Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk Berichten
    Zonet een nieuw fietsrek op de trekhaak gemonteerd en ik krijg steeds de melding 'controleer lichten aanhangwagen' , als ik mij goed herinner ben ik dit al ergens op dit forum tegegekomen. Heeft er nog iemand zoiets meegemaakt?
    Bij de dealer een software-update laten uitvoeren.De trekhaak + aanhang wordt niet herkend. Is een kleine rechtzetting van +/- 1h.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
      Bij de dealer een software-update laten uitvoeren.De trekhaak + aanhang wordt niet herkend. Is een kleine rechtzetting van +/- 1h.
      vandaag de auto naar de garage gebracht en nog eens met de fiets gaan werken, hopelijk is vanavond alles opgelost

Comment

• Een kleine update van de rode Insignia 1.6T Executive.

De auto heeft er nu 4000km opzitten en rijdt nog steeds super. De auto heeft de afgelopen 3,5 week in Spanje rond gereden. Dat de 1.6T wel wat benzine lust dat wisten we, maar dat de auto met caravan zoveel zou "zuipen" hadden m'n ouders niet verwacht.
        De Insignia zat op een gemiddeld verbruik van 1L : 5 / 5,5 km met de caravan erachter. In het zuiden van Frankrijk en begin van Spanje zakte dit zelfs naar de 1L : 4,5 km....
        Zelfs in Nederland bleef het verbruik op vlakke weg steken op 1 : 6. De motor heeft daarentegen wel genoeg pit de 125/130 aan te tikken. De uitlaatmonden waren ook helemaal zwart geblakerd. M'n ouders reden hiervoor een Renault Scenic 2.0 16v met 136pk, deze zat met de caravan gemiddeld op 1 : 7 . Daarentegen gedroeg de auto zich wel goed icm de caravan (heeft natuurlijk ook met de belading te maken). Het enige minpuntje van de 1.6 ten opzichte van de 2.0 uit de Scenic is dat je bij file of bij manoeuvreren met de caravan echt gas moet tegen. In de Scenic kon je dit gewoon alleen met de koppeling doen, de 1.6T trekt dit echter niet en valt dan dus uit. Maarja, hoevaak rij je met caravan. Dit verbruik is tijdens de vakantie ook niet enthousiast gezakt.

Ik ben zelf met mijn Seat Leon 20VT (230pk/335nm) naar Spanje gereden toen ik bij m'n ouders langs ging, had een gemiddelde van 121km/h over 1400km en mijn verbruik zat nog op de 1:10.... Blijf het apart vinden dan de Insignia zoveel drinkt...

Iets anders wat opzich hinderlijk is zijn de spiegels. Deze werken i.c.m. het geheugen in de stoelen en kantelen omlaag wanneer de auto in zn "achteruit" gezet wordt. Dit gaat allemaal prima, je hebt goed zicht op de stoep en wat er achter de auto gebeurd. Echter wanneer de auto weer in de 1e versnelling geplaatst wordt en de spiegels weer omhoog kantelen, komen deze niet helemaal terug in de oude stand! Het scheelt elke keer net een halve cm.... Hierdoor moet je dus met de hand de spiegel weer in de oude stand terug zetten. We zijn hiervoor bij de dealer geweest en over 2 weken hiervoor een afspraak gemaakt.

Op de snelweg hebben we 1 keer gehad, toen ik reed, dat het stuur heel hard begon te trillen, ineens uit het niets... Echt met een uitslag van een cm. Auto aan de kant gezet, dit bleef hij tot stilstand doen in de zelfde frequentie. We dachten eerst iets van een lekke voorband ofzo, maar er was niks te zien. Gingen toen weer rijden en het was weer verdwenen alsof er nooit wat gebeurd was.

De cruise control is ook diverse malen uitgevallen of kon niet geactiveerd worden. Dit schijnt een soort van veiligheid te zijn. Deze wordt gereset door op het rempedaal te trappen (info van de dealer).

Iets anders wat niet echt handig is ontworpen zijn de elektrisch inklapbare spiegels. Er is een mogelijkheid deze via de sleutel in de laten klappen, dit gaat ook allemaal prima. Echter wanneer je deze uit wilt klappen moet je de sleutel langer ingedrukt houden, maar dan gaan gelijk alle 4 de ramen open... Niet echt handig gemaakt... Het zelfde als de gevoeligheid van de sleutel. Wil je de openstaande ramen en schuifdak sluiten, of alle ramen openen op afstand d.m.v. de sleutel, moet je je hand super stil houden. Beweeg je met je hand, dan verliest hij "contact" en stoppen de ramen. Bij mijn Leon (2003) kan ik dit gewoon al lopend, zwaaiend met de sleutel of zelfs met de sleutel in m'n broekzak doen....

