Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door katjan Bekijk Berichten
    Hoe kom je aan zo'n kras boven op de deurklink ?
    Dit is zeker balen, maar gelukkig goed verzekerd en zo daarna wordt hij blijkbaar nog mooier !
    Het verhaal is te lang om uit te leggen: het begint met een vrachtwagen die 250l olie verliest waardoor ik moet omrijden en eindigt met een verkeersbord en een vangrail.
    Last edited by ; 04/09/2009, 13:03.

Comment

• Ik heb me al een lange tijd afgevraagd wat deze 3 4kanten zijn bovenaan in het Display als je je motor start. Waarvoor dienen ze en wat kan je er mee doen?
      Bijgevoegde Bestanden
      Last edited by ; 04/09/2009, 15:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
        Ik heb me al een lange tijd afgevraagd wat deze 3 4kanten zijn bovenaan in het Display als je je motor start. Waarvoor dienen zeen wat kan je er mee doen?
        Melding veiligheidsgordels achteraan (vastgeklikt of niet)
        Heb je wel alleen maar indien je de optie zijairbags achteraan genomen hebt dacht ik.

Comment

• 3 4kanten

Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
          Ik heb me al een lange tijd afgevraagd wat deze 3 4kanten zijn bovenaan in het Display als je je motor start. Waarvoor dienen ze en wat kan je er mee doen?
          Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
          Heb je wel alleen maar indien je de optie zijairbags achteraan genomen hebt dacht ik.
          Klopt, heb het net getest. Als je een gordel achteraan vastklikt, toont dat een verschil in het display. Ik heb inderdaad gordelverklikker en airbag achteraan.
          Thanks split-second.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
            Zou goed kunnen, want ik heb deze vierkantjes nog nooit gezien.

(Oei blijkbaar op hetzelfde moment gepost als Mili)
            Last edited by katjan; 04/09/2009, 16:58.

Comment

• Velgen

Wagen is nu één maand oud en ben er zeer tevreden over.Wat ik gezien heb toen hij nieuw was(maar uit het oog verloren)is, één 18 duims velg waar in de trommel twee zwarte ruwe vlekken zitten die ik er toen bij de wasbeurt niet uit kreeg,en nu nog altijd niet uit zijn.Velgen worden elke week met zeep en speciale velgenborstel gewassen.
              Wat zou dit kunnen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                Wagen is nu één maand oud en ben er zeer tevreden over.Wat ik gezien heb toen hij nieuw was(maar uit het oog verloren)is, één 18 duims velg waar in de trommel twee zwarte ruwe vlekken zitten die ik er toen bij de wasbeurt niet uit kreeg,en nu nog altijd niet uit zijn.Velgen worden elke week met zeep en speciale velgenborstel gewassen.
                Wat zou dit kunnen zijn?
                Foutje in de productie? Kijk nog eens aandachtig en eventueel terug naar herkomst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Vrijdag ga ik er voor naar de dealer.
                  Hou je op de hoogte.
                  En Polleke, nieuws vanuit de garage ivm 'losstaande' bestuurdersstoel ? Heb zelfde probleem.

Comment

• %$#!@^%!@$^%!$^%!@$ !!!!!!!

nog steeds bugs in de dvd800/boordcomputer software: gisteravond geen pinker geluid meer (en ook niet de parkeersensoren geloof ik). Ik dacht dat ze het hadden opgelost met de laatste software update (de mijne is van net voor de fabrieksvakantie en zou de versie hebben waarin dit is opgelost.).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                      %$#!@^%!@$^%!$^%!@$ !!!!!!!

nog steeds bugs in de dvd800/boordcomputer software: gisteravond geen pinker geluid meer (en ook niet de parkeersensoren geloof ik). Ik dacht dat ze het hadden opgelost met de laatste software update (de mijne is van net voor de fabrieksvakantie en zou de versie hebben waarin dit is opgelost.).
                      Bij mij was het ook niet opgelost na de software update
                      Heb zelf de batterij afgekoppeld voor 20minuten en sindsdien niet meer gehad.

Comment

Bij mij was het ook niet opgelost na de software update
                        Heb zelf de batterij afgekoppeld voor 20minuten en sindsdien niet meer gehad.
                        Zonder batterij afkoppelen: vanmorgen werkte het weer.

