Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag mijn Black Beauty gaan halen. PRachtige body. Klein minpuntje: garage heeft er de logo' op zijn kont op mijn vraag afgehaald, maar enkele kleine sporen zijn hierbij op de achterkant nagebleven. Garagist ei dat het bijna niet te doen is om de logo's er zonder schade af te halen omdat het kunststof is achteraan. Valt wel mee, maar de perfectie is weg natuurlijk ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikke2 Bekijk Berichten
      Vandaag mijn Black Beauty gaan halen. PRachtige body. Klein minpuntje: garage heeft er de logo' op zijn kont op mijn vraag afgehaald, maar enkele kleine sporen zijn hierbij op de achterkant nagebleven. Garagist ei dat het bijna niet te doen is om de logo's er zonder schade af te halen omdat het kunststof is achteraan. Valt wel mee, maar de perfectie is weg natuurlijk ...
      Had je beter zelf gedaan. Geduld en voorzichtigheid en het gaat vanzelf.
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Wel spijtig, nu zit je ermee. Hoe erg ist?

Comment

• Verbruik

Ik heb mijn auto sinds 27/08 en er staan nu 700km op de teller,
          moet bijna gaan tanken... gemiddeld verbruik van 7,8l/100km.
          En rij momenteel heel rustig. (mag niet sportief rijden van de garage tot ik aan 2000km zit)

Het is een diesel 130pk, ben op zich content van de motor, maar vindt hem aan de luie kant. nu rijdt ik zelf ook niet graag in 5de/6de versnelling als je +-70 rijdt, maar is volgens mij de enigste optie om het verbruik onder controle te houden. Zo kan je ongeveer +-4l/100km bekomen. vanaf 2000 of meer toeren op lage snelheid, zit het verbruik rond de 8 a 10 l / 100km.
          Motor voel je wel goed vanaf je over de 2000 toeren gaat.

Toch ben ik van zin om de auto te laten chippen... dat wordt dan 168pk met 378 koppel.
          Ben er wel nog niet uit of ik powerbox ga nemen of software chippen... powerbox is iets goedkoper...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a048352 Bekijk Berichten
            Toch ben ik van zin om de auto te laten chippen... dat wordt dan 168pk met 378 koppel.
            Ben er wel nog niet uit of ik powerbox ga nemen of software chippen... powerbox is iets goedkoper...

Comment

• vraag olie 130 pk auto

Gisteren na 5500 km kreeg ik in het display ineens de foutmelding: Olieniveau-olie bijvullen.
              Het oliedruklampje ging echter niet aan.
              Thuis even nagezien, en olieniveau staat op max.
              Bij terug starten kreeg ik deze melding niet meer.
              Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
              We vertrekken volgende week naar Italie op vakantie, en ik zoek geen brokken te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk Berichten
                Gisteren na 5500 km kreeg ik in het display ineens de foutmelding: Olieniveau-olie bijvullen.
                Het oliedruklampje ging echter niet aan.
                Thuis even nagezien, en olieniveau staat op max.
                Bij terug starten kreeg ik deze melding niet meer.
                Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
                We vertrekken volgende week naar Italie op vakantie, en ik zoek geen brokken te maken.
                Heb hetzelfde gehad toen ik op verlof vertrok, na goed en wel 100km rijden kreeg ik die melding ook (oliedruklampje niet).
                Melding weggedrukt omdat ik zeker was dat mijn oliepeil nog OK was (nagekeken net voor ik vertrok) en sindsdien nooit meer gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bertjan Bekijk Berichten
                  Bedankt voor jullie reacties!

