Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
    hallo,

    hoe kun je het verschil zien aan de motor van de diesel ofzo.. dat je wel zeker een 160 pk hebt !! en dat ze B.V geen 110 pk verkopen voor een 160pk, moet je enkel vertrouwen op de inschrijving formulier of kun je het anders ook zien?
    Goede vraag.
    Zo heb ik volgens de papieren een 110 pk maar die rijdt als een 160 pk. Ik heb namenlijk absoluut geen klachten over de traagheid zoals zovelen zeggen. Rijdt vlot 200 km per uur en inhalen is ook zo gebeurt. Caravan (Hobby 500 kmfe 1500 kg) bij Luik op de cruisecontrol met 110 naar boven zonder schakelen. Ik denk dat het losrijden in het begin heel belangrijk is.

    Comment


    • Mijn schoonbroer heeft een Vectra C break met 120 PK.
      Hij heeft die laten chippen bij Heinz en tot hun verbazing bracht die het niet tot de verwachtte 150 PK maar schopte die het tot 180 PK ! Hij heeft één gehad van die "dichtgeknepen" 150 PK modellen om die beter te kunnen verkopen. Dus dat kan met uwe ook zijn....???

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
        Goede vraag.
        Zo heb ik volgens de papieren een 110 pk maar die rijdt als een 160 pk. Ik heb namenlijk absoluut geen klachten over de traagheid zoals zovelen zeggen. Rijdt vlot 200 km per uur en inhalen is ook zo gebeurt. Caravan (Hobby 500 kmfe 1500 kg) bij Luik op de cruisecontrol met 110 naar boven zonder schakelen. Ik denk dat het losrijden in het begin heel belangrijk is.

        dat is wel leuk zo, maar ik heb de 160pk diesel besteld en zou toch niet willen dat ik een minder pk wagen krijg, daarom was mijn vraag of je dit ergens kon aan zien,

        want als ik hier al die slechte mails lees B.V mistlichten die ontbreken in cosmo versie's enzo.. dan begin ik wel wat schik te krijgen, dan kunnen ze ook een verkeerde motor inleggen denk ik zo!!

        ik begin ook zowat aan alles te twijfelen, deze week bericht gekregen dat mijn wagen klaarstaat op de parking in D , aan het wachten voor vertrek naar mijn dealer, dan weet ik ook dat ik mijn mooie en goeie twintop zal moeten inleveren, en als ik dan dit lees , ben ik niet zo blij meer, en begin ik enorm te twijfelen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
          Nog een vraagje :
          Op pagina 96 van DVD800 instructieboekje hebben we het bluetooth menu.
          Heeft er al iemand zijn gsm met SAP kunnen verbinden ?
          Ik krijg deze optie niet in mijn scherm (ook niet na de softupdate) en de dealer zegt dat het aan de simkaart ligt.Ik naar BASE en daar hoorde ze het in Keulen donderen natuurlijk...

          Grofweg zijn er twee carkits voor de Insignia:

          UPH/UPI : Bluetooth interface met audioinstallatie, bellen via de eigen GSM, eigenlijk niet veel anders dan als een bluetooth headset, maakt verder geen gebruik van SAP (*). (UPI : CD300/400 UPH: CD500/DVD800)

          UPJ: GSM radio signaal gaat niet via het losse GSM toestel maar via een in de auto geïntegreerde GSM zender/Ontvanger, deze carkit heeft geen eigen sim moet dus gebruik maken van de sim uit het losse toestel en heeft daarvoor het Sim Access Protocol nodig. Hier is dus SAP gewoon actief en niet in de menu's van de auto te vinden.

          SAP is geen functie van de SIM zelf maar van het GSM toestel, SAP loopt over de bluetooth verbinding. Op mijn HTC moet je naast bluetoot ook SAP expliciet aanzetten.

          Dus: welke carkit heb je en heb SAP op je losse toestel geactiveerd?


