Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
    Als jij de dvd gekopieert krijg dan moet je zeggen hoe je dit doet. Is onmogelijk is namenlijk alpha-rom codec beveiligd. Je kan hem kopieren maar de dvd800 zal hem nooit lezen.
    Deze is beveiligt met een digitale handtekening en de dvd wordt gedrukt van achter naar voor. (Technisch verhaal). Maw onmogelijk dus zelfs voor de beste kopieerders.

Dus wanneer er een update is naar de Opel en bestellen maar. Er zit niets anders op. Dit geld ook voor de cd500 NAV gebruikers. Deze cd's zijn eigenlijk dvd-rom schijfjes. Dus lachen een cd navigatie met dvd schijven !! Maar het is echt waar.

Wel heb ik overigens alle landen al van de cd500. (origineel gekocht) (800 euro armer......jammer). Voor een kleine vergoeding wil ik de landen wel op de harde schijf zetten hoor...

Dus ik zou kiezen voor het op de harde schijf zetten en de dvd goed opbergen. (Niet in de auto maar veilig thuis). Het is de enigste.
    Alpharom -> www.tomcat.jp,

Die CD500 riekt naar een kreupel gemaakte DVD800, zou mij niet verbazen als de apparaten hardwarematig 100% identiek zijn, alleen andere firmware.

poehoe € 800,-- dat is in NL zowat het prijsverschil tussen de DVD800 en CD500 als je deze als 'losse' optie neemt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten

Die CD500 riekt naar een kreupel gemaakte DVD800, zou mij niet verbazen als de apparaten hardwarematig 100% identiek zijn, alleen andere firmware.

poehoe € 800,-- dat is in NL zowat het prijsverschil tussen de DVD800 en CD500 als je deze als 'losse' optie neemt.
      Ik weet het die van die "tomcat" maar maar ik ken geen japans en heb nooit de software kunnen vinden. Ik had ook liever de dvd800 gehad maar lease maatschappij deed moeilijk. Ik had moeite met het intro pakket. Tuurlijk had ik ook liever de dvd800. Maar het was cd500 of geen Insignia. Maar dat is een lang verhaal. En heb ik het liever niet meer over.

Ik zal eens een dvd800 dvd gebruiken ipv de cd500 "cd" mischien dat dat iets doet of anders eens bij Opel de dvd800 software laten installeren als dat kan. Misschien dat hij de dvd800 software wel leest. Zou lachen zijn ?

Comment

Ik weet het die van die "tomcat" maar maar ik ken geen japans en heb nooit de software kunnen vinden. Ik had ook liever de dvd800 gehad maar lease maatschappij deed moeilijk. Ik had moeite met het intro pakket. Tuurlijk had ik ook liever de dvd800. Maar het was cd500 of geen Insignia. Maar dat is een lang verhaal. En heb ik het liever niet meer over.

Ik zal eens een dvd800 dvd gebruiken ipv de cd500 "cd" mischien dat dat iets doet of anders eens bij Opel de dvd800 software laten installeren als dat kan. Misschien dat hij de dvd800 software wel leest. Zou lachen zijn ?
        Ben toch wel benieuwd naar dat verhaal..... kan mij nl niet voorstellen dat de leasemij moeilijk doet over de DVD800, tenzij je natuurlijk het leasebedrag niet wilt ophoesten ;-)

Firmware: Ik vrees dat je dealer niet zal meewerken in de poging om de 800 firmware op de 500 te flashen :-)

Comment

Ben toch wel benieuwd naar dat verhaal..... kan mij nl niet voorstellen dat de leasemij moeilijk doet over de DVD800, tenzij je natuurlijk het leasebedrag niet wilt ophoesten ;-)

Firmware: Ik vrees dat je dealer niet zal meewerken in de poging om de 800 firmware op de 500 te flashen :-)
          Ik denk dat de dealer dat ook niet zal doen.

Verhaal van de cd of dvd navigatie.

