Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• HAHA McClane,

dat wil ik u niet aandoen, zo vroeg al afscheid laten nemen van uw speelgoed

Maar ik moet zeggen dat ik hem wel zo wil als de jouwe ... lederen interieur zouden we niet nemen maar voor de rest identiek hetzelfde!

Ik vermoed dat die inleg niet te verwisselen is. Zal wel vastgelijmd zijn denk ik

@geldrop: ja ben al gaan kijken bij de dealer. Voor hout ben ik echt niet en bij die zwarte pianolak heb ik schrik dat dit constant vuil gaat zijn en je er alles op ziet.
    je moet maar eens zien bij 2dehands insignia's die te koop staan en die pianolak als inleg hebben.. staan vol vingers e.d. ....

mss toch nog maar eens overdenken ... of scoren op het autosalon of ... McClane????

pfff nie simpel zenne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
      een vraagje voor diegenen met bi-xenon verlichting;

zijn jullie er echt tevreden over en zeer zeker opnieuw kiezen moesten jullie een nieuwe insignia kopen of is het een leuk gadget maar niet meer dan dat?

de reden is dat ik ook een insignia ga kopen maar nog twijfel tussen een jonge 2de hands of een nieuwe te bestellen met het autosalon.

Ik zou sowieso de edition versie nemen omdat ik de houtinleg en de pianolak totaal niet mooi vind. Ik zou absoluut ook de xenonverlichting nemen maar net die combinatie is tweedehands blijkbaar enorm moeilijk te vinden. Iedere insignia met xenon is ofwel de cosmo versie ofwel de sportversie ... maar blijkbaar zeeeer zeldzaam in de edition reeks...

waarschijnlijk ga ik dus op het autosalon een nieuwe insignia bestellen tenzij jullie van mening zijn dat de xenon niet echt een meerwaarde is want dan heb ik meer dan genoeg keus 2dehands
      Ik vind persoonlijk de bi-xenon met AFL zeker de moeite waard. Toen ik overstapte van m'n vectra met halogeen naar de insignia met xenon was ik zeer onder de indruk van lichtbundel en zeker van de bochten verlichting. Je moet anders eens een proefrit vragen met halogeen en met xenon bij de dealer. Dan kan je zelf bepalen of je het de moeite vind. Tis toch al vroeg donker nu.

Nog veel plezier met je zoektocht naar de juiste keuze
      Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
      Opel Astra Coupé 1.8 92kw
      Opel Zafira 1.8 85kw
      VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
      Mazda 323F 1.6 66kw
      Mazda 323 1.7 diesel 42kw
      Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
        En McClane met de fiets dan?
        Ik weet nog een mooie Zafira te koop
        Zonder al die electronica problemen
        Die doet gewoon wat er gevraagd wordt.
        2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• @jurgen: tja dat van die pianolak was mij ook al opgevallen. Het hout vond ik dan weer meevallen in positieve zin.

Vorig jaar waren de salonkortingen best goed als ik het mij goed kan herinneren.
          Dan heb je wel de auto exact zoals jij 'm wilt.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Maar ik denk dat we dat wel te horen gaan krijgen.

Comment

• Hallo ik ben nieuw hier en de vraag van jurgen interesseert me ook. Heeft iemand misschien een foto waar de normale halogeen versie en de bi-xenon samen op staan zodat je het verschil ziet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
              En McClane met de fiets dan?
              Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
              HAHA McClane,

Maar ik moet zeggen dat ik hem wel zo wil als de jouwe ... lederen interieur zouden we niet nemen maar voor de rest identiek hetzelfde!

Ik vermoed dat die inleg niet te verwisselen is. Zal wel vastgelijmd zijn denk ik

@geldrop: ja ben al gaan kijken bij de dealer. Voor hout ben ik echt niet en bij die zwarte pianolak heb ik schrik dat dit constant vuil gaat zijn en je er alles op ziet.
              je moet maar eens zien bij 2dehands insignia's die te koop staan en die pianolak als inleg hebben.. staan vol vingers e.d. ....

mss toch nog maar eens overdenken ... of scoren op het autosalon of ... McClane????

pfff nie simpel zenne
              Dan koop ik ne nieuwe.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

HAHA McClane,

pfff nie simpel zenne
                heb ook pianolak, staan nergens vingers op.
                als je natuurlijk constant heel de auto ligt te bepotelen, ja dan krijg je dat, ook bij houtinleg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RoyBatty Bekijk Berichten
                  Hallo ik ben nieuw hier en de vraag van jurgen interesseert me ook. Heeft iemand misschien een foto waar de normale halogeen versie en de bi-xenon samen op staan zodat je het verschil ziet?
                  Om het verschil te kunnen aantonen moet ik één van de forumregels (aantal pics per post) even overtreden.

