Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk Berichten
    Heb vandaag met den Insignia ST van 'Beerse' gereden.
    Die mens woont bij mij in't dorp en heeft nen automaat, weliswaar in 130pk maar wou ne keer met den automaat rijden en moet lukken dat dat zo bij m'n deur is iemand van't forum...

Had ik NOOIT mogen doen want nu ben ik helemaal weg van die kar!!!
    Was in Technical Grey, 19" eronder, lederen sportzetels enz...die velgen (en ook de kleur) zijn écht knap onder dien auto in't echt maar da zijn zorgen voor als ik hem eventueel bestel.

WANT, ja , er is een want, het ruimtegevoel in de auto is heel anders dan in mijnen huidige Vectra break... kleinere indruk (en is ook wel zo in verhouding met de Vectra 'vierkante doos' break)...en da is iets waar mijn vrouwke serieus was van verschoten "die is véél kleiner dan den onze" luidde het, "daar is vanachter geen plaats meer voor de kids als jij uwe zetel goedzet"

En daar gaat het schoentje wringen voorlopig, want echt klein is 'em nu ook weer niet...maar vrouwen hé?! En zij rijdt er 80% van den tijd mee...
    Hé Fa,

Idd uw vrouwke heeft gelijk maar, het ruimteverschil zit hem niet zo zeer aan de beenruimte achertaan (zal wel iets schillen maar niet zo veel) maar eerder in de bagageruimte. Daar heb ik al serieus op aan het vloeken geweest, ik krijg mijn winkelwaar niet meer deftig (sowieso al minder) ingeladen dan in de Vectra Break.
    Oplossing : binnen twee jaar gaat mevrouw hare Corsa buiten en kopen we een einde-reeks Zafira B.

Voor de rest is het een fantastische wagen die beter rijdt dan de Vectra.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Heb vandaag met den Insignia ST van 'Beerse' gereden.
      Die mens woont bij mij in't dorp en heeft nen automaat, weliswaar in 130pk maar wou ne keer met den automaat rijden en moet lukken dat dat zo bij m'n deur is iemand van't forum...

Had ik NOOIT mogen doen want nu ben ik helemaal weg van die kar!!!
      Was in Technical Grey, 19" eronder, lederen sportzetels enz...die velgen (en ook de kleur) zijn écht knap onder dien auto in't echt maar da zijn zorgen voor als ik hem eventueel bestel.

WANT, ja , er is een want, het ruimtegevoel in de auto is heel anders dan in mijnen huidige Vectra break... kleinere indruk (en is ook wel zo in verhouding met de Vectra 'vierkante doos' break)...en da is iets waar mijn vrouwke serieus was van verschoten "die is véél kleiner dan den onze" luidde het, "daar is vanachter geen plaats meer voor de kids als jij uwe zetel goedzet"

En daar gaat het schoentje wringen voorlopig, want echt klein is 'em nu ook weer niet...maar vrouwen hé?! En zij rijdt er 80% van den tijd mee...

Hey,

Zou je van deze wagen is een foto kunnen nemen ik heb namelijk juist dezelfde besteld alleen heb ik een handgeschakelde .
      mvg mario
      Last edited by mario100; 06/07/2009, 20:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
        Hé Fa,

Idd uw vrouwke heeft gelijk maar, het ruimteverschil zit hem niet zo zeer aan de beenruimte achertaan (zal wel iets schillen maar niet zo veel) maar eerder in de bagageruimte. Daar heb ik al serieus op aan het vloeken geweest, ik krijg mijn winkelwaar niet meer deftig (sowieso al minder) ingeladen dan in de Vectra Break.
        Oplossing : binnen twee jaar gaat mevrouw hare Corsa buiten en kopen we een einde-reeks Zafira B.

