Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoi,

Ik ben echt tevreden van mijn insignia tot nu toe geen enkel probleem mee.
    Mooi uiterlijk, mooi interieur rijd goed maar k'zou 1 ding willen veranderen en
    dit is namelijk het motergeluid ik vind die een beetje een brompot voor z'on goed uitziende wagen is dat mijn enige nadeel. zou je dat kunnen verhelpen door een andere demper op te plaatsen en zo ja welke zijn dan de betere merken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      Ze doen toch het nodige voor die gene met problemen uit de nood te helpen.
      http://www.autoforum.be/showthread.p...17#post3741117
      Klopt. De wisselstukken voor mijn zetelverwarming zijn ondertussen ook binnen in de garage. Spijtig genoeg moet ik nog een week of 4 wachten voor de herstelling. Ik kan mij (en vooral de insignia) niet vroeger vrijmaken.

Comment

• Ik heb ook nog geen problemen ondervonden. Heb hem van eind januari en heb nu 13000km.
        Ben er zeer tevreden over en toch.... toch twijfel ik om hem reeds te verkopen

Als er geïnteresseerden zijn.....
        Last edited by Gtske; 24/11/2009, 20:12.
        Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
        Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
          Ik heb ook nog geen problemen ondervonden. Heb hem van eind januari en heb nu 13000km.
          Ben er zeer tevreden over en toch.... toch twijfel ik om hem reeds te verkopen

Als er geïnteresseerden zijn.....

Hallo GTske,

Jij was toch één van de eerste hier op het forum met z'n Insignia.
          Waarom wil je er nu alweer vanaf? En wat komt er voor in de plaats?

groeten,

Peet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door peet neelen Bekijk Berichten
            Hallo GTske,

Jij was toch één van de eerste hier op het forum met z'n Insignia.
            Waarom wil je er nu alweer vanaf? En wat komt er voor in de plaats?

groeten,

Peet
            Klopt, ik was idd een van de eerste.
            Ik twijfel hoor, ik rij enorm graag met de wagen, het is een zeer goede wagen.
            Alleen toen ik hem kocht, twijfelde ik serieus om een A4 te kopen.
            Dit blijft echter spelen.
            Nu we voor mij vrouw een A3 gekocht hebben, zie ik een A4 meer en meer zitten...
            We zien wel.
            Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
            Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xan Bekijk Berichten
              Volgens de gebruikershandleiding op pagina 24 staat er letterlijk" U kunt deze beveiliging functie configureren om alle portieren, de bagageruimte en de tankklep automatisch te vergrendelen zodra de auto wegrijdt"

U kunt de instellingen veranderen in het menu INSTELLINGEN op het Info display. Persoonlijke instellingen
              Klopt, maar er staat ook bij om pagina 100 te raadplegen. Ik lees daar dat het niet voor alle landen van toepassing is.
              Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
              Te meer omdat de auto ook niet mooi loopt. Gisteren anderhalf uur op de cruisecontrole gereden en dan merk je dat de motor af en toe inhoudt.
              Misschien was het wel je roetfilter. Ik rijd voor 80% met cruisecontrole, indien mogelijk zelfs in 't stad, en dat heb ik nog NOOIT ondervonden.
              Van al deze problemen die ik hier lees had ik er maar twee 1 keer en dan was het volgens mij ook nog mijn eigen fout.
              Jullie zullen allemaal een maandagsauto hebben, en bij mij hebben ze hun best gedaan om in WE te mogen vertrekken

Comment

• Ik ga nog eens op zoek naar een tankstation met euro98.
                Mijn baas heeft aangegeven dat ik euro95 moet tanken maar het is het proberen waard.
                Helaas hebben alle grote tankstations geen euro98 meer bij mij in de buurt.

Comment

• groeven in remschijven

Ik heb inderdaad ook last van groeven in de remschijven van mijn Insignia Sports Tourer 1.9 CDTI aut. (160PK) Bij 10.000 km heb ik nieuwe remschijven gekregen van de dealer.
                  Nu 12.000 km later zijn we weer bij hetzelfde punt aangekomen. Diepe groeven in de remschijven achter. Opel NL zoekt naar een definitieve oplossing, maar zegt deze nog niet voorhanden te hebben. Ik doe nu wederom een beroep om vervanging door nieuwe "slechte" schijven die waarschijnlijk maar 10.000 km mee gaan.
                  Ik heb de indruk dat de dealer/Opel NL hier moeite mee heeft. Wie heeft er ook slechte ervaringen met de remschijven van de Insignia en weet wat de status op dit moment is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikke2 Bekijk Berichten
                    Dat wil ik ook wel eens weten ivm trailer pack. Heb het ook en heb de caravan er achtergehangen. Op de keuring gewogen en op de kop 50 kg kogeldruk had ik. Maar dat de auto de hoogte automatisch zou hebben bijgeregeld, daar heb ik niets van gemerkt ... (?)