Verder blijft de auto gewoon een plaatje en rijdt super. Vooral in de bergen en in de krappe straatjes van Barcelona, het is gewoon een lekker sturende handzame auto. Je merkte pas in de krappe parkeergarages in Spanje hoe "groot"de Insignia eigenlijk is... Lang leve de parkeersensoren voor+achter! In een parkeer garage in centrum Barcelona, nam de auto door z'n breedte een deel van de parkeerplek naast hem in beslag. Het enige wat de parkeerwachter zei was, it's to big, it’s to big... aangezien hij nu een parkeerplek minder had in de niet al te grote ondergrondse parkeergarage van 30 plaatsen.. Maar we mochten m laten staan. In een andere parkeer garage stak de auto een halve meter uit, terwijl de auto 1 cm met z'n kont van de muur af stond.... Ben de hele vakantie soort van chauffeur voor m'n ouders geweest en elke keer was t weer een plezier om achter het stuur te kruipen. Vooral veel plezier gehad van het schuif/kanteldak, deze is het geld net als in vorige auto's dubbel-en-dwars waard geweest! De auto had niet alleen op de camping bekijks, maar ook in de grote steden, of kustplaatjes vol met terrasjes. Vooral op de Ramblas in Barcelona zag je mensen kijken. Je zag mensen echt kijken van wat rijdt daar voor een auto, dit kwam vooral door z'n rode kleur i.c.m. de chrome accenten en de stralende zon erop.

De auto heeft goed z'n werk gedaan. En over het verbruikt, tja... zodra de leasemaatschappij aanklopt over het verbruik zullen we ze doorverwijzen naar dit forum!
        Last edited by ; 30/06/2009, 12:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
          Dat is niet de bedoeling hé Knight-Rider
          Dat niet, maar als hij niet wilt dicht gaan is dat toch een oplossing he?

Oorspronkelijk geplaatst door Rêve d'Or Bekijk Berichten
          Gemakkelijker gezegd dan gedaan, het systeem werkt dan serieus tegen en je mag serieus wat power op het kofferdeksel zetten.
          Oei, ja, dan is het inderdaad niet zo simpel.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rorevise Bekijk Berichten
            tis in duits... maar als je Opel rijdt moet je dat kunnen begrijpen

EventCode Status
            20 Fahrzeugauftrag liegt vor
            21 Fahrzeugauftrag ist fehlerfrei
            25 Fahrzeugauftrag hat sich im Produktionsprogramm platziert
            30 Ausgewählt zur Produktionseinplanung
            32 Produktionseinplanung
            33 Abgabe an Produktion
            35 Produktionsstart
            38 Produktionsende
            40 Übergabe an NSC - Fahrzeug wird für den Versand vorbereitet
            42 Versand ab Produktionswerk oder zum externen Umbauer
            48 Versandbereit
            49 Endversand an Händler (COC- und Brief-Druck)
            58 Anlieferung beim Händler
            60 Endablieferung an Kunden
            Bis Event 30 können Fahrzeugspezifikationen noch geändert werden.
            Transportzeiten vom Werk zum Händler:
            Produktionswerke: Rüsselsheim, Bochum, Antwerpen, Eisenach: ca 1 Woche
            Produktionswerke: Zaragozza, Ellesmere Port, Heuliez, Barcelona, Barcelona, Luton, Batilly: ca 2 Wochen
            Produktionswerk Wilmington: ca 5 Wochen
            Produktionswerk Bupyong: ca 8 Wochen
            Geht das?
            Gruß maan

bron: http://www.motor-talk.de/forum/suche...3#post19750991

mijn bestelling stond iets minder dan 2 weken in 33...
            Hoi rorevise,

Dank voor deze gedetaileerde informatie! Vanuit optimisme lees ik dat er nog steeds een bescheiden kans van levering voor mijn vakantie is

Comment

• Er is meer informatie bekend over de Ecoflex versie van de Sports Tourer:

Actua : Opel Insignia Sports Tourer ecoFlex

Na de Insignia Ecoflex, die slechts 136 g/km uitstoot, volgt logischerwijze ook de breakversie Sports Tourer met een normuitstoot van 139 g/km.