Voor de rest is het een fantastische wagen die beter rijdt dan de Vectra.
        En heb jij dan ook een gevoel dat 'em kleiner lijkt vanbinnen?
        Is wel raar dat die koffer zoveel problemen geeft, is toch van 530l naar540l in standaardconfiguratie gegaan?
        Dacht dat je enkel met de zetels plat ging vloeken omdat je zomaar eventjes dik 300l moet inleveren...(1850l>>>1530l)
        Trouwens, had je geweten wat je nu weet, vooral met dat koffer, zou je hem dan niet besteld hebben?! Want is toch geen detail meer denk ik dan...
        2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

En heb jij dan ook een gevoel dat 'em kleiner lijkt vanbinnen?
          Is wel raar dat die koffer zoveel problemen geeft, is toch van 530l naar540l in standaardconfiguratie gegaan?
          Dacht dat je enkel met de zetels plat ging vloeken omdat je zomaar eventjes dik 300l moet inleveren...(1850l>>>1530l)
          Trouwens, had je geweten wat je nu weet, vooral met dat koffer, zou je hem dan niet besteld hebben?! Want is toch geen detail meer denk ik dan...
          Ja maar dat is maar de eerste indruk. Ik had dat ook toen ik er de eerste keer in plaats nam. Zo van wow klote heb ik dit besteld. Ik heb de ST namelijk gekocht toen je die enkel nog maar op papier kon zien.

De koffer; ze zullen aan die 540l. komen met de lucht die er nog rest waar je eigenlijk niks kwijt kunt. Komt door de vorm van de kofferklep die ervoor zorgt dat je onbenutbare ruimtes krijgt als je geen liquide voorwerpen vervoert. Bij de Vectra kan je de volle 530 benutten doordat alles achteraan recht op recht is.

Vectra

Insignia

Last edited by McClane; 06/07/2009, 17:16.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rêve d'Or Bekijk Berichten
            Zijn er van jullie die een verkleuring zien aan het chroom?
            Vooral de omlijsting van de ramen heeft hier wat last van.

Nog altijd volop bekijks als je de auto staat te wassen, mensen die vragen of ze de wagen binnenin mogen zien ook
            Bij mij heb ik ook een witachtige verkleuring aan de bestuurders zijde van de raam.Vooral aan de spiegelkant.Ik heb hem trouwens nog maar 2weken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
              Zojuist even een mailtje verzonden naar de garage ivm DVD kaartmateriaal en toekomstige updates.

Zou het persoonlijk nogal idioot vinden om eind juli als ik de wagen krijg de oude kaarten te hebben op DVD. Zeker als in augustus er bvb een update is.
              Denk er hetzelfde over!

Comment

• Nieuws gekregen van de garage.
                Zou volgens de verkoper de laatste versie zijn van het jaar 2009.

In ieder geval als ik hem krijg zal ik dat zeker nakijken en ik heb nu zwart op wit van de verkoper dat het zeker de laatste en geupdate versie zal zijn.

Indien het niet zo is mag hij van mij persoonlijk eens een bezoekje verwachten en z'n mailtje verduidelijken.

Comment

• zo'n honderd liter zit bij de insignia onder het deksel. Nu daar bij een reserve wiel zit raak ik dus wat ruimte kwijt. Anders zit er hier een soort van vak van een meter bij een meter en 10cm hoog.

Overigens vind ik die bak van de vectra niet groter ogen dan die van de insignia.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
                    Nieuws gekregen van de garage.
                    Zou volgens de verkoper de laatste versie zijn van het jaar 2009.

In ieder geval als ik hem krijg zal ik dat zeker nakijken en ik heb nu zwart op wit van de verkoper dat het zeker de laatste en geupdate versie zal zijn.