Ik wilde het intropakket nemen met 18 inch wielen en natuurlijk de dvd800.
          Offerte gemaakt en ingediend. Auto werd afgekeurd omdat we van het bedrijf verplicht zijn Winterbanden erbij te nemen. En aangezien 18 inch winterbanden een beetje duur zijn en ik deze niet wilde hebben (ik heb liever 16 inch met sneeuwkettingen). (Zover ik weet mag je geen kettingen leggen vanaf 17 inch). Dus dan moet er een extra setje wielen en banden bij. En toen werd het leasebedrag ineens 40 euro per maand duurder. Volgende optie was geweest alleen de dvd800 navigatie (1450 euro destijds dit is duurder als het intro pakket (1395 euro) en heeft geen wielen) En ja natuurlijk ook geprobeerd het intro pakket te bestellen en laten afleveren op 17 inch. Maar hier werkte de dealer weer niet mee.

Toen gaan afwegen e cd nav 500 was toen 450 euro of de dvd800 1450 euro. Opel Nederland gebeld en gevraagd ofdat er ook een Europapakket komt voor de cd 500 navigatiecd's en natuurlijk meneer bestel nummer gehad en het europapakket besteld. Het totaal van dit pakket zou kosten 123 euro in de btw.

Dus zo gezegd zo gedaan. Dan maar 450 euro + 123 = 573 euro ipv 1450 op de dvd800. Scheelt toch weer in de bijtelling. En je mist bijna geen functionaliteit verder.

Nadat ik de auto ontvangen had ook eindelijk 2 weken geleden mijn cd pakket ontvangen. Met een factuur van 8 * 99 euro - 10 procent korting is = 712,80 euro. Dus ik weer Opel Nederland gebeld met deze uitleg. Schijnt er een drukfout gestaan te hebben in de prijslijst en deze is "onder het mom wijzigen voorbehouden" terug gedraait met een officielle memo aan de dealers, dat er een drukfout in het systeem staat en dat de cd's gewoon 99 euro per stuk kosten.

Dus maw er komt GEEN Europapakket. Bovendien ben ik er al achter is dat Navteq zeer "oude kaartmateriaal " gebruikt. Van 3-2007. Ze hebben overigens voor de cd70 wel de nieuwste beschikbaar....Dus ze hebben de software wel.

Dus na dit lang verhaal. Ja ik had achteraf beter de dvd800 kunnen nemen. Ben trouwens toch niet te spreken over het navigatiesysteem in de Insignia. Of het nu de dvd800 of de cd500 is. Mijn oude Vectra had een cd70 deze was stukken beter en mis ik ook. (geluid, radio ontvangst, bediening en navigatie is stukken beter bij dit type)

Ik hoop dan ook dat er voor de cd500 of de dvd800 nog nieuwe software komt. (intern). Bijvoorbeeld functie om de navstem aan te passen (taal cd bij cd70) Of dat je het geluid gewoon uit kunt zetten. etc etc etc.

En ik hoop heel erg dat navteq een regeling treft om de cd's straks tegen kleine vergoeding op te waarderen. Je koopt toch ook geen tomtom met kaarten van 2007. Terwijl die van 2009 er wel zijn.

Comment

Ik denk dat de dealer dat ook niet zal doen.

Verhaal van de cd of dvd navigatie.

.....Knipper de knip......

En ik hoop heel erg dat navteq een regeling treft om de cd's straks tegen kleine vergoeding op te waarderen. Je koopt toch ook geen tomtom met kaarten van 2007. Terwijl die van 2009 er wel zijn.
            Okay.

Mhmm, ja als je moet schipperen met je leasebudget dan vind ik de keuze voor cd500 heel begrijpelijk/verstandig. Ik had het geluk niet een leasemij voorgeschreven te krijgen door de baas, bleek dat lease ook wel wat wou doen om de order te scoren.

Op zich is de DVD800 voor de meesten (net als ik) een overkill keuze, ik weet nu al dat ik naast Nl,BE,DE,LUX,FR,A,CH vermoedelijk geen ander land zal betreden de komende 4 jaar....en voor de zaak kom ik alleen in FR en DE.

Aktualiteit kaartmateriaal: van ergens (hier?) gelezen: vanaf augustus zou nieuwer kaartmateriaal meegeleverd gaan worden (of dat van uitlever datum agustus of productie datum vanaf augustus is weet ik niet, vermoed het laatste).

Comment

• Zeer herkenbaar, ik heb de 18 inch laten vallen en heb dan maar 17 inch genomen. Scheelde bij mij 20 euro (wel met winterbanden).

