Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
    bij opel Hens stond de volgende insignia klaar om te leveren.

4 deurs sport 2.0 turbo in technical grey met opc pack,20 duimers,leder sienna zwart,AFL..

...de knapste insignia die ik totnogtoe gezien heb..en ik heb er al aardig wat gezien.
    Deze uitvoering met deze optie's rijd ik in black sapphire en heb ook nog mijn dakantenne in de kleur laten meespuiten, vind ik wel een must. Heb tot heden nog geen knappere uitvoering gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigro033 Bekijk Berichten
      De eerste 2.000 km staan op de teller.

De algemene indrukken zijn zeer positief. De 130pk beweegt zich vlot door het verkeer, veel beter dan de Vectra 120pk cdti .De Flexride is uitstekend. De geventileerde zetel is bij deze warme temperaturen zowat mijn favoriete optie.

Ik kijk al uit naar de eerste km's Autobahn om de wagen eens echt te laten gaan.

Alleen heb ik gemerkt dat de lichtsensor laat reageert: in de Craeybeckx springt de AFL pas op na 200m, gisteravond richting zee was de sensor er eerst van overtuigd dat de lichten aan moesten (correct) om dan na 20km te beslissen dat het laatste schemerlicht (zon was al onder) dan toch genoeg licht was om de lichten uit te schakelen.Ik zal eens bij de garage binnenspringen. Heeft er nog iemand ervaring mee?
      Ik vind dat die ook te laat aangaan, 2 weken geleden met hevige regen en ik zag niet zo ver meer en de lichten gingen maar niet aan dus heb ik die zelf moeten aanzetten en idd in tunnels gaan die vrij laat aan.
      Alleen is er aan die instelling niets te doen
      Opel Insignia OPC
      BMW X5 3.0i
      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
        Ik vind dat die ook te laat aangaan, 2 weken geleden met hevige regen en ik zag niet zo ver meer en de lichten gingen maar niet aan dus heb ik die zelf moeten aanzetten en idd in tunnels gaan die vrij laat aan.
        Alleen is er aan die instelling niets te doen

bij mij is het net omgekeerd,zelfs onder viaducten springen de lampen aan...beetje vreemd zicht denk ik voor de andere weggebruikers die op de antwerpse ring rijden,daar barst het nl van de viaducten.licht aan en uit,aan en uit... ik heb de standaardverlichting,geen AFL.

ander vraagje,weet iemand of er lakstiften te koop zijn in kleur technical grey,gezien wij in antwerpen stad wonen en het steeds vechten is om een parkeerplaats,gevolg:deukjes,krassen en hier en daar de kleur die weggeschraapt is op de voor en achterbumpers...ik vond trouwens de hechting van de lak op de bumpers van de opel astra break stukken beter.

Comment

• Gewoon naar uwe dealer gaan en daar eentje bestellen.
          Opel Insignia OPC
          BMW X5 3.0i
          Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
            Gewoon naar uwe dealer gaan en daar eentje bestellen.

snelle en efficiente info,merci

Comment

• Zijn er van jullie die een verkleuring zien aan het chroom?
              Vooral de omlijsting van de ramen heeft hier wat last van.

Nog altijd volop bekijks als je de auto staat te wassen, mensen die vragen of ze de wagen binnenin mogen zien ook

Comment

• Zo de eerste 1000 km zit erop.
                Mooie wagen veel bekijks. En rijdt super. Twijfel wel of ik hem zal chippen. Aangezien bij Baarsje een vreemde melding is ontstaan.

Over 1 ding kan ik me niet uitlaten: De cd 500 navigatie module/radio/usb/mp3 etc.
                Geluid is zacht.
                Hij begint steeds met mijn usb stick met het eerste nummer.
                Cd geluid ook zacht.
                Navigatie kaarten zijn echt niet up to date. Na eens gekeken te hebben in de pc tot de conclusie gekomen dat de kaarten reeds 2 jaar oud zijn. (derde kwartaal 2007). Wel jammer als er op de hoes staat 2008/2009. Bij ons is reeds 2 jaar een nieuwe snelweg de a4. En de ring van Eindhoven die staat er niet goed op. Ook de ring rond 's hertogenbosch is niet kompleet.

Hierover heb ik reeds een officielle klacht weerlegt bij Opel Nederland. Ik hoop dat meer mensen dit doen.
                Ook over de navigatie cd's eerst een Europa pakket beloven van 123 euro en dan met een officielle opel memo terug draaien en 99 euro per cd gaan vragen. Die van 3e kwartaal 2007 zijn ??. Schandalig. Nog leuker is dat de navigatie cd's als je ze in de pc doet gewoon dvd-rom's zijn. (dus er zit gewoon een dvd lezer in de cd 500 nav).