Comment

Zonder batterij afkoppelen: vanmorgen werkte het weer.
                          Was bij mij ook.
                          Op verlof aan het rijden en ineens geen richtingaanwijzers en parkeersensoren signaal meer. Kontakt afgelegd en terug aan maar werkte nog steeds niet.
                          Dan kontakt afgelegd en 1 uur gewacht, daarna werkte hij weer.
                          5 dagen geen problemen meer gehad maar dan was het er weer. Dan besloten om mijn batterij eens af te koppelen en heb het sindsdien (nu 2maanden) niet meer gehad.

Comment

Was bij mij ook.
                            Op verlof aan het rijden en ineens geen richtingaanwijzers en parkeersensoren signaal meer. Kontakt afgelegd en terug aan maar werkte nog steeds niet.
                            Dan kontakt afgelegd en 1 uur gewacht, daarna werkte hij weer.
                            5 dagen geen problemen meer gehad maar dan was het er weer. Dan besloten om mijn batterij eens af te koppelen en heb het sindsdien (nu 2maanden) niet meer gehad.
                            Ik zal het eens in de gaten houden, mocht het weer gebeuren gooi ik de accu wel eens los.

Verlies je dan ergens instelling (navi, radio, config, boordcomputer)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                              Zo daar zijn we weer na 3 weken Italie. Ik heb alle topics van de afgelopen 3 weken doorgelezen en gezien dat nog niemand weet wat al die gegevens van het engineering mode menu betekent. Jammer, ga toch maar eens bij de dealer navragen.

Nu mijn verhaal:

Op 6 augustus 1 week voordat we naar Italie zouden vertrekken, heb ik bezoek gehad van een nissan micra die me niet had zijn staan op de invoegstrook. Velg, zijscherm, bumper en motorkap flinke schade opgelopen.
                              Na veel gebel en geregel heb ik kunnen zorgen dat de schade hersteller mijn auto 1 dag voor vertrek technisch in orde zou maken. Dus 12 augustus auto opgehaald en 13 Augustus vertrokken naar Italie. Een tochtje van 1350 km in de 110 pk cdti met fietsendrager en dakkoffer. Gemiddelde snelheid 113 km/u vebruik 11,1 ltr op 100 km ???. Maar gelukkig betaalt de baas de brandstof. Wel geconstateerd dat er bij het remmen een ENORME trilling in het stuur zit. Meer als een centimeter het stuur heen en weer. Maar ja dit zal nog wel herstelt worden in de week van 14 september als alles gemaakt wordt.
                              Reis ging perfect en inderdaad wat een mooie wagen en veel bekijks onderweg. Ook voor de 110 pk een super auto. Er staat nu inclusief terugreis bijna 9000 km op de teller en ben een echte doorrijder. (Auto is van 30 juni) Top snelheid op de teller met de skibox en de fietsendrager achterop was 203 km/u. Ik rijdt zoals als eerder beschreven gelijk vanaf de eerste km wanneer de motor warm was plank gas. Ik rijdt ongeveer 300 km per dag voor mijn werk en ik moet zeggen dat ik iedereen de 110 pk kan aanbevelen.
                              Ooit had ik in de planning staan om te chippen maar dat is verleden tijd. In het gewone verkeer en zelfs in duitsland kan ik gewoon mee hoor.

De terugweg was beter. Nu zonder fietsendrager maar met mijn caravan teruggekomen. (Die stond reeds op de camping). Wederom 1350 km maar met een verbruik van 9,2 ltr op 100 km en een gemiddelde snelheid van 82,9 kmp/u. Caravan weegt ongeveer 1600 KG. Maar zelfs de Fernpass en de Brenner pass gewoon op cruisecontrol met 100 in zijn 4 naar boven. Dus niet schakelen. Heb ook de pass de pordoi in de dolomieten gehad en dit was ook geen probleem.
                              Wel de melding olieniveau te laag gehad en gepeild maar geconstateerd dat er niet te weinig in zat. Melding ook nooit meer terug gekomen ? Maar ook gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben gehad.

Nu de navigatie. Dit is natuurlijk heel jammer. Ik heb de cd500 en wanneer ik een wegomleiding heb moet ik een andere cd instoppen. Dus audio cd eruit (dus alleen nog maar de usb, radio) en navigatie cd erin. Men kan deze niet in het "geheugen"zetten dit omdat deze dan eerst geformateerd wordt en daarna duurt het zo'n 25 minuten om je land in te laden. Beetje lastig dus als je aan het rijden bent. Maar zoals ook al zoveel onderwerpen ook ik ben het eens dat de buitenkant en binnenkant van 2010 design is maar onderhuids de techniek van 1990 of zo.