Naast de Insignia Ecoflex berline zal Opel dus ook een Sports Tourer met dezelfde groene filosofie aanbieden. Zijn 2.0 CDTI met 160 pk (118 kW) drinkt slechts 5,3 l/100 km, waardoor hij slechts 139 g/km uitstoot. De berline houdt het bij 5,2 l/100 km en 136 g/km. Ondanks die zuinige roeping levert de auto toch meer dan aanvaardbare prestaties: hij haalt een top van 215 km/h en sprint naar 100 km/h in 9,9 seconden, onder meer dankzij zijn erg hoge koppel van 380 Nm. Om het verbruik te reduceren, zijn de verhoudingen van de manuele zesversnellingsbak langer gemaakt, is de stroomlijn geoptimaliseerd en staat hij op zeventienduimvelgen met daarrond banden met lage rolweerstand.

bron: www.autowereld.be

Volgens wat ik van Opel België heb gehoord zou deze eind dit jaar uitkomen. Op de Duitse site van Opel is hij reeds bestelbaar.
              Last edited by Pirewiet; 30/06/2009, 17:28.
              Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rorevise Bekijk Berichten
                tis in duits... maar als je Opel rijdt moet je dat kunnen begrijpen

EventCode Status
                20 Fahrzeugauftrag liegt vor
                21 Fahrzeugauftrag ist fehlerfrei
                25 Fahrzeugauftrag hat sich im Produktionsprogramm platziert
                30 Ausgewählt zur Produktionseinplanung
                32 Produktionseinplanung
                33 Abgabe an Produktion
                35 Produktionsstart
                38 Produktionsende
                40 Übergabe an NSC - Fahrzeug wird für den Versand vorbereitet
                42 Versand ab Produktionswerk oder zum externen Umbauer
                48 Versandbereit
                49 Endversand an Händler (COC- und Brief-Druck)
                58 Anlieferung beim Händler
                60 Endablieferung an Kunden
                Bis Event 30 können Fahrzeugspezifikationen noch geändert werden.
                Transportzeiten vom Werk zum Händler:
                Produktionswerke: Rüsselsheim, Bochum, Antwerpen, Eisenach: ca 1 Woche
                Produktionswerke: Zaragozza, Ellesmere Port, Heuliez, Barcelona, Barcelona, Luton, Batilly: ca 2 Wochen
                Produktionswerk Wilmington: ca 5 Wochen
                Produktionswerk Bupyong: ca 8 Wochen
                Geht das?
                Gruß maan

bron: http://www.motor-talk.de/forum/suche...3#post19750991

mijn bestelling stond iets minder dan 2 weken in 33...
                Hoi,

Eigenlijk stiekem nog een vraag, misschien weet je daar het antwoord ook op .
                Welke informatie heeft de dealer (op het moment van event 33) nu al ter beschikking?

Wordt er een verwachting aangegeven, zo van: Event 33, produktie in week 29, verwachte aflevering bij dealer op ...

Of is hij ook volledig en alleen afhankelijk van het systeem dat de events aangeeft?

Ik hoop dat je ook hier een antwoord op weet..

Dank alvast!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tinus ISP Bekijk Berichten
                  Hoi,

Eigenlijk stiekem nog een vraag, misschien weet je daar het antwoord ook op .
                  Welke informatie heeft de dealer (op het moment van event 33) nu al ter beschikking?

Wordt er een verwachting aangegeven, zo van: Event 33, produktie in week 29, verwachte aflevering bij dealer op ...

Of is hij ook volledig en alleen afhankelijk van het systeem dat de events aangeeft?

Ik hoop dat je ook hier een antwoord op weet..

Dank alvast!
                  Bij elke event geeft de computer ook een verwchte leeverweek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tinus ISP Bekijk Berichten
                    Hoi rorevise,

Dank voor deze gedetaileerde informatie! Vanuit optimisme lees ik dat er nog steeds een bescheiden kans van levering voor mijn vakantie is
                    wil geen valse hoop geven, maar bij mij klopte het werkelijk allemaal: 22 mei auto gekocht, toen werd al aangegeven levering in de week van 28 juni. En vandaag bij de garage geweest om de auto te bekijen , en vrijdag de auto ophalen..
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Daarstraks vastgesteld dat de makeupverlichting in de zonneklep nog brandde terwijl deze dicht was en wie weet hoe lang al (was serieus heet) en niet uit te krijgen.
                      Dus genoodzaakt de lampjes eruit te halen en morgen naar de garage samen met de klacht van de koplampsproeiers want deze doen het blijkbaar ook niet zo als het hoort .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk Berichten
                        Ook met samsung omnia (werkt perfect)
                        Ik heb hierover een vraagje, mijn omnia verbind zich perfect met de DVD800 echter als ik in het telefoonboek bijvoorbeeld de selectie ABC of eender welke andere selectie dan kom ik steeds uit bij de laatste entry op de DVD800.

Moet ik iets speciaal instellen op de omnia om dit correct te laten werken?
                        Skoda Octavia 3 - 1.6 TDI - Topaz Bruin.

Comment

• Wie staat er nog niet op de lijst? Eventjes aanvullen aub? Er zijn op dit forum verschillende Insignia-bestellers & eigenaars die zich zeker nog niet hebben toegevoegd aan de lijst. Gelieve dit aub eventjes in orde te maken.

