Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb een 110pk diesel en fuck zeg dieje trekt nikske boven de1700 toeren.En boven de 2500 toeren valt ie zo dood als ne pier.Na het verlof laten chippen want pfff amaai.......Dus aan alle toekomstige kopers:koop gene 110pk.Te licht voor zone auto.Maar das de enigste stomme keuze dak gemaakt heb, want heb nu 5000km gereden op 2 maand en heb nog nikske problemen gehad.Rijd anders zalig, buiten dat ene natuurlijk
Ik heb een 110pk diesel en fuck zeg dieje trekt nikske boven de1700 toeren.En boven de 2500 toeren valt ie zo dood als ne pier.Na het verlof laten chippen want pfff amaai.......Dus aan alle toekomstige kopers:koop gene 110pk.Te licht voor zone auto.Maar das de enigste stomme keuze dak gemaakt heb, want heb nu 5000km gereden op 2 maand en heb nog nikske problemen gehad.Rijd anders zalig, buiten dat ene natuurlijk
PNOO laat ons de bevindingen van het chippen weten en een goed adres is apec.be in Gent.
Ook nog iets nieuws ontdekt gevonden op een ander Forum.
1. Start de motor
2. druk 1 keer op de config toets.
3. Houdt de info toets 6 seconden ingedrukt.
En hopla een engineering menu verschijnt.
Hier kun je ook een aantal dingen aanpassen en de software versie zien en eventueel nieuwe installeren.
Hier kun je ook de tmc zenders zien etc.
Nu weet ik zeker dat de cd500 (in mijn geval) gewoon een dvd speler heeft. Dus misschien eens een dvd800 dvd insteken.
Ik hoop dat iedereen eens gaat kijken wat het allemaal doet en zijn bevindingen opgeeft. Misschien hebben we allemaal handige tips.
nogal veel klachten over de navigatie en allemaal dingen die ik ook heb. Dus slechte geluid als je van mp3(usb of ipod) overstapt naar radio dan springen de luidsprekers zowat. Maar lees maar eens door.
Iets minder nieuws, stond op het punt nen Insignia ST te bestellen, maar het vrouwke was er ni wild van.
De strijd is beslecht in het voordeel van een Audi A6 Avant 2.7tdi quattro tiptronic S-line van 10/2007 die me evenveel kost dan ne nieuwe Insignia ST zoals ik hem wilde...
Niettegenstaande de Insignia en serieuze stap (zeg maar sprong) vooruit is t.o.v. mijne Vectra break is de Audi naar mijn gevoel toch nog een stap hoger...
2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic
tuurlijk is de audi een stap hoger : daarom ook dat je voor eentje van 2 jaar oud (+ oud model) nog evenveel betaalt als voor een spiksplinternieuwe insignia.
Bij mij zou de keuze andersom geweest zijn ... maar mijn vriendin vind de insignia dan ook mooier ... anders zou ik ook moeten luisteren hebben
vind de audi ook een heel mooie wagen maar die 2.7? pfffffffff vadertje staat zal content zijn
Het klinkt misschien zot, nu hartje zomer, maar ik ben me toch al aan het oriënteren om een mooie en goede set LM velgen met winterbanden uit te halen. Misschien is het juist nu de tijd voor hier voordeliger aan te komen.
Ik ben op zoek naar een set 18 inch lichtmetalen velgen met winterbanden, liefst donker kleurig (zwart of antraciet), staat denk ik wel op de witte kleur en het vuil op de velgen zal minder snel opvallen.
Wie o wie heeft advies, adressen, links voor me
Thanks...
Kijk regelmatig op de site van IRMSCHER. Ik heb daar mijn 20" Turbo look gekocht voor +1780 (voor de vier velgen met band en druksensoren) ipv 3200. Ik denk dat de 18" iets van 300 euro goedkoper waren. Wie weet doen ze voor de winterband terug een actie. Weet dat je deze velgen alleen over je dealer kan kopen.
Iets minder nieuws, stond op het punt nen Insignia ST te bestellen, maar het vrouwke was er ni wild van.
De strijd is beslecht in het voordeel van een Audi A6 Avant 2.7tdi quattro tiptronic S-line van 10/2007 die me evenveel kost dan ne nieuwe Insignia ST zoals ik hem wilde...