De afspraak staat voor volgende week woensdag en we zullen zien wat eruit komt. Vandaag begon het schudden weer na 3 km en de volgende 150 km was er niks aan de hand.
                  Na 16.000 km moet ik zeggen dat het een heerlijke auto om in te rijden is, maar technisch en electronisch kan het een en ander nog wel beter.
                  Die ervaring deel ik voor 100 % mee, ik ben alleen benieuwd in welke mate het electronische deel op de auto na enkele jaren nog allemaal perfekt werkt want het is eigenlijk toch heel wat en waar opel tot nu toe nog niet veel kaas van had gegeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                    Wel spijtig, nu zit je ermee. Hoe erg ist?
                    Bwa, valt wel mee. Je moet het weten, uiteraard. Kleur is zwart, misschien daarmee. Als je het weet is het uiteraard 'ambetant'. Gelukkig is het een lease en doet het iets minder zeer.

Had er nog aan gedacht om het zelf te doen (haardroger + visdraad) maar durfde niet zo goed vanwege nieuwe wagen. Garagist kan het dus duidelijk nog slechter ...

Al bij al was het misschien verstandiger geweest om de logo's te laten, maar ja.

Heb deze avond wel eens een usb-stick geladen met muziek en uitgeprobeerd. Zalig dat je met een gewone stick alle muziek door de boxen krijgt. Tof !

Trekhaak-systeem is ook fantastisch: aan hendel trekken onder d wagen en de trekhaak komt te voorschijn. De contactdoos zit geïntegreerd in de hals van de haak. Netjes !
                    Automatisch niveauregeling zit erop.
                    Aan de achterste zijruiten werd een kleine ronde sticker gekleefd 'Car of the year'. Af fabriek ?

Zoek nog oplossing om nummerplaathouder achteraan te verwijderen, maar de nummerplaat alleen dekt de 'uitstulping' van het koetswerk niet. Ga maar eens op zoek naar een zwarte blanco plaathouder ...

Comment

• Goedenavond beste mensen,
                      Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een Tourer en heb het probleem met "te laag oliepeil" ook al 2 keer gehad.Dealer zegt dat de sensor waarschijnlijk defect is.
                      Ook is er in de stoel een vervelende "knik" elke keer je een bocht neemt,net of de stoel staat niet goed vast.Het feit dat je de TMC berichten niet kan uitzetten is ook vervelend.Te pas en te onpas kletst er een vrouw dat er een verkeersopstopping is op een weg waar ik helemaal niet naartoe ga.Volgens de dealer niet uit te zetten. Voor de rest zalige wagen. Vrijdagmorgen moet ik langs de dealer en gaan ze de problemen hopelijk oplossen.
                      Oja,configuratie van de wagen :

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER COSMO
                      160 PK
                      Technical Grey
                      Stof/Leder Morrocana zwart
                      Trekhaak
                      Bandenspanningscontrolesysteem
                      Bluetooth kit met voicecontrol
                      Opel Eye Camera Traffic Sign Detection System en Lane Departure Warning System
                      Flexride Adaptive Stability Technology
                      AFL incl. Bi-Xenon met automatische hoogteregeling
                      Radio DVD 800 + DAB
                      20 inch lichtmetalen velgen 5 dubbele spaken met 245/35/R20 banden
                      Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by ; 03/09/2009, 01:09.

Comment

Bwa, valt wel mee. Je moet het weten, uiteraard. Kleur is zwart, misschien daarmee. Als je het weet is het uiteraard 'ambetant'. Gelukkig is het een lease en doet het iets minder zeer.

Had er nog aan gedacht om het zelf te doen (haardroger + visdraad) maar durfde niet zo goed vanwege nieuwe wagen. Garagist kan het dus duidelijk nog slechter ...

Al bij al was het misschien verstandiger geweest om de logo's te laten, maar ja.

Heb deze avond wel eens een usb-stick geladen met muziek en uitgeprobeerd. Zalig dat je met een gewone stick alle muziek door de boxen krijgt. Tof !

Trekhaak-systeem is ook fantastisch: aan hendel trekken onder d wagen en de trekhaak komt te voorschijn. De contactdoos zit geïntegreerd in de hals van de haak. Netjes !
                        Automatisch niveauregeling zit erop.
                        Aan de achterste zijruiten werd een kleine ronde sticker gekleefd 'Car of the year'. Af fabriek ?