Wij wachten allemaal op foto's van de geleverde wagens dus aub op "Mijn duitse auto" een nieuwe thread aanmaken, alle info van je wagen meegeven en wat mooie foto's posten. Wij wachten allemaal vol ongeduld en willen graag dat er op één volledige pagina alleen maar Insignia's staan. Zou leuk zijn .

Geleverd + datum - 2 weken : Indien later geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vertraging
                          Geleverd + datum - 2 weken : indien vroeger geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vroeger

1 - Gtske : 4drs Sport 2.0 CDTI 160pk - Black Sapphire - besteld : 29/09/2008 - Geleverd 20/01/2009 - 1 week
                          2 - desmet! : 4drs Cosmo 1.8 140pk - Technical Grey - besteld : ???? - Geleverd 29/01/2009 - 1 week
                          3 - Geff : 4drs Sport 2.0 CDTI 160pk - Technical Grey - besteld : 05/11/2009 - Geleverd : 29/01/2009 - 4-5 weken
                          4 - arie26 : Geleverd
                          5 - louisrr : 4drs Sport 1.6 Turbo 180pk -Black Sapphire - besteld : begin december - geleverd : 1/2 april
                          6 - dirk59 : 4drs Sport 2.0 Turbo 220pk - Black Sapphire - besteld : 12/12/2008 - geleverd 18/03/2009 - 2 weken
                          7 - lusto : 4drs Sport 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : 04/12/2009 - Geleverd : 09/02/2009 - 7 weken
                          8 - adnkoks : 4drs Edition 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : 26/01/2009 - Geleverd : 03/03/2009 - 1 week
                          9 - casbas : 5drs Business 2.0 CDTI 130pk - besteld : 30/12/2008 - Geleverd
                          10 - PepeBel4 : Black Sapphire - besteld : 24/12/2008 - Geleverd : 05/02/2009 - 5 weken (maar mag pas ophalen 10/05/2009, dan pas einde leasing huidige wagen)
                          11 - McClane : ST Edition 2.0 CDTI 110pk - Technical Grey - besteld : 30/12/2008 - Geleverd : 18/03/2009 - 4-5 weken
                          12 - Racingboy : 5drs Sport 2.0 CDTI 160pk - Sovereign Silver - besteld : 30/12/2008 - Geleverd
                          13 - Egeltje : Geleverd
                          14 - FCB : 4drs Cosmo 1.8 140pk - Black Sapphire - besteld : 19/01/2009 - Geleverd : 01/04/2009
                          15 - 2.0T : ST Business 2.0 Turbo 220pk - besteld : 07/01/2009 - levering : half april
                          16 - Twente70 : 4drs Sport 2.0 Turbo 220pk - Silver Lightning - besteld : 04/12/2008 - Geleverd: 10 weken- 29/04/2009
                          17 - JohnnyGazet : 5drs Cosmo 2.0 CDTI 160pk - Black Sapphire - besteld : 24/10/2008 (wegvallen opel-eye 28/01/2009) - Geleverd : 05/03/2009 - 0 weken
                          18 - Jackie74 : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Metro - besteld : 20/01/2009 - Geleverd : 17/04/2009 - 6 weken
                          19 - Opelken : 4drs Edition 2.0 CDTI 110pk - besteld : 12/01/2009 - Geleverd
                          20 - Thomas20VT : 4drs Executive 1.6 Turbo 180pk - Pommegranate Red - besteld : 10/02/2009 - levering : 27/04/2009 -> 11/05/2009 -> 27/05/2009 - Geleverd: 22/05/2009
                          21 - Sig : 5drs 1.6 Turbo 180pk - Metro - besteld : 02/01/2009 - Geleverd : 12/03/2009
                          22 - Voodoo077 : 5drs Sport 2.0 CDTI 160pk - Black Sapphire - besteld : 24/01/2009 Geleverd 25/04/2009 - 4 weken
                          23 - mike : 5drs Cosmo 1.8 140pk - Souvereign Silver - besteld : 09/01/2009 - productie : week 13 - Geleverd : 04/04/2009 - 1 week
                          24 - bereboot : 4drs Cosmo 130pk - Pommegranate Red -besteld : 29/01/2009 - Geleverd : 12/03/2009 - 1 week
                          25 - eurowines : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : 24/01/2009 - levering : in mei
                          26 - split-second : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Black Sapphire - besteld 26/01/2009 - geleverd: 17/04/2009 - 4 weken
                          27 - The Abolone : 4drs Edition 2.0 CDTI 110pk - Black Sapphire - besteld 25/01/2009 - geleverd : 06/03/2009 - 1 week
                          28 - ironmangeorges : 5drs Cosmo 2.0 CDTI 160pk - Black Sapphire - besteld : 26/01/09 - geleverd : 24/04/2009 - 3 weken
                          29 - Chriske : 4drs Edition 2.0 CDTI 130pk - Metro - besteld : 26/01/2009 - geleverd : 06/03/09 - 0 weken
                          30 - ENO : ST Edition 2.0 CDTI 130pk - Panacotta - besteld : 04/02/2009 - geleverd : 20/03/2009 - 9 weken
                          31 - Mr. Blonde : 4drs Executive 1.8 140pk - Black Sapphire besteld : 18/12/2008 - Geleverd : 11/03/2009 - 0 Weken
                          32 - Appelgoedje : 4drs Edition 2.0 CDTI 110pk - Technical Grey - besteld : 21/01/2009 - geleverd : 31/03/2009 - 4 weken
                          33 - dungen2003 : ST Executive 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : 04/02/2009 - geleverd : 14/03/2009 - 7 weken
                          34 - geldrop e.o. : ST Business 1.6 Turbo 180pk - Pommegranate Red - besteld : 16/02/2009 - geleverd : 04/05/2009 - 2 weken
                          35 - Friemel : 5drs Executive 1.6 Turbo 180pk - Technical Grey - 1ste keer besteld : 05/02/2009 - levering : door failissement 09/06/2009 opnieuw besteld :-( - levertijd 8 tot 12 weken.
                          36 - Piet Neelen : 4drs Cosmo 1.6 Turbo 180pk - besteld : 02/01/2009 - Geleverd : 05/02/2009 - 1 week
                          37 - Marang73 : ST Business 1.6 Turbo 180pk - besteld : 12/02/2009 - Geleverd : 30/03/2009 - 4 weken
                          38 - Spoenk : 4drs Sport 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : 09/02/2009 - levering : week 14 - Geleverd : 8/04/09 (was wel week 14 in garage) - 0 weken
                          39 - Tomira : 5drs Edition 2.0 CDTI 130pk - besteld : 15/11/2008 - levering : week 5 - Geleverd
                          40 - Hellas : ST Cosmo 2.0 CDTI 160pk - Black Sapphire - besteld : 12/02/2009 - levering : week 22 Geleverd 22/04/09 - 5weken
                          41 - JBA : 4drs Sport 1.6 Turbo 180pk - Technical Grey - besteld : 13/01/2009 - Geleverd : 27/02/09 (ivm vak. ophalen 10/03/09) - 4 weken
                          42 - geert15 : ST Cosmo 2.0 CDTI 160pk - Technical Grey - besteld : 31/01/2009 - levering : ???
                          43 - mdg : 4drs Cosmo 1.8 140pk - Black Sapphire - besteld : 09/02/2009 - levering : 25/04/2009
                          44 - Mili : ST Cosmo 2.0 CDTI 160pk - Pannacotta - besteld : 08/01/2009 - levering definitief op 04-06-2009 (vertraagd van 20/04/2009) : Eindelijk geleverd op 04/06/09
                          45 - GJB : 4drs Cosmo 1.6 Turbo 180pk - Black Sapphire - besteld : 24/02/2009 - levering : week 17 13/062009 - 7 weken
