Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door katjan Bekijk Berichten
    Heb ik het nu zo fout, of is die dealer mis ? Via de config toets kan je die tmc berichten toch uitschakelen. Bij mij is dat zeker gelukt... hier klets niemand meer behalve ik
    Dit heb ik ook gedaan maar toch komen er berichten als : let op straat blablabla gestremd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
      Idd, je kan dit zeker zo instellen dat alleen de tmcinformatie op uw route wordt weergegeven. Ik heb het pas nog gedaan.
      Ik heb dat ook al gedaan zelf volledig via het geheime configscherm.
      Toch altijd,blablabla...

Comment

• Pech

Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
        Idd, je kan dit zeker zo instellen dat alleen de tmcinformatie op uw route wordt weergegeven. Ik heb het pas nog gedaan.
        idd, je kan het zelf kiezen hoe je je berichten wil. Alle of alleen langs de route. J 84 is me hier echter voor. DJU TOCH

Voor al deze die op hun auto wachten. Vanmorgen, Do 03 Sep 09, op de E314, ter hoogte van Park Midden Limburg richting Lummen, twee vrachten met INSIGNIAS gezien. Zonder verder in detail te treden: + 11 Zwarte of grijze met 4 of 5 deuren, 1 rode ST, 1 rode met 4 of 5 deuren en een witte 4 of 5 deuren. Herkent hier iemand zijn wagen.

In Oostenrijk toch wel dikke pech gehad zeker. Maandag beginnen ze aan de herstelling en als het goed zit wordt onmiddellijk de dubbele IRMSCHER uitlaat geplaatst
        Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by ; 03/09/2009, 17:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
          idd, je kan het zelf kiezen hoe je je berichten wil. Alle of alleen langs de route. J 84 is me hier echter voor. DJU TOCH

Voor al deze die op hun auto wachten. Vanmorgen, Do 03 Sep 09, op de E314, ter hoogte van Park Midden Limburg richting Lummen, twee vrachten met INSIGNIAS gezien. Zonder verder in detail te treden: + 11 Zwarte of grijze met 4 of 5 deuren, 1 rode ST, 1 rode met 4 of 5 deuren en een witte 4 of 5 deuren. Herkent hier iemand zijn wagen.

In Oostenrijk toch wel dikke pech gehad zeker. Maandag beginnen ze aan de herstelling en als het goed zit wordt onmiddellijk de dubbele IRMSCHER uitlaat geplaatst
          Heb ik al gedaan maar dat helpt niet.
          Route of niet,aan of uit,maakt niks uit die blijft kwebbelen...

Comment

Amai,dat ziet er niet goed uit

Comment

Die trailers komen elke dag langs , meerdere keren.

Comment

• Verkoop aantallen NL - Juli.

Selectie uit totale lijst van insignia en vergelijkbare wagens.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Heb ik al gedaan maar dat helpt niet.
                  Route of niet,aan of uit,maakt niks uit die blijft kwebbelen...
                  Naast de TMC meldingen bestaat er ook nog zoiets als Traffic Program. ( De TP toets aan de rechterzijde op de middenconsole ) Hierbij wordt de reguliere radio-uitzending onderbroken indien er belangrijke verkeersinformatie is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1.6Turbo Bekijk Berichten
                    Naast de TMC meldingen bestaat er ook nog zoiets als Traffic Program. ( De TP toets aan de rechterzijde op de middenconsole ) Hierbij wordt de reguliere radio-uitzending onderbroken indien er belangrijke verkeersinformatie is.
                    Ook al geprobeerd.Dealer zegt dat er nog mensen zijn die hebben gereclameerd maar Opel zegt dat het niet uit te schakelen is.

Comment

Ook al geprobeerd.Dealer zegt dat er nog mensen zijn die hebben gereclameerd maar Opel zegt dat het niet uit te schakelen is.
                      Geluidsterkte van berichten op nul zetten helpt ook hoor, je schakeld het niet uit maar je hoort ze niet meer zagen.
                      Last edited by ; 03/09/2009, 17:13.

