Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenDe gevraagde foto's mijn OPC grille staan hier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenIemand al ervaring mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk BerichtenHet verhaal begint op #2526
Is de 110/130 pk daarvoor wel voorzien.
Als de motor 110/130/160 (190 met uitzondering van de biturbo) identiek gelijk is dit dan ook voor de motorophanging etc...1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stijn ath Bekijk BerichtenHet enige verschil tussen de 110/130 en de 160 zit hem in de versnellingsbak. Tenzij het om de automaat gaat, deze is voor de 3 motorisaties dezelfde.
grtz,
Stijn ATH1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenDus de motorophanging etc zijn allemaal identiek. Dus die van de 110pk kunnen dezelfde krachten torsen als deze van de 160pk?Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stijn ath Bekijk BerichtenHet enige verschil tussen de 110/130 en de 160 zit hem in de versnellingsbak. Tenzij het om de automaat gaat, deze is voor de 3 motorisaties dezelfde.
grtz,
Stijn ATH
kan de versnellingsbak van de 110/130 die 190pk aan ?
En de koppeling..., kan die 190pk aan ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk BerichtenEnne,...
kan de versnellingsbak van de 110/130 die 190pk aan ?
En de koppeling..., kan die 190pk aan ?
Comment
-
Update
Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk BerichtenGisteren een update laten doen door Buga Westerlo betreffende het uitvallen van de DVD800 en het half werken van mijn Bluetoothverbinding. Had al enkele bedenkingen toen mij de update werd voorgesteld aangezien ik hier in dit forum er al wat over gelezen had.
En dat was meestal niet positief. Wel bij mij dus ook niet. Ben vandaag om te rotten en wellicht de eerste paar dagen niet om aan te spreken. Het Bluetooth mankement (kan zelf wel bellen via DVD800, maar bij opgebeld worden moet ik beantwoorden via de Gsm) is niet verholpen ook al zeiden ze dat alles ok was. Heb dit direct bij het instappen geprobeerd en was nog steeds hetzelfde (onmiddellijk dan ook weer gemeld). En vandaag bleek nu ook mijn cruise-control niet meer te werken.
Ze hadden er begot beter afgebleven met hun update. En ze lijken daar ginder ook het antwoord niet te weten want het is genotteerd en ze zullen zo spoedig iets laten weten. Dit gaat er bij mij dus niet in... Als deze zever nog lang blijft duren dan zal deze Opel rap langs de kant van de weg staan. De liefde is al serieus bekoeld en bij mij is het motto: "Gedaan is dan ook wel echt gedaan."
Op zich niet zo erg, die cruise control.. maar de juiste diagnose is dat je op de baan bent met een wagen zonder stoplichten!!!!! Ik reed zo ongeveer 1 week rond vooraleer ik dit bemerkte, er moet na de update iets mis zijn met de stand van het rempedaal.. en zo krijg je die cruise control niet meer gestart..
Wat ik niet kan begrijpen: Worden zo een problemen dan niet "kortgesloten" tussen alle dealers, of via de invoerder, of via Duitsland??? Mijn probleem dateert nu reeds van 5 weken geleden, als jij nu deze week exact hetzelfde voor hebt dan kan er van uitwisseling van eventuele problemen na een update totaal geen sprake zijn...vandaar mijn reactie.... Zo zijn we met zijn allen zeer ver verwijderd van een goed functionerende electronica op onze Insignia...
En persoonlijk ook nog steeds geen reactie gekregen van mijn dealer op die verouderde navigatiekaarten.. kdenk dat ik die 199 euro voor die update zal moeten ophoesten.... het is de eerste keer dat ik zoveel centen neertel voor een standaard navigatie systeem in mijn wagen, een toestelletje van 130€ uit de Aldi heeft recentere kaarten dan het dvd 800 systeem van opel, levering Insignia tweede week juli 2009..
Bedankt Opel... (dealer?.. invoerder??..)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk BerichtenEnne,...
kan de versnellingsbak van de 110/130 die 190pk aan ?
En de koppeling..., kan die 190pk aan ?
Ik kan mij voorstellen dat een verdubbeling van vermogen en koppel to much is voor een 110pk handbak.
Met name de eerste en tweede versnelling krijgen het zwaar te verduren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vlaamsinsigniake Bekijk BerichtenNet hetzelfde tegengekomen: Na een update geen cruise control meer.
