120 epogeek Tourer Cosmo 2.0 CDTI metro besteld op 03/10/09 levering op 12/09
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Op het "Mijn Duitse Auto" forum gezien dat T190 zijn standaard dagrijverlichting ( gloeilampjes) heeft vervangen door aftermarket LED's ( Zie foto ) .Vind ik wel knap
T190 : Waar gekocht ? Welk type ? Ging de montage vlot ? Foutcode's ?
Heb zelf reeds een poging gedaan ( zie vroegere posts) maar geen succes . Denk ook dat er nog andere mensen in geïntresseerd zijn .Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Problemen met schakelen
Oorspronkelijk geplaatst door Rêve d'Or Bekijk BerichtenIk heb dit ook voorgehad enkele dagen terug, ik moet donderdag naar de garage om het te laten onderzoeken, maar begin te twijfelen aangezien het nu ook niet meer voorkomt.
Moest ik toch gaan, hou ik je op de hoogte.
Probleem met stroef schakelen heb ik nog tweemaal voorgehad,het duurt maar 10 seconden en terug alles normaal.Moeilijk op te sporen voor de garage.Heeft er nog iemand dit probleem?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk BerichtenOp het "Mijn Duitse Auto" forum gezien dat T190 zijn standaard dagrijverlichting ( gloeilampjes) heeft vervangen door aftermarket LED's ( Zie foto ) .Vind ik wel knap
T190 : Waar gekocht ? Welk type ? Ging de montage vlot ? Foutcode's ?
Heb zelf reeds een poging gedaan ( zie vroegere posts) maar geen succes . Denk ook dat er nog andere mensen in geïntresseerd zijn .
Ik ben er ook heel hard in geintresseerd ,het geeft de wagen een heel ander uitzicht
hopelijk laat hij vlug iets weten
Comment
-
Ik heb die stickers er afgedaan. Vond het niet zo mooi op de auto.
Hebben jullie al een idee welke velgen jullie gaan nemen voor de winterbanden? Ik ben aan het twijfelen voor de 20 duim van de OPC, weet alleen nog niet hoeveel die gaan kosten.
Als nog iemand een idee heeft hoor ik het graag?
Zo zou de mijne er dan uitzien:
Last edited by WhN; 10/10/2009, 23:05.
Comment
-
Kleefde op de achterruit. Garage buiten gereden en onmiddellijk verwijderd.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenIk heb die stickers er afgedaan. Vond het niet zo mooi op de auto.
Hebben jullie al een idee welke velgen jullie gaan nemen voor de winterbanden? Ik ben aan het twijfelen voor de 20 duim van de OPC, weet alleen nog niet hoeveel die gaan kosten.
Als nog iemand een idee heeft hoor ik het graag?
Zo zou de mijne er dan uitzien:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk BerichtenDacht dat je op 20" geen winterbanden kon leggen, staat ook in het instruktieboekje
Het verschil van winterband 245/40 en de gewone band 245/35 gaat het echt niet maken.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenEn waarom zou dat niet gaan? 245/40 R20 bestaat in winterband dus moet dat niet echt een probleem geven.
Het verschil van winterband 245/40 en de gewone band 245/35 gaat het echt niet maken.
Comment
-
Idd, had ik nog niet gezien maar er staat ook der je geen 245/45 R18 mag leggen maar nu kun je 235/45 R18 als accessoire kunt kopen. En dat iets smallere zou dan wel mogen volgens hun.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baantje Bekijk BerichtenHangt in jullie nieuwe insignia ook een stickertje met vermelding 'auto van het jaar' en zoja, laten jullie dit hangen of toch maar verwijderen? Bij mij hangt het langs beide zeiden op de achterste venstertjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenEn waarom zou dat niet gaan? 245/40 R20 bestaat in winterband dus moet dat niet echt een probleem geven.
Het verschil van winterband 245/40 en de gewone band 245/35 gaat het echt niet maken.
De bedoeling is om zoveel mogelijk grip te blijven behouden op gladde ondergrond en hoe breder de band hoe sneller hij zal beginnen schuiven. Een smallere band zal zich veel steviger vastbijten op de ondergrond. Een zomerband is het tegenovergestelde. Wil je de beste resultaten zal je toch moeten inboeten betreffende het uiterlijk.
Voor de non-believers, bekijk eens een winterse ralleyrit uit het hoge noorden en je zal zien dat deze allemaal op smallere rubbers rijden.
Het kan natuurlijk zijn dat deze niet weten waar ze mee bezig zijn, maar ze doen dan toch heel goed alsof.
