Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ik deze verbruikcijfers lees dan blijft de BMW 320 D toch een goede
    investering , iets duurder in aankoop maar met +/- 3L/ 100 km minder verbruik is dat na een paar jaar terug gewonnen + inruilwaarde...
    Om niet te spreken van de motoren van de VAG groep ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
      Als ik deze verbruikcijfers lees dan blijft de BMW 320 D toch een goede
      investering , iets duurder in aankoop maar met +/- 3L/ 100 km minder verbruik is dat na een paar jaar terug gewonnen + inruilwaarde...

je zult toch al veel kilometer moeten doen om er voordeel uit te halen, maar je bent nu wel de 1ste bmw rijder die naar zijn benzine meter kijkt denk ik!!

over de motoren zou ik ook maar niet te hard roepen, bmw is ook niet alles,( spreek uit ervaring)

en tot slot de het model van de 3 reeks , ja er valt mee te leven ,maar ook NIET meer dan dat,

dus vraag ik mij af wat er dan zo speciaal is aan BMW,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
        ik ben deze zomer naar boden zee gereden 160 pk sport
        6,3 liter tegen 140 km/uur a 150 km/uur oerzuinig die bak
        hier in belgie op 10000km = 7,2 liter , vind dit super voor zo een wagen .

Deze week een kitpowerbox erop , ben maanden bezig geweest voor chip ( normaal was dit al gebeurt maar had al nieuwere versie van boordcomputer dus noppes) toen nog tussen p-tronic box en kitpower box

de laatste heeft het gehaald en vermogen testbank 200 pk en 44NM zeggen ze ( word getest dus)
        maar een gewone standaart testbankrun deze zomer leverde al 162 pk op en 392 NM !
        dus ben benieuwd waar we uitkomen . zal zalig zijn om zonder dat oervervelende turbo gat te rijden bij schakelen .

BTW als er mensen zijn die geintresserd zijn ( en die gewone lichten hebben) voor de dagrijverlichting te vervangen door led lichten ( prachtig) laat iets weten , heb er 5 paar liggen . verschil is enorm en mooi ( heb alle opties genomen behalve de xenon lichten lol omdat ik die bollen lelijk vond tov de originele = goesting he .

deze week heb ik ze dus laat iets weten

test van de kitpowerbox volgt nog

groeten
        Enkele weken geleden via internet gelijkaardige gekocht ... maar wel wat problemen mee gehad : plaatsen van de leds ging met wat moeite , opkomen foutcodes , uitval dimlicht aan de kant waar ik de het ledlampje had geplaatst ... ben er dan maar mee gestopt . Heb je ze al echt geplaatst ? Geen foutcodes of andere vervelende dingen ?

Comment

• Er zit inderdaad wel veel verschil op moet ik zeggen.

Als ik vergelijk met mijn Passat waar ik allesbehalve zuinig mee rondtoerde, das is er een behoorlijk verschil.

Concurrentie kan in mijn ogen beter qua verbruik en CO2 waardes, Zijn de zwakkere punten van de Insignia in mijn ogen dan.
          Ze komen nu wel met de ecoflex modellen die wel beter scoren, mocht ook wel.

Langs de andere kant ben ik een leasingrijder dus daar heeft C02 wel belang maar niet het verbruik zelf (alhoewel ze natuurlijk aan elkaar gelinkt zijn).

Persoonlijk wel geen reden om een andere (saaie) wagen te kiezen omdat die zuiniger is.

BMW zal goede wagens hebben maar persoonlijk zegt mij dat totaal niks en is even saai als mijn vorige Passat. Let op dit is mijn mening en doet geen afbreuk aan de merken. (Anders gaan er weer een paar merkenlovers op hun teentjes getrapt zijn en die zijn bijzonder gevoelig heb ik al diverse posts gezien )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
            Als ik deze verbruikcijfers lees dan blijft de BMW 320 D toch een goede
            " iets duurder" reken maar op ongeveer 10000 euro op eenzelfde configuratie met de insignia en om die er na terug er uit te halen, no way.
            En 3L op 100 kilometer verschil is ook wel met de haren getrokken en ik spreek uit ervaring, ik heb er één gehad maar liefst drie weken (nieuw gekocht, december 2005).
            Dadelijk terug ingegeven op een 5 reeks, heel verbetering maar blijft achteraf bij verkoop een dure hobby > hoe duurder bij aankoop hoe meer verlies.

