Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chriske Bekijk Berichten
    Nee, 15000 km. Ik heb die discussie al meerdere malen gevoerd met de garage, maar ze blijven erbij dat het op 15000 is, terwijl de handleiding dit tegenspreekt. Nu, met mijn Zafira ging ik ook steeds na 15000 km. Misschien is het wel beter om dit te doen, gezien ik toch 30000 km per jaar rijd. Je weet maar nooit, beter voorkomen dan genezen. Ik heb hem al genoeg moeten missen dit jaar.
    Raar tegen mij zeiden ze binnenkomen als de auto het aangeeft. Dus de levensduur van de olie. Die staat nu bij 10000 km op 68 procent dus moet nog even wachten.

Er is bij mij nooit gesproken van 15000 een onderhoudsbeurt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
      Raar tegen mij zeiden ze binnenkomen als de auto het aangeeft. Dus de levensduur van de olie. Die staat nu bij 10000 km op 68 procent dus moet nog even wachten.

Ik heb de percentage van de levensduur niet meer nagekeken vlak voor het onderhoud, maar enkele weken terug, had ik eens vlug berekend, aan de hand van het reeds verbruikte en het resterende percentage, en toen kwam ik net over de 20000 km. En in hoeverre kan men hier allemaal op vertrouwen???? Er zijn hier op het forum al genoeg problemen geciteerd over problemen met BC, radio, en electronica in het algemeen.

Comment

Ik heb de percentage van de levensduur niet meer nagekeken vlak voor het onderhoud, maar enkele weken terug, had ik eens vlug berekend, aan de hand van het reeds verbruikte en het resterende percentage, en toen kwam ik net over de 20000 km. En in hoeverre kan men hier allemaal op vertrouwen???? Er zijn hier op het forum al genoeg problemen geciteerd over problemen met BC, radio, en electronica in het algemeen.
        Helemaal mee eens de mijne gaat nu na 10000 km al voor de derde keer terug voor enkele dagen nu krijg ik weer 4 nieuwe schijven en blokken. Ook doen ze gelijk de software update ? En wordt mijn zitting gefixeerd.

Vorige week kreeg ik trouwens mijn klep niet meer open. Heb geen electrische kofferklep maar het slot bleef hangen. Na een aantal keer open/dicht pakte hij. Niet meer voorgekomen overigens hoor.

Comment

Nee, 15000 km. Ik heb die discussie al meerdere malen gevoerd met de garage, maar ze blijven erbij dat het op 15000 is, terwijl de handleiding dit tegenspreekt. Nu, met mijn Zafira ging ik ook steeds na 15000 km. Misschien is het wel beter om dit te doen, gezien ik toch 30000 km per jaar rijd. Je weet maar nooit, beter voorkomen dan genezen. Ik heb hem al genoeg moeten missen dit jaar.
          Ik doe hem elk jaar binnen (doe zo'n 17000km per jaar) en om het jaar klein en dan groot, staat ook zo in het onderhoudsboekje. De garage spreekt dit tegen want anders lopen ze enorme inkomsten mis, reken maar een uit.
          De olie die de dag van vandaag in de auto's zit kan gemakkelijk 30000km aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
            Ik doe hem elk jaar binnen (doe zo'n 17000km per jaar) en om het jaar klein en dan groot, staat ook zo in het onderhoudsboekje. De garage spreekt dit tegen want anders lopen ze enorme inkomsten mis, reken maar een uit.
            De olie die de dag van vandaag in de auto's zit kan gemakkelijk 30000km aan.
            In uw geval is dat ook helemaal terecht. x aantal km's of 1 maal per jaar, schrijft de fabrikant voor.
            Je hebt ook gelijk dat de garage's er goed bij varen. Zo winnen ze 2 maal, eenmaal op een dubbel onderhoud (binnen de voorgeschreven km's), en anderzijds is het risico dat een motor vastloopt herleidt naar quasi onbestaand.

Comment

Amai, ben jij een rustige rijder? Bij mij, na 8000 km staat mijn olielevensduur op nog geen 35 %. Ik rij af en toe wel eens door, maar niet om te zeggen constant.
              2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
              2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
              2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

Het eerste onderhoud zit erop.
                Kostprijs : 156€
                De mijne moest ook op 15000 km binnen om een zogezegd veiligheidsnazicht uit te voeren, kostprijs 24€. .