Ook komt er voor de dvd800 gebruikers een nieuwe dvd uit met kaartmateriaal van 1e kwartaal 2008. Joepie nog anderhalf jaar oud.
                Ook gaat de navigatie niet zoals het hoort. Hij stuurt me door allerlei kleine zij straatjes terwijl er snelwegen/b-wegen etc zijn. Heb reeds 3 Opel gehad met cd70 en dvd90. Deze waren 10000000 keren beter als de nieuwe cd500. Ik zou graag de cd70 van mijn laatste Vectra terugzetten. Deze was qua geluid en navigatie 100 den malen beter.

Verder het verbruik is super kan nu 1100 km met 1 tank diesel de 81 kw motor valt me niet tegen. Vandaar de twijfel over het chippen.

Verder is de auto supppppeeeeeerrrrrrrr.
                Last edited by ; 04/07/2009, 20:41.

Comment

• Heb je in het config menu wel aangezet dat de instellingen opgeslagen moeten worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jim79 Bekijk Berichten
                    Heb je in het config menu wel aangezet dat de instellingen opgeslagen moeten worden?
                    Wat bedoel je met opslaan !!! Is er toch iets dat ik niet weet. En je bedoelt neem ik aan de USB.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                      Zo de eerste 1000 km zit erop.
                      Mooie wagen veel bekijks. En rijdt super. Twijfel wel of ik hem zal chippen. Aangezien bij Baarsje een vreemde melding is ontstaan.

Over 1 ding kan ik me niet uitlaten: De cd 500 navigatie module/radio/usb/mp3 etc.
                      Geluid is zacht.
                      Hij begint steeds met mijn usb stick met het eerste nummer.
                      Cd geluid ook zacht.
                      Navigatie kaarten zijn echt niet up to date. Na eens gekeken te hebben in de pc tot de conclusie gekomen dat de kaarten reeds 2 jaar oud zijn. (derde kwartaal 2007). Wel jammer als er op de hoes staat 2008/2009. Bij ons is reeds 2 jaar een nieuwe snelweg de a4. En de ring van Eindhoven die staat er niet goed op. Ook de ring rond 's hertogenbosch is niet kompleet.

Hierover heb ik reeds een officielle klacht weerlegt bij Opel Nederland. Ik hoop dat meer mensen dit doen.
                      Ook over de navigatie cd's eerst een Europa pakket beloven van 123 euro en dan met een officielle opel memo terug draaien en 99 euro per cd gaan vragen. Die van 3e kwartaal 2007 zijn ??. Schandalig. Nog leuker is dat de navigatie cd's als je ze in de pc doet gewoon dvd-rom's zijn. (dus er zit gewoon een dvd lezer in de cd 500 nav).

Ook komt er voor de dvd800 gebruikers een nieuwe dvd uit met kaartmateriaal van 1e kwartaal 2008. Joepie nog anderhalf jaar oud.
                      Ook gaat de navigatie niet zoals het hoort. Hij stuurt me door allerlei kleine zij straatjes terwijl er snelwegen/b-wegen etc zijn. Heb reeds 3 Opel gehad met cd70 en dvd90. Deze waren 10000000 keren beter als de nieuwe cd500. Ik zou graag de cd70 van mijn laatste Vectra terugzetten. Deze was qua geluid en navigatie 100 den malen beter.

Verder het verbruik is super kan nu 1100 km met 1 tank diesel de 81 kw motor valt me niet tegen. Vandaar de twijfel over het chippen.

Verder is de auto supppppeeeeeerrrrrrrr.
                      Is al geweten wanneer de nieuwe dvd beschikbaar komt bij de dealer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy800 Bekijk Berichten
                        Is al geweten wanneer de nieuwe dvd beschikbaar komt bij de dealer?
                        Ja augustus, september verwacht. Bestelnummer: NLNaA057. 2009/2010 dvd800

Comment

Ja augustus, september verwacht. Bestelnummer: NLNaA057. 2009/2010 dvd800
                          Zou de dvd gratis omgeruild kunnen worden voor insignia's die bijv. deze maand afgeleverd worden en die dus juist de nieuwe dvd zullen missen?

Comment

• electrische achterklep ST

vrijdag de auto opgehaald, wat een heerlijk weekend... Meeste is me nu wel duidelijk, één ding niet, de electrische achterklep. Volgens mij moet die op 3/4 kunnen worden gezet, echter als ik de knop in de voorportier op 3/4 zet, gaat hij gewoon volledig open. Het handboek biedt ook geen duidelijkheid. Iemand die kan aangeven hoe dit werkt??

Comment

Wat bedoel je met opslaan !!! Is er toch iets dat ik niet weet. En je bedoelt neem ik aan de USB.
                              De auto herkent welke sleutel wordt gebrukt.
                              In het configmenu kan je het een en ander aanzetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy800 Bekijk Berichten
                                Zou de dvd gratis omgeruild kunnen worden voor insignia's die bijv. deze maand afgeleverd worden en die dus juist de nieuwe dvd zullen missen?
                                Nee gewoon 199 eurootjes betalen. Dit noemen ze bij Opel Uitbuiterij. We laten eerst als introductie pakket iedereen een dvd800 bestellen en daarna vertellen we ze dat wze allemaal een zeer oude navigatie kaarten hebben. (3e kwartaal 2007) en dan brengen ze na 2,3,4 maanden een nieuwe dvd uit. Beetje jammer. En voor de cd500 die kunnen nu de cd's bestellen maar ook alle 9 landen zijn van 3e kwartaal 2007.

