Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
    Hoe stel je dit in, het is de eerste keer dat ik hiervan hoor.

Bij de Cosmo versie staat dit normaal gezien bij de comfortinstellingen van de auto.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Zijn er ook mensen die geen problemen hebben met een Insignia ? Wij zijn van plan om volgend jaar een nieuwe wagen te kopen en twijfelen tussen een insignia of een passat CC . Maar hetgene ik hier allemaal lees doet me meer naar de passat CC kiezen .

Comment

• patrick,

ergens is het logisch dat allereerste versie van een nieuw model hier en daar wat kinderziektes vertoont. Buiten de electronica problemen die er waren is de insignia een steengoede wagen hoor en denk ik niet dat er veel problemen zijn.

Bovendien zijn de nieuwe wagens model 2010. Die hebben de software update reeds gehad en bovendien zijn er reeds kleine aanpassingen geweest aan bepaalde zaken.
        Ik ben er bijna zeker van dat de problemen nu allemaal vd baan zijn.

Bovendien is de passat cc volgens mij ook duurder dan de insignia.
        Ondanks het feit dat de cc een knappe wagen is, moet ik geen seconde nadenken als ik moet kiezen tussen beide wagens.

Voor mij een insignia aub

Comment

• 5 seconden googlen op internet:

dus de kinderziektes zijn er zeer zeker ook bij de cc

Ik denk dat 95% vd insignia eigenaars ondanks sommige electronica problemen zeer tevreden zijn van hun wagen.

Corrigeer me indien niet correct hé gasten

Comment

• Ik denk dat 95% vd insignia eigenaars ondanks sommige electronica problemen zeer tevreden zijn van hun wagen.

Corrigeer me indien niet correct hé gasten
            Ik rij sedert maart met mijn Insignia en heb ondertussen 21000 km. Op enkele kleine dingen na ( die praktisch onmiddelijk werden opgelost) heb ik zeker geen klagen van mijn auto,integendeel.Het zou me te ver voeren om hem te gaan bewieroken, als je dit forum leest staan de voordelen meer dan genoeg in de verf gezet.Cruyf zei ooit : elk voordeel heb zijn nadeel. Tja, dat zal hierin ook wel zo zijn denk ik.Zelfs premium-merken hebben last van die kinderziektes.Maar ik blijf dit een PRACHTIGE wagen vinden waar ik al veel luxueuse en prettige kilometers in gereden heb.

Comment

• Beide fijne auto's maar houdt er rekening mee dat een passat cc een vierzitter is en de insignia een vijfzitter.
              Ik denk dat dit veel mensen afschrikt voor de passat cc.
              Dat maakt 'm wel exclusiever.

Ik hoop overigens wel dat mijn software probs binnenkort definitief opgelost zijn want het begint vervelend te raken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                Beide fijne auto's maar houdt er rekening mee dat een passat cc een vierzitter is en de insignia een vijfzitter.
                Ik denk dat dit veel mensen afschrikt voor de passat cc.
                Dat maakt 'm wel exclusiever.

Ik hoop overigens wel dat mijn software probs binnenkort definitief opgelost zijn want het begint vervelend te raken.
                Ik heb voor dezelfde keuze gestaan een Ford Mondeo, Passat station (CC) of een Insignia ST. Ben gegaan voor de Insignia ST vanwege de luxe en de looks. Ook omdat de CC een stukje duurder was. De mondeo viel gelijk af omdat deze er reeds enige tijd is en al mijn collega's er al een hebben.

Maar ik moet toegeven dat de Insignia rijdt als een trein maar ik heb er toch enigzins spijt van. Men heeft het hier over storingen, maar het niet op slot gaan wanneer ik ga rijden van de deuren noem ik geen storing. Dit is in mijn ogen gewoon slecht programmeer werk.
                Zo ook:
                • Telefoon bluetooth niet automatisch (men moet telefoon selecteren in het menu zelfs wanneer deze reeds gepaired is.
                • Electrisch inklapbare spiegels moet met de hand in klappen. (heb geen memory stoelen!!!!)
                • Zelde voor het kantelen van de spiegel gaat alleen bij memory stoelen.

etc etc etc.....

