Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In het week-end een Samsung Corby gekocht. Nu toch al een paar dagen bezig met experimenteren en het lukte vrijwel direkt om contact te maken via Bluetooth. Echter ik kan alleen een gesprek opstarten via het entertainmentsysteem. Als er een oproep binnenkomt begint de Samsung te rinkelen maar blijft het stil via mijn boxen. Heeft er misschien iemand ervaring met dit fenomeen?

Comment

• Ik heb vandaag in mijne Insignia de OPC grille gemonteerd.
      Ik zal morgen een paar fotos maken en laten zien. Ben wel super tevreden, vele mooier dan de gewone.
      Opel Insignia OPC
      BMW X5 3.0i
      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
        DDK dacht wellicht dat die 'kleine 700eur' op uw totale 20% sloeg ipv op 2%
        Volgens mij is het gewoon een grappige opmerking mannen...

Comment

• Spijtig dat dit moet gebeuren,

Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
          ik heb een vraagje, ik heb de 160 pk cosmo versie, met electrische koffer,
          ik heb de kofferhoogte ingesteld en dit loopt prima, maar dan moet mijn garage wel open zijn, nu deze week kom ik in mijn garage, en ik druk per ongeluk op de knop om de koffer te openen, dus je kunt het al raden BAF , het kofferdeksel tegen de garagepoort een ferme kras erin, nu mijn vraag is het mogelijk om de automatische koffer uit de sleutel te halen?
          het zou wel nog moeten werken met de knoppen binnenin de auto,
          Spijtig dat dit moet gebeuren, maar waarom heb je niet onmiddellijk terug op je knop geduwd? Of was je gewoon te laat? Dat kan gebeuren natuurlijk. Als je nog eens duwt dan stopt de beweging. En nog eens duwen en het kofferdeksel sluit.

Comment

• Vraagje aan mensen met een volwaardig reservewiel:

Ik heb begrepen dat dit een 17" stalen velg is.
            Maar welke bandenmaat ligt erop ?

Ook een 245/45 R17 96W (Bridgestone Potenza) ?

Ik zou een reservewiel willen want vertrouw die reparatiekit niet.
            Ik rij momenteel met de 18" Bridgestone Potenza 245/45 R18 96W en weet niet goed welke bandenmaat er in de koffer past daamee de vraag.

Comment

• Chiptuning Heinz te Aalst

Ik heb vorige week eens een bezoekje gebracht aan Auto Tune Heinz te Aalst. Het resultaat is: van 158 naar 196 Pk en van 381 naar 446 Nm. Ik moet zeggen: "Het eerste maal dat je je gaspedaal volledig in duwt is de verbazing niet slecht, van in de onderste toerentallen voel je de kracht die de wagen vooruit duwt, zelfs als je bij 200Km/Hr op je pedaal duwt voel je hem nog versnellen". Spijtig dat ik bij 217 mijn gas moest losen. Vroeger was de top 223 Km/uur op de digitale teller, nu: ??. Het verbruik daalde van 8,8 naar 8,5 l/100 Km bij een teoretisch gemiddelde van 140Km per uur, in de praktijk was het eigenlijk zoveel mogelijk aan een "constante" 170 met de cruise control. Voor deze die de wet vertegenwoordigen, de test was in Duitsland en ja ik heb mijn verzekering laten aanpassen.
              Last edited by ; 28/10/2009, 08:56.

Comment

• Ik heb ook 1 maand na aanschaf mijn mijn Insignia een volwaardig reservewiel aangeschaft. EN DAT WAS MAAR GOED OOK!! Had 1 maand geleden een lekke band, er zat een flinke spijker in. Dat reparatiesetje is dan natuurlijk helemaal niks. Er moest een nieuwe band op en DAN BEN JE AAN DE BEURT, KAN IK JE VERTELLEN!! Inkoop, zonder korting €502,00. De reserveband is een 17" velg met 225 band. Er zijn een paar dingen waar je dan rekening mee moet houden;

*Het reservewiel past NIET onder de mat in de kofferbak, erg jammer ligt nu los in de bak.
                *Vergeet ook de krik niet!
                *En natuurlijk de moersleutel (bij een slotmoer).

groeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door peet neelen Bekijk Berichten
                  en DAN BEN JE AAN DE BEURT, KAN IK JE VERTELLEN!! Inkoop, zonder korting €502,00. De reserveband is een 17" velg met 225 band. Er zijn een paar dingen waar je dan rekening mee moet houden;

*Het reservewiel past NIET onder de mat in de kofferbak, erg jammer ligt nu los in de bak.

groeten.
                  Welke originele bandenmaat heb jij dan ? (20" ? )
                  Die 502€ was dat voor uw band alleen ?

