Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
    Die mogelijkheid is er ook niet volgens de dealer.

Ja, volgens de ene dealer wel en de andere weer niet.
    Ze weten het blijkbaar zelf niet.
    Eén ding is zeker volgens de dealer, op een nieuwe Corsa zit het wel.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
      Die mogelijkheid is er ook niet volgens de dealer.
      Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
      Zijn er ook mensen die geen problemen hebben met een Insignia ? Wij zijn van plan om volgend jaar een nieuwe wagen te kopen en twijfelen tussen een insignia of een passat CC . Maar hetgene ik hier allemaal lees doet me meer naar de passat CC kiezen .

Eigenlijk ben ik alleen maar tevreden over mijn Insignia.
      Behalve enkele (software) toepassingen die er in Belgie blijkbaar (nog) niet opzitten en in bv. Nederland wel.
      Een vriend rijdt met een Passat break Tdi van 2,5 jaar en verkoopt hem ook al omdat hij al 2 jaar met dezelfde problemen sukkelt.
      Zoals al gezegd op dit forum moet je met elke auto een beetje geluk hebben.
      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mili Bekijk Berichten
        Ik heb nochtans een COSMO, een zetel met geheugen en alarm van opel maar het automatisch sluiten van de deuren bij het wegrijden vind ik nergens.
        Volgens de gebruikershandleiding op pagina 24 staat er letterlijk" U kunt deze beveiliging functie configureren om alle portieren, de bagageruimte en de tankklep automatisch te vergrendelen zodra de auto wegrijdt"

U kunt de instellingen veranderen in het menu INSTELLINGEN op het Info display. Persoonlijke instellingen

Comment

• TESTCASE:

Paar 2 telefoons met je auto (insignia). (die van mij en van mijn vrouw) Kijk met welke je verbinding hebt. Zet degene waar je verbinding mee hebt uit. Kijk dan of je automatisch verbinding krijgt met de andere telefoon. (Niet dus). Moet je eerst nnar telefooninstellingen, bluetooth, gepaarde apparaten en de andere selecteren. Dat bedoel ik met paren.

Capaciteit wordt niet groter als 661 MB in mijn geval. Ik heb de cd500. Dit is ook bevestigt door Opel Nederland. Ze hebben dit afgerond naar 1 GB .
          Klank is ruk ga maar eens in een mondeo, passat, vectra, corsa maak eigenlijk niet uit welke andere auto. U bent er tevreden mee maar als je dit gehele topic leest zul je zien dat het echt niet goed is.

O ja en als je de auto start met usb aangelsoten waar begint hij dan altijd mee. Ook al was je gestopt met de radio aan. Bij mij begint hij altijd met de usb eerste nummer ipv de radio waar ik mee gestopt was. (nog een niet werkend voorbeeld).
          Ik kan ook niet meer als 1 land op het geheugen kwijt dus als ik op vakantie ga dan moet ik bij de grens. (Geheugen wissen nieuwe inladen en verder rijden) Dit duurt afhankelijk van de land grote maar is natuurlijk heel slecht. Deze functionaliteit heeft een TomTom al jaren. Grensoverschrijdend navigeren. (Functionaliteit van de cd500 zou hetzelfde zijn "verkoop praatje" als de dvd800 alleen geen 3d en routeplanning) maar er is wel degelijk heel veel verschillend.

Ivm de telefoon heb je gelijk.
          Wat de radio betreft begint hij waar ik ben mee geeindigd en niet zoals bij jou met de usb.
          Bij de navigatie heb ik er Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg op gezet zonder probleem. 3D en routeplanning zijn wel aanwezig.
          Er word ook veel geklaagd over het geluid van de radio maar dat is toch iets dat je kan horen bij een test.
          Voor mij volstaat de standaard radio bij geen enkel merk en ik heb dan ook het Infinity sound system pakket erbij genomen.
          Als dit niet zuiver loeihard speelt dan mankeert er wat aan je gehoor.

]
          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            TESTCASE:

Paar 2 telefoons met je auto (insignia). (die van mij en van mijn vrouw) Kijk met welke je verbinding hebt. Zet degene waar je verbinding mee hebt uit. Kijk dan of je automatisch verbinding krijgt met de andere telefoon. (Niet dus). Moet je eerst nnar telefooninstellingen, bluetooth, gepaarde apparaten en de andere selecteren. Dat bedoel ik met paren.

Capaciteit wordt niet groter als 661 MB in mijn geval. Ik heb de cd500. Dit is ook bevestigt door Opel Nederland. Ze hebben dit afgerond naar 1 GB .
            Klank is ruk ga maar eens in een mondeo, passat, vectra, corsa maak eigenlijk niet uit welke andere auto. U bent er tevreden mee maar als je dit gehele topic leest zul je zien dat het echt niet goed is.

