Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• oke, we zijn na 3 weken vakantie (met vliegtuig naar buitenland) en in totaal nog geen 1000km op de teller (na 1.5 week rijden), alweer met de pechverhelping in de garage geraakt.

Had maandagmorgen totaal geen vermogen meer (0-50km/u in 100 jaar ). Foutmeldingen waren: Dringend Service Nodig, Service ESP en het lichtje van het motormanagement ging aan ...

iemand idee en/of oplossing? Garage nog niet meegemaakt.

me NOT happy .

Anders, voor de rest een super wagen. Ben echt positief onder de indruk en zou voor geen geld van de wereld willen wisselen ...

Comment

• heb hem besteld in het zwart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
        Is die nog te krijgen dan?

Mvg,
        Het pack is nog te verkrijgen via Nederland, laat de wagen invoeren

Comment

• ff 2 minpuntjes die ik in mijn weekje insigniarijden heb opgemerkt:

De cruiscontrol heeft even niet gewerkt, na 2 minuutjes ging ie wel terug.
          De parkeerhulp wil nu ineens niet meer aan, toen ik de wagen startte was da ding aant piepen hoewel er niks voor of ander de wagen was en nu ik hem terug aan wil zetten krijg ik alleen de boodschap "parkeerhulp uit". Kzal eens naar de garage moeten vrees ik...

Voor de rest, schitterende wagen. Gisteren naar Basel en terug gecrost en met mijn 130pk versie kwam ik uit op 6.8l/100km. Toch wel vrij hoog vind ik op het eerste gezicht (voor alleen maar autostrade) maar gezien het gewicht van de wagen vind ik het wel redelijk.

Comment

• Wil er aub eens dringend iemand iets positiefs posten over zijn of haar Insignia?
            Dank u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
              Wil er aub eens dringend iemand iets positiefs posten over zijn of haar Insignia?
              Dank u

Gelieve u te wenden tot de dichtstbijzijnde verkoper

Comment

Wil er aub eens dringend iemand iets positiefs posten over zijn of haar Insignia?
                Dank u

• Stoelen ok
                • Koppel ok
                • Design ok
                • Rijgedrag ok
                • AFL ok
                • Rijplezier ok
                • Turn-head ervaringen ok
                • Laadvolume nok
                • Sommige software-instellingen nok (komt wel goed)
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
                  ....
                  Voor de rest, schitterende wagen. Gisteren naar Basel en terug gecrost en met mijn 130pk versie kwam ik uit op 6.8l/100km. Toch wel vrij hoog vind ik op het eerste gezicht (voor alleen maar autostrade) maar gezien het gewicht van de wagen vind ik het wel redelijk.
                  Bij de mijne is het snelwegverbruik momenteel rond de 6.3 l. Totaal km 6500. Verbruik daalt nog steeds. In de stad (lees 30km/h zone's) stijgt het tot een 8l.
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wdc Bekijk Berichten
                    Het pack is nog te verkrijgen via Nederland, laat de wagen invoeren
                    ALF <=> AFL

Mvg,
                    =================
                    2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                      Bij de mijne is het snelwegverbruik momenteel rond de 6.3 l. Totaal km 6500. Verbruik daalt nog steeds. In de stad (lees 30km/h zone's) stijgt het tot een 8l.
                      En daalt dat nog met de kilometers? Ik heb er nu nog maar 2400 op staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
                        ff 2 minpuntjes die ik in mijn weekje insigniarijden heb opgemerkt:

De cruiscontrol heeft even niet gewerkt, na 2 minuutjes ging ie wel terug.
                        De parkeerhulp wil nu ineens niet meer aan, toen ik de wagen startte was da ding aant piepen hoewel er niks voor of ander de wagen was en nu ik hem terug aan wil zetten krijg ik alleen de boodschap "parkeerhulp uit". Kzal eens naar de garage moeten vrees ik...

Ben je over Duitsland gereden ?
                        Ik kom uit op een verbruik van 6.5 l voor de ganse rit Brussel-Zinal (en daar in de bergen ook nog wat rondgereden). Zeer redelijk

Comment

• nog positieve ervaringen nodig ?

1. AFL: vertrokken maandagochtend in duisternis voor 30km kronkelwegen in de bergen:

Grootlichtassistent: werkt perfect (dat ding is niet gemaakt voor België met onze verlichting overal)
                          Meedraaiende koplampen en hoekverlichting: gewoon schitterend, zeker in de haarspeldbochten. De bestuurder van de tweede wagen kon ook meegenieten van de AFL tijdens die 30km

2. Sportstoelen: na meer dan 850 km nog nooit zo fit uit een auto gestapt

3. Flexride: in tour-mode tijdens de lange autostrade km's en op sport in de bergen. Tijdens de 'bergritten' bleek steeds dat de tweede wagen niet meekon in haarspeldbochten en links-rechts combinaties

4. Motor: ik ben tevreden van de 130pk diesel. 't is geen bom maar trekkracht is er zeker genoeg.

5. Turn-Head factor: enkele keren aangesproken, zowel op de tussenstops als op de eindbestemming. De laatste die mij aansprak op de parking van het hotel was wat sceptisch over het vermogen van de motor. Toen diezelfde man het nodig vond om ruim 300 km verder in Duitsland plotseling aan onze achterbumper te kleven, heeft hij een demonstratie gekregen van het feit dat de Insignia wel degelijk kan wegacceleren van 130km/u in 6de.
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Dank u

Met alle plezier .

Heb de wagen nu al een maand ong en bijna 3000 km.