          (*) ik heb de UPH/UPI carket en pas na activeren van SAP op mijn losse toestel leek het alsof ik toegang had tot de bellijsten.
          Last edited by ; 06/09/2009, 12:48.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
            Grofweg zijn er twee carkits voor de Insignia:

            UPH/UPI : Bluetooth interface met audioinstallatie, bellen via de eigen GSM, eigenlijk niet veel anders dan als een bluetooth headset, maakt verder geen gebruik van SAP (*). (UPI : CD300/400 UPH: CD500/DVD800)

            UPJ: GSM radio signaal gaat niet via het losse GSM toestel maar via een in de auto geïntegreerde GSM zender/Ontvanger, deze carkit heeft geen eigen sim moet dus gebruik maken van de sim uit het losse toestel en heeft daarvoor het Sim Access Protocol nodig. Hier is dus SAP gewoon actief en niet in de menu's van de auto te vinden.

            SAP is geen functie van de SIM zelf maar van het GSM toestel, SAP loopt over de bluetooth verbinding. Op mijn HTC moet je naast bluetoot ook SAP expliciet aanzetten.

            Dus: welke carkit heb je en heb SAP op je losse toestel geactiveerd?


            (*) ik heb de UPH/UPI carket en pas na activeren van SAP op mijn losse toestel leek het alsof ik toegang had tot de bellijsten.
            Ik heb UPH en een Nokia E75.
            Zou SAP moeten hebben maar kan nergens een menu vinden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Is er gezegd wat dat gaat kosten ?
              Reken op zo'n 100euro per velg . Heb prijs laten maken voor de herstelling van 5 velgen ... yes , 5 velgen : mijn wagen is nieuw afgeleverd met stoeprandschade (krassen ) aan de twee rechter velgen . Deze zijn na enkele weken wachten vernieuwd (er was toen een tekort aan 20") en ik heb het geluk gehad dat ik deze velgen voor een prikje heb kunnen kopen .
              Heb dan zelf op een ongeluksdag drie velgen beschadigd ....Prijs herstelling : 521 euro ( banden af-en opleggen van drie stuks , één velg oplassen , alle velgen repareren en dan volledig terug spuiten in Black Chrome . Kleurverschil met origineel zou bijna niet te zien zijn .. Toch even dit , de man van Raats motorsport vertelde me , na inspectie van de losse velgen , dat deze van uitzonderlijke kwaliteit zijn ( hoge hardheid) . Hij gaf me mee dat ik met aftermarketvelgen niet had doorgereden na mijn onzachte aanraking met de vluchtheuvel . Hou jullie op de hoogte ..

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Ik heb UPH en een Nokia E75.
                Zou SAP moeten hebben maar kan nergens een menu vinden.
                Ik heb ook de UPH. Ik ben net eens in de auto gaan zitten met mijn GSM, SAP aan en uit op mijn GSM toestel --> geen verschil in functionaliteit. UPH heeft gewoon geen SAP (en ook niet nodig).

                Zoals al eerder geschreven het is slechts alleen aanwezig bij de UPJ carkit die zelf als zender/ontvanger werkt en derhalve, omdat hij zelf geen SIM heeft, toegang tot een SIM nodig heeft. SAP dus. Die SAP is ook op de Insignia niet per menu aan en uit te zetten.

                Hooguit je eigen GSM toestel kan een menu optie hebben om het wel of niet te activeren, maar in de Insignia zul je het niet vinden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
                  dat is wel leuk zo, maar ik heb de 160pk diesel besteld en zou toch niet willen dat ik een minder pk wagen krijg, daarom was mijn vraag of je dit ergens kon aan zien,

                  want als ik hier al die slechte mails lees B.V mistlichten die ontbreken in cosmo versie's enzo.. dan begin ik wel wat schik te krijgen, dan kunnen ze ook een verkeerde motor inleggen denk ik zo!!

                  ik begin ook zowat aan alles te twijfelen, deze week bericht gekregen dat mijn wagen klaarstaat op de parking in D , aan het wachten voor vertrek naar mijn dealer, dan weet ik ook dat ik mijn mooie en goeie twintop zal moeten inleveren, en als ik dan dit lees , ben ik niet zo blij meer, en begin ik enorm te twijfelen
                  Ik weet bij de Vectra was het zo als je ene een 150pk hebt staat de oliedop rechts op de motor, bij de 120pk en 100pk links.