O ja en als je de auto start met usb aangelsoten waar begint hij dan altijd mee. Ook al was je gestopt met de radio aan. Bij mij begint hij altijd met de usb eerste nummer ipv de radio waar ik mee gestopt was. (nog een niet werkend voorbeeld).
            Ik kan ook niet meer als 1 land op het geheugen kwijt dus als ik op vakantie ga dan moet ik bij de grens. (Geheugen wissen nieuwe inladen en verder rijden) Dit duurt afhankelijk van de land grote maar is natuurlijk heel slecht. Deze functionaliteit heeft een TomTom al jaren. Grensoverschrijdend navigeren. (Functionaliteit van de cd500 zou hetzelfde zijn "verkoop praatje" als de dvd800 alleen geen 3d en routeplanning) maar er is wel degelijk heel veel verschillend.

Ivm de telefoon heb je gelijk.
            Wat de radio betreft begint hij waar ik ben mee geeindigd en niet zoals bij jou met de usb.
            Bij de navigatie heb ik er Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg op gezet zonder probleem. 3D en routeplanning zijn wel aanwezig.
            Er word ook veel geklaagd over het geluid van de radio maar dat is toch iets dat je kan horen bij een test.
            Voor mij volstaat de standaard radio bij geen enkel merk en ik heb dan ook het Infinity sound system pakket erbij genomen.
            Als dit niet zuiver loeihard speelt dan mankeert er wat aan je gehoor.

]
            Klopt maar ik heb geen dvd800 maar de cd500 dus al helemaal geen infinity sound pakket. En je hebt gelijk ik had het kunnen horen. Maar aangezien ik geen test auto had met navigatie en de cd400 erin had zitten had ik voor die 1500 euro meer in ieder geval wel veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer verwacht. Ieder aftermarket apparaat van 1000 euro kenwood, Pioneer etc speelt, navigeert en werkt 1000 maal beter. En dat had ik van zo'n nieuwe Insignia wel stukken beter verwacht. Het geluid is gewoon super onder de maat. En daar zit het probleem.

Als voorbeeld: Ik heb afgelopen week voor mijn vrouw bij de Aldi voor 99 euro een radio gekocht met mosfet 4 * 50 watt en die blaast je oren uit de auto en ook hier zit een Usb aansluiting, Ipod, bluetooth carkit etcetera op. Dus nogmaals ik had veel meer verwacht, aangezien de Insignia wel parkeerborden kan herkennen maar geen geluid af kan spelen. Die techniek zijn ze kwijt geraakt bij de ontwikkeling denk ik. .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patjenator Bekijk Berichten
              Klopt maar ik heb geen dvd800 maar de cd500 dus al helemaal geen infinity sound pakket. En je hebt gelijk ik had het kunnen horen. Maar aangezien ik geen test auto had met navigatie en de cd400 erin had zitten had ik voor die 1500 euro meer in ieder geval wel veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer verwacht. Ieder aftermarket apparaat van 1000 euro kenwood, Pioneer etc speelt, navigeert en werkt 1000 maal beter. En dat had ik van zo'n nieuwe Insignia wel stukken beter verwacht. Het geluid is gewoon super onder de maat. En daar zit het probleem.

Als voorbeeld: Ik heb afgelopen week voor mijn vrouw bij de Aldi voor 99 euro een radio gekocht met mosfet 4 * 50 watt en die blaast je oren uit de auto en ook hier zit een Usb aansluiting, Ipod, bluetooth carkit etcetera op. Dus nogmaals ik had veel meer verwacht, aangezien de Insignia wel parkeerborden kan herkennen maar geen geluid af kan spelen. Die techniek zijn ze kwijt geraakt bij de ontwikkeling denk ik. .
              Eerlijk gezegd vind ik het geluid prima (meer dan prima zelfs, is één van de pluspunten van de wagen vind ik). Met mijn iPod touch erop aangesloten gewoon super!! Het geselecteerde volume op de iPod, voordat je deze connecteert met de auto, heeft trouwens een grote invloed op de sterkte van het geluid...

Comment

• kan iemand mij toevoegen in de lijst van insignia's. Vandaag een Sportstourer gekocht. 2.0 cdti 110 pk edition.

- technical grey
                - sportinterieur vitesse
                - rapid cool inleg
                - launchpack (parkpilot - velgen - navi)
                - zicht en licht pack
                - bi xenon met afl
                - mistlichten
                - 18 inch velgen (5 spaak)

Hebben uiteindelijk toch voor bi-xenon gekozen. Waren eerst aan het twijfelen maar na een testritje met de insignia van de dealer hadden we vlug gekozen!

Eindelijk

Comment

• - sportinterieur vitesse
                  - rapid cool inleg ????
                  Ken ik niet....