Comment

• Hallo,

Vandaag de hele dag op weg geweest met een insignia 4-deurs 160pk CDTI met automaat. Wat rijdt deze auto zalig zeg. Het verschil met mijn huidige vectra is opmerkelijk. Vooral bij het optrekken is de motor veel vlotter en schakelt de bak veel preciezer en sneller. Ook bij het algemeen rijden vind ik de automaat beter z'n werk doen dan in mijn Vectra. Dit is er dus allemaal serieus op vooruit gegaan. Juist nog even de financiële kant checken en dan kan ik overgaan tot bestelling. Levertijd zou +/- 8 weken gaan bedragen dus ergens voor in Oktober.

Dit is de wagen waar ik een offerte heb voor laten maken:

Opel Insignia Sports Tourer - Sport - 2.0CDTI 160pk - Automaat
              - Olympic White
              - Gold pack (Metaalkleur, Zicht- en lichtpakket, Parkpilot, DVD800 Navi)
              - OPC Line Pack
              - OPC Line interior pack
              - AFL met bi-xenon
              - Park Expert
              - Elektrisch inklapbare buitenspiegels
              - 230v aansluiting achter
              - Flexorganiser pack
              - Lederen bekleding 'Siena' zwart, geperforeerd
              - Quickheat verwarming
              - Premium climate pack
              - Telefoonvoorbereiding met Bluetooth
              - Infinity Sound System
              - 20" Lichtmetalen velgen

Het is ondertussen mijn 4de Opel die ik daar ga kopen en ik moet zeggen, ik heb een onklopbare prijs gekregen ... Normaalgezien volgende week of de week erna bestellen ...

Comment

• Trouwens vanmiddag in de garage het verschil eens kunnen horen tussen de DVD800 met en zonder Infinity sound system. Is toch een groot verschil en vind ik een belangrijke optie.

Als je de recaro-zetels in optie neemt dan heb je vooraan dezelfde zetels als in de opc maar ga het toch niet doen.

Vind de 'gewone' sportzetels meer dan comfortable genoeg en de geventileerde bestuurderszetel is ook wel leuk.

De navigatie is er ook op vooruit gegaan en ziet er heel goed uit. Ook best snel als de gebruikte kaart op het interne flash-geheugen staat.

Mijn nokia E75 (nieuw model want vorige vrijdag maar binnengekregen) werkte ook perfect met de DVD800 interface. Er is trouwens ook een toename in de capaciteit. Ik heb ongeveer 650 contactpersonen in mijn telefoonboek zitten en in mijn huidige Vectra (DVD90 met bluetooth) krijg ik enkel de eerste 450 te zien. Vanaf letter P is het ineens gedaan. In de insignia stond alles er netjes in dus nog een pluspunt !

Flexride heb ik jammergenoeg niet kunnen testen omdat het een Cosmo was zonder deze optie maar de ophanging van deze versie vond ik zeer comfortabel en ook vrij sportief. Vooral bij het nemen van verkeersdrempels blijft de wagen mooi vlak en deint deze niet zo over en weer zoals bij mijn vectra. Behalve wanneer ik in de vectra de sport-knop indruk en zo de vering harder afstel heb ik nog een iets beter resultaat. Met de flexride op sport zou dit dus nog beter moeten zijn denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
                  Trouwens vanmiddag in de garage het verschil eens kunnen horen tussen de DVD800 met en zonder Infinity sound system. Is toch een groot verschil en vind ik een belangrijke optie..
                  Heb je dit in een ST beluisterd of in een 4deurs...? Want in de 4d speelt de Infinity magnifiek, en de 5d/ST is het maar bagger, vind ik...

