Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Door het zeer hoge gewicht van de Insignia zal breed winterrubber idd nog wel zijn effect hebben, denk ik.
    't Aantal kilogram per vierkante cm rubber dat met de weg in contact is, is door dat gewicht immers nog hoog genoeg. Smaller rubber zal uiteraard een beter effect hebben, gezien de druk per vierkante cm dan groter is... maar je kan niet beide, looks én de beste wegligging, hebben natuurlijk.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
      Staat er ook het mooiste onder

En dat primeert natuurlijk als het over winterbanden en wegligging aankomt!

Comment

• ik blijf gewoon verder rijden met mijn 20ich velgen die erop liggen , ik heb nog nooit mijn banden vervangen voor de winter, snap eigenlijk waarom dit nodig is, als het glad is moet je zoieso opletten!! winterbanden of niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
          ik blijf gewoon verder rijden met mijn 20ich velgen die erop liggen , ik heb nog nooit mijn banden vervangen voor de winter, snap eigenlijk waarom dit nodig is, als het glad is moet je zoieso opletten!! winterbanden of niet
          Zo denk ik er ook over
          Probleem is als je op wintersport gaat is het in Frankrijk en denk ook Oosterrijk verplicht.

Comment

• Winterbanden

Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
            ik blijf gewoon verder rijden met mijn 20ich velgen die erop liggen , ik heb nog nooit mijn banden vervangen voor de winter, snap eigenlijk waarom dit nodig is, als het glad is moet je zoieso opletten!! winterbanden of niet
            Oorspronkelijk geplaatst door xan Bekijk Berichten
            Zo denk ik er ook over
            Probleem is als je op wintersport gaat is het in Frankrijk en denk ook Oosterrijk verplicht.
            Kan niet geheel bovenstaande meningen delen.
            Misschien is het begrip winterbanden verkeerd. Winter wordt gelijk vergeleken met sneeuw, ijzel en gladde wegen. Iets wat in onze kikkerlandjes (Be / NL) niet of nauwelijks voorkomt. Daarentegen hebben wij regelmatig regenperiodes. In dit soort situaties doen winterbanden of M&S banden ook optimaal hun werk.
            Zeker op wegen waar behoorlijke spoorvorming zit in combinatie met hevige regen wil ik niet met mijn 20 inchers surfend over de wegen. Bij mij gaan dan ook standaard de periode dat de gemiddelde dagtemperatuur niet meer boven de 7 a 8 graden uitkomt de winterbanden er onder. (periode november-maart).

Daarnaast als grensbewoner van Duitsland en daardoor ook regelmatig op de Duitse wegen onderweg wil ik niet voor eventuele schades aansprakelijk gesteld worden door geen winterbanden te gebruiken.
            Verplicht is het niet maar bij een eventueel ongeval wat te wijten is aan een verkeerde bandenkeuze kan de aansprakelijkheid wel eens heel vervelend worden.

Bijkomend voordeel: De zomerbanden gaan hierdoor ook weer langer mee.

Natuurlijk is ieders keuze te respecteren, of het nu is uit financiële overweging of voor de looks, maar of hier de veiligheid onder moet lijden??........
            2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
            2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
            2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
            2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
            http://www.originelevelgen.be

Comment

• Maar de veiligheid is ook niet minder want de breedte van de band blijft exact hetzelfde.
              De veiligheid is zeker en vast beter met de winterband dan de gewone zomerband zowel is sneeuw als in regen!
              Opel Insignia OPC
              BMW X5 3.0i
              Caterham Super 7

Comment

• Denk inderdaad dat veel mensen denken dat winterbanden enkel voor in de sneeuw zijn, wat zeker niet het geval is.

2 jaar geleden nogal laat winterbanden erop en man wat een verschil was dat bij het remmen en niet doorslippen als het nat lag. Financieel is het niet zo een groot nadeel aangezien je veel langer met de beide sets kan rondrijden.
                In ieder geval stukken goedkoper dan ergens slippen en schade aan de auto te hebben.

En ivm voorzichtig rijden dat is allemaal goed en wel maar je hebt nog altijd andere personen op de weg en je kan nooit alles anticiperen. bvb een auto op autostrade die heel snel en onverwachts voor jou op het vak komt terwijl je een mooie afstand tot je voorligger hebt.

Comment

• dat begrijp ik wel, maar geef toe hier in belgie en nedeland, moet je dan het hele jaar winterbanden hebben (op deze zomer na) hebben wij anders meestal regen, maar dat is natuurlijk elk zijn menig en dat geeft niets met het finacele te maken, ik zie er gewoon het nut niet van in, dus denk ik wel dat de standaard banden wel een stukje kunnen verwerken

Comment

• Zomerbanden zijn een stuk beter geworden de laatste jaren dus de verschillen zijn kleiner geworden.

