Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• thanks baarsje en veel geniet van je mooie wagen.

nou toch nog over die looks om eerlijk te zijn vind ik te achterkant iets mooier van de toyo vooral de lichtblokken en hij lijkt in het frontale beeld precies iets agressiever, maar did word zo goed als teniet gedaan door de mindere witte kleur.
    Nu komt er nog een 3de wagen bij die ik als 1ste keuze wou nemen, maar aangezien kennissen van ons, die nog niet op een km afstand van mij wonen net de zelfde hebben zal ik ze maar niet achter na apen :p :p. Mijn eerste keuze was eigenlijk een ford mondeo break in het wit .

morgen eens een testrit doen bij de dealer met een toyo en een opel :p

nog een klein vraagje baarsje mss al vroeg om te vragen maar weet jij mss de prijs al van zo een band voor je 20 inch velgen.
    Ik zou opteren voor deze http://www.velgen.biz/auto/FullSVelg...20DYNAMITE.jpg onder de witte insignia :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raydox Bekijk Berichten
      thanks baarsje en veel geniet van je mooie wagen.

nou toch nog over die looks om eerlijk te zijn vind ik te achterkant iets mooier van de toyo vooral de lichtblokken en hij lijkt in het frontale beeld precies iets agressiever, maar did word zo goed als teniet gedaan door de mindere witte kleur.
      Nu komt er nog een 3de wagen bij die ik als 1ste keuze wou nemen, maar aangezien kennissen van ons, die nog niet op een km afstand van mij wonen net de zelfde hebben zal ik ze maar niet achter na apen :p :p. Mijn eerste keuze was eigenlijk een ford mondeo break in het wit .

morgen eens een testrit doen bij de dealer met een toyo en een opel :p

nog een klein vraagje baarsje mss al vroeg om te vragen maar weet jij mss de prijs al van zo een band voor je 20 inch velgen.
      Ik zou opteren voor deze http://www.velgen.biz/auto/FullSVelg...20DYNAMITE.jpg onder de witte insignia :p

Zoals ik al aangaf raydox, persoonlijke smaak he, hierover valt niet te twisten.

Velgen zijn trouwens wel aardig en zouden m.i. goed onder een witte ST staan, zeker in 20 inch.

Wat de prijs van de banden betreft, nog niet echt mee bezig gehouden, maar eens even naar wat prijzen gegoogled.
      Vredestein ULTRAC SESSANTA 245/35 ZR20 95Y XL prijs: € 208,90/st.
      Dunlop SP SPORT MAXX 245/35 R20 ZR XL prijs: € 249,30/st.
      Pirelli P ZERO 245/35 ZR20 95Y XL prijs: € 257,70/st.
      Continental SportContact 2 245/35 ZR20 95ZR XL prijs: € 293,60/st.
      Info afkomstig van www.autobandenmarkt.nl
      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
      http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
        Ik hoef eigenlijk al niet meer te reageren zie ik.........

Maar goed raydox, toch maar even gedaan en nog een paar foto's toegevoegd.
        Van de kleur wit heb ik nog geen minuut spijt gehad. Goeie keuze geweest, al zeg ik het zelf...
        Het blijft overigens nog steeds een exclusieve verschijning op de weg, een witte ST.
        Ik ben er zelf nog geen tweede tegen gekomen, wel een 4 deurs.

Wat betreft de keuze tussen Avensis en Insignia. Daar zullen we het maar niet uitgebreid over hebben.
        De Toyota is ongetwijfeld een geweldig goede auto, maar de looks........ Persoonlijk he.

Veel succes met de keuze.

het is en blijft een knappe car in het wit!!

weet er iemand wanneer het verlof gedaan is in de opel fabrieken ?
        is dit nu morgen dat ze terug aan de slag gaan of is het pas volgende week??