Comment

Amai,dat ziet er niet goed uit
                        NEEN . Nieuwe deur, wielkast uitblutsen en nieuwe OPC deurlijst.
                        Maar de verzekering betaald , moet er wel zelf 300 € insteken maar beter dan alles zelf betalen.

Comment

Hoe kom je aan zo'n kras boven op de deurklink ?
                          Dit is zeker balen, maar gelukkig goed verzekerd en zo daarna wordt hij blijkbaar nog mooier !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                            Verkoop aantallen NL - Juli.

Moet eens kijken naar de alfa romeo : die verkoopt precies niet meer !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door katjan Bekijk Berichten
                              Moet eens kijken naar de alfa romeo : die verkoopt precies niet meer !
                              Als je bedenkt dat er in NL ongeveer 50 officiële dealers,plus nog wat subdealers zijn...en dat afzet tegen 30 159 in juli......brrrr.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                                Verkoop aantallen NL - Juli.

En in België 3.856 Insignia's tot 30 augustus 2009
                                Bron: http://media.gm.com/be/opel/de/compa...9_JSegment.pdf
                                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Net mijn winterbanden gemonteerd ( nee , geen slag van de molen gekregen) . Reden: de 20 duimers binnen voor herstelling van stoeprandschade . Toch een beetje wennen aan 18 duimers( al valt het wel mee) . Na wat zoeken gekozen gekozen voor "Dezent K" velgen met 225/45/18 Bridgestone winterbanden . Prijs t.o.v. de stalen Opel 17 " winterwielen (1099 eurokes ) heeft voor mij de doorslag gegeven ( Alu's waren 1300 euro bij Donkers) .
                                  De mooie 20" binnen gebracht bij Raats motorsport te Brecht . Leveren volgens een kennis van me goed werk . Zal eens een poging doen om foto'tje bij te voegen van de Dezent K velgen , hebben jullie ineens een idee hoe ze staan . Foto's van velgen ( voor en na herstelling) volgende week.
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                                    Net mijn winterbanden gemonteerd ( nee , geen slag van de molen gekregen) . Reden: de 20 duimers binnen voor herstelling van stoeprandschade . Toch een beetje wennen aan 18 duimers( al valt het wel mee) . Na wat zoeken gekozen gekozen voor "Dezent K" velgen met 225/45/18 Bridgestone winterbanden . Prijs t.o.v. de stalen Opel 17 " winterwielen (1099 eurokes ) heeft voor mij de doorslag gegeven ( Alu's waren 1300 euro bij Donkers) .
                                    De mooie 20" binnen gebracht bij Raats motorsport te Brecht . Leveren volgens een kennis van me goed werk . Zal eens een poging doen om foto'tje bij te voegen van de Dezent K velgen , hebben jullie ineens een idee hoe ze staan . Foto's van velgen ( voor en na herstelling) volgende week.
                                    Ik moet ook 2 20" laten repareren. maar ik ga eerst kijken voor een setje velgen met winterbanden. Ik ben benieuwd voor de foto's voor en na herstelling.
                                    Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                    Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                    Opel Zafira 1.8 85kw
                                    VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                    Mazda 323F 1.6 66kw
                                    Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                    Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• In groen de telefoons die werken.
                                      In paars de telefoons die gedeeltelijk werken.
                                      In rood de telefoons die niet werken.

Merk Type

Apple I-phone 2G
                                      Apple I-phone 3GSBlackberry Alle typen
                                      HTC S740
                                      HTC Tytn met WM 6.5
                                      HTC Tytn II met WM 6.5
                                      HTC Tytn II met WM 6.1
                                      Nokia 2600c
                                      Nokia 3109c
                                      Nokia 3110c
                                      Nokia 5800 XM
                                      Nokia 6120 (Geen telefoonboek)
                                      Nokia 6230i
                                      Nokia 6300
                                      Nokia 7210 supernova
                                      Nokia E51
                                      Nokia E52
                                      Nokia E65
                                      Nokia E71
                                      Nokia E75
                                      Nokia N73 (Geen telefoonboek)
                                      Nokia N95 (Geen telefoonboek)
                                      Sony Ericsson C905
                                      Sony Ericsson K800
                                      Samsung E900 (fouten in telefoonboek)
                                      Samsung J700V
                                      Samsung U600
                                      Samsung U900

Comment

• Zo daar zijn we weer na 3 weken Italie. Ik heb alle topics van de afgelopen 3 weken doorgelezen en gezien dat nog niemand weet wat al die gegevens van het engineering mode menu betekent. Jammer, ga toch maar eens bij de dealer navragen.