                  Ook kan je het zien aan de motorcode, links op het distributiekapje. A20DTH is 160pk.
                  Opel Insignia OPC
                  BMW X5 3.0i
                  Caterham Super 7

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                    Ik heb ook de UPH. Ik ben net eens in de auto gaan zitten met mijn GSM, SAP aan en uit op mijn GSM toestel --> geen verschil in functionaliteit. UPH heeft gewoon geen SAP (en ook niet nodig).

                    Zoals al eerder geschreven het is slechts alleen aanwezig bij de UPJ carkit die zelf als zender/ontvanger werkt en derhalve, omdat hij zelf geen SIM heeft, toegang tot een SIM nodig heeft. SAP dus. Die SAP is ook op de Insignia niet per menu aan en uit te zetten.

                    Hooguit je eigen GSM toestel kan een menu optie hebben om het wel of niet te activeren, maar in de Insignia zul je het niet vinden.
                    Kijk maar eens in het instructieboekje.
                    SAP is daar wel te activeren via het bluetoothmenu.
                    Maar dat zal inderdaad alleen met UPJ zijn dan.
                    Spijtig want ik vind de functie dat je berichtjes ook op het scherm verschijnen wel handig.
                    Nu hoor ik dat soms niet omdat de GSM in de console ligt.

                    Comment


                    • Numer 102 van de lijst is vrijdag 4-9-09 afgeleverd. Geweldige auto boven alle verwachtingen !!! 7 maanden wachten is het waard geweest !!!
                      Nokia N97 werkt perfect.
                      Last edited by ; 07/09/2009, 10:42.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door h.broeders Bekijk Berichten
                        Numer 102 van de lijst is vrijdag 4-9-09 afgeleverd. Geweldige auto boven alle verwachtingen !!! 7 maanden wachten is het waard geweest !!!
                        Nokia N97 werkt perfect.
                        Veel plezier met je Insignia.

                        Zijn bij jou inmiddels de mistlampen al ingebouwd ? Ik mag de mijne woensdag ophalen, maar heb geen enkel idee of de mistlampen dan al ingebouwd zijn, of dat ik er een keer voor terug moet komen.
                        Volgens de verkoper is het probleem bekend bij Opel, het zou om meerdere gevallen gaan. Na inventarisatie en bepaling van de vergoeding voor de dealer ( welke het herstel uitvoert ) zou men pas overgaan tot uitvoering van het herstel.
                        Last edited by ; 07/09/2009, 14:45.

                        Comment


                        • Beste forumleden,
                          Ik volg jullie gesprekken al een tijdje aangezien mijn ouders sinds april in het bezit zijn van een opel insignia 5 deurs cdti 130pk met manuele versnellingsbak. Over deze wagen zijn zij zeer tevreden en wij hebben nog niks van de hier beschreven mankementen ondervonden. Het verbruik varieerd van 5,8l (autosnelweg) tot 7,2l (in en rond het dorp), wat ik redelijk vind.
                          Sinds zaterdag is er echter een probleem met onze rechter achterband. Deze vertoont een blaas (zie foto's) zonder dat er contact met de stoep of iets dergelijks is geweest. Er zijn ook geen krassen op de velg of band (zowel zijkant als loopvlak) te vinden. Volgens mij is dit een productiefout in de band zelf, wat denken jullie hiervan? Zijn er nog mensen met dit probleem? Het gaat om de standaard goodyear banden die op de 19duims velgen liggen.