Maar mijn vorige auto (V50 op continental banden) was een drama zodra het kouder was dan 5 graden celcius. Toen er winterbanden onder gingen was het een wereld van verschil!

Binnenkort maar eens een afspraak plannen met de garage voor de winterbanden. Zoals gezegd heb je niet alles zelf in de hand en kan twee meter eerder stil staan het verschil zijn tussen een voetganger wel of niet aanrijden.

Comment

• Het is hoe dan ook een feit dat winterbanden onder de 7 graden veiliger zijn dan zomerbanden. Maar dit is natuurlijk per situatie verschillend.
                      Zo is ook het dragen van je gordel veiliger als geen gordel dragen. Maar dit is ook per ongeluk verschillend.
                      Discussie over de financien heeft ook geen zin. Door het wisselen van banden ben ik er zelfs van overtuigd dat je veel langer met je zomerbanden doet. Je rijdt 7 maanden op je zomerbanden, 5 maanden op je winterbanden, je wisselt voor en achterbanden regelmatig om, dan verwacht ik (is geen feit, heb er nog geen berekening van gemaakt) dat als je 2 sets banden zou hebben dat het de levernsduur door het wisselen zelfs aanzienlijk verbeterd zal worden dan altijd maar op je zomerbanden rijden.

Maar dit is natuurlijk allemaal mijn eigen idee. Hoe dan ook ben blij dat ik straks mijn winterbanden mag gaan halen. (november) Type SP wintersport 3d van Dunlop in de maat 225/55/17. De rede dat ik voor 17 inch gekozen heb is het volgende:

Hou er rekening mee dat je met 18 inch helemaal geen sneeuwkettingen mag plaatsen. En sokken zijn nog niet in alle landen toegestaan als ketting vervangers. Die zijn eigenlijk alleen ontworpen voor als je in skandinavie ofzo met je Zomerbanden ineens in de sneeuw terecht komt. Dus ook hier een aandachtspuntje voor de 18, 19 en 20 inch winterbanden leggers....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
                        Het is hoe dan ook een feit dat winterbanden onder de 7 graden veiliger zijn dan zomerbanden. Maar dit is natuurlijk per situatie verschillend.
                        Zo is ook het dragen van je gordel veiliger als geen gordel dragen. Maar dit is ook per ongeluk verschillend.
                        Discussie over de financien heeft ook geen zin. Door het wisselen van banden ben ik er zelfs van overtuigd dat je veel langer met je zomerbanden doet. Je rijdt 7 maanden op je zomerbanden, 5 maanden op je winterbanden, je wisselt voor en achterbanden regelmatig om, dan verwacht ik (is geen feit, heb er nog geen berekening van gemaakt) dat als je 2 sets banden zou hebben dat het de levernsduur door het wisselen zelfs aanzienlijk verbeterd zal worden dan altijd maar op je zomerbanden rijden.

Maar dit is natuurlijk allemaal mijn eigen idee. Hoe dan ook ben blij dat ik straks mijn winterbanden mag gaan halen. (november) Type SP wintersport 3d van Dunlop in de maat 225/55/17. De rede dat ik voor 17 inch gekozen heb is het volgende:

Hou er rekening mee dat je met 18 inch helemaal geen sneeuwkettingen mag plaatsen. En sokken zijn nog niet in alle landen toegestaan als ketting vervangers. Die zijn eigenlijk alleen ontworpen voor als je in skandinavie ofzo met je Zomerbanden ineens in de sneeuw terecht komt. Dus ook hier een aandachtspuntje voor de 18, 19 en 20 inch winterbanden leggers....
                        Waarom zou je op een 18inch geen sneeuwketting kunnen plaatsen?

Deze sneeuwkettingen zouden perfect gaan voor de standaard 18inch velgen bij de sport of cosmo toch? (http://www.winterwheels.be/index.php...products_id=12)
                        Last edited by ; 12/10/2009, 17:43.

Comment

• sorry maar ik vind het een beetje overdreven
                          waarom zou ik dan 1000 euro betalen voor mijn auto mooi te maken met 20 inch velgen en in de winter moeten rondrijden met 17 inch,( met alle respect)
                          als ik dat zou van plan had ik zeker die 20 inch velgen niet bijgekocht,
                          je koopt toch 20 incher om mooi te zijn volgens mij!!

als dat mensen zijn die de hele dagen op de baan zijn, voor hen werk ofzo... kan ik mijn daar nog in vinden, maar anders vind ik dat serieuze zotte kosten