Comment

• Ik vind één maal per jaar meer als voldoende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lusto Bekijk Berichten
                    De mijne moest ook op 15000 km binnen om een zogezegd veiligheidsnazicht uit te voeren, kostprijs 24€. .
                    Het veiligheidsnazicht was bij mij dan weer gratis.

Comment

• DVD kaarten DVD-navi 800

Klopt het dat de kaarten van de DVD800 van eind 2007 dateren?

Worden de wagens tot op vandaag nog met die kaarten afgeleverd of steken ze de recentste kaarten erbij?

Pietd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietd Bekijk Berichten
                        Klopt het dat de kaarten van de DVD800 van eind 2007 dateren?

Worden de wagens tot op vandaag nog met die kaarten afgeleverd of steken ze de recentste kaarten erbij?

Pietd
                        Pietd hier zijn al vele topics over geweest maar waren ze maar zo nieuw. Ze zijn van 3e kwartaal 2007. Ronduit waardeloos dus. En ze worden nu nog zo geleverd. (er komen wel nieuwe aan). Eerst iedereen een oude geven en dan na een jaar een nieuwe op de markt brengen voor 199 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                          Amai, ben jij een rustige rijder? Bij mij, na 8000 km staat mijn olielevensduur op nog geen 35 %. Ik rij af en toe wel eens door, maar niet om te zeggen constant.
                          Geen idee ik rij 5000 km per maand en zeer veel snelweg verkeer misschien dat dat scheelt hij is ook nog maar 2 maanden oud. Maar iedere dag haalt hij zijn top hoor . Dus als ik een rekensom maak moet hij pas bij de 30000 km naar binnen.

Comment

Pietd hier zijn al vele topics over geweest maar waren ze maar zo nieuw. Ze zijn van 3e kwartaal 2007. Ronduit waardeloos dus. En ze worden nu nog zo geleverd. (er komen wel nieuwe aan). Eerst iedereen een oude geven en dan na een jaar een nieuwe op de markt brengen voor 199 euro.
                            Zag van het weekend een fout op de kaart: een veldweg (niet meer dan een karrespoor) was aangeduid als een hoofdweg waardoor de navi je over deze weg stuurde. Echt niet.

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51...09624&t=h&z=17 (Elzenbroekerweg).
                            Last edited by ; 15/09/2009, 09:04.

Comment

Hallo, de mijne gaat as vrijdag voor 4 nieuwe schijven en remblokken. De mijne heeft 10000 km gelopen en mijn stuur gaat een centimeter op en neer bij het remmen. De dealer schrok hier zelfs van toen ze afgelopen week een testritje hadden gemaakt. Dit omdat ik zei dat ook mijn wielen deden trillen bij het remmen. Wat trouwens wel grappig is dat ze mijn carpass gepakt hebben bij de dealer en opgevraagd hadden welke schijven ze nodig hadden kregen ze 3 types terug. Dus in de eerste serie hebben ze nogal eens van schijven gewisseld bij de fabricage.

Ook gaat hij voor de quality boost update, de losse zitting van de stoel, mijn chromen rand bij 1 achterdeur is scheef gemopnteerd, kraakje in het dashboard etc. etc. etc...ik heb nogal een lijstje...Ik krijg hem ook niet in 1 dag terug...haha.

Maar ben nog steeds super tevreden hoor....rijdt geweldig (nu ietsje minder maar..)
                              Laat eens weten of die losse zitting opgelost is ?
                              En wat er aan gedaan is ?
                              Mijn dealer krijgt het niet opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                                Zag van het weekend een fout op de kaart: een veldweg (niet meer dan een karrespoor) was aangeduid als een hoofdweg waardoor de navi je over deze weg stuurde. Echt niet.

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51...09624&t=h&z=17 (Elzenbroekerweg).
                                Friemel als je kijkt bij navteq op de site zal het wel goed staan zo kan ik bij mij in de omgeving ook wel een aantal wegen opnoemen die niet kloppen. Dit komt meestal doordat de cd/dvd te oud is. Nieuwe is wel beschikbaar bij Navteq (andere systemen de cd70/dvd90) hebben wel nieuwe kaarten (2010).