Blijkbaar zou het bredere rubber ook een minder lange levensduur hebben (tot zelfs de helft minder) dan een smallere wegens de grotere wrijvingen die plaatsvinden. Dus ze zijn ook al een stuk duurder en ze smelten samen met de sneeuw in de zon.
Comment
-
Winterbanden
Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk BerichtenBen vandaag, (euh gisteren al blijkbaar), langsgeweest bij verschillende bandenleveranciers en ze vertelden allemaal hetzelfde (wat ik eigenlijk ook al uit het verleden wist); dat je best naar een maatje kleiner en smalder gaat betreffende een winterband.
De bedoeling is om zoveel mogelijk grip te blijven behouden op gladde ondergrond en hoe breder de band hoe sneller hij zal beginnen schuiven. Een smallere band zal zich veel steviger vastbijten op de ondergrond. Een zomerband is het tegenovergestelde. Wil je de beste resultaten zal je toch moeten inboeten betreffende het uiterlijk.
Voor de non-believers, bekijk eens een winterse ralleyrit uit het hoge noorden en je zal zien dat deze allemaal op smallere rubbers rijden.
Het kan natuurlijk zijn dat deze niet weten waar ze mee bezig zijn, maar ze doen dan toch heel goed alsof.
Blijkbaar zou het bredere rubber ook een minder lange levensduur hebben (tot zelfs de helft minder) dan een smallere wegens de grotere wrijvingen die plaatsvinden. Dus ze zijn ook al een stuk duurder en ze smelten samen met de sneeuw in de zon.
Met name op de 18 inch velgen. Via Opel kun je een set winterbanden op 18 inch verkrijgen met 225/45 banden.
Bij navraag bij mijn bandenleverancier raadt hij mij dit ten zeerste af omdat de originele 18 inch velgen banden 245/45 bevatten. Hiermee ontstaat een afwijking in rolomtrek van ca. 3% ten gevolge van het verschil in breedte-hoogte verhouding. Dit valt buiten de toelaatbare marges. Sterker nog dit zou een foutmelding in het ABS-systeem kunnen veroorzaken.
235/45 kan wel nog, de afwijking is ca. 1,5%.
Bij mij zelf komen de winterbanden (245/40) op de originele 19 inch velgen van Opel.
De velgen zelf worden in black-chroom of diepzwart glanzend gespoten. Twijfel echter nog.
Zal bij de witte kleur van de auto wel passen.
Voor de liefhebber: Ik heb nog een nieuwe set 18 inch (7 dubbelspaaks design) met winterbanden (235/45) en een nieuwe set 20 inch met zomerbanden te koop.
Info via PM.2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
http://www.fabrieksbanden.nl
http://www.originelevelgen.be
Comment
-
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het vervangen van hun standaard lampjes door LED's : kijk eens naar deze blog http://opelautos.blogspot.com/search?q=led
Ook nog andere info op deze site ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenIk heb die stickers er afgedaan. Vond het niet zo mooi op de auto.
Hebben jullie al een idee welke velgen jullie gaan nemen voor de winterbanden? Ik ben aan het twijfelen voor de 20 duim van de OPC, weet alleen nog niet hoeveel die gaan kosten.
Als nog iemand een idee heeft hoor ik het graag?
Zo zou de mijne er dan uitzien:
very nice!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk BerichtenBen vandaag, (euh gisteren al blijkbaar), langsgeweest bij verschillende bandenleveranciers en ze vertelden allemaal hetzelfde (wat ik eigenlijk ook al uit het verleden wist); dat je best naar een maatje kleiner en smalder gaat betreffende een winterband.
De bedoeling is om zoveel mogelijk grip te blijven behouden op gladde ondergrond en hoe breder de band hoe sneller hij zal beginnen schuiven. Een smallere band zal zich veel steviger vastbijten op de ondergrond. Een zomerband is het tegenovergestelde. Wil je de beste resultaten zal je toch moeten inboeten betreffende het uiterlijk.
Voor de non-believers, bekijk eens een winterse ralleyrit uit het hoge noorden en je zal zien dat deze allemaal op smallere rubbers rijden.
Het kan natuurlijk zijn dat deze niet weten waar ze mee bezig zijn, maar ze doen dan toch heel goed alsof.
Blijkbaar zou het bredere rubber ook een minder lange levensduur hebben (tot zelfs de helft minder) dan een smallere wegens de grotere wrijvingen die plaatsvinden. Dus ze zijn ook al een stuk duurder en ze smelten samen met de sneeuw in de zon.
Nu heb ik 4x4 en zal dat ook wel een voordeel hebben en zal het nog beetje meevallen.
Had op mijn vorige ook 245 in winterband en achterwiel aandrijving en viel nog mee. Dus ik denk dat ik er toch voor ga
Comment
Comment