Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Overigens is het standaard onderstel ook al bijzonder goed. Sportief in bochten en comfortabel als het comfortabel moet zijn. Een goede afstelling dus.
Mij lijkt 130pk voldoende voor de insignia. Er is altijd wel iemand met een snellere auto dan jij en eerlijk gezegd boeit dat ook niet echt. Wat wel boeit is de tussenacceleratie en die zal met een 130pk versie heus wel snel genoeg zijn.
Ten opzichte van de 160pk hou je dan mooi wat geld in je zak voor iets anders leuks waar je wellicht meer plezier aan kunt beleven voor dit geld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk BerichtenHeb een 5 deurs sport, 2.0 CDTI 130 pk.
Vind zelf dat dit vlot genoeg rijd, had een vectra 120 pk.
Wat betreft geluid, diesel maakt nu eenmaal altijd meer geluid dan een benzine.
Heb ook de 20" velgen en qua comfort valt dit zeer goed mee.
Waarom zou je problemen hebben met 20" op de keuring?
Flexride chassis valt reuze mee
ik dacht ook aan de 130 pk. 5 deurs zwart en velg 20'
vlugger en nog beter kan altijd he!
toch een klein beetje mijn budget naastreven, ik wil gewoon de juiste dingen kopen de rest is voor mij bijzaak!
alvast iedereen bedankt! je zal nog wel van mij horen!!!
mvg franky,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenGeen ervaring met ST of met automaat maar in 5dr is de 160pk echt limiet.
Topsnelheid valt goed mee maar je houdt er ook van als eerste weg te geraken en dat zal niet makkelijk zijn. Auto heeft redelijk gewicht en duurt dus wel eventjes voor die "echt" weg is.
Is dat of de 200pk en die kost je dan weer eens meer hé ;-)
Uiteraard tov je twintop zal het wellicht een verbetering zijn en alles is relatief. Ik kom van een 3 coupé en dus voor mij gaat de Insignia ni vooruit maar dat is persoonlijk ...
Zoniet leuke config.
thanks voor je reactie, ja ik denk ook tegenover mijn twintop met 140 pk het wel een verbetering zal zijn als ik de boekjes bekijk gaat mijn twintop in 12.7 naar 100 en de ins st in 9.9 dus dat zal in iedere geval al iets beter zijn, maar nu zelfs met mijn twintop automaat, heb ik er nog niet teveel gehad die mij voorbij gaan aan de lichten, mss in 1ste maar het moment dat er moet geschakeld worden, gaan ze eraan en ik heb maar een koppel van 175, je moet al heel goed en precies kunnen schakelen om tegeneen automaat te kunnen winnen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door franky.l Bekijk Berichtenhallo, bedankt voor u of jullie mening!
ik dacht ook aan de 130 pk. 5 deurs zwart en velg 20'
vlugger en nog beter kan altijd he!
toch een klein beetje mijn budget naastreven, ik wil gewoon de juiste dingen kopen de rest is voor mij bijzaak!
alvast iedereen bedankt! je zal nog wel van mij horen!!!
mvg franky,
Als je het geld nu hebt zou ik eerder kijken naar de maandlasten dan naar de aanschafprijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichtenthanks voor je reactie, ja ik denk ook tegenover mijn twintop met 140 pk het wel een verbetering zal zijn als ik de boekjes bekijk gaat mijn twintop in 12.7 naar 100 en de ins st in 9.9 dus dat zal in iedere geval al iets beter zijn, maar nu zelfs met mijn twintop automaat, heb ik er nog niet teveel gehad die mij voorbij gaan aan de lichten, mss in 1ste maar het moment dat er moet geschakeld worden, gaan ze eraan en ik heb maar een koppel van 175, je moet al heel goed en precies kunnen schakelen om tegeneen automaat te kunnen winnen
En 9 van de 10 keer was ik eerst weg aan het licht, en nog met ruime voorsprong ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door il falco Bekijk BerichtenVraagje de led dagverlichting is dat standaard of enkel optie bij de Bi-xenon?
mvg
groetjes..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Don Bekijk BerichtenDat heeft niks te maken met uw twintop, maar met de traagheid waarmee 95% van de mensen vertrekt aan het licht. Ik heb vroeger nog met een meriva 75pk gereden. 0-100 km/u in 17s !!!
