog een vraag, misschien weet je daar het antwoord ook op .
Welke informatie heeft de dealer (op het moment van event 33) nu al ter beschikking?
Wordt er een verwachting aangegeven, zo van: Event 33, produktie in week 29, verwachte aflevering bij dealer op ...
Of is hij ook volledig en alleen afhankelijk van het systeem dat de events aangeeft?
Ik hoop dat je ook hier een antwoord op weet..
Dank alvast!
Bij elke event geeft de computer ook een verwchte leeverweek.
Dank voor deze gedetaileerde informatie! Vanuit optimisme lees ik dat er nog steeds een bescheiden kans van levering voor mijn vakantie is
wil geen valse hoop geven, maar bij mij klopte het werkelijk allemaal: 22 mei auto gekocht, toen werd al aangegeven levering in de week van 28 juni. En vandaag bij de garage geweest om de auto te bekijen , en vrijdag de auto ophalen..
Daarstraks vastgesteld dat de makeupverlichting in de zonneklep nog brandde terwijl deze dicht was en wie weet hoe lang al (was serieus heet) en niet uit te krijgen.
Dus genoodzaakt de lampjes eruit te halen en morgen naar de garage samen met de klacht van de koplampsproeiers want deze doen het blijkbaar ook niet zo als het hoort .
Ik heb hierover een vraagje, mijn omnia verbind zich perfect met de DVD800 echter als ik in het telefoonboek bijvoorbeeld de selectie ABC of eender welke andere selectie dan kom ik steeds uit bij de laatste entry op de DVD800.
Moet ik iets speciaal instellen op de omnia om dit correct te laten werken?
Wie staat er nog niet op de lijst? Eventjes aanvullen aub? Er zijn op dit forum verschillende Insignia-bestellers & eigenaars die zich zeker nog niet hebben toegevoegd aan de lijst. Gelieve dit aub eventjes in orde te maken.
Wij wachten allemaal op foto's van de geleverde wagens dus aub op "Mijn duitse auto" een nieuwe thread aanmaken, alle info van je wagen meegeven en wat mooie foto's posten. Wij wachten allemaal vol ongeduld en willen graag dat er op één volledige pagina alleen maar Insignia's staan. Zou leuk zijn .
Geleverd + datum - 2 weken : Indien later geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vertraging Geleverd + datum - 2 weken : indien vroeger geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vroeger
Zo een eerste berichtje en wat foto's van mijn 81 kw ST Business edition.
En gelijk een beetje getrimmt. Zoek de emblemen..........
De eerste 300 km zitten erop. Auto rijdt super en zoals zovelen al hebben aangegeven heb je nogal wat bekijks onderweg.
Toch een paar kleine minpuntjes.
Ik heb de cd500 nav unit maar die doet het ook op sommige puntjes niet zoals het hoort. (misschien ook tijd voor een update)
Namenlijk:
Het geluidsvolume van de unit. Veelste zacht. Mijn Astra/Vectra ging harder. Als ik nu een goed nummer op de radio/cd hoor dan kan ik hem op 63 zetten. Dit kon bij mijn vorige auto's niet. Dan werd je doof. Weet iemand of er een specifieke volume instelling ofzo voor is?
Navi stem. Kun je die uitzettten ? In het hooft menu bij navigatie instellingen zet ik bericht op volume 0. Bij iedere afslag en pop-up heb ik wederom geluid !!!!. Dan moet ik weer terug naar de navi instellingen en dan wederom op 0 zetten. Ik heb de achtergrond nu ook maar op 0 gezet (=het hardste).
Spiegels. Ik heb voor een hoop geld electrische inklapbare/dimmende spiegels bijgekocht en die moet ik "handmatig" inklappen. Gaat niet met de sleutel !! Komt hier nog verandering in.
Mijn rechtse spiegel. Is er een optie om deze te kantelen bij achteruit rijden. Moet je dit laten activeren bij de dealer ? Ik heb deze optie nl. niet. Die zat wel in de demo waar ik mee gereden heb.