Binnen 14 dagen mag ik de mijne gaan halen en ben zeer benieuwd naar de navi software.
              Zal die zijn met kaarten van 3e kwartaal /2007. Dus nog even wachten en dan kan ik je op de hoogte houden van wat de garage ermee zal doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
                Zeer herkenbaar, ik heb de 18 inch laten vallen en heb dan maar 17 inch genomen. Scheelde bij mij 20 euro (wel met winterbanden).

Binnen 14 dagen mag ik de mijne gaan halen en ben zeer benieuwd naar de navi software.
                Zal die zijn met kaarten van 3e kwartaal /2007. Dus nog even wachten en dan kan ik je op de hoogte houden van wat de garage ermee zal doen.
                Ja Biodes ik heb nu 17 inch wielen en een set 16 inch wielen met winterbanden scheelde 40 euro.

Ben ook benieuwd naar de navisoftware versie. Ik heb ze allemaal nog in de verpakking zitten.

Comment

mijne wordt ook binnen 14 dagen geleverd. Ben ook benieuwd of de nieuwe kaarten er al zullen opzitten. Denk dat ik maar eens een klapke ga doen met de garage ...

Comment

Zeer herkenbaar, ik heb de 18 inch laten vallen en heb dan maar 17 inch genomen. Scheelde bij mij 20 euro (wel met winterbanden).
                    De (NL) leasemij waarmee ik in zee ben gegaan heeft een winterbandenregeling waarbij de winterband op de bestaande velg geplaatst wordt, dus geen extra setje stalen velgen. Eea wordt dan via Profile gedaan (ook opslag van de banden).

Voor 18" winterbanden was (ben mij niet meer 100% zeker) de leaseprijs hierdoor iets van rond de 20 euro duurder per maand.

Heb afgelopen 3 jaar ook met LM velgen (prive auto) door zout en sneeuw gereden zonder dat het negatieve uitwerking had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                      Wat is de beste optie om de dvd800 navigatie te laten werken.Vanaf de dvd schijf,of de mappen installeren op de harde schijf(de gewenste landen tenminste)Bij installatie op harde schijf kan je de dvd natuurlijk veilig opbergen en blijft ze onbeschadigd.Wanneer die constant in de dvd lezer is geplaatst zal de dvd meer kans hebben op beschadiging.Wanner ze dan defect is is dit weer een duurdere grap.Of zou het mogelijk zijn een copy te maken van de dvd als reserve?
                      Dat wil ik toch eens proberen.

Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten

Ik denk het niet wat jij daar verteld, DVD <--> CD lezer is al een verschil in prijs en de CD schijf is ook goedkoper dan een DVD te moeten leveren. Stel dat voor de fabrikant de productie van een cd500 lezer 9 Euro goedkoper is en het verschil CD DVD 1 Euro dat = 10 euro in het totaal. Voor 100.000 exemplaren zou dit een verschil van 1.000.000 euro zijn. Zie je het verschil, waarom deze niet hetzelfde zijn? Hij snijdt in zijn eigen vingers als het een gelijkwaardig product moest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten

Ik denk het niet wat jij daar verteld, DVD <--> CD lezer is al een verschil in prijs en de CD schijf is ook goedkoper dan een DVD te moeten leveren. Stel dat voor de fabrikant de productie van een cd500 lezer 9 Euro goedkoper is en het verschil CD DVD 1 Euro dat = 10 euro in het totaal. Voor 100.000 exemplaren zou dit een verschil van 1.000.000 euro zijn. Zie je het verschil, waarom deze niet hetzelfde zijn? Hij snijdt in zijn eigen vingers als het een gelijkwaardig product moest zijn.
                        Mili toch is het zo het zijn echt dvd schijven. Ze hebben als bestandsformat dvd-rom. Ik heb er nu geen bij zal de index.txt vanavond wel even posten van de BNL versie. Kun je het zien.

Comment

• Kraken middenconsole en uitvallen DVD800

Ik heb sinds vorige week een VOLLEDIGE software update gekregen voor mijn DVD800. Dat is heel het systeem formatteren en opnieuw de software programmeren. Normaal doen ze gewoon een upgrade. Mijn garage had van Duitsland een 4 pagina instructie gekregen hoe dit allemaal te doen. Het moet dus zijn dat ze al genoeg over dit probleem weten. Heb tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Had het voordien minstens 3 maal per week.