Halogeen koplamp

met ontstoken dagrijlicht.

Bi-Xenon met LED-dagrijverlichting

met ontstoken dagrijlicht.

1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

een vraagje voor diegenen met bi-xenon verlichting;

zijn jullie er echt tevreden over en zeer zeker opnieuw kiezen moesten jullie een nieuwe insignia kopen of is het een leuk gadget maar niet meer dan dat?

de reden is dat ik ook een insignia ga kopen maar nog twijfel tussen een jonge 2de hands of een nieuwe te bestellen met het autosalon.

Ik zou sowieso de edition versie nemen omdat ik de houtinleg en de pianolak totaal niet mooi vind. Ik zou absoluut ook de xenonverlichting nemen maar net die combinatie is tweedehands blijkbaar enorm moeilijk te vinden. Iedere insignia met xenon is ofwel de cosmo versie ofwel de sportversie ... maar blijkbaar zeeeer zeldzaam in de edition reeks...

waarschijnlijk ga ik dus op het autosalon een nieuwe insignia bestellen tenzij jullie van mening zijn dat de xenon niet echt een meerwaarde is want dan heb ik meer dan genoeg keus 2dehands
                    die xenon is inderdaag fantastisch en geeft inderdaad een meerwaarde aan de wagen.
                    ook de zijverlichting die aangaat wanneer je afslaagt vind ik zeer praktisch, je krijgt een zee van licht.
                    dus als ik jou was, zeker nemen, zijn geld zeker waard

Comment

• Verschil halogeenlamp (rechts) en aftermarket LED (links).

Last edited by McClane; 13/11/2009, 23:17.

Comment

• Bi-Xenon met LED verlichting

Comment

• Heb daarstraks nog eentje zien rijden met de led-dagrijverlichting, en dat ziet er echt wel stukken beter uit dan die zonder leds.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Aftermarket leds zie ik daar iets van. Zjn die er nu eindelijk en welke moeten we dan hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                              Vandaag éérste letsel aan de auto, achterbumper beschadigd bij het achteruitrijden tegen een muurtje.
                              De oorzaak is het falen van de parkeerhulp, deze gaf namelijk aan actief te zijn maar werkte niet waar nodig.
                              Dat vertrouwen is dus geschonden .
                              Heb hetzelfde meegemaakt.
                              Dealer zegt : "Tja,da's spijtig meneer".
                              Misschien kan je eens horen bij uw dealer ?

Comment

HAHA McClane,

pfff nie simpel zenne
                                Is perfect en gemakkelijk te veranderen,is NIET vastgelijmd.
                                Op 2 minuten is heel het dashboard veranderd van piano naar hout en omgekeerd...
                                Last edited by ; 14/11/2009, 00:31.

Comment

• Bedankt voor de snelle en zeer volledige reactie! De Xenons zijn echt wel gigantisch veel mooier idd.

Comment

• mmm als je de houtinleg of piano lak kan veranderen in dat grijs dan moet ik toch eens verder denken om toch voor de sport te gaan ... als het me tegenvalt dan kan ik nog wisselen...

anderzijds mss best 2 maandjes wachten en zien welke promoties er op de insignia zijn tijdens het autosalon. Ik verwacht er niet al te veel van eigenlijk; er is nu reeds een korting van 1500 euro en aangezien de insignia een groot succes is zal men wel niet veel extra doen ... hij verkoopt toch zeer goed

Was al overtuigd vd bi-xenon en na jullie reacties eens te meer ...

bedankt McClane voor de uitgebreide illustraties

Comment

• Is binnen twee maanden het launch-pakket nog beschikbaar op de Insignia? Ook nog iets om over na te denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                        Ik weet nog een mooie Zafira te koop
                                        Zonder al die electronica problemen
                                        Die doet gewoon wat er gevraagd wordt.
                                        Insignia omruilen in een Zafira.....
                                        tegen de Corsa daarentegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                          Insignia omruilen in een Zafira.....
                                          tegen de Corsa daarentegen.
                                          Jouw Insignia heeft enkel de looks mee
                                          Mijn Zafira is praktischer, zuiniger, sneller, en vooral
                                          BETROUWBAARDER
                                          2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Working...
                                          X