Comment

• hey is dit geen goede tijdelijke alternatie voor als je geen afl hebt maar wel de LED look wil hebben op je insignia

schijnt eenvoudig te monteren zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mygie Bekijk Berichten
            hey is dit geen goede tijdelijke alternatie voor als je geen afl hebt maar wel de LED look wil hebben op je insignia

bah.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mygie Bekijk Berichten
              hey is dit geen goede tijdelijke alternatie voor als je geen afl hebt maar wel de LED look wil hebben op je insignia

er zit altijd dagverlichting in de insignia als dit nu LED zijn of gewone ,voor mijn is dat even mooi!! maar achteraf nog eens van led erop te plakken vind ik belachelijk aan zo'n mooie wagen, precies iets van ik wil wel ,maar ik kan niet

Comment

• Stap net in mijn wagen en mijn weergave van het uur is weg.
                Contact op en af, radio op en af maar helpt niets.
                Kan ook niet RDS funtie inschakelen om mijn klok automatisch gelijk te stellen.
                12h/24h tijdsaanduiding kan ik ook niet meer selecteren
                Ik ga verder kijken en heel mijn adresboek van de navigatie is leeg en alles blijkt zichzelf teruggezet te hebben naar fabrieksinstellingen
                Ben heel dat infotainment meer dan kotsbeu !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
                  er zit altijd dagverlichting in de insignia als dit nu LED zijn of gewone ,voor mijn is dat even mooi!! maar achteraf nog eens van led erop te plakken vind ik belachelijk aan zo'n mooie wagen, precies iets van ik wil wel ,maar ik kan niet
                  Ben ik helemaal met je eens, beter standaard dagverlichting dan deze namaak plak-leds.
                  Lijkt wel kerstverlichting.
                  Last edited by ; 10/08/2009, 00:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                    Zoals ik al aangaf raydox, persoonlijke smaak he, hierover valt niet te twisten.

Velgen zijn trouwens wel aardig en zouden m.i. goed onder een witte ST staan, zeker in 20 inch.

Wat de prijs van de banden betreft, nog niet echt mee bezig gehouden, maar eens even naar wat prijzen gegoogled.
                    Vredestein ULTRAC SESSANTA 245/35 ZR20 95Y XL prijs: € 208,90/st.
                    Dunlop SP SPORT MAXX 245/35 R20 ZR XL prijs: € 249,30/st.
                    Pirelli P ZERO 245/35 ZR20 95Y XL prijs: € 257,70/st.
                    Continental SportContact 2 245/35 ZR20 95ZR XL prijs: € 293,60/st.
                    Info afkomstig van www.autobandenmarkt.nl
                    je moet de Kumho KU31 Ecsta sport eens opzoeken...heb hem zelf liggen in 18'.zeer goed van prijs en tevreden over..had er ook nooit van gehoord maar op het net wat gezocht en waren positieve beoordelingen over..band die vooral in Australie en Duitsland veel verkocht wordt..is wel moeilijk te verkrijgen..laatst in een Duits tijdschrift vergelijkende test gezien met 5 andere topbanden waaronder,Dunlop,Michelin,Vredestein,..hij kwam er helemaal niet slecht vanaf...

de witte insignia ST in het wit is gewoon schitterend,met de 20' welteverstaan,en die donkere ramen maken het helemaal af.mooier dan zwarte vind ik..ik ben nooit een break liefhebber geweest maar zo mogen ze toch ene op den hof zetten..
                    Last edited by ; 10/08/2009, 01:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
                      Is gewoon ZONDE geen AFL te nemen!

Comment

• versnellingshendel gaat stroef

Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                        denk ook dat dit komt omdat je wegrijd zonder je handrem af te zetten.
                        mijn verkoper raadde dit af.
                        Het moeilijk veranderen van versnelling ( weerstand hendel ) is mij ook overkomen. Terug normaal.Reden?? Garage in verlof.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                          Stap net in mijn wagen en mijn weergave van het uur is weg.
                          Contact op en af, radio op en af maar helpt niets.
                          Kan ook niet RDS funtie inschakelen om mijn klok automatisch gelijk te stellen.
                          12h/24h tijdsaanduiding kan ik ook niet meer selecteren
                          Ik ga verder kijken en heel mijn adresboek van de navigatie is leeg en alles blijkt zichzelf teruggezet te hebben naar fabrieksinstellingen
                          Ben heel dat infotainment meer dan kotsbeu !
                          Vandaag stap ik terug in en alles is weer inorde, wtf ?