Nu mijn verhaal:

Op 6 augustus 1 week voordat we naar Italie zouden vertrekken, heb ik bezoek gehad van een nissan micra die me niet had zijn staan op de invoegstrook. Velg, zijscherm, bumper en motorkap flinke schade opgelopen.
                                        Na veel gebel en geregel heb ik kunnen zorgen dat de schade hersteller mijn auto 1 dag voor vertrek technisch in orde zou maken. Dus 12 augustus auto opgehaald en 13 Augustus vertrokken naar Italie. Een tochtje van 1350 km in de 110 pk cdti met fietsendrager en dakkoffer. Gemiddelde snelheid 113 km/u vebruik 11,1 ltr op 100 km ???. Maar gelukkig betaalt de baas de brandstof. Wel geconstateerd dat er bij het remmen een ENORME trilling in het stuur zit. Meer als een centimeter het stuur heen en weer. Maar ja dit zal nog wel herstelt worden in de week van 14 september als alles gemaakt wordt.
                                        Reis ging perfect en inderdaad wat een mooie wagen en veel bekijks onderweg. Ook voor de 110 pk een super auto. Er staat nu inclusief terugreis bijna 9000 km op de teller en ben een echte doorrijder. (Auto is van 30 juni) Top snelheid op de teller met de skibox en de fietsendrager achterop was 203 km/u. Ik rijdt zoals als eerder beschreven gelijk vanaf de eerste km wanneer de motor warm was plank gas. Ik rijdt ongeveer 300 km per dag voor mijn werk en ik moet zeggen dat ik iedereen de 110 pk kan aanbevelen.
                                        Ooit had ik in de planning staan om te chippen maar dat is verleden tijd. In het gewone verkeer en zelfs in duitsland kan ik gewoon mee hoor.

De terugweg was beter. Nu zonder fietsendrager maar met mijn caravan teruggekomen. (Die stond reeds op de camping). Wederom 1350 km maar met een verbruik van 9,2 ltr op 100 km en een gemiddelde snelheid van 82,9 kmp/u. Caravan weegt ongeveer 1600 KG. Maar zelfs de Fernpass en de Brenner pass gewoon op cruisecontrol met 100 in zijn 4 naar boven. Dus niet schakelen. Heb ook de pass de pordoi in de dolomieten gehad en dit was ook geen probleem.
                                        Wel de melding olieniveau te laag gehad en gepeild maar geconstateerd dat er niet te weinig in zat. Melding ook nooit meer terug gekomen ? Maar ook gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben gehad.

Nu de navigatie. Dit is natuurlijk heel jammer. Ik heb de cd500 en wanneer ik een wegomleiding heb moet ik een andere cd instoppen. Dus audio cd eruit (dus alleen nog maar de usb, radio) en navigatie cd erin. Men kan deze niet in het "geheugen"zetten dit omdat deze dan eerst geformateerd wordt en daarna duurt het zo'n 25 minuten om je land in te laden. Beetje lastig dus als je aan het rijden bent. Maar zoals ook al zoveel onderwerpen ook ik ben het eens dat de buitenkant en binnenkant van 2010 design is maar onderhuids de techniek van 1990 of zo.

Dus al met al een fijne reis en binnenkort mijn auto maar eens na de dealer brengen voor wat updates. Software is van 18 maart. Ik hoop dat er reeds nieuwe verbeterde dingen zijn.

O ja telefoon heb ik een Nokia 3110 Classic en een HTC DIAMOND beide werken perfect.

Comment

Het feit dat je de TMC berichten niet kan uitzetten is ook vervelend.Te pas en te onpas kletst er een vrouw dat er een verkeersopstopping is op een weg waar ik helemaal niet naartoe ga.
                                          Kijk eens naar je CD500/DVD800 boekje vanaf blz.51, wellicht helpt het.

Comment

Working...
                                          X