Dus al met al een fijne reis en binnenkort mijn auto maar eens na de dealer brengen voor wat updates. Software is van 18 maart. Ik hoop dat er reeds nieuwe verbeterde dingen zijn.

O ja telefoon heb ik een Nokia 3110 Classic en een HTC DIAMOND beide werken perfect.
                              Heb gisteren heel de dag bij de dealer gezeten.
                              Melding van de olie zou veroorzaakt worden door "lussen" die in het wegdek zitten.
                              Je moet eens kijken of je die melding steeds op dezelfde plek krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                                Net mijn winterbanden gemonteerd ( nee , geen slag van de molen gekregen) . Reden: de 20 duimers binnen voor herstelling van stoeprandschade . Toch een beetje wennen aan 18 duimers( al valt het wel mee) . Na wat zoeken gekozen gekozen voor "Dezent K" velgen met 225/45/18 Bridgestone winterbanden . Prijs t.o.v. de stalen Opel 17 " winterwielen (1099 eurokes ) heeft voor mij de doorslag gegeven ( Alu's waren 1300 euro bij Donkers) .
                                De mooie 20" binnen gebracht bij Raats motorsport te Brecht . Leveren volgens een kennis van me goed werk . Zal eens een poging doen om foto'tje bij te voegen van de Dezent K velgen , hebben jullie ineens een idee hoe ze staan . Foto's van velgen ( voor en na herstelling) volgende week.
                                Is er gezegd wat dat gaat kosten ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
                                  Kijk eens naar je CD500/DVD800 boekje vanaf blz.51, wellicht helpt het.
                                  Ik ga proberen om de dynamische routebegeleiding uit te zetten en zien wat het resultaat is.
                                  Volgens de dealer is het echter niet mogelijk "madam" volledig het zwijgen op te leggen.
                                  Staat ook op pagina 81 van de handleiding dat er verkeersknelpunten worden gemeld zelfs bij niet-actieve routebegeleiding.
                                  Last edited by ; 05/09/2009, 20:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikke2 Bekijk Berichten
                                    En Polleke, nieuws vanuit de garage ivm 'losstaande' bestuurdersstoel ? Heb zelfde probleem.
                                    Blijkbaar zou het om de stang gaan die ongeveer in het midden van de stoel zit.
                                    Die zou van links naar rechts en vice versa verschuiven.
                                    Die zit geklemd tussen twee PVC blokken met enige speling.
                                    Dat veroorzaakt die vervelende klik.
                                    Heb gezegd dat er verschillende mensen op internetfora zijn met hetzelfde probleem.
                                    IEDEREEN die dit heeft moet terug langs de dealer gaan om dit probleem te melden.
                                    Waarschijnlijk gaat er dan een terugroepactie komen om die PVC blokken te vervangen.
                                    Ik heb gevraagd of hij niks tussen die stang kan zetten zodat ze niet meer verschuift.
                                    Probleem opgelapt maar nog niet definitief opgelost.
                                    Heb er nu geen last meer van.

Comment

%$#!@^%!@$^%!$^%!@$ !!!!!!!

Ik heb mijn wagen één week en gisteren hebben ze alles geüpdatet.
                                      Scherm,DVD 800 en motormanagement.
                                      Dus ik veronderstel dat er nieuwe soft voorhanden is ?

Comment

• Nog een vraagje :
                                        Op pagina 96 van DVD800 instructieboekje hebben we het bluetooth menu.
                                        Heeft er al iemand zijn gsm met SAP kunnen verbinden ?
                                        Ik krijg deze optie niet in mijn scherm (ook niet na de softupdate) en de dealer zegt dat het aan de simkaart ligt.Ik naar BASE en daar hoorde ze het in Keulen donderen natuurlijk...

Comment

• hallo,

hoe kun je het verschil zien aan de motor van de diesel ofzo.. dat je wel zeker een 160 pk hebt !! en dat ze B.V geen 110 pk verkopen voor een 160pk, moet je enkel vertrouwen op de inschrijving formulier of kun je het anders ook zien?

Comment

Working...
                                          X