Comment

• Een Nieuwe dag , een 2de bezoek aan de opel garage :p ditmaal voor een test rit met de opel insigna met 130 pk.
                            Ik heb eerst even de configuratie nog wat overlopen en een beetje aangepast en daarna een test ritje gemaakt.

aanpassing : de optie lederen interieur heb ik toch maar aangeduid weet nog wel niet dak ik deze zou nemen.
                            En verder heb ik toch maar de 20" opc velgen op de offerte gezet voor 1000 euro word het al moeilijk om 20" velgen met banden ze zoeken.
                            2 kleine details die een groot verschil kunnen maken. :p
                            verder was ik verkocht voor de opel signia alhoewel dat het koffer toch een beetje kleiner uitvalt dan ik gedacht had. Maar hey aan alles zal wel een minpuntje zijn zeker :p rofl.

o ja baarjse heb jij leder genomen want voor deze optie twijfel ik echt . 2000 euro is natuurlijk veel geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raydox Bekijk Berichten
                              Een Nieuwe dag , een 2de bezoek aan de opel garage :p ditmaal voor een test rit met de opel insigna met 130 pk.
                              Ik heb eerst even de configuratie nog wat overlopen en een beetje aangepast en daarna een test ritje gemaakt.

aanpassing : de optie lederen interieur heb ik toch maar aangeduid weet nog wel niet dak ik deze zou nemen.
                              En verder heb ik toch maar de 20" opc velgen op de offerte gezet voor 1000 euro word het al moeilijk om 20" velgen met banden ze zoeken.
                              2 kleine details die een groot verschil kunnen maken. :p
                              verder was ik verkocht voor de opel signia alhoewel dat het koffer toch een beetje kleiner uitvalt dan ik gedacht had. Maar hey aan alles zal wel een minpuntje zijn zeker :p rofl.

o ja baarjse heb jij leder genomen want voor deze optie twijfel ik echt . 2000 euro is natuurlijk veel geld.
                              Ik heb geen leder als optie gekozen. In de cosmo uitvoering zit standaard de half leder half stof bekleding en hier ben ik dik tevreden over. 2000 euro is zeker weer veel geld. Ik persoonlijk hechte meer waarde aan het panoramisch dak.
                              Wat betreft de 20 inch velgen als optie, voor deze 1000 euro extra krijg je denk ik zeker geen setje achteraf.
                              Als je dan toch 20 inch wil kun je deze beter nemen.

Comment

• Het zijn natuurlijk allemaal subjectieve voorkeuren.
                                En die van mij gaat niet uit naar 20 duims, alhoewel ik ze schitterend vind. Ik had liever het leder (geperforeerd leder Sienna incl bestuurderszetel met ventilatie). Ook op mijn vorige wagen had ik een lederen interieur. Zeker met 2 kids is leer een pak onderhoudsvriendelijker dan stoffen zetels. En met het warme weer van de voorbije dagen is die zetelventilatie echt wel schitterend.

Comment

• [quote=raydox;3563844] Een Nieuwe dag , een 2de bezoek aan de opel garage :p ditmaal voor een test rit met de opel insigna met 130 pk.

Een ieder heeft z'n eigen voorkeur maar als je kiest voor een witte uitvoering dan mag het panoramisch dak niet ontbreken, dit zwarte dak springt er mooi uit in de daklijn en geeft een mooie onderbreking in het anders wel erg witte dak.

Ik deel dan ook volledig de mening van Baarsje.

20" ja het is smaak maar wel super gaaf, het maakt de insignia wel af, de velgen genoemd boven in het topic zijn trouwens ook wel erg gaaf.
                                  Op dit moment is het zo dat als je kiest voor 20", dan wordt de levertijd met vier weken verlengd.
                                  Standaard kleinere wielen bestellen is dan mooi om later je winterbanden om te leggen!