Niettegenstaande de Insignia en serieuze stap (zeg maar sprong) vooruit is t.o.v. mijne Vectra break is de Audi naar mijn gevoel toch nog een stap hoger...
een persoonlijke mening!! ik zou dit dus nooit doen, als je nu kunt kiezen tussen een nieuwe wagen, (nieuw model, nieuwe snufje enzo...) dan zou ik nooit voor een 2dehands wagen kiezen, waar iemand zijn stempel opgedrukt geeft, een voorbeeld, ik zie hier veel mensen die klagen dat hen auto niet goed optrek, ik heb dit zelden of nooit gehad, ik heb ooit rally sprints mee gereden,waar ik veel uit geleerd heb!!als een auto moet gerodeerd worden is dat, met een benzine in het optrekken naar +-4,500 toeren, met een diesel +-3500 toeren , tot je 3de versnelling; elke keer opnieuw of waar mogelijk, tot ongeveer 2500 a 3000 km, dan zul je nooit geen lame auto hebben!! je heb er ook veel die zeggen ,we hebben een prachtige 2dehands gekocht van een oud ventje, dit is 9 op 10 een lame auto, die geeft nooit eens op zen staart getrapt ,maar wel veel gekuist!!
nu het natuurlijk jullie, keuze , en dat je zegd een stap vooruit gaan, ik denk toch persoonlijk dat je met een nieuwe toch nog een grotere sprong maakt,
want audi is nu toch ook niet het merk waar iedereen naar opkijkt he,
nogmaal dit is mijn persoonijk mening, en natuurlijk moet je ook rekening houden met de andere kant van je bed, maar misschien waren er dan nog andere optie's of merken die je kon overwegen
ik zie hier veel mensen die klagen dat hen auto niet goed optrek, ik heb dit zelden of nooit gehad, ik heb ooit rally sprints mee gereden,waar ik veel uit geleerd heb!!als een auto moet gerodeerd worden is dat, met een benzine in het optrekken naar +-4,500 toeren, met een diesel +-3500 toeren , tot je 3de versnelling; elke keer opnieuw of waar mogelijk, tot ongeveer 2500 a 3000 km, dan zul je nooit geen lame auto hebben!! je heb er ook veel die zeggen ,we hebben een prachtige 2dehands gekocht van een oud ventje, dit is 9 op 10 een lame auto, die geeft nooit eens op zen staart getrapt ,maar wel veel gekuist!!
Als alles goed loopt, heb ik volgende week mijn auto !
Een 2.0 diesel 160 pk ecoflex versie.
Ik dacht dat roderen van een wagen tegenwoordig niet meer nodig is dankzij de technische vooruitgang? Heeft iemand hierover interessante richtlijnen gekregen bij aflevering van hun Insignia?
Ik ga me niet mengen in de discussie tweedehands A6 versus Nieuwe Insignia.
Ik kan me er trouwens niet in mengen, want ik heb een lease-bak, dus da's altijd nieuw te bestellen. (en ja een A6 stond ook op de lijst, maar dan met een 2.0 TDI en geen opties mogelijk).
De wagen moet morgen binnen voor de installatie van de afneembare trekhaak. En dat blijkt een lijdensweg te zijn. Is de eerste keer binnengeweest, en dan zijn ze er in geslaagd om de haak te monteren, maar niet de elektronische aansluitingen in orde te brengen ('t was de eerste die ze plaatsten, en ze hadden moeten zoeken). Dus wagen tweede dag binnen gisteren. Bleek het nog niet in orde te zijn. Blijkbaar moest er een nieuwe stuk besteld worden (een of andere elektronisch onderdeel) zodat ze de aftakingen naar de trekhaak konden maken. Ik ben benieuwd voor morgen....
Verder heb ik na bijna 6.000 km nog geen last gehad van de verschillende gemelde kwalen. Hout vasthouden dus voor eind augustus, want dan trekken we met de wagen naar Zwitserland.
Twee zaken zijn wel aan aan vervanging toe:
1 LED in de AFL koplamp heeft het al opgegegeven. Ganse unit moet worden vervangen
Het klepje in de koffermat (dat de handgreep afsluit) veert niet meer terug dicht. De mat wordt vervangen.
