Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    Ik zou nochtans graag weten hoeveel % de korting ongeveer bedraagt
    Op naar de dealer en je weet het...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
      Vraag 1:
      Op de CC van Opel.be kan je de nettoprijzen zien. Ik weet niet of je er nog extra korting bij krijgt
      Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
      Op naar de dealer en je weet het...
      De Opel lovers zijn maar karig met hun informatie hier ivm kortingen op de Insignia

Comment

De Opel lovers zijn maar karig met hun informatie hier ivm kortingen op de Insignia
        Nee daar gaat het niet om maar ik denk als je er een koopt van 40000 of van 30000 dat daar een verschil in zit. Ik denk als je bij een dealer koopt die groter is dan menig andere zul je ook meer korting krijgen. Er zijn nogal wat factoren die de prijs afhankelijk maken. Maar als je het wilt weten ik heb hem niet gekocht maar hij is geleased dus geen idee. Ik denk iets van 11 procent of zo. (Centrale inkoop) Maar dit is in Nederland.

Comment

• Standaardkorting voor een particulier is blijkbaar 1500 Euro BTW in, maar hier valt over te praten. Alhoewel Opel blijkbaar momenteel héél gierig is met kortingen, want de verkoop loopt sowieso al als een trein, dus moet men geen extra kortingen geven.

Ter vergelijking: een leaser krijgt tussen de 14 en de pakweg 18% (is mogelijk als combinatie van een aantal kortingen, ik heb dit zelf gekregen als korting). Voor een "gemiddelde" Insignia kan dat dus al snel 5000 à 6000 Euro BTW in bedragen.

Comment

dat hang af van dealer tot dealer,

toen ik de mijne wou overlaten varieerde de prijzen ongelofelijk uitéén,

en de korting is ook zoiets, persoonlijk van mens tot mens

ik heb een insignia gekocht bij een nieuwe dealer omdat mijn oude dealer geen moeite deed voor mij en een slechte deal had voor mijn nieuwe auto

daarintegen heeft mijn vriendin haar nieuwe agila wel kunnen kopen bij mijn oude dealer omdat hij een betere overname deed van haar oude auto en een betere korting gaf dan bij mijn nieuwe dealer

dus je ziet wel, wij rijden allebij met een opel maar niet van dezelfde garage, stom hé, en tocht hadden wij gedacht dat wij iets speciaals gingen krijgen als je twee auto's koop bij één dealer
            Last edited by ; 22/10/2009, 23:53.

Comment

• Zijn die kortingen over de catalogusprijs of over de dealerprijs excl belastingen?
              Dat maakt ook nogal een verschil. In NL bijv zit er een vast bedrag bpm in de catalogusprijs waar een dealer niets aan zal kunnen doen.

Maar als die vriend van jou serieus is geïnteresseerd kan hij toch altijd bij twee dealers een prijs vragen.

Comment

• eind mei mijn cosmo ST besteld met +/-15% korting (aan de hand van gratis opties). 3 dealers tegen elkaar uitgespeeld. Beste manier om zo veel mogelijk korting te krijgen. Al helpt een beetje bluffen ook!

Comment

Voor leasing bedraagt de korting 14 procent of 15,5 procent als je meerdere opels in je wagenpark hebt , deze kortigen zijn ook van toepassing op de extra opties behalve op het gold pack ( vaste prijs 750 € )

Comment

• Normaal zijn alle kortingen die men van Opel uit mag geven op voorhand afgesproken.
                    Dus tussen dealers gaan vergelijken heeft geen zin.
                    Heb het hier in het Antwerpse geprobeerd.
                    Zowel vorig jaar toen ik mijn Vectra heb gekocht en dit jaar mijn Insignia.
                    Zonder resultaat.Na lang aandringen heeft mijn dealer de prijs afgerond na het puntje op 100 euro rond i.p.v. 164 euro...De tijd van gratis radio's en mattekes is voorbij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Normaal zijn alle kortingen die men van Opel uit mag geven op voorhand afgesproken.
                      Dus tussen dealers gaan vergelijken heeft geen zin.
                      Heb het hier in het Antwerpse geprobeerd.
                      Zowel vorig jaar toen ik mijn Vectra heb gekocht en dit jaar mijn Insignia.
                      Zonder resultaat.Na lang aandringen heeft mijn dealer de prijs afgerond na het puntje op 100 euro rond i.p.v. 164 euro...De tijd van gratis radio's en mattekes is voorbij...