Als je het geld er voorover hebt dan is geperforeerd leder een absolute aanrader en zeker met een paar kids zoals Tigro al aangeeft.

Ik heb zelf proef gereden in de 225 pk turbo, als een dealer hem heeft staan is het zeker een aanrader om in proef te rijden, super.
                                  Zo een heb ik ook besteld.

Ik wens je veel succes met je keuze, maar ik zou het wel weten.
                                  Last edited by ; 10/08/2009, 23:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk Berichten
                                    Het moeilijk veranderen van versnelling ( weerstand hendel ) is mij ook overkomen. Terug normaal.Reden?? Garage in verlof.
                                    Ik heb dit ook voorgehad enkele dagen terug, ik moet donderdag naar de garage om het te laten onderzoeken, maar begin te twijfelen aangezien het nu ook niet meer voorkomt.
                                    Moest ik toch gaan, hou ik je op de hoogte.

Comment

• Ondertussen de auto een weekje in bezit.

Ben echt heel tevreden van m'n keuze. Nog geen problemen gehad met DVD800 maar is nog atlijd afwachten natuurlijk.

Ik heb bewust gekozen voor de 17 inch velgen, dus nee geen upgrade naar 20 maar een downgrade (standaard 18inch op sport versie). 18 inch is knapper maar niet knap genoeg om de 2000 euro die ik enkel voor die velgen extra zou moeten betalen op 4 jaar.
                                      Ik wil niet weten wat 20 inch op leasing zou kosten .

In ieder geval wat schrik dat die kleine zouden uitvallen (zoals ik soms al op audi en bmw heb gezien), maar valt reuzegoed mee, zien er zeker niet klein uit dus voor de mensen die leasen zeker een goede keuze.

In verband met de motor 130pk:
                                      Vrouw klaagde dat hij niet goed optrok, moet eerst en vooral nog gewoon worden aan de auto maar als je al een andere versnelling kiest aan 2000 toeren vraag je erom.
                                      Onder de 1500 toeren is de motor zo dood als een pier en er begint leven in te komen vanaf 2000 toeren dus ja zeker niet schakelen op dat moment natuurlijk.
                                      Vorige auto was een VW Passat met 105 pk dus voor mijn een vooruitgang.

2 minpunten die me opvallen en waarvan eentje waar ik de kriebels van krijg.

- Af en toe durft er iets te trillen bovenaan de cockpit verlichting, laat dat zeker nakijken, is
                                      platiek die precies wat los zit.

- En wat een klo**** is dat platiek afdekgeval in de koffer. Je hebt zo'n stukje dat je moet
                                      inklikken om ervoor te zorgen dat er geen inkijk in de koffer is. Moet je aan de binnenkant
                                      van het kofferdeksel hangen. Valt er om de 5 minuten uit en is precies gewoon verkeerd
                                      van maat.

Comment

• Wagen is nu 3 weken in mijn bezit en km stand op 2800.Rijgedrag van de wagen is super en daar valt niets negatiefs over te vertellen.
                                        Mijn minpunten zijn-Vloermatten van erbarmelijke kwaliteit
                                        -Bij rijden op hogere snelheid op snelweg storend wind geluid(vermoedelijk door de spiegels,maar is moeilijk te lokaliseren)
                                        -Dvd 800:lukt mij niet om navigatie te gebruiken zonder dat de radio ingeschakeld staat,indien geen radio gewenst moet volume op 0 gezet worden
                                        Last edited by vinny1970; 11/08/2009, 14:36.

Comment

• Winterbanden

Beste Insignia vrienden,

Het klinkt misschien zot, nu hartje zomer, maar ik ben me toch al aan het oriënteren om een mooie en goede set LM velgen met winterbanden uit te halen. Misschien is het juist nu de tijd voor hier voordeliger aan te komen.

Ik ben op zoek naar een set 18 inch lichtmetalen velgen met winterbanden, liefst donker kleurig (zwart of antraciet), staat denk ik wel op de witte kleur en het vuil op de velgen zal minder snel opvallen.

Wie o wie heeft advies, adressen, links voor me

Thanks...

Comment

Working...
                                          X