Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Oasis Bekijk Berichten
    H.broeders,

Zie je met de N97 ook het adresboek in het DVD800 display??
    Bij de meeste N-series werkt dat niet!!
    Ik zie het complete adresboek in het display en werkt perfect

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
      Zou jij dat aanvaarden Friemel?
      In theorie zou ik dat niet accepteren, ik wil krijgen wat ik besteld hebben, zijn er fouten gemaakt dan moeten die hersteld worden....

Maar de praktijk van gelijk hebben en gelijk krijgen is weerbarstiger. Wellicht is de wagen al betaald....ga dan maar eens zeggen: pak hem terug en geef mijn geld terug.....staat dat in verhouding tot de gemaakte fout?

Een gang naar het gerecht zit er dan dik in. Een rechter zou kunnen oordelen dat het niet redelijk en billik is, om gezien de hoge kosten om het te herstellen, te eisen dat de fout hersteld wordt of de auto weer wordt ingemomen en zou dus kunnen uitspreken dat de dealer slechts enkel de meerprijs terugbetaald + plus misschien wat extra voor het misgelopen plezier van de eigenaar. Er is niet sprake van dat een ondeugdelijk product geleverd is, het doet wat het moet doen: rijden. Mistlampen zijn geen essentieel onderdeel.

En diep van binnen: ik heb wederom mistlampen nu ook weer op de Insignia maar gebruik ze nooit.......ik vind het een auto lekker dik maken, dus heb die dingen puur voor de looks. Mistachterlicht is natuurlijk een ander verhaal.... ;-)

Zou je een automaat besteld hebben en een handbak geleverd krijgen, voel je hem., dat ligt al weer anders....dan zou de rechter wel eens anders kunnen beslissen.
      Last edited by ; 09/09/2009, 22:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1.6Turbo Bekijk Berichten
        Oeps, dat is wel een serieuze misser geweest in de fabriek. Weet ik in ieder geval wat me nog te wachten staat. Afgelopen maandag is de auto nog naar de spuiter geweest, voor het herstellen van transportschade aan de onderzijde van de voorbumper. Maar, vandaag mag ik dan eindelijk mijn Black Beauty ophalen .

Oorspronkelijk geplaatst door h.broeders Bekijk Berichten
        Zijn inmiddels ingebouwd, alleen er moet een geheel nieuwe kabelboom worden ingebouwd om ze te kunnen aansluiten en alles perfekt te laten werken, anders krijg je op andere zaken storing. Dit gebeurt over een aantal weken. de tijd daarvoor duurt 4 werkdagen !!!!!

Twee dingen die ik toch niet zo pikken. Als je een nieuwe auto afhaalt, wil je toch geen auto met lakschade zeker? Ze mogen het dan nog gratis herspuiten. Neen. Nieuwe voorbumper zou gepaster zijn.

En uw auto uiteenhalen en nieuwe kabels trekken omdat ze in de fabriek iets vergeten zijn? Ik mag er niet aan denken. Wie weet komen daar mankementen van na een paar jaar. Gunstig zal het toch wel niet zijn denk ik.

Je betaalt bijna een miljoen belgische franken voor een nieuwe auto (daar moet je toch tijdje voor sparen) en als je dan zoiets geleverd krijgt?
        Ik zou hem zo niet moeten hebben. Maar ja, in de praktijk sta je daar. De meesten hebben ofwel een groot voorschot gegeven ofwel hem al volledig betaald en dan is het moeilijker om terug te krabbelen.
        Een beetje lakschade op een bumper valt dan nog mee, maar uw nieuwe auto uit elkaar moeten halen? Pff.
        Last edited by ; 09/09/2009, 22:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door adnkoks Bekijk Berichten
          Ik heb ondertussen het probleem met de krakende middenconsole zelf opgelost.
          De fix duurt 5min max, iedereen kan het en het kost 2x niets...

Wat heb je nodig :
          - een 5cm lang stuk velcro
          - scherp mesje

Hoe ga je te werk :

1. Snij de velcro in 2 gelijke stukken
          2. Schuif de velcro op z'n lengte tussen het bovenste deel van de middenconsole (waar het scherm zit) en het onderste deel (met al de knoppekes op). Doe dit aan de linker en rechter kant.
          3. Snij het uitstekende deel van de velcro af met het mesje.

That's it!