Mvg,
                  =================
                  2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Heb het in een ST beluisterd. Een vriend van me heeft er ook een besteld, maar die rijden ze eerst nog 9 maanden in demo en mijn verkoper rijdt daar momenteel mee. Ik vond het persoonlijk goed klinken. Vooral de diepe basweergave viel me goed mee. Moet wel zeggen dat ik muziek van mijn Ipod beluisterd heb welke allemaal in de hoogste kwaliteit geript is, dat kan er ook wat mee te maken hebben natuurlijk. Ben eigenlijk rechtstreeks van uit de 4-deurs waar ik mee gereden heb (zonder infinity), rechstreeks gaan luisteren in de ST waar het wel in zat en het verschil viel meteen op. Heb dit niet kunnen vergelijken tussen de 4d en de ST.

In mijn vectra heb ik de DVD90 met 8 luidsprekers en daar heb ik zelf achteraf nog een Pioneer TS-WX77A subwoofer aan toegevoegd maar ik vond dit nog beter. 600€ vindt ik bij al nog meevallen voor dergelijke upgrade. Als je dan de prijslijst van BMW en dergelijke bekijkt zijn het andere prijzen. Akkoord dat het wel over echte premium audiomerken gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                      ik ben deze zomer naar boden zee gereden 160 pk sport
                      6,3 liter tegen 140 km/uur a 150 km/uur oerzuinig die bak
                      hier in belgie op 10000km = 7,2 liter , vind dit super voor zo een wagen .

Deze week een kitpowerbox erop , ben maanden bezig geweest voor chip ( normaal was dit al gebeurt maar had al nieuwere versie van boordcomputer dus noppes) toen nog tussen p-tronic box en kitpower box

de laatste heeft het gehaald en vermogen testbank 200 pk en 44NM zeggen ze ( word getest dus)
                      maar een gewone standaart testbankrun deze zomer leverde al 162 pk op en 392 NM !
                      dus ben benieuwd waar we uitkomen . zal zalig zijn om zonder dat oervervelende turbo gat te rijden bij schakelen .

BTW als er mensen zijn die geintresserd zijn ( en die gewone lichten hebben) voor de dagrijverlichting te vervangen door led lichten ( prachtig) laat iets weten , heb er 5 paar liggen . verschil is enorm en mooi ( heb alle opties genomen behalve de xenon lichten lol omdat ik die bollen lelijk vond tov de originele = goesting he .

deze week heb ik ze dus laat iets weten

test van de kitpowerbox volgt nog

groeten

heb je daar een foto van hoe ze eruit zien bij jou wagen en geen last van foutmeldingen dan.
                      Als ze prima werken ben ik geintresseerd

mvg

Comment

• M'n pa rijdt nu een paar maanden in z'n Insignia (1.6T Executive), staat nu op 11.000km, maar kan maar niet wennen aan de stoelen van de auto. Zit vooral met de lende-steun in de weg... Kan gewoon niet z'n zit vinden. Neem zelf ook regelmatig zijn auto mee en ben zelf ook niet echt te spreken over de stoelen. De Sport stoelen in m'n Leon vind ik vele malen beter zitten. Je bent je continu aan t verzitten tijdens de rit...

Zijn er hier ook mensen die daar last van hebben? Het gaat om de half lederen elektrische stoelen met geheugen.

Het verbruik is inmiddels wat minder geworden, maar blijft aan de hoge kant. Vooral als je boven de 120 neemt het verbruik enorm toe. Bij 140 geeft de BC 11L/100km aan. Het is een lease dus hij maakt zich daar niet druk om, maar vind dit een best verbruik voor een 1.6... Rij zelf een Leon 1.8 20VT (230pk), die rijdt veel zuiniger. Zat vanaf Utrecht naar Franeker, met een snelheid van 130/140 op 10,7L/100 km. Met m'n Leon rij ik wat meer door en dan zit ik op de 9L/100km....

Heb ook het idee dat de buitenspiegels niet in de oude stand terug komen, wanneer deze in parkeerstand zijn geweest. Dus wanneer je na achteruit rijden, de auto weer in z'n 1 zet en de spiegels weer in de oude stand terug klappen.