Op zich niet zo erg, die cruise control.. maar de juiste diagnose is dat je op de baan bent met een wagen zonder stoplichten!!!!! Ik reed zo ongeveer 1 week rond vooraleer ik dit bemerkte, er moet na de update iets mis zijn met de stand van het rempedaal.. en zo krijg je die cruise control niet meer gestart..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stijn ath Bekijk BerichtenHet enige verschil tussen de 110/130 en de 160 zit hem in de versnellingsbak. Tenzij het om de automaat gaat, deze is voor de 3 motorisaties dezelfde.
grtz,
Stijn ATH
ik heb daar toch mijn twijfels over, ik kan me niet voorstellen dat er geen verschil zit tussen de 110 -130 pk en de 160 pk waarom zou de 160 dan zoveel duurder zijn ?
volgens mijn zit er wel degelijk verschil tussen de 3 versie's, het motorblok mss niet maar , bv zuiger; dichtingen.... zijn volgens mijn veel meer voorzien, en erop gemaakt ,
het zou toch heel onlogische als het niet zo was, ik zou me in iedere geval niet laten verleiden met 110-130 om dit te doen, als je dan toch je boeltje aan de kl*ten trekt sta je daar schoon,
ik heb gekozen voor de 160pk en ben daar zeer tevreden over; en ik zou het ook nooit overwegen om daar aan te laten prutsen, want het is al een klein bommeke , ik heb deze week tegen een vriend van mij eens een getrokken,
hij rijd met een bmw 5d met 177 pk en hij geeft mogen ruiken aan mijn diesel, en dan was die van mijn nog automaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichtenik heb gekozen voor de 160pk en ben daar zeer tevreden over; en ik zou het ook nooit overwegen om daar aan te laten prutsen, want het is al een klein bommeke , ik heb deze week tegen een vriend van mij eens een getrokken,
hij rijd met een bmw 5d met 177 pk en hij geeft mogen ruiken aan mijn diesel, en dan was die van mijn nog automaat
ik reed ervoor met een 320D coupé en nu met een 160pk Insignia .. de insignia lijkt een oude knol (met respect) tov de BMW. Die is stukken sneller en zeker in optrekken. Dus of je vriend weet zijn gaspedaal niet zitten of er is elders iets serieus mis hoor ...
Comment
-
Heb nog eens alles opgezocht en ik kan het volgende concluderen voor de verschillen tussen de verschillende diesel motorisaties.
De onderblok van de 110pk is anders dan die van de 130/160pk. Wat bedoel ik met onderblok?Motorblok met krukas, zuigers, drijfstangen,...
Deze kan dus iets minder koppel aan dan de 130/160pk, vandaar dat we hem ook 'maar' 380Nm geven ipv 440Nm voor de 160pk versie. De 190pk die we voorzien na tuning kunnen beide type's onderblok perfect aan.
Versnellingsbak van de 110/130 is lichter dan die van de 160pk, behalve de automaat die is dezelfde voor de 130/160pk.
De bovenblok (cylinderkop) is voor de drie versies dezelfde.
Verstuivers en turbo zijn voor de 3 versies dezelfde
Verder zijn ophanging, torsiestangen, remmen hetzelfde voor de 3 versies.
Nog een kleinigheidje. We hebben gisteren ons programma nog verder ontwikkeld en kunnen de tuning nu achter de sportknop plaatsen voor wagens die over deze optie beschikken. Dus sportknop uit >> standaard vermogen, sportknop aan (tellers rood) en vol vermogen.
Greetz,
Stijn ATH
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stijn ath Bekijk BerichtenHeb nog eens alles opgezocht en ik kan het volgende concluderen voor de verschillen tussen de verschillende diesel motorisaties.
De onderblok van de 110pk is anders dan die van de 130/160pk. Wat bedoel ik met onderblok?Motorblok met krukas, zuigers, drijfstangen,...
Deze kan dus iets minder koppel aan dan de 130/160pk, vandaar dat we hem ook 'maar' 380Nm geven ipv 440Nm voor de 160pk versie. De 190pk die we voorzien na tuning kunnen beide type's onderblok perfect aan.
Versnellingsbak van de 110/130 is lichter dan die van de 160pk, behalve de automaat die is dezelfde voor de 130/160pk.
De bovenblok (cylinderkop) is voor de drie versies dezelfde.
Verstuivers en turbo zijn voor de 3 versies dezelfde
Verder zijn ophanging, torsiestangen, remmen hetzelfde voor de 3 versies.
Nog een kleinigheidje. We hebben gisteren ons programma nog verder ontwikkeld en kunnen de tuning nu achter de sportknop plaatsen voor wagens die over deze optie beschikken. Dus sportknop uit >> standaard vermogen, sportknop aan (tellers rood) en vol vermogen.
Greetz,
Stijn ATH
Heb dan nog alleen twijfels over de koppeling...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenDit vind ik wel grappig ....
ik reed ervoor met een 320D coupé en nu met een 160pk Insignia .. de insignia lijkt een oude knol (met respect) tov de BMW. Die is stukken sneller en zeker in optrekken. Dus of je vriend weet zijn gaspedaal niet zitten of er is elders iets serieus mis hoor ...
Mijn vorige was een 520 D van 2006 met 163 pk en deze was sneller dan mijn insignia 160 pk.
Daar ik van mooie recente modellen hou was het nu de beurt aan de goedogende insignia.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steven_vdp Bekijk Berichtenik heb daar toch mijn twijfels over, ik kan me niet voorstellen dat er geen verschil zit tussen de 110 -130 pk en de 160 pk waarom zou de 160 dan zoveel duurder zijn ?
Comment
Comment