                          46 - bjodes : ST Sport 2.0 CDTI 130pk - Metro - besteld : 24/02/2009 - levering : half mei 2009 ipv juli 2009
                          47 - ftielema : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - besteld : 17/02/2009 - levering : 29/04/2009
                          48 - InsigniA : ST Edition 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : 04/03/2009 - levering : week 21 - geleverd 14 mei - 1 week
                          49 - Rogerke : ST Sport 2.0 CDTI 160pk - besteld : 27/01/2009 - levering : mei 2009
                          50 - Baarsje : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Olympic White - besteld : 25/02/2009 - Geleverd: 15/05/2009 - 6 weken
                          51 - Knorrie22 : 5drs Executive 2.0 CDTI 160pk - Black Sapphire - besteld : 15/11/2008 - levering : week 6 - uitgesteld naar week 13 - geleverd 16/04/09 (week 16) - 10 weken
                          52 - Tigro033 : ST Sport 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : 26/02/2009 - Geleverd : 11/06/2009 - 2 weken
                          53 - burton : 4drs Sport 2.0 CDTI 160pk - Black Sapphire - besteld : 21/02/09 - levering : week 20
                          54 - Althalus : 4drs Sport 2.0 CDTI 130pk - Black Sapphire - besteld : 07/02/2009 - Geleverd : 25/03/2009 - 0 weken
                          55 - WhN : 5drs Sport 2.8 V6 Turbo 260pk - Black Sapphire - besteld : 29/01/2009 - levering : 23/03/2009 - Geleverd: 6/05/2009 - 6 weken
                          56 - TomKé : ST Edition 2.0 CDTI 110pk - Technical Grey - besteld : 06/02/2009 -
                          57 - Oasis : 4drs Cosmo 2.8 V6 Turbo 260pk - Black Sapphire - besteld : 01/02/2009 - Levering 18-06-2009 + 9 weken..!
                          58 - Marc 99 : 4drs Sport 2.0 CDTI 160pk - Technical Grey - besteld : 24/01/2009 - levering : 25/03/2009 - Levering op 24/04/09 + 4 weken
                          59 - RW1969 : 4drs Executive 1.6 Turbo 180pk - Technical Grey - besteld : 07/02/2009 - levering : 04/04/2009
                          60 - stephanvda : 5drs Editon 2.0 CDTI 130pk - Myth Green - besteld : 11/02/2009 - levering : 30/03/2009 - Levering op 17/04/2009 + 2 weken
                          61 - jveck : ST Executive 2.0 CDTI 160pk - Technical Grey - besteld : 13/03/2009 - levering : 20/06/2009 - 6 weken
                          62 - DaVe bis : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Black Sapphire - besteld : 17/02/2009 - 06/06/2009
                          63 - Just : ST Cosmo 1.8 140pk - Panacotta - besteld : 13/02/2009 - Geleverd : 03/04/09 - 0 weken
                          64 - tom39 : ST Cosmo 2.0 Turbo 220pk -Technical grey - besteld : 02/03/2009 - Geleverd-0 weken
                          65 - chucky : ST Cosmo 2.0 CDTI 160pk - Technical Grey - besteld : 12/03/2009 - levering : eind mei / begin juni
                          66 - ventura7 : ST Cosmo 1.6 Turbo 180pk - Technical Grey - besteld : 21/01/2009 - levering : 01-05-2009
                          67 - pnoo : 4drs Edition 2.0 CDTI 110pk - Black Sapphire - besteld : 21/01/2009 - levering : week 24 : 02/06/2009 - 0 weken
                          68 - Apiebe: ST Edition 2.0 CDTI 110pk - Pannacotta - besteld: 24/03/2009 - Geleverd : 11/05/2009 - 0 weken
                          69 - NNDJ : 5drs Edition 1.8 140pk - Technical Grey - besteld : 25/02/2009 - Geleverd : 17/04/2009 - 0 weken
                          70 - FastFluppie : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : 21/01/2009 -Geleverd : 23/03/2009 - 8 weken
                          71 - Rêve d'Or : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : eind januari - levering : half mei
                          72 - DRB : ST Edition 2.0 CDTI 110pk - Technical Grey - besteld: 31/01/2009 - Geleverd : 30/03/2009 - 8 weken
                          73 - LORKI : 4drs Edition 2.0 CDTI 110pk - Technical Grey - besteld : 31/01/2009 - levering : eind mei Geleverd: 28/04/2009- 5WEKEN
                          74 - tinsignie : ST Edition 2.0 CDTI 130pk - Black Sapphire - besteld : 21/02/2009 - levering : mei
                          75 - x37: ST Sport 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - besteld : 31/03/2009 - levering : 26/06/2009
                          76 - Xenixdtp: ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - Besteld 29/01/2009 - Levering week 17
                          77- J84: ST Sport 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - Besteld 31/03/2009 - Levering : 26/06/2009 Levering uitgesteld naar 31/08/2009 + 10 weken!!
                          78 - PT Conzales: ST Business 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - Besteld : ? - Levering : 10/04/2009
                          79 - Jim79 : 5drs Executive 2.0 CDTI 160pk - Black Sapphire - besteld : 24/03/2009 - levering : week 20 Levering week 26 + 6 weken
                          80 - Rpr1 : ST Cosmo 1.8 140pk - Black Sapphire - Besteld : 06/04/2009 - Levering : eind mei Geleverd 6 juni 2009 + 1 week
                          81 - dami : 5drs Sport 2.0 CDT8 130pk - Pommegranate Red - Besteld : 29/03/2009 - Levering : 18/06/2009 / Levering eind juni +2 weken
                          82 - Beerse: ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - Besteld: 23/03/09 - Levering: 11/05/2009 : 11/05/09 - 0 weken
                          83 - El Tigre : ST Sport 2.0 CDTI 130pk - Olympic White - Besteld : 21/04/09 - Levering: Eind Juni
                          84 - Hardhit : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Souvereign Silver - Besteld: 01/04/09 - Geleverd: 11/06/09 - 0 weken
                          85 - Trippy : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Black Sapphire - Besteld: 10/04/09 - Levering: Midden Juni
                          86 - Insigni@ : ST Business 1.6 Turbo 180pk - Black Sapphire - Besteld: 20/03/2009 - Levereing week 23
                          87 - yannb : ST Edition 2.0 CDTI 130pk - Technical Grey - Besteld: 31/01/2009 - Geleverd: 27/04/2009- 1WEEK
                          88 - Patjenator: ST Business 2.0 CDTI 110pk - Technical Grey - Besteld: 05/05/2009 - Geleverd: 30/06/2009- 1WEEK
                          89 - Katjan : st sport 2.0 CDTI 130 pk - technical Grey - Besteld : 21/03/2009 - Levering week 26 18/06/09 - 1 week
                          90 - Pirewiet: 5drs Cosmo 2.0 CDTI Ecoflex 160pk - Metro - Besteld: 13/05/09 - Levering 24/08/09
                          91 - Executive: ST Executive 2.0 Turbo 220pk - Black Sapphire - Besteld: 24-04-2009 - Levering week 28
                          92 - Arachna: ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Black Sapphire - Besteld 20-05-2009 - Levering week 32