Is een fantastiche wagen om mee te rijden, heb al vrij veel wagens gehad de laatste jaren (dankzij leasing en inloopwagens) en moet zeggen is totnutoe de enige waar het iedere keer een plezier is om mee te rijden.

Tot nu toe 2 kleine probleempjes (krakend plastic en plastic afdekstuk in koffer) gehad waarvan 1 al opgelost. Maar vallen in het niets ivm het rijplezier.

Motor begint me heel goed te bevallen, de 130 pk is echt wel meer dan voldoende voor deze wagen. Kan je echt wel heel vinnig mee rijden. Sommige mensen rijden graag aan 1000 tpm met auto's en schakelen naar 6de aan 70 per uur, moet je bij deze niet doen, dus voor die mensen mss niet zo'n goede motor.

Auto zet je in ieder geval niet aan om mee te racen (andere auto's wel) en dat is ook wel een plus. Zet je eerder aan om met een leuk muziekje kilometers te vreten.

In het begin had ik zo iets van amai toch knappe auto maar dacht dat dit snel zou overgaan, maar blijkt niet te kloppen, is nog altijd zo .

Ivm Flexride, leek me leuk speelgoed maar ook iets dat de 1ste week wel vaak zou gebruikt worden maar daarna nooit meer. Ook verkeerd gedacht, gebruik ik zelfs vrij vaak.
                            Niet zozeer voor sportmodus (alhoewel zonder madam en kindjes ) maar eerder voor tour stand. In de buurt zijn hier nogal wat wegen die niet echt in goede staat zijn en dan is de tour echt waardevol, ik kan heel comfortabel over echt slecht wegdek rijden. Als ik dat stuk samenrij met een collega zijn BMW3 (met sportvering) heb ik een chiropractor nodig.

Sportvering is leuk indien je eens pittig wil rijden maar de hel op sommige wegen hier.
                            Bij de Flexride heb je de keuze en das een enorme plus voor mij.

Wat ik ook heel blij mee ben is zijn toch vrij korte draaicirkel, met de Passat had ik echt wel meer ruimte nodig. (PS let op met sport mode en heel kort afdraaien, best gordel aandoen ). Nu draai ik met het grootste gemak op bepaalde kruispunten.

Moet zeggen was in het begin wat aan het twijfelen met al de rampberichten van software hier en het feit dat ik toch aardig opleg in leasing voor deze wagen.
                            Maar allemaal onterecht, zou morgen direct dezelfde kiezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigro033 Bekijk Berichten
                              Ben je over Duitsland gereden ?
                              Ik kom uit op een verbruik van 6.5 l voor de ganse rit Brussel-Zinal (en daar in de bergen ook nog wat rondgereden). Zeer redelijk
                              Wagen : Insignia Sportstourer diesel 130pk
                              Ritje :
                              Zwarte Woud : binnenbanen (400km) (met vakantie : rustig gereden dus )
                              Zwarte Woud - Brussel (450km Duitsland - 150km België)
                              Verbruik : 5,9l.
                              Dat begint er op te lijken

Hier in België sindsdien terug ruim boven de 7 liter....

Comment

• Dank aan allen, 'k voel mij al veel beter nu.

Comment

Dank aan allen, 'k voel mij al veel beter nu.
                                  Klinkt als stil verdriet, klein leed. Hoeveel meer positief nieuws kun je nog hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1.6Turbo Bekijk Berichten
                                    Vandaag weer eens een bezoekje gebracht aan de dealer, mijn Insignia zou immers deze week worden afgeleverd. Ik had geen betere dag uit kunnen kiezen. Mijn Black Beauty is vandaag afgeleverd. Ik mag hem volgende week woensdag ophalen ( 09-09-09 )

Er is echter één klein minpuntje. Ik heb een Cosmo besteld, en de auto is afgeleverd zonder mistlampen vóór. Dit behoort toch tot de standaard uitrusting van een Cosmo. De verkoper gaat het in ieder geval uitzoeken.
                                    Ik heb hetzelfde probleem geen mistlampen vanaf fabriek, de inporteur is er al bijgeweest en heeft gemeld dat het een fabrieksfout is. zijn inmiddels besteld en worden gemonteerd. a.s. vrijdag wordt mijn Insignia afgeleverd nr. 102 van de lijst, na 7 maanden wachten. Insignia 2.0 diessel 160 pk automaat met alle opties die mogelijk waren behalve opc paket.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                      Wagen : Insignia Sportstourer diesel 130pk
                                      Ritje :
                                      Zwarte Woud : binnenbanen (400km) (met vakantie : rustig gereden dus )
                                      Zwarte Woud - Brussel (450km Duitsland - 150km België)
                                      Verbruik : 5,9l.
                                      Dat begint er op te lijken

Hier in België sindsdien terug ruim boven de 7 liter....
                                      Nu zaterdag vertrek ik voor een week naar Oostenrijk, dan een week Slovenie en dan nog een week Kroatie.
                                      Mijn wagen heeft nu 2800 km, zal goed ingereden zijn als ik terugkom.
                                      Heb op het moment nog geen enkele storing tegengekomen, hopelijk blijft dit zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                                        Klinkt als stil verdriet, klein leed. Hoeveel meer positief nieuws kun je nog hebben?

Nou, eindelijk bericht!
                                        Na de bestelling op 24-04-2009 is het aftellen nu echt begonnen.

Volgende week bij de dealer.

Eiiiiiiiiiindelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                                          Dat komt omdat ik geen smileys gebruikt heb.
                                          Telkens als ik op dit topic kwam om de laatste posts te lezen was 't altijd slecht nieuws Vandaar mijn oproep

Comment

Working...
                                          X