                          m.v.g. Tim



                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
                            Beste forumleden,
                            Ik volg jullie gesprekken al een tijdje aangezien mijn ouders sinds april in het bezit zijn van een opel insignia 5 deurs cdti 130pk met manuele versnellingsbak. Over deze wagen zijn zij zeer tevreden en wij hebben nog niks van de hier beschreven mankementen ondervonden. Het verbruik varieerd van 5,8l (autosnelweg) tot 7,2l (in en rond het dorp), wat ik redelijk vind.
                            Sinds zaterdag is er echter een probleem met onze rechter achterband. Deze vertoont een blaas (zie foto's) zonder dat er contact met de stoep of iets dergelijks is geweest. Er zijn ook geen krassen op de velg of band (zowel zijkant als loopvlak) te vinden. Volgens mij is dit een productiefout in de band zelf, wat denken jullie hiervan? Zijn er nog mensen met dit probleem? Het gaat om de standaard goodyear banden die op de 19duims velgen liggen.

                            m.v.g. Tim



                            Naar de dealer gaan.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Naar de dealer gaan.
                              en niet te lang meer mee blijven rijden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                                en niet te lang meer mee blijven rijden.
                                Kan geen kwaad,ik heb op mijn mini hetzelfde voor gehad.
                                Heb daar nog 15.000 km mee gereden voor die band echt versleten was.
                                Maar ja,je weet nooit natuurlijk.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2
                                  Naar de dealer gaan.
                                  Is reeds gebeurd. Deze kan hier echter niet over beslissen. Voor alles wat met banden te maken heeft moet een expert van het bandenmerk langskomen. Volgens de dealer ben ik trouwens over een voorwerp gereden, waardoor de blaas tot stand is gekomen. Indien dit het geval is, dan stel ik mij wel enkele vragen:

                                  1) Waarom heeft enkel de achterband dit en de voorband niet?
                                  2)Moeten banden hier niet tegen bestand zijn? Het voorwerp moet wel heel banaal zijn geweest aangezien er geen krasje of putje te bespeuren is (niet op het loopvlak en zeker niet op de zijflank).
                                  3)Indien dit de reden is, dan is het ongetwijfeld een zwak punt van de banden en moeten er toch meerdere mensen hier mee te maken hebben?

                                  Voor alle duidelijkheid, de wagen is van mijn ouders en zij rijden heel correct (lees: rustig) met de wagen. Mede hierdoor en door de jonge leeftijd van de band (8000km en 5maanden) is het voor mij duidelijk dat het gaat om een productiefout. Hopelijk denkt de expert hier ook zo over...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
                                    Is reeds gebeurd. Deze kan hier echter niet over beslissen. Voor alles wat met banden te maken heeft moet een expert van het bandenmerk langskomen. Volgens de dealer ben ik trouwens over een voorwerp gereden, waardoor de blaas tot stand is gekomen. Indien dit het geval is, dan stel ik mij wel enkele vragen:

                                    1) Waarom heeft enkel de achterband dit en de voorband niet?
                                    2)Moeten banden hier niet tegen bestand zijn? Het voorwerp moet wel heel banaal zijn geweest aangezien er geen krasje of putje te bespeuren is (niet op het loopvlak en zeker niet op de zijflank).
                                    3)Indien dit de reden is, dan is het ongetwijfeld een zwak punt van de banden en moeten er toch meerdere mensen hier mee te maken hebben?

                                    Voor alle duidelijkheid, de wagen is van mijn ouders en zij rijden heel correct (lees: rustig) met de wagen. Mede hierdoor en door de jonge leeftijd van de band (8000km en 5maanden) is het voor mij duidelijk dat het gaat om een productiefout. Hopelijk denkt de expert hier ook zo over...
                                    Ik heb het zelfde vorig jaar met mijn vorige wagen ook aan de hand gehad. (Renault Espace met 19 duims velgen).
                                    Ben toen op de autoweg tijdens het wisselen van rijstrook over een stuk massief ijzer gereden wat tussen beide rijstroken in lag. Dit verklaarde bij mij wellicht dat alleen de linkervoorband beschadigd was.
                                    In elk geval zat er toen ook een soortgelijke bult op de wang van de band. Volgens de bandenspecialist waar ik vervolgens langs ben gegaan was het toch zaak om de band zo snel mogelijk te vervangen. (Risico klapband!!) Die bult was overigens de enige zichtbare schade. Er was verder niets op het loopvlak van de band of op de binnenkant van de velg zelf zichtbaar.