Indien het niet zo is mag hij van mij persoonlijk eens een bezoekje verwachten en z'n mailtje verduidelijken.
                    Zal de lijst effe posten........als ik hem geconverteerd krijg van pdf naar jpg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
                      Ben naar de garage geweest omdat ik geen telefooninstellingen heb op mijn dvd800.Blijkbaar hangt het af van welke type wagen.Zijn er hier misschien die een edition hebben die ook geen telefooninstellingen hebben of juist wel hebben?Lijkt mij toch maar raar.Ik veronderstel dat je als je de dvd 800 hebt dat er dat toch op moet staan.
                      Ik heb een Edition uitvoering maar bleutooth en dvd800 staan los van elkaar. Je moet die optie extra bestellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                        Ik vind dat die ook te laat aangaan, 2 weken geleden met hevige regen en ik zag niet zo ver meer en de lichten gingen maar niet aan dus heb ik die zelf moeten aanzetten en idd in tunnels gaan die vrij laat aan.
                        Alleen is er aan die instelling niets te doen
                        ben het daar ook volledig mee eens. bij mij werken ze ook veel te traag. vindt het bijzonder vreemd dat je dit niet kan instellen naar gevoeligheid. Vroeger nog gewerkt in een garage van fiat en lancia en daar kan je dit zelfs regelen bij een "eenvoudige" Punto. hier zou Opel toch iets moeten aan doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                          ben het daar ook volledig mee eens. bij mij werken ze ook veel te traag. vindt het bijzonder vreemd dat je dit niet kan instellen naar gevoeligheid. Vroeger nog gewerkt in een garage van fiat en lancia en daar kan je dit zelfs regelen bij een "eenvoudige" Punto. hier zou Opel toch iets moeten aan doen.
                          Zal wel een mening zijn. Ik persoonlijk vind niet dat ze TE laat aangaan, mijn Signum was daar veel gevoeliger en ik vond dat deze te vlug aansprongen. Aan en 5 sec. later terug uit en 10 Sec later terug aan en uit en aan en uit (dat krijf je als je in de Alpen rond rijdt. Dat kan niet goed zijn voor de lamp. Put 2, dat je meer licht hebt met je lichten aan tijdens sterke regen bij klaarlichte dag? Twijfelachtig, tenslotte heb je je daglichten om gezien te worden.
                          Last edited by ; 07/07/2009, 08:46.

Comment

• He jongens ben ik die enige die het geluid van de Insignia zeer slecht vindt. Mp3, cd etc.Dit vondt ik in mijn vectra en astra met de cd70 vele malen beter.

Ook had ik de in mijn cd70 de aux aansluiting in het dashboard. Dus de mp3 kan ik goed vergelijken. Anders maar eens een afspraak maken met de dealer.

Vraag 2: Is er ook al bekent wat er met de diagnose ingestelt kan worden bij de dealer zoals bij de vectra en astra met Tech2.
                            Dus deurvergrendeling ja/nee, coming home functie. Tijdvertragingen etc. Dit soort instellingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                              zo'n honderd liter zit bij de insignia onder het deksel. Nu daar bij een reserve wiel zit raak ik dus wat ruimte kwijt. Anders zit er hier een soort van vak van een meter bij een meter en 10cm hoog.

Overigens vind ik die bak van de vectra niet groter ogen dan die van de insignia.
                              En toch is die dieper en breder.
                              In mijn Vectra kon ik 2 Curverboxen en een koelbox (deze dwars) in de diepte plaatsen.
                              Ook kon ik 3 Curverboxen naast elkaar in de breedte plaatsen.
                              Dit eerste gaat in de Insignia niet meer en de tweede configuratie gaat met de derde er tussen te wringen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                Ja maar dat is maar de eerste indruk. Ik had dat ook toen ik er de eerste keer in plaats nam. Zo van wow klote heb ik dit besteld. Ik heb de ST namelijk gekocht toen je die enkel nog maar op papier kon zien.

De koffer; ze zullen aan die 540l. komen met de lucht die er nog rest waar je eigenlijk niks kwijt kunt. Komt door de vorm van de kofferklep die ervoor zorgt dat je onbenutbare ruimtes krijgt als je geen liquide voorwerpen vervoert. Bij de Vectra kan je de volle 530 benutten doordat alles achteraan recht op recht is.