En 9 van de 10 keer was ik eerst weg aan het licht, en nog met ruime voorsprong ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door il falco Bekijk BerichtenVraagje de led dagverlichting is dat standaard of enkel optie bij de Bi-xenon?
mvg
er zit ook wel dagverlichting op de standaard lichten, maar voor die led verlichting moet je die Bi- xenon hebben, en dat vind ik persoonlijk zijn geld niet waard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Don Bekijk BerichtenDat heeft niks te maken met uw twintop, maar met de traagheid waarmee 95% van de mensen vertrekt aan het licht. Ik heb vroeger nog met een meriva 75pk gereden. 0-100 km/u in 17s !!!
En 9 van de 10 keer was ik eerst weg aan het licht, en nog met ruime voorsprong ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk BerichtenNet in mijn mail het bericht gekregen dat ze verstuurd zijn per briefpost .. ben in blijde verwachting .
Heb twee sets besteld : eentje met 9 leds , andere met 15 leds . Was beetje bang dat de 24 led versie iets te fel zou zijn .
Zal fototje maken met links/rechts - standaard/led lampjes .
Marc 99 al geprobeerd we zijn alle in blijde verwachting..........en weet iemand of Baarsje al terug is uit Italie. We zijn ook nog steeds benieuwd naar de storing......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk BerichtenJe gaat wel erg kort door de bocht met een systeem te beoordelen dat je niet kent/hebt.Ik had bij de bestelling ook de nodige vraagtekens bij het flexridesysteem. 13000 km later is mijn mening helemaal bijgesteld en blijkt het een serieuze meerwaarde te geven aan het rijcomfort.Voor de kostprijs mag dat ook wel.Met psychologie heeft dit niets te maken,je voelt wel degelijk en duidelijk de verschillen in rijstand.Het is weer een van die dingen waar je voor jezelf moet uitmaken of je het koopt ,ik zou het niet meer willen missen.
Heb het, wat verig betreft, eens uitgetest op de N49. Als je daar van Antwerpen naar Zelzate rijdt, heb je op het eerste deel een rechter rijvak dat enorm "bumbie" is om het zo maar te omschrijven. In de sportstand voel je daar elk bumbje, in de toerstand zweef er als het ware overheen... T'is echt een groot verschil !
Zelfs het verschil in gasrespons voel je echt goed !
Heb trouwens net mijn vakantie naar Oostenrijk achter de rug.
Ongeveer 1.000 kms autostrade enkel in een echt comfortabele wagen hoor ! Top !
Verschillende stukken aan 180 km/u, zonder het echt te beseffen. Wat ben ik blij met mijn Insignia .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk BerichtenMarc 99 al geprobeerd we zijn alle in blijde verwachting..........en weet iemand of Baarsje al terug is uit Italie. We zijn ook nog steeds benieuwd naar de storing......
Sorry, afgelopen week geen tijd gehad te reageren. Al weer druk druk met het werk.
Begin vorige week gelijk na terugkomst met de wagen naar de garage geweest en aan de computer laten uitlezen. Conclusie helemaal niets meer aan de hand!?!?... geen storing te signaleren.
Ben overigens in Italië ook nog bij een Opel dealer geweest en ook daar heeft hij aan de computer gehangen.
Dit nadat hij ook nog de melding gaf dat de roetfilter vol was en het reinigingsproces niet vanzelf wilde opstarten. Ook niet na bijna een uur onafgebroken rijden. In de garage hebben ze dit proces handmatig opgestart. Hierna was er niets meer aan de hand.
Ik denk (en hoop natuurlijk) dat dit een eenmalig voorval is geweest en of dit te maken heeft met de
chiptuning, geen idee.