                                    Misschien helpt het jullie in het mogelijk achterhalen van de oorzaak.....

                                    Succes ermee en ik zou toch niet te lang wachten met vervangen van de band.
                                    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                                    http://www.fabrieksbanden.nl
                                    http://www.originelevelgen.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                      Blijkbaar zou het om de stang gaan die ongeveer in het midden van de stoel zit.
                                      Die zou van links naar rechts en vice versa verschuiven.
                                      Die zit geklemd tussen twee PVC blokken met enige speling.
                                      Dat veroorzaakt die vervelende klik.
                                      Heb gezegd dat er verschillende mensen op internetfora zijn met hetzelfde probleem.
                                      IEDEREEN die dit heeft moet terug langs de dealer gaan om dit probleem te melden.
                                      Waarschijnlijk gaat er dan een terugroepactie komen om die PVC blokken te vervangen.
                                      Ik heb gevraagd of hij niks tussen die stang kan zetten zodat ze niet meer verschuift.
                                      Probleem opgelapt maar nog niet definitief opgelost.
                                      Heb er nu geen last meer van.
                                      Ik heb dit probleem ook. Maar vooral bij warm weer heb ik de indruk.
                                      Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

                                      Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                      Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                      Opel Zafira 1.8 85kw
                                      VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                      Mazda 323F 1.6 66kw
                                      Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                      Opel Manta B 1.6 55kw

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                        Ik weet bij de Vectra was het zo als je ene een 150pk hebt staat de oliedop rechts op de motor, bij de 120pk en 100pk links.

                                        Ook kan je het zien aan de motorcode, links op het distributiekapje. A20DTH is 160pk.
                                        De 150pk was een 16v en de 120/100pk een 8v motor.
                                        Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

                                        Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                        Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                        Opel Zafira 1.8 85kw
                                        VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                        Mazda 323F 1.6 66kw
                                        Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                        Opel Manta B 1.6 55kw

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
                                          Beste forumleden,
                                          Ik volg jullie gesprekken al een tijdje aangezien mijn ouders sinds april in het bezit zijn van een opel insignia 5 deurs cdti 130pk met manuele versnellingsbak. Over deze wagen zijn zij zeer tevreden en wij hebben nog niks van de hier beschreven mankementen ondervonden. Het verbruik varieerd van 5,8l (autosnelweg) tot 7,2l (in en rond het dorp), wat ik redelijk vind.
                                          Sinds zaterdag is er echter een probleem met onze rechter achterband. Deze vertoont een blaas (zie foto's) zonder dat er contact met de stoep of iets dergelijks is geweest. Er zijn ook geen krassen op de velg of band (zowel zijkant als loopvlak) te vinden. Volgens mij is dit een productiefout in de band zelf, wat denken jullie hiervan? Zijn er nog mensen met dit probleem? Het gaat om de standaard goodyear banden die op de 19duims velgen liggen.

                                          m.v.g. Tim



                                          Ik heb met m'n vorige Astra Coupé in een put in weg gereden (was een serieuze bonk). Nochtans was er aan de velg en band niks te zien. Toen ik m'n velgen verkocht, heeft de koper de velgen laten testen op een testbank en bleek die ene velg niet 100% rond meer te zijn. Koper was niet op de hoogte van het incident omdat er toch geen schade was volgens mij. Heb hem de herstellingskosten terugbetaald. Ik wil maar zeggen, je velg kan beschadigd zijn zonder zichtbare schade.
                                          Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

                                          Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                          Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                          Opel Zafira 1.8 85kw
                                          VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                          Mazda 323F 1.6 66kw
                                          Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                          Opel Manta B 1.6 55kw

                                          Comment

                                          Working...
                                          X