Ook ben ik er van overtuigd dat de navigatie/radio unit van binnen uit 1988 bestaat. Geluid is zeer slecht. Tmc weergave minimaal. Landen laden op hardeschijf. Die overigens veel kleiner is dan aangegeven. 1GB voor de cd500 is 661 MB. .

Ik ben er ook van overtuigd dat de auto om Opel te redden veelste vroeg op de markt is gezet. Hij was nog niet klaar en een jaar na release mag dit allemaal wel opgelost zijn dacht ik zo.

Binnenkort komt de nieuwe Astra en uit betrouwbare bron weet ik dat nog geen monteur van Opel op cursus is geweest en weet hoe deze dan ook in elkaar zit en ze zijn benieuwd ofdat dit net zo gaat als bij de Insignia.

Heb al navraag gedaan om mijn radio uit de auto te laten halen en hier een gewone ouderwetse radio/navigaite unit in te zetten. Maar dit schijnt nog niet te kunnen aangezien de radio ook de setup/instellingen bepaalt. Dus goede zet van Opel. Nog even wachten op een aftermarket Unit.

Mocht er een collega komen en mijn auto zo mooi vinden dan gaat mijn Insignia gelijk de deur uit. Maar nogmaals niet om de rij eigenschappen maar om de rest (innerlijk).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                  Zijn er ook mensen die geen problemen hebben met een Insignia ? Wij zijn van plan om volgend jaar een nieuwe wagen te kopen en twijfelen tussen een insignia of een passat CC . Maar hetgene ik hier allemaal lees doet me meer naar de passat CC kiezen .
                  heb de mijne nu 5 maanden en moet zeggen, heb nog geen enkele storing gehad.
                  ben deze zomer op vakantie geweest, bijna 4000 km gereden en alles werkt perfect.

Comment

• @ Patjenator
                    De passat cc is de coupé achtige versie van de passat en niet de estate versie.
                    Het paren met je GSM moet automatisch gaan, waarschijnlijk staat jouw gsm slecht ingesteld (automatische verbinding staat waarschijnlijk af).
                    Om de capaciteit van je harde schijf te vergroten moet je deze eerst helemaal leeg maken en dan zou je mee opslagruimte moeten hebben ne met de klank is normaal niets verkeerd, ik zou dit eens aan mijn dealer melden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sus1979 Bekijk Berichten
                      @ Patjenator
                      De passat cc is de coupé achtige versie van de passat en niet de estate versie.
                      Het paren met je GSM moet automatisch gaan, waarschijnlijk staat jouw gsm slecht ingesteld (automatische verbinding staat waarschijnlijk af).
                      Om de capaciteit van je harde schijf te vergroten moet je deze eerst helemaal leeg maken en dan zou je mee opslagruimte moeten hebben ne met de klank is normaal niets verkeerd, ik zou dit eens aan mijn dealer melden!
                      Dat weet ik maar ik twijfelde nog tussen de CC (was iets duurder) en de variant. Het paren gaat ook automatisch maar ik bedoel iets anders. Sorry voor de slechte uitleg..

TESTCASE:

Paar 2 telefoons met je auto (insignia). (die van mij en van mijn vrouw) Kijk met welke je verbinding hebt. Zet degene waar je verbinding mee hebt uit. Kijk dan of je automatisch verbinding krijgt met de andere telefoon. (Niet dus). Moet je eerst nnar telefooninstellingen, bluetooth, gepaarde apparaten en de andere selecteren. Dat bedoel ik met paren.

Capaciteit wordt niet groter als 661 MB in mijn geval. Ik heb de cd500. Dit is ook bevestigt door Opel Nederland. Ze hebben dit afgerond naar 1 GB .
                      Klank is ruk ga maar eens in een mondeo, passat, vectra, corsa maak eigenlijk niet uit welke andere auto. U bent er tevreden mee maar als je dit gehele topic leest zul je zien dat het echt niet goed is.

