Oorspronkelijk geplaatst door dami
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Teo61 Bekijk BerichtenHeb een testrit kunnen doen met een ST 2.0 diesel 160 PK.
Zeer leuke ervaring en een prima wagen .
Ik vond wel dat de motor precies nogal veel lawaai maakte.
Wat zijn jullie ervaringen inzake lawaai.
Ik zou wel de Ecoflex 160 PK - Cosmo willen aanschaffen dus niet de motor die in de wagen van de testrit zat. (Bestelling ga ik waarschijnlijk doen in januari).
Dank bij voorbaat.
Comment
-
Heb ook een 'vervelend' probleem met m'n Insignia. De remmen piepen! Nog iemand dit probleem?
Voor de rest, tot nog toe, een probleemvrije Insignia. Onlangs nog getest met zetelverwarming en dat werkt ook goed!
Comment
-
Hallo Allemaal.
Eind Januari zal mijn bestelde ST 130 pk ecoflex binnen zijn bij de dealer .Omdat ik met deze motor nog niet gereden heb ben ik dan erg nieuwsgierig hoe die bevalt bij de mensen die reeds een Insignia hebben met 130 pk ecoflex.
Verder erg goed forum,al veel informatie hier weg kunnen halen.
Grtn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk BerichtenHeb ook een 'vervelend' probleem met m'n Insignia. De remmen piepen! Nog iemand dit probleem?
Voor de rest, tot nog toe, een probleemvrije Insignia. Onlangs nog getest met zetelverwarming en dat werkt ook goed!
Zetelverwarming werkt ook bij mij en sneller bij chauffeur dan passagier blijkbaar
Als er nog velen zijn met die remmen, kunnen we misschien iets loskrijgen bij Opel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk BerichtenHeb ook een 'vervelend' probleem met m'n Insignia. De remmen piepen! Nog iemand dit probleem?
Comment
-
Heb ik ook last van na 2000km op de teller. Ook bij gedoseerd remmen en na enkele kms gereden te hebben. Moet binnenkort binnen voor jaarlijks onderhoud en ga het eens vermelden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wilco1968 Bekijk BerichtenHallo Allemaal.
Eind Januari zal mijn bestelde ST 130 pk ecoflex binnen zijn bij de dealer .Omdat ik met deze motor nog niet gereden heb ben ik dan erg nieuwsgierig hoe die bevalt bij de mensen die reeds een Insignia hebben met 130 pk ecoflex.
Verder erg goed forum,al veel informatie hier weg kunnen halen.
Grtn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk BerichtenMijn ST 130 pk ecoflex komt gepland op 23 januari. Besteld via de leasemaatschappij 3e week oktober. Mag ik vragen wanneer de jouwe besteld is ?
Heb je reeds kunnen rijden met deze motor ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wilco1968 Bekijk Berichtenbegin Dec besteld bij dealer en die geeft aan dat het waarschijnlijk eind Jan gaat worden, dus daar hopen we dan maar op
Heb je reeds kunnen rijden met deze motor ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk BerichtenNog geen ervaringen met die motor. Sterker nog, nog geen proefrit gemaakt met een Insignia . . . Wij mogen alleen maar Volkswagen, Audi of Opel leasen. Dat heeft mijn shortlist heel klein gemaakt. Op basis van budget, innoviteit, etc. is de Insignia ST voor mij het enige alternatief voor mijn huidige Zafira. Was een luxeprobleem dus.
Wel ondertussen gereden met een normale 130 pk en die reed lekker maar vond wel dat die met optrekken niet echt stil was dus ben benieuwd hoe de insignia na verstrijken van de kilometers gaat bevallen.
Trouwens allemaal een gelukkig en veilig 2010
Comment
-
Vorige week nogmaals wagen naar garage gedaan voor stomme herstelling...
Mag dankzij de knappe mannen van opel-service nog een 4de keer voor zelfde probleem langskomen...
Zetel verwarming aan bestuurderszijde valt steeds uit...
Eerste keer langsgeweest om te melden, maar moest afspraak maken om er naar te kijken
Tweede keer binnengedaan en uurtje op mogen wachten, met diagnose: klopt dat zetelverwarming uitvalt, maar we krijgen geen foutmelding...ge moet uw wagen eens voor ganse dag binnenbrengen...
