Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
    De volgende keer niet direct een nieuw model kopen.

²

Of van een Opel Vectra niet dezelfde kwaliteiten verwachten als van een Rolls Royce.

Comment

• Idd want die is zelfs beter dan de Rolls.
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Zijn er mensen die met de Opel winterwielen (staal met 5 spaaks wieldeksel) rijden met daarop een Semperit band met de maat 225/50-17. Bevallen deze banden of zijn ze niet aan te raden en kan ik beter voor iets anders kiezen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lusto Bekijk Berichten
          Zijn er mensen die met de Opel winterwielen (staal met 5 spaaks wieldeksel) rijden met daarop een Semperit band met de maat 225/50-17. Bevallen deze banden of zijn ze niet aan te raden en kan ik beter voor iets anders kiezen?
          Die banden zijn zeer degelijk, prijs/kwaliteit zit dat echt goed

Comment

• Stu Bru was in Eeklo vandaag met hun mobiel glazen huis(je)
            De dienstauto, een V6.
            2008 Opel Corsa 1.7CDTI
            2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• van Masterlease dan nog.

Comment

Zijn er mensen die met de Opel winterwielen (staal met 5 spaaks wieldeksel) rijden met daarop een Semperit band met de maat 225/50-17. Bevallen deze banden of zijn ze niet aan te raden en kan ik beter voor iets anders kiezen?
                Ik rij sedert 3 weken rond met de Bridgestone LM 25 (235/45R18-98Vxl) op een lichtmetalen 13-spaaksvelg ( idem set zomerband, zo hoef ik niet in te boeten aan uitzicht in de winter) en ben daar zeer tevreden over. Hij "plakt" fantastisch op de weg,enige nadeel is dat door het profiel van de winterbanden de auto vanachter serieus vuil wordt( en ook wel de rolgeluiden bij hoge snelheid op een droog wegdek). Zelfs bij de hevige sneeuwval gisteren reed hij als een gesmeerde machine (toch voorzichtig blijven)

Comment

Ik heb deze velgen met Dunlop-winterbanden erop. Bij normaal weer zijn deze banden net als de originele banden op deze velg geen toppers op gripgebied. Maar zoals vandaag in de sneeuw doen ze het erg goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                    Stu Bru was in Eeklo vandaag met hun mobiel glazen huis(je)
                    De dienstauto, een V6.

Zijn die niet van Opel Belgium?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                      Ik rij sedert 3 weken rond met de Bridgestone LM 25 (235/45R18-98Vxl) op een lichtmetalen 13-spaaksvelg ( idem set zomerband, zo hoef ik niet in te boeten aan uitzicht in de winter) en ben daar zeer tevreden over. Hij "plakt" fantastisch op de weg,enige nadeel is dat door het profiel van de winterbanden de auto vanachter serieus vuil wordt( en ook wel de rolgeluiden bij hoge snelheid op een droog wegdek). Zelfs bij de hevige sneeuwval gisteren reed hij als een gesmeerde machine (toch voorzichtig blijven)
                      Ik heb ook de Bridgestone LM25V op de Mini staan en die waren echt goed. Dus heb ze ook onder de Insignia gelegd in 19". Zijn idd banden met uitstekende grip op sneeuw ed. En qua rolgeluiden vind ik het og echt goed meevallen.

Raar op de foto van Insignia van Stubru is dat er achter de V6 geen 4x4 staat wat bij mij wel is.
                      Last edited by WhN; 21/12/2009, 22:01.
                      Opel Insignia OPC
                      BMW X5 3.0i
                      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                        Ik heb ook de Bridgestone LM25V op de Mini staan en die waren echt goed. Dus heb ze ook onder de Insignia gelegd in 19". Zijn idd banden met uitstekende grip op sneeuw ed. En qua rolgeluiden vind ik het og echt goed meevallen.

Raar op de foto van Insignia van Stubru is dat er achter de V6 geen 4x4 staat wat bij mij wel is.
                        Ik rij nu ook sinds een week of zes met de 19 inch velgen rond echter met de Dunlop SP Wintersport M3 in 235/40 19R winterbanden eronder.