Weet iemand ook of er al een oplossing is gevonden voor het uitklappen van de spiegels op afstand via de afstand bediening? Dit werkt ook gewoon, alleen zodra je de knop ingedrukt houdt zodat de spiegels uitklappen gaan gelijk alle ramen open...
                        Ook de gevoeligheid van de sleutel is niet echt top. Wanneer er bijvoorbeeld nog een raam op staat, of het schuifdak, en je wilt deze sluiten via de afstandbediening. Moet je je hand heel stil houden, bij de kleinste beweging verliest hij contact met de auto en stoppen de ramen of het dak met sluiten....

Ben benieuwd of meerdere mensen een van het bovenstaande ook hebben?

En voor de waaghalzen, 1 keer drukken op het traction control schakelt de TC uit. Hou je de knop echter ingedrukt, schakel je t ESP uit.

Verder rijdt de auto gewoon super!
                        Last edited by ; 19/08/2009, 11:09.

Comment

• Aftermarket Navi voor Insignia

(link stond op motortalk.de forum)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thomas20VT Bekijk Berichten
                            M'n pa rijdt nu een paar maanden in z'n Insignia (1.6T Executive), staat nu op 11.000km, maar kan maar niet wennen aan de stoelen van de auto. Zit vooral met de lende-steun in de weg... Kan gewoon niet z'n zit vinden. Neem zelf ook regelmatig zijn auto mee en ben zelf ook niet echt te spreken over de stoelen. De Sport stoelen in m'n Leon vind ik vele malen beter zitten. Je bent je continu aan t verzitten tijdens de rit...

Zijn er hier ook mensen die daar last van hebben? Het gaat om de half lederen elektrische stoelen met geheugen.

Het verbruik is inmiddels wat minder geworden, maar blijft aan de hoge kant. Vooral als je boven de 120 neemt het verbruik enorm toe. Bij 140 geeft de BC 11L/100km aan. Het is een lease dus hij maakt zich daar niet druk om, maar vind dit een best verbruik voor een 1.6... Rij zelf een Leon 1.8 20VT (230pk), die rijdt veel zuiniger. Zat vanaf Utrecht naar Franeker, met een snelheid van 130/140 op 10,7L/100 km. Met m'n Leon rij ik wat meer door en dan zit ik op de 9L/100km....

Heb ook het idee dat de buitenspiegels niet in de oude stand terug komen, wanneer deze in parkeerstand zijn geweest. Dus wanneer je na achteruit rijden, de auto weer in z'n 1 zet en de spiegels weer in de oude stand terug klappen.

Weet iemand ook of er al een oplossing is gevonden voor het uitklappen van de spiegels op afstand via de afstand bediening? Dit werkt ook gewoon, alleen zodra je de knop ingedrukt houdt zodat de spiegels uitklappen gaan gelijk alle ramen open...
                            Ook de gevoeligheid van de sleutel is niet echt top. Wanneer er bijvoorbeeld nog een raam op staat, of het schuifdak, en je wilt deze sluiten via de afstandbediening. Moet je je hand heel stil houden, bij de kleinste beweging verliest hij contact met de auto en stoppen de ramen of het dak met sluiten....

Ben benieuwd of meerdere mensen een van het bovenstaande ook hebben?

En voor de waaghalzen, 1 keer drukken op het traction control schakelt de TC uit. Hou je de knop echter ingedrukt, schakel je t ESP uit.

Verder rijdt de auto gewoon super!
                            Stoelen: over een paar uurtjes kan ik meer zeggen ;-) als het goed is staat over ongeveer een uurtje een Insignia 1.6T Executive voor de deur. Wordt nog net in de laatste week van mijn vakantie geleverd. De dealer komt hem brengen, zit te wachten tot de trailer voor de deur stopt......