Derde keer wagen binnengebracht (van 8 tot 16h), met diagnose dat het geen software probleem is, maar dat zetelmat moet vervangen worden, en ze dit enkel mogen na goedkeuring door opel-service...
Vierde keer ...wanneer ??? want zetelmat is in backorder...
Comment
-
Van mijn garage bericht gekregen dat opel blijkbaar het vervangen van de zetelmatten ten zeerste afraadt. Probleem zou terug opduiken na aantal weken. Mijn dealer heeft bericht gehad dat ze deze oplossing niet mogen toepassen en dat er gewacht moet worden tot Opel een passende oplossing heeft gevonden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wildeg Bekijk BerichtenVan mijn garage bericht gekregen dat opel blijkbaar het vervangen van de zetelmatten ten zeerste afraadt. Probleem zou terug opduiken na aantal weken. Mijn dealer heeft bericht gehad dat ze deze oplossing niet mogen toepassen en dat er gewacht moet worden tot Opel een passende oplossing heeft gevonden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk BerichtenMijn zetelmatten worden vervangen zodra ze terug binnenkomen. Dat het probleem terug opduikt na een aantal weken kan ik gerust geloven. Hopelijk terug defect /en andere oplossing binnen de garantieperiode
Ooit een nieuwe VW Bora gekocht en er bleek bij levering aan de passagierszetel geen slot te zitten voor de gordel, éérste instantie allemaal geen probleem maar voor te plaatsen moest de zetel er ook uit met resultaat alle pvc afdekdopjes en uitsparingen over de bouten verknoeid door met het verkeerde gereedschap deze te verwijderen en op de kop toe een kras op de deurstijl. Dus weeral eene hoop zever in de garage en dan bekijken ze u ook nog zo raar van "He he pietje precies".
Ik heb het probleem met de zetelverwarming ook maar zolang er twijfels zijn word dit pas verholpen wanneer ze de oorspronkelijke oorzaak kunnen aanpakken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door maychel Bekijk BerichtenHallo 1.8 insignia rijders,
heeft een van jullie al gemerkt dat bij optrekken vanuit stilstand en
bij overschakelen naar 2 of 3 en weer gasgeven een vreselijke resonantie
hoorbaar is.
is eea bij jullie bekend en weet er misschien al iemand een oplossing en/of
is er bij jullie al iets aan gedaan?
Naar het schijnt komt dit verschijnsel ook al voor bij 1.6
De auto heeft nu 36000 KM gelopen .
Tevens problemen met groeven in de remschijven en een clima die niet goed werkt ( is al software update gedaan, want er bleek volgens de dealer al een "buitendienst oplossing (??)" hiervoor.
Verschrikkelijk veel last van condens in de auto met dit weer
Comment
-
problemen klima
Oorspronkelijk geplaatst door marchel Bekijk Berichtenwat betreft de problemen met de ventilatie hiervoor moet de ecc met nieuwe software geladen worden.
Eerst wilde hij af en toe niet goed omschakelen boven/voor/beneden, er bleek volgens de dealer een "buitendienst oplossing ( software )"voor.
Nu is dat goed, maar ik heb verschrikkelijk last van vocht/condens in de auto.
Houd hem met dit weer op "auto" niet condensvrij ( vooraam/zijraam etc).
als de auto nu ook stilgezet wordt kan het zijn dat de ramen soms aan de binnenzijde bevriezen!
Daarnaast heb ik een gerammel rechtsvoor bij opschakelen tussen 2 en 3 en weer groeven in mijn schijven ( zijn al vervangen bij 10000 KM).
Huidige KM stand 36000 KM.
Ook als de auto erg koud is komt er een gepiep en gerammel vrij als ik voorzichtig gas geef in de vrij, na ongeveer 10 sec is dat verdwenen.
iemand die mij kan helpen?
Comment
-
Probleem van de remmen die piepen is bekend bij Opel: Gewoon achterste blokken laten smeren op de geleiders.
Heb het probleem ook van het bevriezen van de vooruit, net terug van Zwitserland en eerste dagen geen probleem maar de laatste dagen altijd de vooruit langs binnen lichtjes aangevrozen.
Ik weet niet wat ze hier aan kunnen/gaan doen?
Comment
Comment