Gisteren in Wallonië hebben ze hun waarde bewezen. Tijdens een bergrit van Thimister omhoog naar Banneux door de zware sneeuw heb ik geen moment problemen gehad.
                        Met de zomerbanden was ik denk ik geen honderd meter ver gekomen.....
                        Wel is de wagen nog nooit zo vuil geweest als gisteren

Qua rolgeluid is wel een aanmerkelijk verschil t.o.v. de zomerbanden maar dit is ook niet zo vreemd door het veel grovere profiel.
                        2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                        2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                        2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                        2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                        http://www.originelevelgen.be

Comment

• Opties

Opel Insignia Sports Tourer Ecoflex 160 PK - Cosmo
                          Moet één optie laten vallen van deze drie :
                          - AFL
                          - Flex Ride
                          - Opel Eye

Welke zou ik best laten vallen ? (Ik denk Opel Eye) of welke zou ik zeker moeten nemen ?

Die rode gloed op het dashboard kan je die alleen krijgen met Flex Ride ?

Comment

• afl zeker wel nemen

de andere 2 zou ik persoonlijk niet nemen... ik zie het nut vd flexride niet in... ik durf wedden dat 80% da knopke nie meer gebruikt na 1 jaar

Comment

• Zonder 1 van de 3 te hebben zou ik Opel Eye laten vallen.
                              De toegestane snelheid weet je doorgaans toch wel. (bij bijv. een tomtom staat deze constant in het scherm)

AFL is iedereen hier behoorlijk enthousiast over.
                              Flexride ook.
                              Ik heb nog niemand hier enthousiast zien posten over zijn opel-eye. Wel dat het lang niet altijd werkt.

Met flexride wordt zelfs de afstelling van je AFL anders las ik net in een persbericht. Leuke gadget dus.

Wat het ook wordt; het wordt een mooie volle auto zo te lezen.

Comment

• de flexride vind ik best aangenaam. opel eye niet genomen aangezien 't volgens de dealer de leveringstijd kon vertragen en 't volgens de reviews toch niet 100% werkt.

rode gloed is idd enkel als je in sport ligt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teo61 Bekijk Berichten
                                  - AFL
                                  - Flex Ride
                                  - Opel Eye

Welke zou ik best laten vallen ? (Ik denk Opel Eye) of welke zou ik zeker moeten nemen ?

Ik heb zowel flexride als AFL en zou beide niet meer willen missen( opel-eye heb ik laten vallen wegens productievertraging). In tegenstelling tot wat hier gezegd wordt gebruik ik de flexride zéér regelmatig. Niets zo fijn als cruisen in Tour-stand of eens vet doortrekken in sport.Het doet wel degelijk iets met de auto,hoor. En de lofzang over AFL ga ik niet afsteken. Eens gehad, is autorijden in het donker,zonder AFL nooit meer hetzelfde.

Comment

• Heeft er iemand al van Ronal velgen gehoord ?
                                    Heb deze ontdekt op Ebay duitsland.
                                    Een setje van vier velgen 18 inch met vredestein wintrac xtreme banden in maat 225/45 R18
                                    voor 1150 €. Wat denken jullie daarover ?

Kijk eens hier http://cgi.ebay.de/Winterraeder-Opel...item439c32622a

Comment

• Zetelverwarming

Mijn auto is vandaag binnen geweest voor het probleem met de zetelverwarming (bestuurderszetel). Na de middag kreeg ik telefoon dat de herstelling al uitgevoerd was.

Ze hebben de zetelmatten (onderdeel die zorgt voor de verwarming) van het zitgedeelte en de rugleuning vervangen. Heb de zetel al enkele malen getest en de verwarming springt niet meer uit na 1 à 2 minuten.

Heb ook eens gevraagd naar de nummer van herstelling, zoals hier al eens was gevraagd, maar die kon ze me jammer genoeg niet geven.

Belangrijkste is dat het probleem verholpen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door katjan Bekijk Berichten
                                        Heeft er iemand al van Ronal velgen gehoord ?
                                        Ronal is een OEM-leverancier van o.a. Opel, Ford...

Mvg,
                                        =================
                                        2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teo61 Bekijk Berichten
                                          - AFL
                                          - Flex Ride
                                          - Opel Eye

Opel eye direct laten vallen, die optie werkt de helft van de tijd niet in Belgie.

Comment

Working...
                                          X