Ik het het getest op zeer slechte wegen, geen kraakje meer. En dit al een paar weken.

gtzzzzz
          Kun je ook vertellen wat een velcro is?
          En heb je misschien een meer gedetaileerde beschrijving
          van het geheel (misschien met tekening of foto).
          Ben zeer benieuwd en ga het zeker proberen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door maychel Bekijk Berichten
            Kun je ook vertellen wat een velcro is?
            En heb je misschien een meer gedetaileerde beschrijving
            van het geheel (misschien met tekening of foto).
            Ben zeer benieuwd en ga het zeker proberen.
            Velcro of klitteband in het nederlands
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikke2 Bekijk Berichten
              Heb een probleempje met de automatische achterklep van mijn ST: bij het openen gebeurt het vaak dat hij eens open onmiddelljk weer gaat sluiten. Nog iemand geconfronteerd met dit ongemak ??
              Kijk eens even in de wagen of de schakelaar aan de deur 'bestuurderskant' niet op 3/4 staat ?
              Had dit in het begin ook, maar dat was omdat die schakelaar daarop stond en ik nog niet manueel een gewenste hoogte had ingegeven zodoende dat hij eigenlijk iets te ver wilde opengaan met het direct sluiten als gevolg.
              Als de motor draait en uw handrem staat niet aan kan het ook zijn dat uw kofferdeksel even open gaat en daarna terug dicht.

Het leven zoals het is: de automatische achterklep

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                Ben benieuwd wat voor vervangwagen ik ga krijgen.

Ivm dat knopje op de foto. Het onderste is om CC uit te schakelen en het bovenste lijkt me om het systeem dat meet als je op de baan blijft (tussen de lijnen) uit te schakelen. Zoiets kan je ook terug vinden op de middenconsole.

De mijne is binnen voor de updates (Geurts).Vervangwagen is een Meriva Ecoflex,leuk wagentje ,maar back to basic.

Comment

• Opel Insignia OPC

Voor de geintereseerde:

Het weekend van 26 en 27 september zal er een Opel Insignia OPC bij opel-garage Rik Leyssen in Bree staan.
                  Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikke2 Bekijk Berichten
                    Heb een probleempje met de automatische achterklep van mijn ST: bij het openen gebeurt het vaak dat hij eens open onmiddelljk weer gaat sluiten. Nog iemand geconfronteerd met dit ongemak ??
                    Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                    Kijk eens even in de wagen of de schakelaar aan de deur 'bestuurderskant' niet op 3/4 staat ?
                    Had dit in het begin ook, maar dat was omdat die schakelaar daarop stond en ik nog niet manueel een gewenste hoogte had ingegeven zodoende dat hij eigenlijk iets te ver wilde opengaan met het direct sluiten als gevolg.
                    Als de motor draait en uw handrem staat niet aan kan het ook zijn dat uw kofferdeksel even open gaat en daarna terug dicht.

1. Had ik ook met de zelfde oplossing als split-second, eerst de hoogte in 3/4 stand eens instellen dus. Knop in de deur op 3/4 stellen, klep elektronisch openen en op de gewenste hoogte stoppen, dan de knop op je achterklep drukken tot dat een signaal hoorbaar is. Klaar is kees.
                      Meer dan dat, mijn wagen staat nochal eens op een oneffen terrein, dan gebeurt het dat hij na het sluiten terug opent, bij het tweede maal proberen of na het verplaatsen van de wagen sluit hij probleemloos.
                    2. Voor deze die een Irmscher dubbele uitlaat willen, deze zal vanaf midden oktober beschikbaar zijn. Als je een ST hebt heb je GEEN andere schort nodig. Je zal een sjabloon krijgen om de schort op de nodige spatie te trimmen. Dit bespaart je 280 Euro.

Comment

• Hallo,
                      Heb vandaag naar de dealer gebeld of hij al iets wist van de levering, en wist me te vertellen dat hij als nr. of rij 40 staat; weet er iemand wat dat wil zeggen

Alvast dank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xan Bekijk Berichten
                        Hallo,
                        Heb vandaag naar de dealer gebeld of hij al iets wist van de levering, en wist me te vertellen dat hij als nr. of rij 40 staat; weet er iemand wat dat wil zeggen

Alvast dank

Ze zullen Event nr.40 bedoelen. Klaar voor transport op parking.

Dit kan nog wel twee weken duren voordat de wagen bij de dealer is.

Comment

• He hallo is er nieuws over de led lampjes (T190) in de niet led lampen ?

Comment

• Bedankt Executive voor deze snelle reactie

Wel dan nog eventjes wachten en kan de mijne ook afhalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten

Dat zal het zijn. Staat inderdaad op 3/4 zonder dat ik een bepaalde hoogte heb ingesteld.
                              Morgen gewwon op max zetten en dan zal het wel ok zijn.
                              Dikke merci voor de info !

Comment

• Iemand aanvullingen op deze lijst?

In groen de telefoons die werken.
                                In paars de telefoons die gedeeltelijk werken.
                                In rood de telefoons die niet werken.