Spiegels: nog geen oplossing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
                              je zult toch al veel kilometer moeten doen om er voordeel uit te halen, maar je bent nu wel de 1ste bmw rijder die naar zijn benzine meter kijkt denk ik!!

over de motoren zou ik ook maar niet te hard roepen, bmw is ook niet alles,( spreek uit ervaring)

en tot slot de het model van de 3 reeks , ja er valt mee te leven ,maar ook NIET meer dan dat,

Ik heb een Isignia maar eerlijk is eerlijk de Beamer rijdt beter en verbruikt minder.
                              Ik had wel een coupé en de snelheden die ik daaruit haalde of de snelheid waarmee ik daar weg was aan een licht daar kan ik nu nog enkel van dromen ...
                              Nu zit ik aan 8,3 door laatste maand er echt op te letten met de beamer nooit want was firmawagen en zat ik nauwelijks aan 7 liter.
                              Komen we terug op terugwinnen ... ik denk het niet. Laten we zeggen 2l/100km verschil dan moet je al heel wat rijden om +- 10.000€ terug te winnen hoor ...
                              de looks is persoonlijk, de insignia zoals ik die nu heb is mooier dan doorsnee 3 maar minder dan de coupé maar das natuurlijk 100% subjectief hé ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten

Rij er eens mee, dan heb je dadelijk je antwoord ;-)

Comment

• Opel heeft in juni een schrijven gedaan ivm Quality Boost Package.Na een telefoontje aan de dealer had hij mij gevraagd even te wachten wegens te snelle reactie,hij zou mij terugbellen.Vandaag dus gebeurd.Op 10/9 ben ik mijn wagen een ganse dag kwijt voor de updating.Dit is gekoppeld aan de wagen en zijn opties ( dus gepersonaliseerd). In mijn geval zou het gaan over 9 software-updates(waarvan enkele preventief om toekomstige problemen te voorkomen).
                                  Nog iemand iets van gehoord?

Comment

• 20 inch velgen

Tip voor de insignia liefhebber die er spijt van heeft geen 20 inch genomen te hebben.
                                    Deze worden nieuw aangeboden:
                                    http://cgi.ebay.de/Original-Opel-INS...d=p3286.c0.m14
                                    Last edited by Baarsje; 23/08/2009, 21:19. Reden: aanvulling
                                    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                    http://www.originelevelgen.be

Comment

Hallo,

Vandaag de hele dag op weg geweest met een insignia 4-deurs 160pk CDTI met automaat. Wat rijdt deze auto zalig zeg. Het verschil met mijn huidige vectra is opmerkelijk. Vooral bij het optrekken is de motor veel vlotter en schakelt de bak veel preciezer en sneller. Ook bij het algemeen rijden vind ik de automaat beter z'n werk doen dan in mijn Vectra. Dit is er dus allemaal serieus op vooruit gegaan. Juist nog even de financiële kant checken en dan kan ik overgaan tot bestelling. Levertijd zou +/- 8 weken gaan bedragen dus ergens voor in Oktober.

- Olympic White
                                      - OPC Line Pack
                                      - OPC Line interior pack
                                      - AFL met bi-xenon
                                      - Park Expert
                                      - Flexorganiser pack
                                      - Quickheat verwarming
                                      - Premium climate pack
                                      - Infinity Sound System

Het is ondertussen mijn 4de Opel die ik daar ga kopen en ik moet zeggen, ik heb een onklopbare prijs gekregen ... Normaalgezien volgende week of de week erna bestellen ...
                                      Bedoel je dan " PEARL " misschien ???

Comment

Hallo,

- Olympic White
                                        - OPC Line Pack
                                        - OPC Line interior pack
                                        - AFL met bi-xenon
                                        - Park Expert
                                        - Flexorganiser pack
                                        - Quickheat verwarming
                                        - Premium climate pack
                                        - Infinity Sound System

Ik heb ongeveer dezelfde auto en kan alleen maar zeggen, BESTELLEN.
                                        Enkele foto's in mijn handtekening. Enjoy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                          Bedoel je dan " PEARL " misschien ???

Hey Adam,

Neen, maar aangezien het een leasingauto wordt kan ik het Gold pack nemen (wat serieus scheelt in prijs) en daar zit standaard metaalkleur in. Aangezien ik Olympic White neem (geen metaalkleur) komt deze optie gewoon te vervallen maar daar kan ik mee leven ...

Comment

Working...
                                          X