Vectra

Insignia

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                En toch is die dieper en breder.
                                In mijn Vectra kon ik 2 Curverboxen en een koelbox (deze dwars) in de diepte plaatsen.
                                Ook kon ik 3 Curverboxen naast elkaar in de breedte plaatsen.
                                Dit eerste gaat in de Insignia niet meer en de tweede configuratie gaat met de derde er tussen te wringen.
                                Wa neemde gij dan allemaal mee?!
                                De keren da ik (buiten op verlof) zoveel meeneem is sporadisch te noemen hoor.
                                En ik heb den indruk dat de koffer iets hoger te benutten is onder het afdekscherm (of hoe da ook mag noemen) als je de twee foto's ziet...
                                Ik moet nog ene van de garage krijgen om mee te rijden en dan ga ik in dien koffer ne keer één en ander inpleuren, en hetzelfde in mijnen huidige 'corbiart'...zie ik meteen het verschil!
                                Ga straks nog ne keer polsen of ze al ene gevonden hebben...
                                2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• te zien aan de plu's scheelt het een paar centimeter.
                                  Maar dat kan net wel het verschil zijn tussen passen en niet passen.

Wel briljant dat er een foto staat van twee curverboxen en een koelbox!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                                    He jongens ben ik die enige die het geluid van de Insignia zeer slecht vindt. Mp3, cd etc.Dit vondt ik in mijn vectra en astra met de cd70 vele malen beter.

Ook had ik de in mijn cd70 de aux aansluiting in het dashboard. Dus de mp3 kan ik goed vergelijken. Anders maar eens een afspraak maken met de dealer.

Vraag 2: Is er ook al bekent wat er met de diagnose ingestelt kan worden bij de dealer zoals bij de vectra en astra met Tech2.
                                    Dus deurvergrendeling ja/nee, coming home functie. Tijdvertragingen etc. Dit soort instellingen.
                                    Het geluid is inderdaad onder de maat. Ik heb een CDC400 dat volgens Opel gemaakt is voor de muziekliefhebber. Maar het geluid is echt maar net minimaal tot slecht.
                                    Daarnaast is bij mij volume 1 al behoorlijk hard, te hard naar mijn mening.

Over twee weken gaat mijn auto naar de garage en hoop ik het antwoord te krijgen op je tweede vraag. Ik heb aangegeven dat de pieptoon bij geopende deur en sleutel in het contact uitgeschakeld moet worden en de deurvergrendeling bij rijden op automatisch persé moet worden aangepast.

Is er toevallig al iemand bij wie deze punten al zijn aangepast?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                                      Het geluid is inderdaad onder de maat. Ik heb een CDC400 dat volgens Opel gemaakt is voor de muziekliefhebber. Maar het geluid is echt maar net minimaal tot slecht.
                                      Daarnaast is bij mij volume 1 al behoorlijk hard, te hard naar mijn mening.

Over twee weken gaat mijn auto naar de garage en hoop ik het antwoord te krijgen op je tweede vraag. Ik heb aangegeven dat de pieptoon bij geopende deur en sleutel in het contact uitgeschakeld moet worden en de deurvergrendeling bij rijden op automatisch persé moet worden aangepast.

Is er toevallig al iemand bij wie deze punten al zijn aangepast?
                                      Nee bij mij nog niet maar ik heb exact hetzelfde gevraagd bij de dealer. Ik wordt daar ook niet goed van. Ja en het geluid je kent mijn antwoordt. Ik baal er wel van zit per dag 350 en 400 km in de auto met slechte muziek.
                                      Ook hier heb ik over geklaagd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                                        Ook hier heb ik over geklaagd.
                                        Ik twijfel nog dit te doen. De verwachtingen worden in ieder geval niet waargemaakt.
                                        Ik zit zo'n drie kwartier per dag in de auto en erger me soms al. Laat staan als dit drie a vier uur per dag zou zijn.

Comment

• Radio vind ik inderdaad niet zo zuiver. Maar als ik mp3's afspeel op volume 25/30 (staat dan al redelijk tot goed hard) blijft alles mooi zuiver met een lekkere Bass.

Dat de automatische vergrendeling niet dicht gaat zodra je start mer rijden vind ik ook erg jammer. Hopelijk komt hier een oplossing voor.
                                          En dat gejingle met open deur is idd om zot van te worden

Comment

Working...
                                          X