93 - CarCollector: ST Cosmo 1.8i 140pk - Silver Lighting - Besteld 22-05-2009 - Levering week 31
                          94 - Ziggy800: 4drs Cosmo 2.0 CDTI 130 pk - Black Sapphire - Besteld: 11-05-2009 - Levering 10-08-09
                          95 - Vinny1970: ST Sport 2.0 CDTI 130 pk - Black Sapphire - Besteld: 22-4-2009 - Levering eind juni
                          96 - Evy27: 4drs Cosmo 2.0 CDTI 160 pk - Black Sapphire - Besteld: 25-01-2009 - Geleverd: 19-05-2009 - 7 weken
                          97 - Vlaamsinsigniake: ST SPORT 2.0 CDTI 130 pk - Technical Grey- Besteld 30-04-2009 - Levering: 02-07-2009
                          98 - Rorevise: ST Cosmo 1.8i 140pk - Black Sapphire - Besteld 22-05-2009 - Levering 28-06-2009, week 27
                          99 - ikke2: ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Back Saphire - Besteld 03-06-2009 - Levering eind augustus
                          100 - SjofaaSj: ST Edition 2.0CDTI 130pk - Metro - Besteld 26-02-2009 - Levering 07/06/2009
                          101 - stephan001: ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Olympic White - Besteld 28/01/2009 - Geleverd op 20/05/2009 - 2 weken
                          102 - h.broedes : Executieve 2.0 CDTI 160pk - Black saphire - Besteld 13/02/2009
                          103 - Tinus ISP : ST 1.6T Cosmo 180pk - Technical Grey - Besteld 04-04-09 - Levering week 28
                          104 - Mario100 ST 1.8i Cosmo 140pk - Technical Grey - Besteld 19-06-2009 - Levering 01-01-09

