Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
    7l gemiddeld??? Hoe doen je dat infeite?

Ikzelf rij met de 130pk - er staat iets meer dan 7000km op de teller - en hou er een rustige rijstijl op na. Even het reële verbruik van de laatste 2 tankbeurten berekend.

700km met voornamelijk binnenwegen : 8.49 liter / 100km
    700km met voornamelijk autosnelweg (cruise-control op 130km/u) : 7.60 liter / 100km
    Neen de volledige 5500, steeds zo snel mogelijk opschakelen, rij dagelijks 140km waarvan 90 op autostrade

Tank zelf meestal rond de 800 km en heb nog nooit meer getankt dan 56l, tankgemiddelde komt overeen met boordcomputerverbruik. Op autostrade minstens 140km/h, gemiddelde rijsnelheid 63,8
    Last edited by ; 14/07/2009, 10:39. Reden: heb eventjes de boordcomputer geraadpleegd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
      7l gemiddeld??? Hoe doen je dat infeite?

Ikzelf rij met de 130pk - er staat iets meer dan 7000km op de teller - en hou er een rustige rijstijl op na. Even het reële verbruik van de laatste 2 tankbeurten berekend.

700km met voornamelijk binnenwegen : 8.49 liter / 100km
      700km met voornamelijk autosnelweg (cruise-control op 130km/u) : 7.60 liter / 100km
      Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
      Meen je dat, bestelt en een week later je wagen ontvangen? Of stond je wagen in de toonzaal en heb je deze mee genomen? Dat is wel een verschil he vriend.
      In post 1325 stond dat ik niet kon wachten en dat er juist een nieuwe geleverd was voor in de showroom. En gezien de garagist ne vroegere klasgenoot was, heb ik maar weekje moeten wachten om mijn papieren in orde te zetten en tot hij terug was uit verlof, zodat hij mij alles picobello kon uitleggen

Comment

• Weet iemand wat nu precies de eerste software update inhield.

Als voorbeeld: het dvd800 uitvallen, het blazen van de ventilatie..

Dus wat er precies aangepast wordt. En ook hoe je kan zien of je deze hebt of niet.

SW versie........in het config menu bijvoorbeeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1.6Turbo Bekijk Berichten
          Vorige week bij de dealer drukte ik de aan/uit knop van de radio in, terwijl er geen sleutel in het contact stak. En jawel, deze gaat dus gewoon spelen. Dus misschien tipje voor volgende keer bij het schoonmaken, geen sleutel in het contact = ( misschien ) ook geen piepje onder de motorkap.
          Bedankt voor de tip. Je moet wel om de 10 min. de boel weer activeren omdat dan dus uit gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
            He bereboot, op welke duitse forum kijk je dan. Is er een groot duitse forum die net als deze vele topics heeft.....ben benieuwd.
            Hierbij de rechtstreekse link:
            Das Opel Insignia Forum für technische Probleme, Erfahrungen, Tests und Bilder mit mehr als 52 Beiträgen in der Community von MOTOR-TALK. Lese jetzt die Berichte und tausche Dich intensiv über Opel Insignia aus!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
              He bereboot, op welke duitse forum kijk je dan. Is er een groot duitse forum die net als deze vele topics heeft.....ben benieuwd.
              En hierbij nog een link naar een Frans en een Nederlands forum: http://www.forum-opel.fr/forum/index.php?board=57.0 http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,3923820,page=33.
              Mocht er iemand nog andere links hebben, ik zal ze met veel plezier ontvangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Dit forum is maar een ieniemienie forumpje vergeleken met www.motor-talk.de en veel kans dat er merkspecifieke fora zijn (Opel dan) die ook groter zijn dan autoforum.be ...
                WWW.PROBLEMCAR.NL is ook een forum met alle problemen van alle merken.
                Misschien is iemand hiermee iets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk Berichten
                  WWW.PROBLEMCAR.NL is ook een forum met alle problemen van alle merken.
                  Misschien is iemand hiermee iets.
                  Gisteren ook voor het eerst alles uitgevallen. Op het display tussen de wijzers staat dan "Transport mode geactiveerd". Dit kwam eerder al 2x voor bij een collega. Na contact met de garage, oplossing voor het probleem is: Alle deuren toe doen en starten, maar blijven doorstarten. De startmotor stopt en +- 10 seconden later komt alles terug in normaal.
                  Display geeft dan even "transportmode gedeactiveerd" aan.

Comment

• Toevoegen op de lijst

Kan er mij iemand toevoegen aub op de lijst?

107 - a048352 : 2.0 CDTI ST Cosmo 130pk - Myth Green - Besteld 01-07-2009 - Levering week 39

Comment

• Dat gaat steeds beter met de insignia!! NOT

Comment

• i love Insignia-rijders !!!!!

klant uit Wallonie passeert vandaag op kantoor aan de kust. Zie hem toekomen met een Black Sapphire 4 deurs sport 2.0 CDTI 130pk met OPC-pack eronder. Even praatje mee slaan en toetsen van de beweringen over slechtwerkende GPS'en en uitvallende elektronica ... Blijkt dat deze hier totaal geen last van heeft. Me likes already!