Als ik bij Opel een 17" stalen velg en band (volgens hun 205 ipv 225) betaal ik:
                  Velg: € 103
                  Band: € 220 (is een gouden band denk ik ! )

Net terug van bandencentrale Donckers en lijkt allemaal niet zo simpel om een gepaste stalen velg te vinden, nu gaan ze opzoekwerk doen voor een velg einde reeks van een BMW3 met een 2de hands band op. (zou me zo'n 100-150€ kosten).

Uw reservewiel is dat een 225/45 ? Deze past net onder de laadvloer ? (die onderste vloer moet je laten vallen zeker).

grtjs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
                    Ik heb vorige week eens een bezoekje gebracht aan Auto Tune Heinz te Aalst. Het resultaat is: van 158 naar 196 Pk en van 358 naar 429 Nm. Ik moet zeggen: "Het eerste maal dat je je gaspedaal volledig in duwt is de verbazing niet slecht, van in de onderste toerentallen voel je de kracht die de wagen vooruit duwt, zelfs als je bij 200Km/Hr op je pedaal duwt voel je hem nog versnellen". Spijtig dat ik bij 217 mijn gas moest losen. Vroeger was de top 223 Km/uur op de digitale teller, nu: ??. Het verbruik daalde van 8,8 naar 8,5 l/100 Km bij een teoretisch gemiddelde van 140Km per uur, in de praktijk was het eigenlijk zoveel mogelijk aan een "constante" 170 met de cruise control. Voor deze die de wet vertegenwoordigen, de test was in Duitsland en ja ik heb mijn verzekering laten aanpassen.
                    En ben je ook tevereden van de service dat ze daar hebben. Ben namelijk op zoek naar een goede chiptuner en alleen hun hebben een chip voor mijn motor. En krijg je ook geen foutmeldingen enz?
                    Opel Insignia OPC
                    BMW X5 3.0i
                    Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                      Welke originele bandenmaat heb jij dan ? (20" ? )
                      Die 502€ was dat voor uw band alleen ?

Als ik bij Opel een 17" stalen velg en band (volgens hun 205 ipv 225) betaal ik:
                      Velg: € 103
                      Band: € 220 (is een gouden band denk ik ! )

Net terug van bandencentrale Donckers en lijkt allemaal niet zo simpel om een gepaste stalen velg te vinden, nu gaan ze opzoekwerk doen voor een velg einde reeks van een BMW3 met een 2de hands band op. (zou me zo'n 100-150€ kosten).

Uw reservewiel is dat een 225/45 ? Deze past net onder de laadvloer ? (die onderste vloer moet je laten vallen zeker).

grtjs

Ik heb nu 19" velgen. Ik heb een 4-deurs dus maar een enkele laadvloer en daar past de reserveband wel in de uitsparing maar hij is te hoog. De €502,00 was alleen voor de band maar dat heb ik natuurlijk niet betaald. Ik was in totaal met al het werk toch nog €350,00 kwijt. En dat voor een lekke band............... Maarja wie een beetje schoon rond wilt rijden moet een beetje lijden denk ik dan maar.

Comment

• Ik heb nu 19" velgen. Ik heb een 4-deurs dus maar een enkele laadvloer en daar past de reserveband wel in de uitsparing maar hij is te hoog. De €502,00 was alleen voor de band maar dat heb ik natuurlijk niet betaald. Ik was in totaal met al het werk toch nog €350,00 kwijt. En dat voor een lekke band............... Maarja wie een beetje schoon rond wilt rijden moet een beetje lijden denk ik dan maar.
                        Ik heb voor een (1 stuk) nieuwe 19inch band + werk , 562euro betaald en dit bij de opel dealer. Ik vind het ronduit schandalig! Op de faktuur staat tevens dat men er 45min aan gewerkt heeft...bij de bandencentrale waar ik normaal ga vervangt men op deze tijd 4banden + uitlijnen van de assen.

Comment

Vraagje aan mensen met een volwaardig reservewiel:

Ik heb begrepen dat dit een 17" stalen velg is.
                          Maar welke bandenmaat ligt erop ?

Ook een 245/45 R17 96W (Bridgestone Potenza) ?

Ik zou een reservewiel willen want vertrouw die reparatiekit niet.
                          Ik rij momenteel met de 18" Bridgestone Potenza 245/45 R18 96W en weet niet goed welke bandenmaat er in de koffer past daamee de vraag.
                          Ik heb ineens een plaatsbesparend reservewiel aangeschaft toen ik de mijne bestelde (€40 kun je niet voor sukkelen). Ik weet niet welke maat dat is maar zal morgen eens kijken. Ik dacht 17" met band 155/?? maw fietsband, maar die past onder m'n laadvloer
                          Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                          Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                          Opel Zafira 1.8 85kw
                          VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                          Mazda 323F 1.6 66kw
                          Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                          Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
                            Ik heb voor een (1 stuk) nieuwe 19inch band + werk , 562euro betaald en dit bij de opel dealer. Ik vind het ronduit schandalig! Op de faktuur staat tevens dat men er 45min aan gewerkt heeft...bij de bandencentrale waar ik normaal ga vervangt men op deze tijd 4banden + uitlijnen van de assen.
                            Als je naar een bandencentrale was geweest was je voor de helft van de prijs geholpen geweest
                            Opel hanteert woekerprijzen als het op banden aankomt (soms tot 200% duurder).