inderdaad de opel kortingen blijven allemaal hetzelfde, maar elke garage kan nog eens extra garage korting, maar dit moet je zelf vragen! toen ik mijn insignia locht kreeg ik eerst de kortingen die je op opel.be kan vinden, dan heb ik gevraagd naar garage korting , eerst wilde ze daar niets van weten, maar ik heb family in de autobranche en ik wist zeker dat dit kon, na een kwartier onderhandelen heb ik toch nog 3% garagekorting gehad+rubberen koffermat, 3% is veel op zo'n bedrag dus was ik zeer tevreden

ieder garage geeft nog een marge dan is het te zien of ze het in hen zak willensteken of aan de klant geven

Comment

• Hier ook, eerst kreeg ik maar 18% korting (via familie oud werknemer). Uiteindelijk toch 20% gekregen(zo'n kleine 700euro)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk Berichten
                          Zonet van een collega gehoord dat er in zijn garage 5 auto's gekend zijn met het probleem, maar ze hebben daar nog geen oplossing gevonden voor het probleem.
                          Ik zit met hetzelfde probleem, 2 minuten en daarna uitvallen. De mijne is reeds 1 dag in de garage geweest waar ze alles uitgemeten hebben, maar niets gevonden. Gelukkig hebben zich ook al een 5tal gedupeerden zich gemeld in mijn garage waaronder de eigenaar van de garage zelf die ook een insignia met dit probleem heeft.
                          Ik hoop dat ze nog iets vinden voordat de winter voorbij is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rastar Bekijk Berichten
                            Ik zit met hetzelfde probleem, 2 minuten en daarna uitvallen. De mijne is reeds 1 dag in de garage geweest waar ze alles uitgemeten hebben, maar niets gevonden. Gelukkig hebben zich ook al een 5tal gedupeerden zich gemeld in mijn garage waaronder de eigenaar van de garage zelf die ook een insignia met dit probleem heeft.
                            Ik hoop dat ze nog iets vinden voordat de winter voorbij is
                            Toen ik mijn probleem zetelverwarming ging melden in de garage, bleek daar ook de eigenaar van de garage met hetzelfde probleem te kampen. Toch toevallig niet dezelfde garage?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                              Hier ook, eerst kreeg ik maar 18% korting (via familie oud werknemer). Uiteindelijk toch 20% gekregen(zo'n kleine 700euro)
                              wow uw auto koste dus 3500 euro?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chriske Bekijk Berichten
                                Toen ik mijn probleem zetelverwarming ging melden in de garage, bleek daar ook de eigenaar van de garage met hetzelfde probleem te kampen. Toch toevallig niet dezelfde garage?
                                Mijn auto komt via Opel Meetjesland. Heb jij trouwens al iets meer info?

Comment

Mijn auto komt via Opel Meetjesland. Heb jij trouwens al iets meer info?
                                  De mijne van Opel Willy. Nog geen info. Heb vandaag eens gebeld, maar nog geen concrete info. Ze gaan mij morgen terug contacteren. Ik heb een afspraak op 5 november, maar als er nog geen oplossing gekend is, vrees ik dat ze dan weinig gaan kunnen doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                    wow uw auto koste dus 3500 euro?
                                    Ik snap uw opmerking niet ?

32000-18%= 26240€
                                    32000-20%= 25600€

Dus 640€ verschil + nog een klein extra tot zo'n 700€..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chriske Bekijk Berichten
                                      De mijne van Opel Willy. Nog geen info. Heb vandaag eens gebeld, maar nog geen concrete info. Ze gaan mij morgen terug contacteren. Ik heb een afspraak op 5 november, maar als er nog geen oplossing gekend is, vrees ik dat ze dan weinig gaan kunnen doen.
                                      Het zal idd wachten worden zoals bij het navi probleem. Alleen jammer dat het net winter aan het worden is.

Comment

Alleen jammer dat het net winter aan het worden is.
                                        Yep, volledig mee eens. Maar het is net daardoor dat dit probleem naar boven komt. Het zou maar al te gek zijn, om in de zomer de zetelverwarming op te zetten hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                                          Ik snap uw opmerking niet ?

32000-18%= 26240€
                                          32000-20%= 25600€

Dus 640€ verschil + nog een klein extra tot zo'n 700€..
                                          DDK dacht wellicht dat die 'kleine 700eur' op uw totale 20% sloeg ipv op 2%

Comment

Working...
                                          X