Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben benieuwd al ben ik niet ontevreden over de huidige lampen.

In plaats van voor en na zou het misschien ook wel leuk zijn met links en rechts een andere lamp.

In het verleden is er al meer over geschreven maar uiteindelijk nooit meer iets gepost.
    Zou mooi zijn als het lukt en we kunnen de foto's zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
      Net deze lampjes besteld : https://www.netwerkwinkel.com/LED-li...12-p_7683.html

Worden normaal deze week geleverd , post wel een voor/na foto wanneer ik ze heb geplaatst .
      Hebben die lampen een voet die past in die van de koplamp unit?

Verder vrees ik dat de check-control van de auto gaat opspelen. In de vectra en vermoedelijk nu ook de Insignia was namelijk het volgende aan de hand:

De originele peertjes zijn 15W als ik mij niet vergis. Deze Led lampen zijn slechts 1W. De checkcontrol meet de stroom (Amperes) en als die te laag is denkt het systeem dat een peertje kaport is -> melding op het scherm. Bij 15W peertje en 12V gaat er 15/12=1,25 Ampere door de lamp.

Oplossing: paralel aan de nieuwe LED lampjes een vermogensweerstand van 12 a 16 Ohm solderen die ook 15 a 20W aan warmte kan hebben.
      Last edited by ; 21/07/2009, 12:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten

Verder vrees ik dat de check-control van de auto gaat opspelen. In de vectra en vermoedelijk nu ook de Insignia was namelijk het volgende aan de hand:

De originele peertjes zijn 15W als ik mij niet vergis. Deze Led lampen zijn slechts 1W. De checkcontrol meet de stroom (Amperes) en als die te laag is denkt het systeem dat een peertje kaport is -> melding op het scherm. Bij 15W peertje en 12V gaat er 15/12=1,25 Ampere door de lamp.

Oplossing: paralel aan de nieuwe LED lampjes een vermogensweerstand van 12 a 16 Ohm solderen die ook 15 a 20W aan warmte kan hebben.
        Vaak zijn deze kleine peertjes niet aangesloten op de checkcontrol. Dus voordat je gaat solderen zou ik eerst kijken of bovenstaande wel nodig is. Als het wel nodig is dan heb je hierboven de oplossing.

Comment

Originele lampjes zijn W21/5W (dubbele gloeidraad) . Deze LED Lampjes zouden een voet hebben die compatibel is met de originele ( T20 - 7443) . We zien wel..
          Kan wel kunnen kloppen dat checkcontrol een storingsmelding geeft , ga dan uw oplossing dan zeker proberen ( ipv parallel , mogelijk met een weerstand in serie met de massadraad ) .. Zoeken we nog wel uit , hou jullie zeker op de hoogte .

Comment

• Zoals beloofd hier enkele foto's van mijn nieuwe aanwinst.
            5 deurs sport 2.0 CDTI, 2 weken oud
            Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by ; 21/07/2009, 16:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
              Zoals beloofd hier enkele foto's van mijn nieuwe aanwinst.
              5 deurs sort 2.0 CDTI
              Toch prachtig zo een rode

Als ik het geld had ging direct eentje bestellen.
              ST of sedan, 1.6 Turbo
              Geen OPC pack maar Irmscher d'r op
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Proficiat. vele storings en blutsvrije km's gewenst!

euh, 5-deurs en geen ruitenwisser achterop? Geen schrik voor minder zicht bij regen weer doordat het raam nog vlakker licht dan van de 4-d. ?

Comment

Proficiat. vele storings en blutsvrije km's gewenst!

euh, 5-deurs en geen ruitenwisser achterop? Geen schrik voor minder zicht bij regen weer doordat het raam nog vlakker licht dan van de 4-d. ?
                  vind de ruitenwisser echt niet mooi op de 5 deurs, en het zicht valt wel mee.
                  is ook niet zo veel verschil t.o.v. de 4 deurs.

Comment

• Tenzij je verkoper bent bij GMAN zou ik de stickers en de nummerplaathouder er afhalen.
                    Of heb je een bijzonder goed sponsorcontract?

Verder een bijzonder mooie auto in een erg dikke uitvoering!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                      Tenzij je verkoper bent bij GMAN zou ik de stickers en de nummerplaathouder er afhalen.
                      Of heb je een bijzonder goed sponsorcontract?