O ja en als je de auto start met usb aangelsoten waar begint hij dan altijd mee. Ook al was je gestopt met de radio aan. Bij mij begint hij altijd met de usb eerste nummer ipv de radio waar ik mee gestopt was. (nog een niet werkend voorbeeld).
                      Ik kan ook niet meer als 1 land op het geheugen kwijt dus als ik op vakantie ga dan moet ik bij de grens. (Geheugen wissen nieuwe inladen en verder rijden) Dit duurt afhankelijk van de land grote maar is natuurlijk heel slecht. Deze functionaliteit heeft een TomTom al jaren. Grensoverschrijdend navigeren. (Functionaliteit van de cd500 zou hetzelfde zijn "verkoop praatje" als de dvd800 alleen geen 3d en routeplanning) maar er is wel degelijk heel veel verschillend.

Maar maak niet uit. Ik hoop ook dat er meerdere zijn waar de auto wel van bevalt. Bij mij in ieder geval niet. Kan toch ? Voor mij is het een miskoop geweest. Als ik dit van te voren allemaal geweten had had ik iets anders gekozen.
                      Maar nogmaals de rijeigenschappen zijn goed hij rijd lekker. Ik stoor me alleen maar aan de rest.

(En ik rij +- 1100 km per week. 4 maanden oud 18000 kilometer.) Dus genoeg tijd in de auto om me ook te storen.

Comment

• Dat ligt wellicht ook voor een stuk aan je telefoon.
                        Mijn samsung communiceert ook niet echt goed met de auto.
                        Een nokia 6300 van een collega deed dat probleemloos bij een testje.
                        De test die jij hebt gedaan qua paren heb ik nog niet getest.

Het niet sluiten van de deuren is idd een blunder maar valt wellicht te verklaren uit het feit dat de meeste auto's bij het te water gaan in no time geen stroom meer hebben. Uit aansprakelijkheids oogpunt heb je door het sluiten zelf een actie ondernomen. Misschien dat het daar aan ligt..
                        Ik heb het voor bestelling nog expliciet gevraagd overigens. En ja het zou kunnen. Moet wel zeggen dat toen ik bestelde héél veel zaken nog onbekend waren. Op dit forum was al meer kennis dan bij de dealers.

Qua software:
                        Geluid geopende deur kan niet worden uitgezet.
                        Stand 1 van de radio is al zeer luid (kwaliteit geluid valt tegen. Is acceptabel maar niet goed voor een radio waar je extra voor betaald voor beter geluid)
                        Tijdens het geluid op 0 zetten van een cd springt deze niet op pauze.
                        Motorkarakteristiek van de 1.6t is niet goed (slecht)

Maar mechanisch is ie verder erg prettig afgezien van de ecobanden zonder grip.

Ach, je moet gewoon gaan rijden en kijken welke auto je het beste bevalt.
                        Mijn vorige V50 was een ramp en de S40 van een collega had nooit iets terwijl deze een half jaar ouder was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                          Dat ligt wellicht ook voor een stuk aan je telefoon.
                          Mijn samsung communiceert ook niet echt goed met de auto.
                          Een nokia 6300 van een collega deed dat probleemloos bij een testje.
                          De test die jij hebt gedaan qua paren heb ik nog niet getest.

Qua software:
                          Geluid geopende deur kan niet worden uitgezet.
                          Dit kan ik verklaren dit is er juist opgezet zodat als je uitstapt de sleutel niet vergeet. (Dus niets te maken met verlichting)
                          Bij de dealers wanneer je auto in onderhoud is doen ze bij opel het raam open met de sleutel erin. En dan gooien ze de deur dicht. Dan hoor je het piepje niet.

Comment

Zijn er ook mensen die geen problemen hebben met een Insignia ? Wij zijn van plan om volgend jaar een nieuwe wagen te kopen en twijfelen tussen een insignia of een passat CC . Maar hetgene ik hier allemaal lees doet me meer naar de passat CC kiezen .
                            IK heb de mijne nu een half jaar en 10 000km en heb nog met NIKSKE problemen gehad.Geen technische of softwareproblemen.Het verbaasd me niet dat er insignia's zijn die zoveel problemen hebben.Maar laten we eerlijk zijn,elk merk ongeacht het type zal ook zijn problemen hebben.Of het nu ne dure of goedkope is,ne grote of ne kleine,problemen zullen er altijd zijn bij sommige auto's

Comment

Ik heb die van mij sedert april 2009 ( Sports Tourer - diesel 160 PK), momenteel een kleine 10.000 Km. Hout vasthouden maar tot hier toe HEEL TEVREDEN. Geen softwareproblemen tot hier toe. DVD 800 (USB, CD, NAVI...) werkt perfect. Eén parkeersensor stuk gegaan (werd netjes aangegeven op BC), onmiddellijk vervangen onder garantie.