Aanpassing 77
                          Last edited by ; 01/07/2009, 00:25.

Comment

• Zo een eerste berichtje en wat foto's van mijn 81 kw ST Business edition.
                            En gelijk een beetje getrimmt. Zoek de emblemen..........

De eerste 300 km zitten erop. Auto rijdt super en zoals zovelen al hebben aangegeven heb je nogal wat bekijks onderweg.

Toch een paar kleine minpuntjes.
                            Ik heb de cd500 nav unit maar die doet het ook op sommige puntjes niet zoals het hoort. (misschien ook tijd voor een update)
                            Namenlijk:
                            1. Het geluidsvolume van de unit. Veelste zacht. Mijn Astra/Vectra ging harder. Als ik nu een goed nummer op de radio/cd hoor dan kan ik hem op 63 zetten. Dit kon bij mijn vorige auto's niet. Dan werd je doof. Weet iemand of er een specifieke volume instelling ofzo voor is?
                            2. Navi stem. Kun je die uitzettten ? In het hooft menu bij navigatie instellingen zet ik bericht op volume 0. Bij iedere afslag en pop-up heb ik wederom geluid !!!!. Dan moet ik weer terug naar de navi instellingen en dan wederom op 0 zetten. Ik heb de achtergrond nu ook maar op 0 gezet (=het hardste).
                            3. Spiegels. Ik heb voor een hoop geld electrische inklapbare/dimmende spiegels bijgekocht en die moet ik "handmatig" inklappen. Gaat niet met de sleutel !! Komt hier nog verandering in.
                            4. Mijn rechtse spiegel. Is er een optie om deze te kantelen bij achteruit rijden. Moet je dit laten activeren bij de dealer ? Ik heb deze optie nl. niet. Die zat wel in de demo waar ik mee gereden heb.
                            5. Deuren. Is er een mogelijkheid om bij, ik noem maar iets, 10 kilometer per uur de deuren automatisch op slot te laten gaan. (was wel mogelijk bij mijn vectra, maar moest bij de delaer gebeuren).
                            6. Ik heb een HTC Diamond telefoon. Kan mijn adresboek niet synchroniseren. Hebben andere dit probleem ook ? Deze telefoon draait op windows. Is er een mogelijkheid om snel in je adresboek te komen met stuurbediening ?
                            Nu positieve dingen:
                            1. Auto is super zeker met privacy glas het is heel donker. Heb wel eens gelezen dat het 35 procent zou zijn maar je kunt bij mij echt niet naar binnenkijken.
                            2. Het rijden en zitten. Ik heb een business uitvoering met comfort stoelen. Wat een geweldige zit.
                            3. Kofferbak is enorm groot. Valt niet tegen.
                            4. Motor is ook goed is geen snelheidsmonster maar gaat goed met het verkeer mee.
                            5. De looks..........
                            Ga nog vele duizenden kilometers rijden en zal jullie op de hoogte houden....
                            Last edited by ; 01/07/2009, 13:18.