Ik ga me niet mengen in de discussie tweedehands A6 versus Nieuwe Insignia.
Ik kan me er trouwens niet in mengen, want ik heb een lease-bak, dus da's altijd nieuw te bestellen. (en ja een A6 stond ook op de lijst, maar dan met een 2.0 TDI en geen opties mogelijk).
De wagen moet morgen binnen voor de installatie van de afneembare trekhaak. En dat blijkt een lijdensweg te zijn. Is de eerste keer binnengeweest, en dan zijn ze er in geslaagd om de haak te monteren, maar niet de elektronische aansluitingen in orde te brengen ('t was de eerste die ze plaatsten, en ze hadden moeten zoeken). Dus wagen tweede dag binnen gisteren. Bleek het nog niet in orde te zijn. Blijkbaar moest er een nieuwe stuk besteld worden (een of andere elektronisch onderdeel) zodat ze de aftakingen naar de trekhaak konden maken. Ik ben benieuwd voor morgen....
Verder heb ik na bijna 6.000 km nog geen last gehad van de verschillende gemelde kwalen. Hout vasthouden dus voor eind augustus, want dan trekken we met de wagen naar Zwitserland.
Twee zaken zijn wel aan aan vervanging toe:
1 LED in de AFL koplamp heeft het al opgegegeven. Ganse unit moet worden vervangen
Het klepje in de koffermat (dat de handgreep afsluit) veert niet meer terug dicht. De mat wordt vervangen.
Zo te lezen zijn de Mecs van uw dealer niet naar de opleiding Insignia geweest. Dat met uw trekhaak hadden ze onmiddellijk moeten weten. Dat met uw klep van de koffermat hadden ze moeten zien dat het veertje is losgekomen en dit is zeer eenvoudig terug te plaatsen. Ik had het namelijk ook en heb dit zelf opgelost en er voor gezorgd dat het veertje niet meer kan loskomen. Het is wel een prutswerk (+ 15 min) maar de oplossing is er. Zoek maar eens voorzichtig in de bak onder de mat, je zal het veertje wel terug vinden en plaats het zelf maar terug.
Als alles goed loopt, heb ik volgende week mijn auto !
Een 2.0 diesel 160 pk ecoflex versie.
Ik dacht dat roderen van een wagen tegenwoordig niet meer nodig is dankzij de technische vooruitgang? Heeft iemand hierover interessante richtlijnen gekregen bij aflevering van hun Insignia?
volgende week, dit word nog effekes doorbijten, van mij word het pas eind september pfffff
IVB met het roderen van de motor!! het klopt dat de nieuwe motoren al gedeeltelijk ingereden zijn, maar wel zonder belasting van de wagen, eigenlijk met geen belasting, dit wil zeggen dat ze de motoren in een soort testbank roderen en ook om eventueel fouten op te sporen, en dan pas word de motor in de wagen gelegd, dus moet de motor ineens 1600 kg meesleuren, aangezien dat de motor nog moet gewend raken aan het zware gewicht en nog niet volledig ingereden is , kun je nog veel aan het gedrag van je motor veranderen
Zo te lezen zijn de Mecs van uw dealer niet naar de opleiding Insignia geweest. Dat met uw trekhaak hadden ze onmiddellijk moeten weten. Dat met uw klep van de koffermat hadden ze moeten zien dat het veertje is losgekomen en dit is zeer eenvoudig terug te plaatsen. Ik had het namelijk ook en heb dit zelf opgelost en er voor gezorgd dat het veertje niet meer kan loskomen. Het is wel een prutswerk (+ 15 min) maar de oplossing is er. Zoek maar eens voorzichtig in de bak onder de mat, je zal het veertje wel terug vinden en plaats het zelf maar terug.
Ik onthou me van enig commentaar over de dealer tot nadat heel de boel werkt ...
Ik zal eens kijken of ik dat veertje terugvind. Bedankt voor de tip !
Wie staat er nog niet op de lijst? Eventjes aanvullen aub? Er zijn op dit forum verschillende Insignia-bestellers & eigenaars die zich zeker nog niet hebben toegevoegd aan de lijst. Gelieve dit aub eventjes in orde te maken.