Zoek nog oplossing om nummerplaathouder achteraan te verwijderen, maar de nummerplaat alleen dekt de 'uitstulping' van het koetswerk niet. Ga maar eens op zoek naar een zwarte blanco plaathouder ...
                        Als je die gevonden hebt mag je me dat altijd laten weten !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          Als je die gevonden hebt mag je me dat altijd laten weten !
                          Heb daar straks een 20 km gereden en dat van die bestuurdersstoel die lijkt los te staan of zoiets heb ik ook ervaren. Heel raar ...
                          Alsof hij niet in een bepaalde stand staat geklikt, maar het is in de bochten dat de stoel precies zijdelings een klik geeft. Ga er in het weekend toch maar eens naar kijken of alle schroeven wel goed vast zitten.

Comment

Heb daar straks een 20 km gereden en dat van die bestuurdersstoel die lijkt los te staan of zoiets heb ik ook ervaren. Heel raar ...
                            Alsof hij niet in een bepaalde stand staat geklikt, maar het is in de bochten dat de stoel precies zijdelings een klik geeft. Ga er in het weekend toch maar eens naar kijken of alle schroeven wel goed vast zitten.
                            Vrijdag ga ik er voor naar de dealer.
                            Hou je op de hoogte.

Comment

Goedenavond beste mensen,
                              Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een Tourer en heb het probleem met "te laag oliepeil" ook al 2 keer gehad.Dealer zegt dat de sensor waarschijnlijk defect is.
                              Ook is er in de stoel een vervelende "knik" elke keer je een bocht neemt,net of de stoel staat niet goed vast.Het feit dat je de TMC berichten niet kan uitzetten is ook vervelend.Te pas en te onpas kletst er een vrouw dat er een verkeersopstopping is op een weg waar ik helemaal niet naartoe ga.Volgens de dealer niet uit te zetten. Voor de rest zalige wagen. Vrijdagmorgen moet ik langs de dealer en gaan ze de problemen hopelijk oplossen.
                              Oja,configuratie van de wagen :

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER COSMO
                              160 PK
                              Technical Grey
                              Stof/Leder Morrocana zwart
                              Trekhaak
                              Bandenspanningscontrolesysteem
                              Bluetooth kit met voicecontrol
                              Opel Eye Camera Traffic Sign Detection System en Lane Departure Warning System
                              Flexride Adaptive Stability Technology
                              AFL incl. Bi-Xenon met automatische hoogteregeling
                              Radio DVD 800 + DAB
                              20 inch lichtmetalen velgen 5 dubbele spaken met 245/35/R20 banden
                              Dikke bak Polleke2. Geniet ervan
                              2012 Opel Astra ST Ecoflex
                              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Op de IAA in Frankfurt lanceert Opel nu ook de Insignia 130pk Ecoflex.
                                Het verbruik is echter onveranderd gebleven op 5.2l/100km, en een CO2 uitstoot van 136g/km.
                                Het koppel is wel 20 eenheden gestegen tot 320Nm. top is 207 km/uur en van 0-100 in 11.1 sec.
                                De prijs is zo'n 1.100 euro goedkoper dan de 160 pk Ecoflex

Bron:http://www.autobild.de/artikel/opel-...=10&now=10#mmg
                                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Goedenavond beste mensen,
                                  Het feit dat je de TMC berichten niet kan uitzetten is ook vervelend.Te pas en te onpas kletst er een vrouw dat er een verkeersopstopping is op een weg waar ik helemaal niet naartoe ga.
                                  Hoi,

Vreemd, als ik navi niet actief heb (geen reisdoel) en alleen de kaart op het scherm staat komen er bij mij geen TMC meldingen, zowel niet in text als gesproken woord. Alleen als ik via het menu de meldingen oproep krijg is ook een lijst.