Verder een bijzonder mooie auto in een erg dikke uitvoering!
                      Kan ik volledig met je eens zijn. Ik heb ook een hekel aan dealers die een ander zijn auto volhangen met reclameuitingen.
                      Ik heb bij de mijne ook duidelijk aangegeven dat er geen reclameuitingen op mochten zowel binnen als buiten niet.

Dami, erg mooie auto, ook de kleur rood ziet er goed uit, veel plezier met je auto en veel zorgeloze kilometers.

Comment

Jij hebt er precies betere matjes bijgekregen als ik (extra dik ter hoogte van de hiel)
                        Ik zit na 5000km bijna door mijn mat

Comment

Hele mooie wagen zo. Effe de fohn van de vrouw erbij en een visdraadje en alles is eraf.....van de kont...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
                            Awel ikke ook.Ben benieuwd.Oja heb gisteren de logo's eraf gehaald .Ging vrij vlot.Begrijp niet hoe ze de schade hebben opgelopen bij een verwijdering van de logo's bij die andere insignia.
                            Super dat het gelukt is stelt niets voor "niet dan". Ziet er wel stukken beter uit. Die andere waarbij het mis ging zijn "ukkels" met de hoofdletter S.

Comment

Originele lampjes zijn W21/5W (dubbele gloeidraad) . Deze LED Lampjes zouden een voet hebben die compatibel is met de originele ( T20 - 7443) . We zien wel..
                              Kan wel kunnen kloppen dat checkcontrol een storingsmelding geeft , ga dan uw oplossing dan zeker proberen ( ipv parallel , mogelijk met een weerstand in serie met de massadraad ) .. Zoeken we nog wel uit , hou jullie zeker op de hoogte .
                              En Marc al gelukt met de lampjes. Ik zag dat ze ook nog 24 led hebben in dezelfde uitvoering. Wat wel een goed idee is inderdaad "wat geldrop eo al zei" Misschien een foto van link of rechts met/zonder led. En dan een foto van de gehele voorkant. Kun je het verschil nog beter zien.

Overigens over meldingen: Ik had vanavond mijn knipperlicht na enkele 100den meters nog aanstaan en toen kreeg ik op de boordcomputer de melding dat mijn knipperlicht nog aanstond !!! Nog nooit gezien.

Comment

• Hey,

Ik heb een insignia sports tourer , edition uitvoering. Is er iemand die weet hoe ik de datum op het scherm van de radio/nav/... kan plaatsen? Ik krijg er enkel het uur (hh:mm) , maar geen datum. Of is dit niet mogelijk?

mvg

Timothy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                                  En Marc al gelukt met de lampjes. Ik zag dat ze ook nog 24 led hebben in dezelfde uitvoering. Wat wel een goed idee is inderdaad "wat geldrop eo al zei" Misschien een foto van link of rechts met/zonder led. En dan een foto van de gehele voorkant. Kun je het verschil nog beter zien.

Overigens over meldingen: Ik had vanavond mijn knipperlicht na enkele 100den meters nog aanstaan en toen kreeg ik op de boordcomputer de melding dat mijn knipperlicht nog aanstond !!! Nog nooit gezien.

Net in mijn mail het bericht gekregen dat ze verstuurd zijn per briefpost .. ben in blijde verwachting .
                                  Heb twee sets besteld : eentje met 9 leds , andere met 15 leds . Was beetje bang dat de 24 led versie iets te fel zou zijn .
                                  Zal fototje maken met links/rechts - standaard/led lampjes .

Comment

Net in mijn mail het bericht gekregen dat ze verstuurd zijn per briefpost .. ben in blijde verwachting .
                                    Heb twee sets besteld : eentje met 9 leds , andere met 15 leds . Was beetje bang dat de 24 led versie iets te fel zou zijn .
                                    Zal fototje maken met links/rechts - standaard/led lampjes .
                                    Ben echt benieuwd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                                      Ja, ben juist hetzelfde tegengekomen dit week-end. Kreeg ineens een geluidssignaal te horen, en dacht meteen : oei, wat nu weer.... En toen zag ik de melding dat mijn knipperlicht nog aanstond. Was even verschieten hoor

Comment

Working...
                                      X