Comment

Friemel als je kijkt bij navteq op de site zal het wel goed staan zo kan ik bij mij in de omgeving ook wel een aantal wegen opnoemen die niet kloppen. Dit komt meestal doordat de cd/dvd te oud is. Nieuwe is wel beschikbaar bij Navteq (andere systemen de cd70/dvd90) hebben wel nieuwe kaarten (2010).
                                  Juist gekeken bij Navteq (nederlandstalige site). Beschikbare versie voor DVD800: versie 2008.
                                  Dat is volgens mij niet de nieuwste versie. 2008 werd afgeleverd bij de levering van mijn insignia in april 2008.

Comment

• Zijn er nog die problemen hebben met de automatische achterklep van de ST in combinatie
                                    met een trekhaak. Het nl zo dat indien ik mijn aanhanwagen aansluit op de wagen ik de
                                    achterklep niet meer open krijg ( electrisch) , ook nadat de aanhangwagen terug is afgekoppeld ) De dealer heeft mij het volgende gezegd dat als ik de aanhangwagen electrisch aankoppel ik het contact moet laten opstaan ( ook zo voor het afkoppelen ) en de achterklep NIET mag opendoen. Lijkt mij niet al te logisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hellas Bekijk Berichten
                                      Juist gekeken bij Navteq (nederlandstalige site). Beschikbare versie voor DVD800: versie 2008.
                                      Dat is volgens mij niet de nieuwste versie. 2008 werd afgeleverd bij de levering van mijn insignia in april 2008.
                                      Nee is niet de nieuwste zie pdf bestand:

Kijk maar eens naar de andere versies van Opel de dvd90, cd70 etc. Behalve voor de Insignia systemen zijn er allemaal nieuwe beschikbaar.
                                      Wel de zelfde makers (navteq) dus het is er wel. Zou dit beleid zijn ? eerst öude" weggeven en dan nieuwe uitbrengen voor de hoofdprijs....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaVe bis Bekijk Berichten
                                        Zijn er nog die problemen hebben met de automatische achterklep van de ST in combinatie
                                        met een trekhaak. Het nl zo dat indien ik mijn aanhanwagen aansluit op de wagen ik de
                                        achterklep niet meer open krijg ( electrisch) , ook nadat de aanhangwagen terug is afgekoppeld ) De dealer heeft mij het volgende gezegd dat als ik de aanhangwagen electrisch aankoppel ik het contact moet laten opstaan ( ook zo voor het afkoppelen ) en de achterklep NIET mag opendoen. Lijkt mij niet al te logisch.
                                        Klopt, dit heb ik ook ondervonden bij het aankoppelen van de fietsdrager. Met mijn caravan had ik het niet, daar laat ik de motor draaien bij het aan- en afkoppelen. Dat je je klep niet mag openen als de caravan is aangekoppeld, dat betwijfel ik. Ik denk dat ik mijn klep heb geopend als hij was aangekoppeld en ik heb geen problemen ondervonden. Je kan het trouwens eens proberen en ons iets laten weten.
                                        Nu weet ik ook waarom het met mijn caravan niet mis liep. Thanks for the information.
                                        Ik loop niet naar de dealer maar ontkoppel de aarding van mijn batterij even en klaar is kees.
                                        Last edited by ; 15/09/2009, 14:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
                                          Klopt, dit heb ik ook ondervonden bij het aankoppelen van de fietsdrager. Met mijn caravan had ik het niet, daar laat ik de motor draaien bij het aan- en afkoppelen. Dat je je klep niet mag openen als de caravan is aangekoppeld, dat betwijfel ik. Ik denk dat ik mijn klep heb geopend als hij was aangekoppeld en ik heb geen problemen ondervonden. Je kan het trouwens eens proberen en ons iets laten weten.
                                          Nu weet ik ook waarom het met mijn caravan niet mis liep. Thanks for the information.
                                          Ik loop niet naar de dealer maar ontkoppel de aarding van mijn batterij even en klaar is kees.
                                          Ik heb mijn klep proberen te openen toen mijn aanhangwagens was aangekopeld en
                                          dat ging niet, ook niet meer nadat de aanhangwagen was afgekoppeld
                                          Wat het ontkoppelen van de aarding ( van de batterij) betfreft ook dit heb ik geprobeerd maar
                                          tevergeefs de achterklep ging electrisch niet meer open.

Comment

Working...
                                          X