Comment

sorry maar ik vind het een beetje overdreven
                            waarom zou ik dan 1000 euro betalen voor mijn auto mooi te maken met 20 inch velgen en in de winter moeten rondrijden met 17 inch,( met alle respect)

als dat mensen zijn die de hele dagen op de baan zijn, voor hen werk ofzo... kan ik mijn daar nog in vinden, maar anders vind ik dat serieuze zotte kosten
                            Ik heb ook 20" genomen omdat dit de wagen een andere uitstraling geeft. Maar in de winter zie je toch niet (s'morgens en s'avonds naar en van 't werk is toch donker).
                            Een extra set winterbanden beschermen de 20" tegen het strooizout ed. Plus je doet langer met je zomerbanden. Je zal nog verschieten wat 4 nieuwe 20" bandjes gaan kosten. Plus de veiligheid die je erbij krijgt.
                            Allé das mijn mening hé
                            Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                            Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                            Opel Zafira 1.8 85kw
                            VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                            Mazda 323F 1.6 66kw
                            Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                            Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

sorry maar ik vind het een beetje overdreven

Met alle respect, wat een nutteloos gepalaver. Winterbanden zijn gewoon beter bij temperaturen vanaf 7 graden en lager. Ik spreek hier niet over een ijspiste, want hier kunnen alleen spijkerbanden je redden. Maar deze zijn in onze contreien niet doenbaar.
                              Zie je het nut er niet van in ben je gewoon onwetend. Wat op zich geen enkel probleem is want je kan niet alles weten.
                              Ik weet echter wel dat ik niet met teensleffers aan door de sneeuw ga lopen en met m'n sneeuwbotten op de plage ga liggen. Het is natuurlijk altijd wel lachen (zolang ze me niet hinderen) wanneer deze non-believers bij de minste helling vanuit stilstand alle richtingen opgaan behalve omhoog. Het gezegde gaat niet voor niets: "Wie mooi wil zijn, zal moeten lijden."
                              Ik heb ook niet altijd de waarheid in pacht, maar van deze zaak is geen twijfel mogelijk.
                              Nog vele vriendelijke groeten.

Comment

• Het Insignia verhaal zal hier vlug gedaan zijn, verander van werk en daar hebben ze geen Opel's in de vloot.

Is zeker met spijt in het hart moet ik zeggen dus ga er nog zeker een maand van genieten voordat ik hem moet afstaan.

Lang zijn hij niet blijven stilstaan, verschillende collega's zijn al komen polsen :-)

Comment

• ach, als ze bij je nieuwe job alleen Bentleys rijden dan ben je de insignia zo vergeten.

Comment

• Om terug te komen op discussie wel of geen winterbanden.

Zijn er geen 20" winterbanden?
                                    Dan blijft de auto afhankelijk van de kleur "sexy" en is het beter ...

anders EN 4 banden EN 4 velgen EN werkuren gaat duurder komen dan met die 20" blijven bollen peis ik

Comment

• Probleem 1.6T

Dag allemaal,

Vandaag problemen gehad met mijn 1.6T. De trubo-klap bij 2500 toeren bleef weg en ik had het idee dat ik vermogen miste. Verder geen lampjes op het dashboard.

Maar even de motorkap opengmaakt. Bleek dat er een slang tussen het luchtfilter en de turbo los zat. Slang weer vastgeklikt en alles weer OK.

Één voordeel van een losse slang is het wegblijven van het onstuimige turbo gedrag van de 1.6T.

Zaterdag toch maar even naar de dealer om mijn beklag te doen (ook over het gedrag van de 1.6T)

Last edited by ; 13/10/2009, 19:48.

Comment

• Blijkbaar iets mis met uw foto's. In "edit" krijg ik deze wel te zien maar in de post zelf niet.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                          Om terug te komen op discussie wel of geen winterbanden.

Zijn er geen 20" winterbanden?
                                          Dan blijft de auto afhankelijk van de kleur "sexy" en is het beter ...

anders EN 4 banden EN 4 velgen EN werkuren gaat duurder komen dan met die 20" blijven bollen peis ik
                                          Toch wel hoor. Wordt geleverd door Pirelli, De zelfde band als je zomer 20" maar dan in M+S uitvoering. Maar verschiet niet, + 425 Eurokens per band. Het loont van even rond te rijden en wat naar prijzen te vragen.

"anders EN 4 banden EN 4 velgen EN werkuren gaat duurder komen dan met die 20" blijven bollen peis ik"
                                          "Tot dat je ergens tegen plakt met je zomerbanden". Dat verhaal vanaf 7° en lager is geen reclamestunt. Ikzelf woon in het Zuiden van Duitsland en weet het verschil tussen winterband en zomerband in te schatten. In de winter, België of niet, gaat bij mij de winterband er op. Denk er van wat je wil.

Comment

Working...
                                          X