Merk Type

Apple I-phone 2G
                                Apple I-phone 3GS
                                Blackberry Alle typen
                                HTC G1
                                HTC S740
                                HTC Tytn met WM 6.5
                                HTC Tytn II met WM 6.5
                                HTC Tytn II met WM 6.1
                                Nokia 2600c
                                Nokia 3109c
                                Nolia 3110c
                                Nokia 5800 XM

Nokia 6120 (Geen telefoonboek)
                                Nokia 6230i
                                Nokia 6300
                                Nokia 7210 supernova
                                Nokia E52

Nokia E60 (Geen telefoonboek)
                                Nokia E65 (Geen telefoonboek)

Nokia E75
                                Nokia E71

Nokia N73 (Geen telefoonboek)
                                Nokia N95 (Geen telefoonboek)
                                Nokia N82 (Geen telefoonboek)
                                Sony Ericsson C905
                                Sony Ericsson K800
                                Samsung J700V

Samsung U600
                                Samsung U900

Verzoek aan een ieder om de lijst compleet te kunnen maken met jullie ervaringen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frisse Freddy Bekijk Berichten
                                  Twee dingen die ik toch niet zo pikken. Als je een nieuwe auto afhaalt, wil je toch geen auto met lakschade zeker? Ze mogen het dan nog gratis herspuiten. Neen. Nieuwe voorbumper zou gepaster zijn.

En uw auto uiteenhalen en nieuwe kabels trekken omdat ze in de fabriek iets vergeten zijn? Ik mag er niet aan denken. Wie weet komen daar mankementen van na een paar jaar. Gunstig zal het toch wel niet zijn denk ik.

Je betaalt bijna een miljoen belgische franken voor een nieuwe auto (daar moet je toch tijdje voor sparen) en als je dan zoiets geleverd krijgt?
                                  Ik zou hem zo niet moeten hebben. Maar ja, in de praktijk sta je daar. De meesten hebben ofwel een groot voorschot gegeven ofwel hem al volledig betaald en dan is het moeilijker om terug te krabbelen.
                                  Een beetje lakschade op een bumper valt dan nog mee, maar uw nieuwe auto uit elkaar moeten halen? Pff.
                                  Wat denk je dat in het fabriek gebeurd (repair) waar buitenstaanders niks van afweten ?
                                  En die auto's vallen toch ook niet uit mekaar ?

Comment

• Heb de vraag aan de dealer gesteld voor dat knopje aan het stuur maar hij weet het ook niet.
                                    Hij heeft die vraag doorgespeeld aan iemand van Opel maar na drie dagen nog geen antwoord.
                                    Daar weten ze het ook waarschijnlijk niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                      Wat denk je dat in het fabriek gebeurd (repair) waar buitenstaanders niks van afweten ?
                                      En die auto's vallen toch ook niet uit mekaar ?
                                      Inderdaad. Ik ben voor mijn werk in menig autofabriek geweest. Volkswagen Wolfsburg, Volvo Gent, Audi, BMW etc.

Wat je dan ziet . Motorkappen en deuren waar ze even op hangen om ze recht te zetten etc. Ik zie het net als met eten. Je weet niet wat erin zit. Maar het is verdomd lekker. Dus met andere woorden, niet bij na denken. Laten maken en rijden maar....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        Heb de vraag aan de dealer gesteld voor dat knopje aan het stuur maar hij weet het ook niet.
                                        Hij heeft die vraag doorgespeeld aan iemand van Opel maar na drie dagen nog geen antwoord.
                                        Daar weten ze het ook waarschijnlijk niet...
                                        Hoe triestig is da....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                                          Inderdaad. Ik ben voor mijn werk in menig autofabriek geweest. Volkswagen Wolfsburg, Volvo Gent, Audi, BMW etc.

Wat je dan ziet . Motorkappen en deuren waar ze even op hangen om ze recht te zetten etc. Ik zie het net als met eten. Je weet niet wat erin zit. Maar het is verdomd lekker. Dus met andere woorden, niet bij na denken. Laten maken en rijden maar....
                                          Dat is niet alleen in de auto industrie, van het bekende fotoapparaatmerk Hasselblad doet/deed het verhaal de ronde dat ze de uitlijning van het camerahuis met enkele tikken van een hamer deden....

ja reperaties in de fabriek op de montage lijnen vinden voortdurend plaats, ik ken het verhaal van een neef dat in fabriek waar hij een beetje naast de studie bijkluste: zaken als kabels om een achterklep of tankklep te opnenen vergeten werden....moesten ze de auto vaak half slopen.....omdat ook de QA inspecteur bij tussentijdse controle dit over het hoofd zag.....ik zwijg maar over het voorval waarbij een net aan elkaar gelaste carrosserie uit het transportsysteem viel en een doodssmak maakte van enkele meters....kuch, uw auto trekt wat naar links? vreeeeeemd.

Comment

Working...
                                          X