De chip had ik overigens voordat de wagen in Italië naar de garage ging tijdelijk uitgebouwd om vragen hierover te voorkomen.
Hierdoor heb ik een goed vergelijk kunnen krijgen wat het verbruik met en zonder chip is.
Op de heenweg was het gemiddelde verbruik 5,8 l/100km (met chip), op de terugweg 6,8 l/100km (zonder chip), beide keren met de cruisecontrol zo vaak mogelijk op 135 a 140 km/h. Toch wel degelijk verschil dus.
Heb jij je wagen nog laten chippen Patjenator?2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
http://www.fabrieksbanden.nl
http://www.originelevelgen.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk BerichtenYep, Baarsje is (helaas) weer terug.
Sorry, afgelopen week geen tijd gehad te reageren. Al weer druk druk met het werk.
Begin vorige week gelijk na terugkomst met de wagen naar de garage geweest en aan de computer laten uitlezen. Conclusie helemaal niets meer aan de hand!?!?... geen storing te signaleren.
Ben overigens in Italië ook nog bij een Opel dealer geweest en ook daar heeft hij aan de computer gehangen.
Dit nadat hij ook nog de melding gaf dat de roetfilter vol was en het reinigingsproces niet vanzelf wilde opstarten. Ook niet na bijna een uur onafgebroken rijden. In de garage hebben ze dit proces handmatig opgestart. Hierna was er niets meer aan de hand.
Ik denk (en hoop natuurlijk) dat dit een eenmalig voorval is geweest en of dit te maken heeft met de
chiptuning, geen idee.
De chip had ik overigens voordat de wagen in Italië naar de garage ging tijdelijk uitgebouwd om vragen hierover te voorkomen.
Hierdoor heb ik een goed vergelijk kunnen krijgen wat het verbruik met en zonder chip is.
Op de heenweg was het gemiddelde verbruik 5,8 l/100km (met chip), op de terugweg 6,8 l/100km (zonder chip), beide keren met de cruisecontrol zo vaak mogelijk op 135 a 140 km/h. Toch wel degelijk verschil dus.
Heb jij je wagen nog laten chippen Patjenator?
Bij mij kan ik daarna ook niet meer de chip eruit halen. Ze zouden het via OBD2 programmeren. Als voordeel dat het goedkoper is, als nadeel dat als er een software upgrade is ik gelijk mijn "chiptuning" kwijt ben. Ga over 2 weken 3 weken naar Italie, heb er reeds 3600 km op zitten "in 24 dagen". Dus als ik terug kom zal er ongeveer een 8000 km op staan. En ga er dan nog even goed over denken........of wacht eerst tot alle kinderziektes eruit zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk BerichtenMarc 99 al geprobeerd we zijn alle in blijde verwachting..........en weet iemand of Baarsje al terug is uit Italie. We zijn ook nog steeds benieuwd naar de storing......
Net thuis van mijn werk ... en yes , LEDs in de bus . Morgen ( vandaag dus) plaatsen , testen en foto'tjes nemen . Hopelijk valt het wat mee .. Keep you posted
Comment
-
chiptuning
een vraagje is het de moeite om een insignia ST 1.8 te late chiptunen
bij www.autotechnics.be zou wel van 140 naar 157 pk gaan
en is het veilig voor uw motor?
Iemand ervaring mee?
mvg mario
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichteneen vraagje is het de moeite om een insignia ST 1.8 te late chiptunen
bij www.autotechnics.be zou wel van 140 naar 157 pk gaan
en is het veilig voor uw motor?
Iemand ervaring mee?
mvg marioOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichteneen vraagje is het de moeite om een insignia ST 1.8 te late chiptunen
bij www.autotechnics.be zou wel van 140 naar 157 pk gaan
en is het veilig voor uw motor?
Iemand ervaring mee?
mvg mario
Vind het ook al raar dat ze op die site zelfs geen koppel opgeven, op andere sites staat zelfs de 1.8 er vaak niet tussen.
Ik zou het dus niet doen
Comment
Comment