Deuren. Is er een mogelijkheid om bij, ik noem maar iets, 10 kilometer per uur de deuren automatisch op slot te laten gaan. (was wel mogelijk bij mijn vectra, maar moest bij de delaer gebeuren).
Ik heb een HTC Diamond telefoon. Kan mijn adresboek niet synchroniseren. Hebben andere dit probleem ook ? Deze telefoon draait op windows. Is er een mogelijkheid om snel in je adresboek te komen met stuurbediening ?
Nu positieve dingen:
Auto is super zeker met privacy glas het is heel donker. Heb wel eens gelezen dat het 35 procent zou zijn maar je kunt bij mij echt niet naar binnenkijken.
Het rijden en zitten. Ik heb een business uitvoering met comfort stoelen. Wat een geweldige zit.
Kofferbak is enorm groot. Valt niet tegen.
Motor is ook goed is geen snelheidsmonster maar gaat goed met het verkeer mee.
De looks..........
Ga nog vele duizenden kilometers rijden en zal jullie op de hoogte houden....
Voor wat betreft punt 3 en 4 van jouw minpuntjes, Dit is volgens mij alleen mogelijk indien gekozen is voor de 8-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel ( i.v.m. de geheugenfunctionaliteit ).
Ik dacht dat deze keuze niet mogelijk was op de Edition of Business uitvoering, dus een beetje vreemd als je betaald zou hebben voor elektrisch inklapbare, kantelbare spiegels.
Voor wat betreft punt 3 en 4 van jouw minpuntjes, Dit is volgens mij alleen mogelijk indien gekozen is voor de 8-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel ( i.v.m. de geheugenfunctionaliteit ).
Ik dacht dat deze keuze niet mogelijk was op de Edition of Business uitvoering, dus een beetje vreemd als je betaald zou hebben voor elektrisch inklapbare, kantelbare spiegels.
Klopt 1.6Turbo. Nu kun je niet meer deze optie bestellen maar toen ik hem bestelde kon het nog wel dus ik heb voor 275 euro de electrisch inklapbare en dimmende spiegels bijgekocht maar zonder de electrische stoelen. Dus een beetje jammer. Maar dit kon destijds een verkoper ook niet met duidelijkheid zeggen.
Zo heb ik ook geen centrale draaiknop in het midden icm met de cd500 nav. Terwijl andere van dit forum dit wel hebben icm met de cd500. ?? Vreemd hoe ze hier bij Opel mee om gaan.
(Maw ze wijzigen nogal eens van samenstelling, en dit staat niet altijd in de folders).
Besteld 19-06-2009 -Levering 01-01-09
Ik wou dat ik ook zo kon toveren . Deze nacht over een auto dromen, morgen staat hij voor de deur en binnen een maand of zes gaan betalen. Dat moet leuk zijn, en maar hopen dat het met nieuwjaarsdag gesloten is. Nog later betalen .
Daarstraks vastgesteld dat de makeupverlichting in de zonneklep nog brandde terwijl deze dicht was en wie weet hoe lang al (was serieus heet) en niet uit te krijgen.
Dus genoodzaakt de lampjes eruit te halen en morgen naar de garage samen met de klacht van de koplampsproeiers want deze doen het blijkbaar ook niet zo als het hoort .
Net terug van de garage, het schakelaartje in de zonneklep haperde en hiervoor is een volledig nieuwe zonneklep besteld.
Wat betreft de koplampsproeiers deze gaan dus ongeveer om de 5 keer bij bediening van de ruitensproeiers mee in werking.
Besteld 19-06-2009 -Levering 01-01-09
Ik wou dat ik ook zo kon toveren . Deze nacht over een auto dromen, morgen staat hij voor de deur en binnen een maand of zes gaan betalen. Dat moet leuk zijn, en maar hopen dat het met nieuwjaarsdag gesloten is. Nog later betalen .
sorry foutje geschreven moet zijn 01-09-09
goed gezien het was beter dat het waar was dan was ik er nu al mee aan't rijden
Comment