Wij wachten allemaal op foto's van de geleverde wagens dus aub op "Mijn duitse auto" een nieuwe thread aanmaken, alle info van je wagen meegeven en wat mooie foto's posten. Wij wachten allemaal vol ongeduld en willen graag dat er op één volledige pagina alleen maar Insignia's staan. Zou leuk zijn .
Geleverd + datum - 2 weken : Indien later geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vertraging Geleverd + datum - 2 weken : indien vroeger geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vroeger
Allee na weken en weken wachten is ie der dan eindelijk!! volgende week kan ik hem gaan afhalen
Voor diegenen die het niet weten, ik heb de mijne samen met x37 besteld op 31/03, dezelfde wagen met uitzondering van de trekhaak. Die trekhaak heeft mij achteraf gezien dus 4 weken wachten gekost...
Ik zie dat de diesel variant allemaal 2 liter uitvoeringen zijn met een verschillend aantal pk en koppel.
Nou weet ik dat Volvo ook gebruikt maakt van 1 motor met verschillend aantal pk en koppel maar wanneer je deze modellen chipt wordt hij opgeschroeft naar 220 pk (ook al heb je de "standaard" 2.4 liter 160 pk versie).
Waarom is dit bij de Insignia niet het geval? Verschillen de motoren teveel van elkaar dat dit niet zo werkt? Zou natuurlijk zonde zijn als je de 130 pk chipt naar 160 pk terwijl je er meer uit kan halen door 1 of andere (simpele?) aanpassing..
Allee na weken en weken wachten is ie der dan eindelijk!! volgende week kan ik hem gaan afhalen
Voor diegenen die het niet weten, ik heb de mijne samen met x37 besteld op 31/03, dezelfde wagen met uitzondering van de trekhaak. Die trekhaak heeft mij achteraf gezien dus 4 weken wachten gekost...
Eindelijk is X37 van dat gekwijl naar zijne auto af...
Vraagje: was die inklapbare trekhaak incl. trailer stability program écht nodig, of kon je het ook doen met een gewone achteraf gemonteerde, afneembare haak?
Geleverd + datum - 2 weken : Indien later geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vertraging Geleverd + datum - 2 weken : indien vroeger geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vroeger
Eindelijk is X37 van dat gekwijl naar zijne auto af...
Vraagje: was die inklapbare trekhaak incl. trailer stability program écht nodig, of kon je het ook doen met een gewone achteraf gemonteerde, afneembare haak?
Mvg,
Toen ik het bestelde was er niks gezegd van een langere leveringstermijn, dus ik dacht, waarom niet ineens een wegklapbare. Dat is toch net iets handiger als een afneembare... Maar echt nodig heb ik da nie nee Tis voor het geval dat...
Ondertussen al een paar lange ritten achter de rug en ik moet zeggen ik ben heel tevreden.
Ik heb nogal een slechte rug, dus niet alle autozetels zijn voor mijn rug geschikt zal ik maar zeggen. De sportzetels zitten echt heel goed en ik heb totaal nergens last van (terwijl ik van andere zetels soms na een uur half kreupel uitstap).
Nog altijd geen andere kwaaltjes buiten degene in m'n vorige post staan. Had daar nogal schrik van na het forum hier te lezen.
Had ook wat schrik van de 130pk diesel maar die begint me meer en meer te bevallen.
In het begin kon die met momenten zich precies wat inhouden, maar dat komt niet meer voor. Is het de motor die loskomt of ik die eraan begin te wennen? Hou ik maar in het midden.
Feit is dat je meer dan vlot genoeg bent en ik heel hard moet beginnen oppassen omdat ik overal te snel begin te rijden.
Verbruik is ook al aan het beteren, kan gemiddeld 850-900 km per tank doen en blijft dalen ondanks dat ik nu toch al wat vlotter begin te rijden.
hallo ik heb nog een vraagje, ik heb de 160pk diesel besteld, maar is er een verschil te zien met de 110 of 130 pk aan de letters op de achterkant,zoals het bij volkswagen is ,als je de zware diesel koop heb je een TDI met een rode i , is dat bij opel ook , of zie je geen vershil uiterlijk tussen de 110 ,130 of 160 pk
Comment