Ivm het kraken onder het navigatiescherm ( overgang van navigatie console naar knoppen console ) heeft mijn garage het wel durven oplossen en ben ik van het probleem af. Heb nu krakend geluid vanuit die "doos" waar de knoppen voor de binnenverlichting en bewegingsdetectoren staan, tussen de chauffeur en passagierszetel op het plafond. Wreed irritant.

Oorspronkelijk geplaatst door adnkoks Bekijk Berichten
                          Ik heb er ondertussen 18.000km opzitten met de insignia. Naast de gekende problemen (uitvallen DVD800 enz.) zit ik met een zeer irriterend fenomeen. De middenconsole onder het navigatiescherm kraakt enorm. Het valt te vergelijken met een jong koppel dat hun ding doet op een 40 jaar oud bed.

Ik ben hiervoor reeds naar de garage geweest en daar wisten ze me te vertellen dat ze het niet gaan bekijken zolang er niet genoeg meldingen zijn bij opel en opel zelf met een oplossing komt. Het kan met andere woorden nog maanden duren eer ze het zelfs maar eens willen onderzoeken.

Ik heb daarna met opel klantendienst contact opgenomen en m'n probleem uit de doeken gedaan. Daar wisten ze me hetzelfde verhaal te vertellen. Ik kreeg zelfs te horen dat dit geen mankement is .

Opel ging contact opnemen met de garage en ik ging nog iets horen. Ik ben benieuwd.

Wat zijn de meningen hier over dit voorval?

gtz

Andy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten

Het zijn niet alleen de materiaal kosten die het verschil maken. Je moet naar de hele keten van inkoop, voorraad, productie, etc kijken. Bv. als je minder verschillende delen hoeft in te kopen kun je met minder inkopers toe en hogere marges bedingen door het volume dat je inkoopt en als je dat niet alleen beperkt tot de drive maar ook de rest van de electronica/hardware kan ook de productielijn simpeler van opzet zijn omdat je eigenlijk maar 1 model produceert, simpelere assemblage, simpelere logistiek, lagere kosten. Ook in R&D en QA/QC bespaar je kosten doordat maar een product hebt, zelfs zaken als CE normerings kosten zijn lager.

Verder moet je deze cd/dvd drives niet vergelijken met die in je PC zitten: vaak worden voor aparaten als de DVD800/CD500 custom ontwerpen geproduceerd om aan de specifieke wensen/eisen van het apparaat tegemoet te komen. Ook hier kan het interessanter zijn om 1 model te laten maken ipv 2.

Comment

...
                              Bovendien ben ik er al achter is dat Navteq zeer "oude kaartmateriaal " gebruikt. Van 3-2007. Ze hebben overigens voor de cd70 wel de nieuwste beschikbaar....Dus ze hebben de software wel.
                              ...
                              Ik heb een CD70. Toen ik informeerde bij Opel dealer kreeg ik te horen dat er 1x per jaar een nieuwe CD uitkomt en dat die €120 moet kosten.

Geef eens jouw verhaal aub.
                              Thx

Comment

• led verlichting

Ik heb gekozen voor de gewone lichten en niet de xenon met ledverlichting ,
                                hoe werkt de gewone verlichting is dit halogeen en is dit goed zichtbaar zoals de led verlichting
                                heeft hier iemand een foto ?

en zou men achteraf led verlichting kunnen plaatsen waar de halogeen verlichting zit,zoja om welk type gaat het en om hoeveel lampjes gaat het

mvg mario

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
                                  Ik heb gekozen voor de gewone lichten en niet de xenon met ledverlichting ,
                                  hoe werkt de gewone verlichting is dit halogeen en is dit goed zichtbaar zoals de led verlichting
                                  heeft hier iemand een foto ?

en zou men achteraf led verlichting kunnen plaatsen waar de halogeen verlichting zit,zoja om welk type gaat het en om hoeveel lampjes gaat het

mvg mario
                                  de koplampen zijn natuurlijk dan halogeen lampen. Het dagrijlicht zelf is echter een normaal peertje, niet anders dan het bekende 'stadslicht'. Tov de LED ziet het dan ook niet veel anders uit als 'stadslicht'.

Voor meerdere LED's zoalsbij e Xenon units moet je je hoop op de aftermarket/tuning markt richten of daar iemand met iets gaat komen.