Comment

• @Patjenator

Voor wat betreft punt 3 en 4 van jouw minpuntjes, Dit is volgens mij alleen mogelijk indien gekozen is voor de 8-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel ( i.v.m. de geheugenfunctionaliteit ).
                              Ik dacht dat deze keuze niet mogelijk was op de Edition of Business uitvoering, dus een beetje vreemd als je betaald zou hebben voor elektrisch inklapbare, kantelbare spiegels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1.6Turbo Bekijk Berichten
                                @Patjenator

Voor wat betreft punt 3 en 4 van jouw minpuntjes, Dit is volgens mij alleen mogelijk indien gekozen is voor de 8-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel ( i.v.m. de geheugenfunctionaliteit ).
                                Ik dacht dat deze keuze niet mogelijk was op de Edition of Business uitvoering, dus een beetje vreemd als je betaald zou hebben voor elektrisch inklapbare, kantelbare spiegels.
                                Klopt 1.6Turbo. Nu kun je niet meer deze optie bestellen maar toen ik hem bestelde kon het nog wel dus ik heb voor 275 euro de electrisch inklapbare en dimmende spiegels bijgekocht maar zonder de electrische stoelen. Dus een beetje jammer. Maar dit kon destijds een verkoper ook niet met duidelijkheid zeggen.

Zo heb ik ook geen centrale draaiknop in het midden icm met de cd500 nav. Terwijl andere van dit forum dit wel hebben icm met de cd500. ?? Vreemd hoe ze hier bij Opel mee om gaan.
                                (Maw ze wijzigen nogal eens van samenstelling, en dit staat niet altijd in de folders).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
                                  104 - Mario100 ST 1.8i Cosmo 140pk - Technical Grey - Besteld 19-06-2009 - Levering 01-01-09

Aanpassing 77
                                  Besteld 19-06-2009 - Levering 01-01-09
                                  Ik wou dat ik ook zo kon toveren . Deze nacht over een auto dromen, morgen staat hij voor de deur en binnen een maand of zes gaan betalen. Dat moet leuk zijn, en maar hopen dat het met nieuwjaarsdag gesloten is. Nog later betalen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                                    Daarstraks vastgesteld dat de makeupverlichting in de zonneklep nog brandde terwijl deze dicht was en wie weet hoe lang al (was serieus heet) en niet uit te krijgen.
                                    Dus genoodzaakt de lampjes eruit te halen en morgen naar de garage samen met de klacht van de koplampsproeiers want deze doen het blijkbaar ook niet zo als het hoort .
                                    Net terug van de garage, het schakelaartje in de zonneklep haperde en hiervoor is een volledig nieuwe zonneklep besteld.
                                    Wat betreft de koplampsproeiers deze gaan dus ongeveer om de 5 keer bij bediening van de ruitensproeiers mee in werking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
                                      Besteld 19-06-2009 - Levering 01-01-09
                                      Ik wou dat ik ook zo kon toveren . Deze nacht over een auto dromen, morgen staat hij voor de deur en binnen een maand of zes gaan betalen. Dat moet leuk zijn, en maar hopen dat het met nieuwjaarsdag gesloten is. Nog later betalen .

sorry foutje geschreven moet zijn 01-09-09
                                      goed gezien het was beter dat het waar was dan was ik er nu al mee aan't rijden

Comment

• @Patjenator: Truuk met de haardroger om de type-aanduidingen te verwijderen ?

nice pics, wil je de locatie onthullen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigro033 Bekijk Berichten
                                          @Patjenator: Truuk met de haardroger om de type-aanduidingen te verwijderen ?

nice pics, wil je de locatie onthullen ?
                                          Foto is genomen op de grevelingen. Tussen sint Philipsland en de krammersluizen. En inderdaad haardroger en visdraad doen de truuk.

Comment

Working...
                                          X