Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
    Af-fabriek komt zoiets nooit. Bij D'ieteren steken ze een verbandetui, gevarendriehoek, reflecterend vestje en een brandblusser in de koffer. Dat ligt daar samen met de tapijten, boekjes (en soms wieldeksels) los in. De dealer bepaalt gewoon zelf waar hij de brandblusser monteert.
    Tiens, bij de overname & controle voor verzending, meen ik daar toch Audi's gezien te hebben, waar de verbandkist onder de voorzetel (in zo'n lade) stak...
    Och ja, het is alweer bijna een jaar geleden dat ik daar even heb rondgelopen.

Mvg,
    =================
    2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Alarm en instellingen Insignia

Enkele vraagjes over de Insignia:

1) Ik kan het niet voor elkaar krijgen de deuren automatisch te laten sluiten na vertrek met de auto.

2) Het alarm schakelt zichzelf in als de sleutel uit het contact genomen en je even uitstapt om bijvoorbeeld even een brief te posten, zonder het alarm met de sleutel in te schakelen! Dat is erg lastig.

3) Ook bij het uitschakelen van het alarm en na het instappen moet je de sleutel direct in het contactslot steken om een alarm na korte tijd te voorkomen. De interieur-detectie neemt dan je bewegingen waar en laat het alarm afgaan!!

4) Het automatisch vergrendelen van de deuren (en automatisch inschakelen van het alarm) werkt ook niet na het verlaten van de auto. Dit kan enkel met de afstandsbediening op de sleutel.

Ze zijn afgelopen week circa 1,5 uur bezig geweest in de garage om de software te controleren maar konden niets vinden om het op te lossen.

Heeft iemand de zelfde ervaring?

Het betreft hier een Cosmo met DVD800 en van de fabriek ingebouwde alarminstallatie.
      Last edited by ; 18/07/2009, 19:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        In principe moet de brandblusser op een plaats staan waar de bestuurder er makkelijk bij kan.
        Waar steekt die brandblusser dan bij jullie insignia ?
        Bij mijn ST zit die gewoon achter het luikje aan de zijkant in de kofferruimte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRB Bekijk Berichten
          Waar steekt die brandblusser dan bij jullie insignia ?
          Bij mijn ST zit die gewoon achter het luikje aan de zijkant in de kofferruimte.
          Ik heb geen Insignia.
          Bij mijn Citroën Saxo steekt die vooraan onder de bestuurders stoel (makkelijk te bereiken)
          Bij mijn Vectra stond die tegen de zijdorpel aan de deur van de bestuurder (ook heel makkelijk bereikbaar)
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oasis Bekijk Berichten
            Enkele vraagjes over de Insignia:

1) Ik kan het niet voor elkaar krijgen de deuren automatisch te laten sluiten na vertrek met de auto.
            Heb ik ook getracht te doen, lukt niet

2) Het alarm schakelt zichzelf in als de sleutel uit het contact genomen en je even uitstapt om bijvoorbeeld even een brief te posten, zonder het alarm met de sleutel in te schakelen! Dat is erg lastig.
            Vind ik ook lastig, zou fijn zijn als het opgelost zou kunnen worden

3) Ook bij het uitschakelen van het alarm en na het instappen moet je de sleutel direct in het contactslot steken om een alarm na korte tijd te voorkomen. De interieur-detectie neemt dan je bewegingen waar en laat het alarm afgaan!!
            Nog geen ervaring mee gehad, maar als het zo is is het erg vervelend

4) Het automatisch vergrendelen van de deuren (en automatisch inschakelen van het alarm) werkt ook niet na het verlaten van de auto. Dit kan enkel met de afstandsbediening op de sleutel.
            Zou prettig zijn als dit werkt, heb er hinder van omdat ik niet anders gewend was

Ze zijn afgelopen week circa 1,5 uur bezig geweest in de garage om de software te controleren maar konden niets vinden om het op te lossen.

Heeft iemand de zelfde ervaring?

Het betreft hier een Cosmo met DVD800 en van de fabriek ingebouwde alarminstallatie.
            Ook ik heb de Cosmo met DVD800 en alarm af-fabriek sinds afgelopen dinsdag. Was vooralsnog in het boek wezen snuffelen en dacht dat het aan mij lag. Was ook nog niet terug naar de garage geweest.
            Wil wel graag op de hoogte worden gehouden en zal mijn garage dezelfde vragen eens voorleggen.

Comment

• Lijkt me nog mooier dan het vorige zwart..

Heb op de firma gewoon zwart doorgegeven dus komt wel in orde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                Heb zelf voorgesteld om die zelf te kleven, in de garage plakken zien ze niet op een centimeter, dus dit liever zelf.
                Dus ik herhaal:
                "Wat voor ne service is da???"

Comment

• Heeft er al iemand zijn de logo's er al van afgehaald zonder schade ,want in de garage doen ze het niet omdat ze toen het kofferdeksel opnieuw hadden moeten spuiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
                    Heeft er al iemand zijn de logo's er al van afgehaald zonder schade ,want in de garage doen ze het niet omdat ze toen het kofferdeksel opnieuw hadden moeten spuiten.

Als je naar bladzijde 18 gaat van McClane zijn auto (in 'Mijn Duitse Auto') kan je zien hoe het moet. Het resultaat (voor en na) is ook weergegeven .

