Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heeft hier iemand ook het probleem dat tijdens het rijden het scherm aan het flikkeren is?
    Ene keer heeft hij het niet en de andere keer vrij hard tot zelfs je het scherm meer kan lezen.
    Opel Insignia OPC
    BMW X5 3.0i
    Caterham Super 7

Comment

• Ben gelukkig met mijn Insignia. Geen last van banden, flikkerend scherm of uitvallen van de electronica.

Nu mag ik volgende week donderdag een software update gaan doen. Ik hoop dat dan de problemen niet gaan beginnen, vooral dan met het uitvallen van de DVD800...
      2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
      2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
      2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
        Beste forumleden,
        Ik volg jullie gesprekken al een tijdje aangezien mijn ouders sinds april in het bezit zijn van een opel insignia 5 deurs cdti 130pk met manuele versnellingsbak. Over deze wagen zijn zij zeer tevreden en wij hebben nog niks van de hier beschreven mankementen ondervonden. Het verbruik varieerd van 5,8l (autosnelweg) tot 7,2l (in en rond het dorp), wat ik redelijk vind.
        Sinds zaterdag is er echter een probleem met onze rechter achterband. Deze vertoont een blaas (zie foto's) zonder dat er contact met de stoep of iets dergelijks is geweest. Er zijn ook geen krassen op de velg of band (zowel zijkant als loopvlak) te vinden. Volgens mij is dit een productiefout in de band zelf, wat denken jullie hiervan? Zijn er nog mensen met dit probleem? Het gaat om de standaard goodyear banden die op de 19duims velgen liggen.

m.v.g. Tim

Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
        Is reeds gebeurd. Deze kan hier echter niet over beslissen. Voor alles wat met banden te maken heeft moet een expert van het bandenmerk langskomen. Volgens de dealer ben ik trouwens over een voorwerp gereden, waardoor de blaas tot stand is gekomen. Indien dit het geval is, dan stel ik mij wel enkele vragen:

1) Waarom heeft enkel de achterband dit en de voorband niet?
        2)Moeten banden hier niet tegen bestand zijn? Het voorwerp moet wel heel banaal zijn geweest aangezien er geen krasje of putje te bespeuren is (niet op het loopvlak en zeker niet op de zijflank).
        3)Indien dit de reden is, dan is het ongetwijfeld een zwak punt van de banden en moeten er toch meerdere mensen hier mee te maken hebben?

Voor alle duidelijkheid, de wagen is van mijn ouders en zij rijden heel correct (lees: rustig) met de wagen. Mede hierdoor en door de jonge leeftijd van de band (8000km en 5maanden) is het voor mij duidelijk dat het gaat om een productiefout. Hopelijk denkt de expert hier ook zo over...
        Ik heb dit met mijn Vectra ook voorgehad. Een punt van stoeprand geraakt met het rechterachterwiel en aan de velg of band was geen enkele schade te zien. Enkel een mooie blaas op de zijkant van de band.
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Weet er iemand waar de knop voor dient op het stuur aan de linkse kant ?
          Staat precies een autosnelweg op met een vergrootglas,lolly,verkeersbord ??
          Als ik daar op druk gebeurd er dus niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
            Weet er iemand waar de knop voor dient op het stuur aan de linkse kant ?
            Staat precies een autosnelweg op met een vergrootglas,lolly,verkeersbord ??
            Als ik daar op druk gebeurd er dus niks.
            Dat uiterst linkse knopje wekrt wanneer je jouw cruise-control hebt ingeschakeld en een snelheid hebt ingesteld. Wanneer je dan daarop duwt valt deze uit i.p.v. op je rem of koppeling te duwen. Met de knop res stel je terug de laatste snelheid in en met set stel je een nieuwe waarde in.

1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
              Dat uiterst linkse knopje wekrt wanneer je jouw cruise-control hebt ingeschakeld en een snelheid hebt ingesteld. Wanneer je dan daarop duwt valt deze uit i.p.v. op je rem of koppeling te duwen. Met de knop res stel je terug de laatste snelheid in en met set stel je een nieuwe waarde in.

Wel,bij mij is dat een ander knopje.
              Er staan twee iconen op.
              Dat ik al vermelde en dat daaronder is voor de cruise control,dat wist ik.
              Het is niet goed te zien op deze foto.
              Bijgevoegde Bestanden
              Last edited by ; 07/09/2009, 23:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
                Gisteren nog eens langs garage geweest (Buga Geel) en misschien met een beetje geluk komt mijn Sports Tourer al binnen eind september.
                Besteld op 8 augustus dus dat zou reuze meevallen.
                = Sports Tourer 130 pk Metro
                Zou eigelijk voor Pannacotta gaan maar vrouwtje wilde niet. Wou een zwarte. Dan maar een compromis gemaakt.
                Begin wel zenuwachtig te worden nu. Vraag me af : is de kleur wel de juiste? , is 130pk voldoende?, en wat met al die mankementen die hier ten berde komen?
                Zou precies beter stoppen met forums te lezen.
                Ben al een tijdje hier op het forum aan het lezen, maar nu ik dit lees is het toch echt tijd voor een berichtje.
                Ik heb namelijk
                * bij dezelfde garage
                * hetzelfde carrosseriemodel
                * met dezelfde motor
                * in dezelfde kleur
                besteld, maar alleen een weekje eerder (eind juli). Levertijd is eind september, maar omdat m'n huidige lease (Audi) mid november pas afloopt, zal hij nog een tijdje moeten blijven staan. Ik hield rekening met ruim 3 maanden levertijd, dat is duidelijk momenteel niet het geval. Luxeprobleem, vind ik.