Mijn vorige auto was een Opel Zafira maar het rijcomfort van de Insignia staat op een veel hoger niveau, niet te vergelijken.

Grtz,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hellas Bekijk Berichten
                                Ik heb die van mij sedert april 2009 ( Sports Tourer - diesel 160 PK), momenteel een kleine 10.000 Km. Hout vasthouden maar tot hier toe HEEL TEVREDEN. Geen softwareproblemen tot hier toe. DVD 800 (USB, CD, NAVI...) werkt perfect. Eén parkeersensor stuk gegaan (werd netjes aangegeven op BC), onmiddellijk vervangen onder garantie.

Mijn vorige auto was een Opel Zafira maar het rijcomfort van de Insignia staat op een veel hoger niveau, niet te vergelijken.

Grtz,
                                Ik heb mijn wagen sinds maart en nu 18.000 km's.
                                Eerst wel wat problemen gehad : krakend dashboard, AFL werkte niet en nog wat kleinigheden, maar allemaal verholpen door de dealer. Supertevreden, wagen rijdt fantastisch, het is elke ochtend met plezier de baan op gaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                  Ik heb die nog niet ontvangen maar heb het al wel gedaan. Is gewoon met speciaal vet erin spuiten en is dan ok.
                                  Bij mij hebben ze ook vet (of olie) in het contactslot gespoten nadat ik eens voorhad dat hij in transportmodus was gegaan, met het gevolg dat het bijlange niet meer soepel werkte . Ze hebben dan maar besloten om een compleet nieuw contactslot te steken . Als iemand het moest voorhebben dat hij in transportmodus gaat, moet ge gewoon de sleutel een 20 tal sec. aanhouden nadat de motor is aangeslagen, dan gaat hij terug uit transportmodus .

Comment

Heb mijn Insignia van eind maart en heb 10000km.
                                    Voorlopig geen last gehad van problemen of kinderziekten.

Met je wagen moet je ook een portie geluk hebben...
                                    Met mijn vorige wagen "vectra GTS" 4 jaar gereden en 93000km gedaan, en niet één eurocent kosten gehad aan wagen.
                                    Wagen steeds om de 15000km nazicht laten doen, en om de 30000km onderhoud...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lusto Bekijk Berichten
                                      Bij mij hebben ze ook vet (of olie) in het contactslot gespoten nadat ik eens voorhad dat hij in transportmodus was gegaan, met het gevolg dat het bijlange niet meer soepel werkte . Ze hebben dan maar besloten om een compleet nieuw contactslot te steken . Als iemand het moest voorhebben dat hij in transportmodus gaat, moet ge gewoon de sleutel een 20 tal sec. aanhouden nadat de motor is aangeslagen, dan gaat hij terug uit transportmodus .
                                      10 seconden is normaal al genoeg om het terug af te zetten. En van dat vet is er een speciale vet voor. Staat zo in service bulletins.
                                      Opel Insignia OPC
                                      BMW X5 3.0i
                                      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Bij de Cosmo versie staat dit normaal gezien bij de comfortinstellingen van de auto.
                                        Ik heb nochtans een COSMO, een zetel met geheugen en alarm van opel maar het automatisch sluiten van de deuren bij het wegrijden vind ik nergens.
                                        Last edited by ; 20/11/2009, 08:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
                                          Ik heb nochtans een COSMO, een zetel met geheugen en alarm van opel maar het automatisch sluiten van de deuren bij het wegrijden vind ik nergens.
                                          Die mogelijkheid is er ook niet volgens de dealer.

Comment

Working...
                                          X