Comment

• De Insignia is echt wel in hier op het forum, het topic staat bijna altijd bovenaan in het topic .
                      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                      2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Heeft er al iemand zijn de logo's er al van afgehaald zonder schade ,want in de garage doen ze het niet omdat ze toen het kofferdeksel opnieuw hadden moeten spuiten.
                        Ja hoor ik zelf heb het gedaan. Met behulp van een haarfohn en een vislijntje. Stelt niets voor hoor is ongeveer 5 minuten werk.

Zie op pagina 59 het resultaat........zoek de emblemen...

Comment

strange, mijn garagist zal mijn ST leveren zonder logo's. Was zelfs geen enkel probleem ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arachna Bekijk Berichten
                            strange, mijn garagist zal mijn ST leveren zonder logo's. Was zelfs geen enkel probleem ...
                            De wagen van mijn ouders (2007 VW Golf plus) is in de garage gearriveerd zonder logo's. Dealer heeft ze er naderhand opgeplakt.
                            2012 Opel Astra ST Ecoflex
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
                              Als je naar bladzijde 18 gaat van McClane zijn auto (in 'Mijn Duitse Auto') kan je zien hoe het moet. Het resultaat (voor en na) is ook weergegeven .
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=36089&page=9
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Wat is de beste optie om de dvd800 navigatie te laten werken.Vanaf de dvd schijf,of de mappen installeren op de harde schijf(de gewenste landen tenminste)Bij installatie op harde schijf kan je de dvd natuurlijk veilig opbergen en blijft ze onbeschadigd.Wanneer die constant in de dvd lezer is geplaatst zal de dvd meer kans hebben op beschadiging.Wanner ze dan defect is is dit weer een duurdere grap.Of zou het mogelijk zijn een copy te maken van de dvd als reserve?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                                  Wat is de beste optie om de dvd800 navigatie te laten werken.Vanaf de dvd schijf,of de mappen installeren op de harde schijf(de gewenste landen tenminste)Bij installatie op harde schijf kan je de dvd natuurlijk veilig opbergen en blijft ze onbeschadigd.Wanneer die constant in de dvd lezer is geplaatst zal de dvd meer kans hebben op beschadiging.Wanner ze dan defect is is dit weer een duurdere grap.Of zou het mogelijk zijn een copy te maken van de dvd als reserve?
                                  Als jij de dvd gekopieert krijg dan moet je zeggen hoe je dit doet. Is onmogelijk is namenlijk alpha-rom codec beveiligd. Je kan hem kopieren maar de dvd800 zal hem nooit lezen.
                                  Deze is beveiligt met een digitale handtekening en de dvd wordt gedrukt van achter naar voor. (Technisch verhaal). Maw onmogelijk dus zelfs voor de beste kopieerders.

Dus wanneer er een update is naar de Opel en bestellen maar. Er zit niets anders op. Dit geld ook voor de cd500 NAV gebruikers. Deze cd's zijn eigenlijk dvd-rom schijfjes. Dus lachen een cd navigatie met dvd schijven !! Maar het is echt waar.

Wel heb ik overigens alle landen al van de cd500. (origineel gekocht) (800 euro armer......jammer). Voor een kleine vergoeding wil ik de landen wel op de harde schijf zetten hoor...

Dus ik zou kiezen voor het op de harde schijf zetten en de dvd goed opbergen. (Niet in de auto maar veilig thuis). Het is de enigste.

Comment

• Ok bedankt voor uw reactie.Ik ondervindnog iets vreemd ivm de usb.App.verwijderen is niet zichtbaar wanneer de multifunctionele toets wordt ingeduwd.Enkel toevalsweergave en mappen zijn zichtbaar.Is nochtans belangrijk.Iemand die dit ook heeft en hoe los je dit op?

Comment

• Heb van vrijdag mijn insignia en ik ben werkelijk gek van deze wagen,en ik niet alleen hoor,iedereen in mijn omgeving is er vol lof over.Rijdt super en ziet er schitterend uit ,wat wens je nog meer,echt een schot in de roos.Wat ben ik blij vorig jaar geen ford s-max te hebben gekocht.
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Heb van vrijdag mijn insignia en ik ben werkelijk gek van deze wagen,en ik niet alleen hoor,iedereen in mijn omgeving is er vol lof over.Rijdt super en ziet er schitterend uit ,wat wens je nog meer,echt een schot in de roos.Wat ben ik blij vorig jaar geen ford s-max te hebben gekocht.
                                        Mooie auto, Vinny. Mooie kleur en zo schoon nog.
                                        Ik wens je veel geluk met je nieuwe aanwinst en veel zorgeloze kilometers.

Comment

Ok bedankt voor uw reactie.Ik ondervindnog iets vreemd ivm de usb.App.verwijderen is niet zichtbaar wanneer de multifunctionele toets wordt ingeduwd.Enkel toevalsweergave en mappen zijn zichtbaar.Is nochtans belangrijk.Iemand die dit ook heeft en hoe los je dit op?
                                          Die optie is uit de software verwijderd. Omdat de DVD800 alleen maar leest en niet schrijft is die optie n.l. niet nodig.

Comment

Working...
                                          X