Ik heb de mijne maar in april besteld (augustus geleverd) en dan was het trailerpak in Belgie nog niet beschikbaar.
                    Nog speciaal een week langer gewacht om zekerheid te hebben en bij 4 dealers geweest.
                    Het zou mij verwonderen dat het er dan bij jullie wel al opzit.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door b.lamers Bekijk Berichten
                      Ik heb inderdaad ook last van groeven in de remschijven van mijn Insignia Sports Tourer 1.9 CDTI aut. (160PK) Bij 10.000 km heb ik nieuwe remschijven gekregen van de dealer.
                      Nu 12.000 km later zijn we weer bij hetzelfde punt aangekomen. Diepe groeven in de remschijven achter. Opel NL zoekt naar een definitieve oplossing, maar zegt deze nog niet voorhanden te hebben. Ik doe nu wederom een beroep om vervanging door nieuwe "slechte" schijven die waarschijnlijk maar 10.000 km mee gaan.
                      Ik heb de indruk dat de dealer/Opel NL hier moeite mee heeft. Wie heeft er ook slechte ervaringen met de remschijven van de Insignia en weet wat de status op dit moment is?
                      Ik heb dezelfde ervaring. Bij mij zijn ze vervangen bij 5000 km nu reeds 19000 km op de teller en ze worden om dezelfde reden niet vervangen. Opel Dealer zegt dat Opel Nederland er mee bezig is. Opel dealer zegt dat ze nu ook niet meer onder de "coulance" regeling vallen (ik heb begrepen dat de dealer dan de rekening niet meer kan indienen bij Opel Nederland) dus de dealer moet ze dan zelf betalen. Hier zijn ze niet zo happig op. En nog een nadeel je weet bijna zeker dat ze na x aantal kilometers ze weer groeven bevatten. Wel hebben ze de laatste keer mijn electrische handrem opnieuw gekalibreerd dat deze eerder los gaat .

Ik moet wel toegeven dat ik de groeven alleen zie maar ik merk bij het remmen niets.

Hier zijn al menig topic over verschenen ik denk dat we allemaal in afwachting zijn.

Ik ben overigens overtuigd dat er iets mis is met mijn navigatieunit. Ik heb nu een vervangende auto voor X dagen met de cd300 erin. (Standaard radio). Deze gaat veeeeeelll harder en klinkt stukken beter als mijn cd500. Dus toch maar eens terug naar de dealer en eisen voor een nieuwe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Ik heb de mijne maar in april besteld (augustus geleverd) en dan was het trailerpak in Belgie nog niet beschikbaar.
                        Nog speciaal een week langer gewacht om zekerheid te hebben en bij 4 dealers geweest.
                        Het zou mij verwonderen dat het er dan bij jullie wel al opzit.
                        de mijne werd geleverd op 02/09/09 met trailerpack. Is een ST Cosmo 130 pk.

Comment

• update

Vandaag terug langsgeweest voor een update te laten doen van het volledige stuurapparaat.
                          Ze hebben ook ineens een update van het motorblok gedaan en software van de trekhaak aangepast.
                          Moet zeggen, mekanieker gaf zeer goede uitleg hierover.
                          Alles zou nu up to date moeten zijn.
                          Wanneer je een brief krijgt in verband met kontaktslot doen ze normaal ineens een update van de software, althans in de garage waar ik kom.

Comment

• Iemand buiten irmscher en steinmetz nog andere fabrikanten van verlagingsveren voor de Sports Tourer (met goca attest) ? Vind hem standaard wat hoog op zijn poten staan

Comment

• Vandaag update laten uitvoeren omdat ik melding kreeg van : motorolie peil te laag.

Gevolg: problemen lossen handrem en automaat. Rem moet ik volledig induwen wat ik voordien niet had.
                              Morgen effe kijken als remlichten en cruise control het nog doen.

Sowieso morgen terug naar garage, hopelijk wordt dit niet het begin van een lange 'soap' !
                              Last edited by ; 25/11/2009, 23:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                                Iemand buiten irmscher en steinmetz nog andere fabrikanten van verlagingsveren voor de Sports Tourer (met goca attest) ? Vind hem standaard wat hoog op zijn poten staan
                                Heb verlagingsveren steken van H&R (geleverd en geplaatst met Goca attest)...

Comment

• @insigmaniac:

moet je dan als je de eerste keer naar de keuring gaat ook zo een speciale keuring laten doen of is dat goca attest voldoende om goedgekeurd te geraken?

Volgens de site vd goca moet er sowieso een speciale keuring gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door b.lamers Bekijk Berichten
                                    Ik heb inderdaad ook last van groeven in de remschijven van mijn Insignia Sports Tourer 1.9 CDTI aut.(160PK)
                                    • Is het werkelijk nog niet opgevallen dat elke auto dat heeft, gelijk welk merk of model, welliswaar de ééne sterker als de andere.
                                    • 1.9 CDTI ? Worden de motoren in Nederland niet als een 2L norm aanzien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietd Bekijk Berichten
                                      Vandaag update laten uitvoeren omdat ik melding kreeg van : motorolie peil te laag.

Gevolg: problemen lossen handrem en automaat. Rem moet ik volledig induwen wat ik voordien niet had.

Sowieso morgen terug naar garage, hopelijk wordt dit niet het begin van een lange 'soap' !
                                      heb gisteren ook update laten doen, rem moet met een bepaalde kracht ingesteld worden, bij mij geen problemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietd Bekijk Berichten
                                        Vandaag update laten uitvoeren omdat ik melding kreeg van : motorolie peil te laag.

Gewoon iets foutgelopen bij het inlezen van de rempedaal afstand. Is op een kleine 20minuten verholpen.
                                        Je bent niet de eerste :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                                          @insigmaniac:

moet je dan als je de eerste keer naar de keuring gaat ook zo een speciale keuring laten doen of is dat goca attest voldoende om goedgekeurd te geraken?

Volgens de site vd goca moet er sowieso een speciale keuring gebeuren.
                                          Normaal gezien moet je een speciale "tuning" keuring laten uitvoeren...

Ik heb gewoon goca attest van verlaging + goca attest van uitlaat, bij mijn papieren van wagen zitten, aangezien de kans op controle ivm verlaging (door politie) heel klein is.

Als ik naar de keuring moet (na 4 jaar) zal ik darvoor wel naar tuningkeuring gaan.

Comment

Working...
                                          X