Kijk effe eerlijk. Voor 450 euro heb ik een mooi scherm waarop je alles in kleur kan instellen etc. Beter als geen kleurenscherm.
                                Maar de navigatie vindt ik het nogal slecht en zeker omdat de auto zo vernieuwend is . Als verkoop praatje wordt er verteld dat het het je van het is. 1 GB geheugen in de cd500. Na enig onderzoek blijkt dit slechts 648 mb te zijn. Vreemd toch effe 352 mb weg zonder iets te doen. MAW ze blijken met de software nogal .........te zijn.
                                Dit had ik niet verwacht. Aangezien ze met de vectra en andere auto's al zoveel ervaring hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rorevise Bekijk Berichten
                                  vrijdag de auto opgehaald, wat een heerlijk weekend... Meeste is me nu wel duidelijk, één ding niet, de electrische achterklep. Volgens mij moet die op 3/4 kunnen worden gezet, echter als ik de knop in de voorportier op 3/4 zet, gaat hij gewoon volledig open. Het handboek biedt ook geen duidelijkheid. Iemand die kan aangeven hoe dit werkt??
                                  • Ik weet niet of men ondertussen andere handleidingen levert, mijn auto is één maand oud en in mijn instruktieboekje is het wel duidelijk. Zet de knop op 3/4 en open je klep zover je het zelf wil, stop ze door opnieuw op de knop op je sleutel te duwen. Als je de gewenste hoogte hebt ingesteld ( kan ook met de hand aangepast worden) druk je zolang op de knop van je achterklep tot je een akoestisch geluid hoort, klaar is kees.
                                  • Het is ook dit wat ik wat bedoelde (enkele berichten terug) met:" de mogelijkheden gebruiken die er zijn" voor die personen die konstant moeilijkheden hebben met hun achterklep.
                                  • Voor die die reeds last hebben van het rolgordijn van de kofferafdekking dat niet naar achter blijft, dat had ik ook. Ik heb de zijpanelen er af gevezen en de haken die het gordijn naar achter moeten hoeden op het paneel vast gekleeft en 24 uur laten drogen onder druk van sergeanten. Werkt prima.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
                                    • Ik weet niet of men ondertussen andere handleidingen levert, mijn auto is één maand oud en in mijn instruktieboekje is het wel duidelijk. Zet de knop op 3/4 en open je klep zover je het zelf wil, stop ze door opnieuw op de knop op je sleutel te duwen. Als je de gewenste hoogte hebt ingesteld ( kan ook met de hand aangepast worden) druk je zolang op de knop van je achterklep tot je een akoestisch geluid hoort, klaar is kees.
                                    thnx... dat is het, ik heb niet goed gelezen zie ik, staat er toch duidelijk in: "3. Stop de klep...gewenste stand". pagina 28... maarja wat doe je als je net een nieuwe auto hebt? rijden...!! en tegelijk boekje lezen is lastig . Zal vandaag beginnen met de Insignia-studie.

Comment

• Heb vandaag met den Insignia ST van 'Beerse' gereden.
                                      Die mens woont bij mij in't dorp en heeft nen automaat, weliswaar in 130pk maar wou ne keer met den automaat rijden en moet lukken dat dat zo bij m'n deur is iemand van't forum...

Had ik NOOIT mogen doen want nu ben ik helemaal weg van die kar!!!
                                      Was in Technical Grey, 19" eronder, lederen sportzetels enz...die velgen (en ook de kleur) zijn écht knap onder dien auto in't echt maar da zijn zorgen voor als ik hem eventueel bestel.

WANT, ja , er is een want, het ruimtegevoel in de auto is heel anders dan in mijnen huidige Vectra break... kleinere indruk (en is ook wel zo in verhouding met de Vectra 'vierkante doos' break)...en da is iets waar mijn vrouwke serieus was van verschoten "die is véél kleiner dan den onze" luidde het, "daar is vanachter geen plaats meer voor de kids als jij uwe zetel goedzet"

En daar gaat het schoentje wringen voorlopig, want echt klein is 'em nu ook weer niet...maar vrouwen hé?! En zij rijdt er 80% van den tijd mee...
                                      2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Zojuist even een mailtje verzonden naar de garage ivm DVD kaartmateriaal en toekomstige updates.

Zou het persoonlijk nogal idioot vinden om eind juli als ik de wagen krijg de oude kaarten te hebben op DVD. Zeker als in augustus er bvb een update is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
                                          Zojuist even een mailtje verzonden naar de garage ivm DVD kaartmateriaal en toekomstige updates.

Zou het persoonlijk nogal idioot vinden om eind juli als ik de wagen krijg de oude kaarten te hebben op DVD. Zeker als in augustus er bvb een update is.
                                          Vondt ik dus ook een beetje belachelijk

Comment

Working...
                                          X