Out of the blue vraagt die gast of ik eens een ritje wil maken met zijn auto. Met pretoogjes hier volmondig ja op gezegd ... Lap e, kan nu al zeker niet meer wachten tot dat de mijne aankomt in de garage! Wat rijdt deze wagen super!!!!

zucht, nog 3 weken ...

Comment

• Ik ben tot nu toe na één maand eigenaar ook nog altijd vol lof over de auto.
                          Wat betreft het voorval van de achterklep dat deze één keer ongewenst naar onder kwam had ik me laten vertellen door de garageeigenaar dat hij dit zelf ook al eens had voorgehad maar enkel bij gebruik bij de bediening in de deur en sindsdien heb ik deze niet meer gebruikt en tot nu toe niet meer voorgehad, dit word binnenkort toch wel in de garage nagekeken.
                          Ik vertrek volgende week met de auto en caravan richting zuiden in totaal ongeveer heen en terug 3000 km, ik hoop dat ik dan nog zo tevreden ben.
                          Voor de zekerheid wat notities maken over de eventuele kwaaltjes en redmiddelen die ik hier al heb gelezen die toch al zijn voorgevallen rond gps enz....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                            Heb dit ook al 1 keer voor gehad. Zette mijn auto in de garage en de ventilator bleef maar blazen van de wagen. Na een 2 tal minuten stopte het. Verder niet meer meegemaakt
                            is volgens mij gewoon bij warm weer de ventilator van de koeling, de mijne was ook aan het blazen toen ik de motor stil legden na 2 min. was het gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                              is volgens mij gewoon bij warm weer de ventilator van de koeling, de mijne was ook aan het blazen toen ik de motor stil legden na 2 min. was het gedaan.
                              Inderdaad gisteren weer voorgevallen.
                              2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                              2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                              2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wildeg Bekijk Berichten
                                Neen de volledige 5500, steeds zo snel mogelijk opschakelen, rij dagelijks 140km waarvan 90 op autostrade

Tank zelf meestal rond de 800 km en heb nog nooit meer getankt dan 56l, tankgemiddelde komt overeen met boordcomputerverbruik. Op autostrade minstens 140km/h, gemiddelde rijsnelheid 63,8
                                160 Pk

2018 km = 129 liter = 3.4 liter per 100 km

Gebruikte de eerste 1000 km 8,2 l/100 km

nu 5000 km gereden

gemiddeld 82,2 km/h

Comment

• Wagen is deze morgen bij dealer geleverd.Volgens verkoper is het nu nog wachten op de nodige documenten.Hoelang duurt het normaal voordat dit geregeld is?Volgens verkoper 2 werkdagen.Volgens anderen kan dit tot een week duren.Wat zijn jullie ervaringen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                                    Wat zijn jullie ervaringen?
                                    auto op dinsdag 30 juni binnen bij garage, vrijdag 3 juli kon ik rijden...
                                    Last edited by ; 14/07/2009, 23:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                                      Wagen is deze morgen bij dealer geleverd.Volgens verkoper is het nu nog wachten op de nodige documenten.Hoelang duurt het normaal voordat dit geregeld is?Volgens verkoper 2 werkdagen.Volgens anderen kan dit tot een week duren.Wat zijn jullie ervaringen?

De mijne stond dinsdag 7 juli bij de dealer en vandaag, 14 juli, afgeleverd!
                                      Zoals ik hoorde duurt de kenteken-aanvraag nu iets langer, omdat dit via Magna gaat?! (3 tot 5 werkdagen)

Comment

• Op het gevaar af off-topic te gaan:

Qua design is Opel goed bezig! bekeek net een filmpje over de Astra, als ik zo naar de voorkant kijk denk ik gelijk: laten ze de insignia maar snel een nose-job geven....voor mijn smaak is de astra nog mooier getekend dan de Insignia, daarvan vind ik de neus een tikkeltje te bol, zeker als je dat afzet tegen de scherpe vouwen lijnen aan de achterkant.

Over 3 a 4 weken kan ik ook met de insignia gaan bollen, ik had eigenlijk Opel weer afgezworen en had al weer een been in het VW kamp.....tot ik langs de opel dealer kwam en naar binnen ging om te bevestigen dat de insignia niks was.....

Nu hopen dat ze de op dit forum uitvoerig besproken problemen snel het hoofd kunnen bieden en dat ze enkele van die rare dingen zoals o.a. het inklappen van de spiegels via een softwarerelease kunnen updaten, zelfs de inmiddels 4 jaar oude peugeot 407 die ik tijdelijk rij is in staat om de spiegel in en uit te klappen als ik de wagen sluit of open. De bediening via van de spiegels via de AB is te gek voor woorden zeker omdat de venster dan ook reageren. Komop Opel, we hebben in de jaren 70 mensen op de maan gezet.....dit is toch echt geen rocket science om dat fatsoenlijk te laten werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tinus ISP Bekijk Berichten
                                          De mijne stond dinsdag 7 juli bij de dealer en vandaag, 14 juli, afgeleverd!
                                          Zoals ik hoorde duurt de kenteken-aanvraag nu iets langer, omdat dit via Magna gaat?! (3 tot 5 werkdagen)
                                          Magma? broodje aap.

Comment

Working...
                                          X