Kan iemand mij de juiste bandenmaat eens opgeven van het 17" reservewiel aub
                            Dus 225/......
                            of 205/........

Mercikes

Comment

Als je naar een bandencentrale was geweest was je voor de helft van de prijs geholpen geweest
                              Opel hanteert woekerprijzen als het op banden aankomt (soms tot 200% duurder).

Kan iemand mij de juiste bandenmaat eens opgeven van het 17" reservewiel aub
                              Dus 225/......
                              of 205/........

Mercikes
                              De maat van mijn reservewiel is 225/55 ZR17 101W.

Groeten,
                              Peet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                En ben je ook tevereden van de service dat ze daar hebben. Ben namelijk op zoek naar een goede chiptuner en alleen hun hebben een chip voor mijn motor. En krijg je ook geen foutmeldingen enz?
                                Ja ik ben heel tevreden. Ik heb geen ervaring met andere tuners maar ja het geeft een professionele indruk. Die mensen nemen deel aan races en hebben een 5 of 6 tal trofeeën met foto achter de toog staan. Vorige week donderdag hebben ze een filiaal in Parijs geopend.
                                Tot nu heb ik geen foutmeldingen, mochten die er zijn had ik ze al moeten ontvangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rastar Bekijk Berichten
                                  Mijn auto komt via Opel Meetjesland. Heb jij trouwens al iets meer info?

ik woon 1 km van HACK meetjesland, maar ik heb toch in de garage in tielt gekocht, reden, veel meer aandacht + mooiere prijzen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
                                    Ik heb vorige week eens een bezoekje gebracht aan Auto Tune Heinz te Aalst. Het resultaat is: van 158 naar 196 Pk en van 381 naar 446 Nm. Ik moet zeggen: "Het eerste maal dat je je gaspedaal volledig in duwt is de verbazing niet slecht, van in de onderste toerentallen voel je de kracht die de wagen vooruit duwt, zelfs als je bij 200Km/Hr op je pedaal duwt voel je hem nog versnellen". Spijtig dat ik bij 217 mijn gas moest losen. Vroeger was de top 223 Km/uur op de digitale teller, nu: ??. Het verbruik daalde van 8,8 naar 8,5 l/100 Km bij een teoretisch gemiddelde van 140Km per uur, in de praktijk was het eigenlijk zoveel mogelijk aan een "constante" 170 met de cruise control. Voor deze die de wet vertegenwoordigen, de test was in Duitsland en ja ik heb mijn verzekering laten aanpassen.

dat moet nogal een bom zijn, als ik zie dat mijn 160 pk automaat al goed doortrekt, maar ik zie dat je verbruik toch tamelijk hoog ligt, ik zit nu met een goede 1000 km op 7.6l gemiddeld, en rij nog redelijk veel stad , en trek nog graag goed op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichten
                                      dat moet nogal een bom zijn, als ik zie dat mijn 160 pk automaat al goed doortrekt, maar ik zie dat je verbruik toch tamelijk hoog ligt, ik zit nu met een goede 1000 km op 7.6l gemiddeld, en rij nog redelijk veel stad , en trek nog graag goed op
                                      Dat is goed voor jou, ik spreek hier over een snelheid van 170 Km/uur. Als je sterk optrekt zie je je meter tijdelijk op 36L stijgen!!!!!!! Als ik moet afremmen moet deze 1750Kg (veel opties) auto telkens terug op snelheid gebracht worden en dan vind ik deze 8,5L niet meer veel. Mijn auto heeft een automaat schakeling en deze motoren verbruiken 0,4 liter meer volgen brochure. Niet te vergeten dat deze 8,5L met airconditioning gemeten is, trek er dus + 10% airco en 0,4 L automaat af en het verbruik van deze motoren ligt, theoretisch, bij 7,55L voor een gemiddelde van 140Km/uur. Toch niet slecht hee.
                                      Last edited by ; 28/10/2009, 14:36.

Comment

• Kan iemand mij de juiste bandenmaat eens opgeven van het 17" reservewiel aub
                                        Dus 225/......
                                        of 205/........

Mercikes [/quote]

Mijn reservewiel heeft een Michelin Primacy HP met bandenmaat 225/55 -17, terwijl ik origineel rond rijd met 245/45 -18 Continental Sportcontact 3. Zoals eerder gemeld past deze niet onder de laadvloer en zijn er aan de zijkanten isomo blokken aangebracht, zodat de koffer minder diep wordt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
                                          Is u garage niet gewoon naar een bandencentrale gereden? En dan gewoon dubbel en dik aan u gefactureerd?

Comment

Working...
                                          X