Misschien dat iemand nog een led vervanging voor het peertje op de markt brengt, het enige zichtbare verschil is dan alleen de kleur van het licht.
                                  Last edited by ; 20/07/2009, 21:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                                    Ik heb een CD70. Toen ik informeerde bij Opel dealer kreeg ik te horen dat er 1x per jaar een nieuwe CD uitkomt en dat die €120 moet kosten.

Geef eens jouw verhaal aub.
                                    Thx
                                    George heel simpel.

Trouwens ook gelijk de cd 500 Benelux DVD :

dvd2-GM-Low_D_2009_BNL v7

DT-Title: GM LowNav+ BNL +IRE

Project-Number: P_GM-LowNav+ EUR MY9.5
                                    Project-Info: BNL plus IRE / GM LowNav+ EUR MY9.5

Worm: dvd2-GM-Low_D_2009_BNL v7

F2 NAV-Server: DI_SWNAVI7.4 C1P5
                                    Boot-Reg.:
                                    Default-Sprache:

Sprachen: english dutch french german finnish italian danish polish norwegian portuguese spanish slovak turkish hungarian swedish czech

OB-Voice: - keine -

Nav-Data (knit): DVD-Link_N12I10M8/nav2-NT_BNL_CCP_2007.03_EUR_IRP_LG12/v3
                                    Map-Data (knit): DVD-Link_N12I10M8/map2-GMMY9.5_BNL_CCP_2007.03_EUR_IRP_MK8/v5

Nav-Data (unknit): DVD-Parts_N12I10M8/nav2-NT_BNL_2007.03_p46_exp05_NG12/v3

RF-Data: - keine -

TMC (CCP): 601ff-2.1a 817ff-6.1
                                    TMC (IRP): 409ff-5.3 a01ff-2.0 d01ff-6.00 f30ff-6.1 c07ff-3.1 e17ff-2.1 501ff-2.1 225ff-2.41 617ff-1.42 909ff-8 e33ff-2.0 f49ff-2.0
                                    TMC (IRP): 601ff-2.1a 817ff-6.1

C-Date: 02.12.08 (14)
                                    I-Date: 02.12.08 (1

Comp: SCCS-Vers 02.12.08 13:58
                                    Img: SCCS-Vers 2.6 11-28-08

Kijk bij het huilende smiley. Dit is het data bestand van de cd 500 NAV. Dit is dus ook geen cd maar een dvd.

Nu de cd70 nieuwe kaart:

CD-ID 20087
                                    DB-REL 34
                                    BSW-REL 91.0 91.1 92.5 92.7 92.8 93.0 93.1 93.3 93.6 94.0 94.3 95.3 95.6 95.7 95.8
                                    BSW-REL 96.0 96.1 96.2 97.0 98 10 11

Dus dit betekent dat de cd500 DVD 1 jaar en 4 maanden oudere database bestanden gebruikt. Toch jammer van zo'n nieuwe auto..

En dat vindt ik schandalig. De cd500 "cd's" kosten dan ook 99 euro per stuk en het europa pakket van de cd70 kost 239 euro voor alle 9 cd's. "Met betere wegen database".

Comment

de koplampen zijn natuurlijk dan halogeen lampen. Het dagrijlicht zelf is echter een normaal peertje, niet anders dan het bekende 'stadslicht'. Tov de LED ziet het dan ook niet veel anders uit als 'stadslicht'.

Voor meerdere LED's zoalsbij e Xenon units moet je je hoop op de aftermarket/tuning markt richten of daar iemand met iets gaat komen.

Misschien dat iemand nog een led vervanging voor het peertje op de markt brengt, het enige zichtbare verschil is dan alleen de kleur van het licht.

Net deze lampjes besteld : https://www.netwerkwinkel.com/LED-li...12-p_7683.html

Worden normaal deze week geleverd , post wel een voor/na foto wanneer ik ze heb geplaatst .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                                        Net deze lampjes besteld : https://www.netwerkwinkel.com/LED-li...12-p_7683.html

Worden normaal deze week geleverd , post wel een voor/na foto wanneer ik ze heb geplaatst .
                                        Ja doen hier ben ik ook naar op zoek..

Comment

Ja doen hier ben ik ook naar op zoek..
                                          Awel ikke ook.Ben benieuwd.Oja heb gisteren de logo's eraf gehaald .Ging vrij vlot.Begrijp niet hoe ze de schade hebben opgelopen bij een verwijdering van de logo's bij die andere insignia.

Comment

Working...
                                          X