Laatst had ik een reisdoel en was er een file op de route, nu weet ik niet meer of een dame begon te babbelen, ik herinner mij alleen een melding op het scherm of de route opnieuw berekend moest worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                                    ik ben deze zomer naar boden zee gereden 160 pk sport
                                    6,3 liter tegen 140 km/uur a 150 km/uur oerzuinig die bak
                                    hier in belgie op 10000km = 7,2 liter , vind dit super voor zo een wagen .

Deze week een kitpowerbox erop , ben maanden bezig geweest voor chip ( normaal was dit al gebeurt maar had al nieuwere versie van boordcomputer dus noppes) toen nog tussen p-tronic box en kitpower box

de laatste heeft het gehaald en vermogen testbank 200 pk en 44NM zeggen ze ( word getest dus)
                                    maar een gewone standaart testbankrun deze zomer leverde al 162 pk op en 392 NM !
                                    dus ben benieuwd waar we uitkomen . zal zalig zijn om zonder dat oervervelende turbo gat te rijden bij schakelen .

BTW als er mensen zijn die geintresserd zijn ( en die gewone lichten hebben) voor de dagrijverlichting te vervangen door led lichten ( prachtig) laat iets weten , heb er 5 paar liggen . verschil is enorm en mooi ( heb alle opties genomen behalve de xenon lichten lol omdat ik die bollen lelijk vond tov de originele = goesting he .

deze week heb ik ze dus laat iets weten

test van de kitpowerbox volgt nog

groeten
                                    He ik ben wel geintresseerd maar kun je eens een fotootje doorzetten hoe het er precies uit ziet. En krijg je geen problemen met meldingen. Andere die het geprobeerd hadden hadden dit wel.
                                    Ik hoor het wel.

Comment

.Het feit dat je de TMC berichten niet kan uitzetten is ook vervelend.Te pas en te onpas kletst er een vrouw dat er een verkeersopstopping is op een weg waar ik helemaal niet naartoe ga.Volgens de dealer niet uit te zetten.
                                      Heb ik het nu zo fout, of is die dealer mis ? Via de config toets kan je die tmc berichten toch uitschakelen. Bij mij is dat zeker gelukt... hier klets niemand meer behalve ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door katjan Bekijk Berichten
                                        Heb ik het nu zo fout, of is die dealer mis ? Via de config toets kan je die tmc berichten toch uitschakelen. Bij mij is dat zeker gelukt... hier klets niemand meer behalve ik
                                        Idd, je kan dit zeker zo instellen dat alleen de tmcinformatie op uw route wordt weergegeven. Ik heb het pas nog gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a048352 Bekijk Berichten
                                          Ik heb mijn auto sinds 27/08 en er staan nu 700km op de teller,
                                          moet bijna gaan tanken... gemiddeld verbruik van 7,8l/100km.
                                          En rij momenteel heel rustig. (mag niet sportief rijden van de garage tot ik aan 2000km zit)

Het is een diesel 130pk, ben op zich content van de motor, maar vindt hem aan de luie kant. nu rijdt ik zelf ook niet graag in 5de/6de versnelling als je +-70 rijdt, maar is volgens mij de enigste optie om het verbruik onder controle te houden. Zo kan je ongeveer +-4l/100km bekomen. vanaf 2000 of meer toeren op lage snelheid, zit het verbruik rond de 8 a 10 l / 100km.
                                          Motor voel je wel goed vanaf je over de 2000 toeren gaat.

En je gaat hem nog luier maken als je naar die "garagist" luistert !!!!
                                          Als motor koud is inderdaad niet doortrekken maar eens erna doe je maar.
                                          Ik heb dat gedaan van de eerste dag en al na 10km ofzo. Schakel eens terug naar 5de aan hoge snelheid, laat de toeren zeer hoog gaan en dan weer zeer laag. Je moet dat nu doen en niet na 2.000km!!!!
                                          Nadeel is wel dat je verbruik stukken hoger gaat zijn eerste maanden maar nu op één maand is mijn gemiddelde gezakt met 0,5 wat vrij indrukwekkend is op zo'n korte periode

Comment

Working...
                                          X