Comment

• vitesse zijn de sportzetels die in de sport editie standaard zijn

rapid cool is eigenlijk gewoon de zilverkleurige inleg vd edition. En noemt dus rapid cool. Ben ik vandaag ook pas te weten gekomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                      vitesse zijn de sportzetels die in de sport editie standaard zijn

rapid cool is eigenlijk gewoon de zilverkleurige inleg vd edition. En noemt dus rapid cool. Ben ik vandaag ook pas te weten gekomen
                      Proficiat met de aankoop.
                      Ondanks de softwareproblemen,die uiteraard opgelost geraken,een zalige wagen om mee te rijden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PepeBel4 Bekijk Berichten
                        Eerlijk gezegd vind ik het geluid prima (meer dan prima zelfs, is één van de pluspunten van de wagen vind ik). Met mijn iPod touch erop aangesloten gewoon super!! Het geselecteerde volume op de iPod, voordat je deze connecteert met de auto, heeft trouwens een grote invloed op de sterkte van het geluid...
                        Ik dacht dat je bij het launchpakket van 1500€ automatisch de dvd800 +cd kreeg?
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                          Zijn er ook mensen die geen problemen hebben met een Insignia ? Wij zijn van plan om volgend jaar een nieuwe wagen te kopen en twijfelen tussen een insignia of een passat CC . Maar hetgene ik hier allemaal lees doet me meer naar de passat CC kiezen .
                          Mijn Insignia is van april. 0,0 problemen, ook niet na 10.000 km. Aanrader van 1e orde die bak!

Comment

• Gisteren een auto gekust na het uitvallen van de parkeersensoren.
                            Gelukkig geen schade maar mijn auto is pas drie dagen terug van de dealer..

Langzaam begint het echt vervelend te worden.
                            Te meer omdat de auto ook niet mooi loopt. Gisteren anderhalf uur op de cruisecontrole gereden en dan merk je dat de motor af en toe inhoudt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
                              Mijn Insignia is van april. 0,0 problemen, ook niet na 10.000 km. Aanrader van 1e orde die bak!
                              Hier ook geen problemen mee gehad moet ik zeggen, Passat krijg je aan mij niet meer kwijt ook veel te veel problemen gehad (airco, ophanging vooraan, turbo, enz op 1.5 jaar).

Rij nu met een Peugeot 807 en oke handig met klein mannen, maar god wat mis ik de Insignia, op bochten moet ik mij serieus inhouden en veel trager door rijden dan met Insignia.

Comment

• Morgen naar de garage ivm de brief van het contactslot.
                                Ineens klepje laten maken van de kofferbodem en laten luisteren naar een abnormaal geluid aan de motor. (heb dit wel niet constant je gaat zien als ik in de garage aankom dat je niets hoort)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                                  Men vader heeft de insignia sportstourer nu al een tijdje, nix van problemen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                                    Morgen naar de garage ivm de brief van het contactslot.
                                    Ineens klepje laten maken van de kofferbodem en laten luisteren naar een abnormaal geluid aan de motor. (heb dit wel niet constant je gaat zien als ik in de garage aankom dat je niets hoort)
                                    ben vandaag geweest, slot word gesmeerd en ineens ook een update van software gedaan.
                                    update gebeurt met internet, klein probleem, website lag eruit, woensdag terugkomen

Comment

• Ze doen toch het nodige voor die gene met problemen uit de nood te helpen.
                                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                        Ze doen toch het nodige voor die gene met problemen uit de nood te helpen.
                                        http://www.autoforum.be/showthread.p...17#post3741117
                                        had tot hier toe nog wel geen software problemen gehad, de update doen ze nu automatisch wanneer de klanten binnenkomen voor het kontaktslot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
                                          Ik heb echter ook het Trailerpack als optie genomen (denk ik toch), want hiervan vind ik niets terug dat ook maar enigzins een aanwijzijng is dat dit erop staat. Ook dealer wist geen raad.
                                          Nu is mijn vraag aan jullie, heeft er iemand hier ervaring mee en hoe kan ik het merken dat het aanwezig is. Ok ik weet al wat er gaat gezegd worden: "Laad hem eens goed vol of hang er gewicht aan.", maar toch stel ik jullie die vraag. En ook wil ik graag weten of die niveauregeling enkel werkt met aanhangwagen of ook in "beladen koffer" toestand.
                                          Alvast bedankt voor de reacties.
                                          Het Trailerpack (optiecode VK0) bestaat (in NL) uit een trekhaak en het Trailer Stability System, als uitbreiding op het normale ESP.
                                          Dit heeft niets te maken met het beladen van de auto, daarvoor zou je de automatische niveauregeling (optiecode G67) moeten hebben.

Als je het zeker wilt weten, laat je dealer dan in CIS (Online toepassing om optiecodes op te vragen) kijken of deze opties er op zitten. Kan ik overigens ook voor je doen, heb ik alleen je chassisnummer nodig.

Comment

Working...
                                          X