Dus Piet, als je er langsgaat en je denkt dat je je wagen ziet met bijvoorbeeld de verkeerde velgen: don't panic, it's my car...

Greetz,
                Swiss

Comment

• goed nieuws gehad vandaag!! tegen eind volgende week is mijn wagen zeker binnen,

maar ik heb wel een beetje het schijt aan dit forum, hier staan veel problemen op, en ik begrijp dat sommige mensen problemen hebben,maar ik vind ook dat sommige problemen hier niet thuis horen!! geef nu toe, geen enkele insignia is hier 2 jaar oud, dus nog in garantie, als er b.v iets mis is met de gps of banden en nog zo'n paar dingen dan moet je toch naar je dealer stappen, want er zelf aan prutsen in garantie is om problemen vragen
                  een forum dient voor TIPS EN HINTS en nieuwigheden

over enkele weken was men hier bezig over het verbruik, je weet toch zelf als je een 160pk koopt dat hij zuipt, anders moet je een 1200 motor kopen met 60 pk,

na het lezen van veel van die berichten je kunt mess een nieuw tropic aanmaken met wanneer moet ik naar de dealer stappen met opel insignia!!

Comment

Wel,bij mij is dat een ander knopje.
                    Er staan twee iconen op.
                    Dat ik al vermelde en dat daaronder is voor de cruise control,dat wist ik.
                    Het is niet goed te zien op deze foto.

mmmm, andere (dvd800) handleiding dan de mijne (die niet aan SAP refereerd) en ook andere/meer icoontjes op de cruisecontrol knopjes.

Heb jij een Insignia uit een van de eerste productieweken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                      mmmm, andere (dvd800) handleiding dan de mijne (die niet aan SAP refereerd) en ook andere/meer icoontjes op de cruisecontrol knopjes.

Nee,vorige week geleverd.
                      Modeljaar 2010.

Comment

Ik denk dat deze knop ook gebruikt wordt voor Opel Eye, misschien een extra icoon door deze optie?
                        Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk Berichten
                          Ik denk dat deze knop ook gebruikt wordt voor Opel Eye, misschien een extra icoon door deze optie?
                          Opel eye gaat automatisch of kan je instellen via de hendel van de boordcomputer.
                          Vind niks terug in de handleiding van die knop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten

over enkele weken was men hier bezig over het verbruik, je weet toch zelf als je een 160pk koopt dat hij zuipt, anders moet je een 1200 motor kopen met 60 pk,
                            Steven,

er kan gepraat worden en kan dat zowel positief als negatief zijn. De Insignia is een topwagen maar de diesel valt tegen. Ik heb de 160pk en dat is ECHT het minimum en mocht ik nog een kleinere genomen hebben dan zou verbruik nog HOGER en niet lager liggen.
                            Als je op dezelfde manier rijdt dan doet de motor minder moeite en heb je een lager verbruik.
                            Als je dus ziet wat veel concurrenten doen dan moet je d urven toegeven dat er nog heel wat werk aan de winkel is daar. De software gebeurt ook elders, de banden etc tja dat is ook deels pech en succes!

Comment

Opel eye gaat automatisch of kan je instellen via de hendel van de boordcomputer.
                              Vind niks terug in de handleiding van die knop.
                              Heeft toch wellicht iets met Opel Eye te maken. In de Nederlandstalige handleiding ( uitgave 08-2009 ) is er echter niets over te vinden. Op pag. 74 staat bij Stuurbedieningsknoppen "U kunt het infotainment-systeem en de cruise control bedienen met de knoppen op het stuurwiel.", terwijl in een ( oudere ) Engelse versie staat "The Infotainment system, the Cruise control and the Traffic Sign Detection system can be operated via the controls on the steering wheel"

Grtz.

Comment

• Een forum dient toch om mekaar te informeren en ervaringen uit te wisselen? Als je daar het schijt aan hebt,waarom lees je dat dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1.6Turbo Bekijk Berichten
                                  Heeft toch wellicht iets met Opel Eye te maken. In de Nederlandstalige handleiding ( uitgave 08-2009 ) is er echter niets over te vinden. Op pag. 74 staat bij Stuurbedieningsknoppen "U kunt het infotainment-systeem en de cruise control bedienen met de knoppen op het stuurwiel.", terwijl in een ( oudere ) Engelse versie staat "The Infotainment system, the Cruise control and the Traffic Sign Detection system can be operated via the controls on the steering wheel"

Grtz.

Op de foto staat het bewuste knopje.
                                  Voor het TSDS moet je de hendel van de pinkers gebruiken.
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Vandaag nog een nieuwe Insignia gezien, de aannemer die het huis hiernaast gebouwd heeft was hier met zijne nieuwen Insignia.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Op de foto staat het bewuste knopje.
                                      Voor het TSDS moet je de hendel van de pinkers gebruiken.
                                      Het symbool laat weinig aan de fantasie over, weg en verkeersbord....

En als je er op drukt? Que Pasa? De grille klapt open en een Gatling Gun schuift naar buiten en doorzeefd het 80km bord?

Comment

Het symbool laat weinig aan de fantasie over, weg en verkeersbord....

En als je er op drukt? Que Pasa? De grille klapt open en een Gatling Gun schuift naar buiten en doorzeefd het 80km bord?
                                        Het zou ook een ladder en een lolly kunnen zijn ?
                                        Heb er al dikwijls op gedrukt maar die file verdween nie zene...
                                        En da verkeersbord staat er ook nog altijd...
                                        Ze zouden beter zoiets maken me ne flitspaal erop

Comment

Het zou ook een ladder en een lolly kunnen zijn ?
                                          So, what have you been smoking? Nederwiedewiet?

Comment

Working...
                                          X