Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
    Probleem van de remmen die piepen is bekend bij Opel: Gewoon achterste blokken laten smeren op de geleiders.

Heb het probleem ook van het bevriezen van de vooruit, net terug van Zwitserland en eerste dagen geen probleem maar de laatste dagen altijd de vooruit langs binnen lichtjes aangevrozen.
    Ik weet niet wat ze hier aan kunnen/gaan doen?
    Hier ook bevroren voorruit aan de binnenzijde.
    WhN jij zit bij de bron om dit euvel te melden.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• ook probleem met bevrozen vooruit langs binnen... ik dacht eerst dat er misschien nog een raam openstond.... krabben langs binnen, nog nooit meegemaakt

Comment

• Ik stel ook vast dat de auto lange tijd nodig heeft om warm te worden, nadelig om pas te kunnen genieten van de verwarming na 10 kilometer .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
          Ik stel ook vast dat de auto lange tijd nodig heeft om warm te worden, nadelig om pas te kunnen genieten van de verwarming na 10 kilometer .
          Bij mij valt dat zeer goed mee. Zetelverwarming is voelbaar na een minuut en de verwarming op zich is na 3 of 4 km dat hij warm blaast. Moet wel zeggen dat m'n Insignia binnen staat 's nachts.
          2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
          2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
          2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
            Ik stel ook vast dat de auto lange tijd nodig heeft om warm te worden, nadelig om pas te kunnen genieten van de verwarming na 10 kilometer .
            met dit weer is dat bij iedere wagen dat het langer duurt eer deze warm is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
              met dit weer is dat bij iedere wagen dat het langer duurt eer deze warm is
              Ik heb nog met geen enkele van voorgaande wagens het zo erg gehad als deze en hij staat ook binnen dus ik wil het niet weten moest hij buiten staan en daar bovenop dan de zetelverwarming die uitvalt .
              die van het werk die buiten staat, een citroen Jumpy met 290000 km is sneller warm.
              Dat is mijn ervaring alleszins.

Comment

• De trillingen komen van de aanzuig van de luchtfilter.De doorgang van de luchtaanzuigpijp in de wielkast moet met mousse omwikkeld worden.Opel kent het probleem.Mijn dealer heeft het opgelost.Trillingen veroorzaakt tussen luchtpijp en binnenwielkast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                  Hier ook bevroren voorruit aan de binnenzijde.
                  WhN jij zit bij de bron om dit euvel te melden.
                  IK werk wel in een Opel garage dus kan ik zo zien van problemen die bekend zijn met oplossingen.
                  Wat het misschien kan zijn is de deurrubber het water niet naar buiten laat gaan. Er is ook een bekend probleem ervan, nieuwe Insignia's hebben deurrubbers met gaten.
                  Bij de Insignia's modeljaar 09 kan je de rubbers laten reparen, dan gaan ze uitsparingen maken dat het water naar buiten gaat.

Misschien dat het zo is dat je de wagen parkeerd en het water condenseerd en zo tegen de ruit gaan plakken en dan gaat bevriezen.
                  Last edited by WhN; 04/01/2010, 23:16.
                  Opel Insignia OPC
                  BMW X5 3.0i
                  Caterham Super 7

Comment

• Luchtstroming

Wanneer ik op mijn aircobediening het "poppetje met het pijltje naar beneden" kies en vervolgens de ventilator op maximaal zet, moet er toch lucht in het voetencompartiment komen?
                    Ik krijg echter alleen lucht tegen mijn voorruit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                      IK werk wel in een Opel garage dus kan ik zo zien van problemen die bekend zijn met oplossingen.
                      Wat het misschien kan zijn is de deurrubber het water niet naar buiten laat gaan. Er is ook een bekend probleem ervan, nieuwe Insignia's hebben deurrubbers met gaten.
                      Bij de Insignia's modeljaar 09 kan je de rubbers laten reparen, dan gaan ze uitsparingen maken dat het water naar buiten gaat.

Misschien dat het zo is dat je de wagen parkeerd en het water condenseerd en zo tegen de ruit gaan plakken en dan gaat bevriezen.
                      Ja. In de rubber van rechter achterportier blijft altijd een plasje staat als het heeft geregend. Heb het al gemeld.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        Ja. In de rubber van rechter achterportier blijft altijd een plasje staat als het heeft geregend. Heb het al gemeld.
                        Yep ,ook ik heb er last van ( linker achterportier bij mij ) .
                        Ook vervelend : met het koude weer hoor ik na het starten duidelijk de kleppen van de luchtverversing (piepend) openen ..... geweldig .
                        Bij mijn eerste (15000km) beurt (olie + filter : 142 Eurokes) ook gevraagd om eens naar mijn stroef schakelende versnellingspook te kijken ( voornamelijk in eerste en tweede ..) . Niks aan gedaan natuurlijk ... dan maar zelf versnellingspookhoes even losgemaakt en schakeleenheid ingespoten met siliconenspray : alles terug 100% OK .
                        Voor de LED fans : na een mailtje aan een Insigniafan uit Griekenland heeft hij zijn blog ge-update (http://opelautos.blogspot.com/) . Scroll hierin ook even naar beneden om de tech info's van Opel ( deurrubbers , remschijven, .. ) te lezen . Was ook verbaast hierin te lezen dat sommige koplampen ( niet Xenons) soms te maken hebben met beschadiging thv de dagrijverlichtingslampjes door oververhitting . Het is hier natuurlijk ook niet zo warm als in Griekenland natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                          Bij mijn eerste (15000km) beurt (olie + filter : 142 Eurokes) ook gevraagd om eens naar mijn stroef schakelende versnellingspook te kijken ( voornamelijk in eerste en tweede ..) . Niks aan gedaan natuurlijk ... dan maar zelf versnellingspookhoes even losgemaakt en schakeleenheid ingespoten met siliconenspray : alles terug 100% OK .
                          Mijn auto is met dit weer als de auto koud is inderdaad bijna niet in zijn 1 en 2 te krijgen. Ik moet er echt in rammen. Ofwel het gaat alles behalve zachtzinnig. Hebben meer mensen dit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                            Mijn auto is met dit weer als de auto koud is inderdaad bijna niet in zijn 1 en 2 te krijgen. Ik moet er echt in rammen. Ofwel het gaat alles behalve zachtzinnig. Hebben meer mensen dit?
                            Yeehaa, eindelijk een probleem dat ik "NOG" niet heb

Comment

• Ik heb er misschien nog wel een paar:
                              af en toe niet werkende parkeersensoren
                              1.6t met een onbehouwen turbo
                              niet goed werkende carkit
                              niet sluitend portierraam
                              daarnaast gaat het rolscherm boven de kofferbak steeds minder soepel open

De deurrubbers zijn al vervangen/gemaakt
                              De remschijven zijn al vervangen
                              Afdekkapje aan kofferdeksel is al gemaakt
                              Software updates hebben al meer dan een dag geduurd

Maar mijn stoelverwarming werkt top!!

Comment

• Als het regent heb ik ook water staan aan de rechter achterdeur.
                                Nu het zo hard vriest vormt zich daar een ijsblokje waardoor ik de deur met moeite open krijg.
                                Van de zomer had ik veel condens op de voorruit, ook zonder gebruik van de airco.
                                Sinds deze week een nieuw probleem ontdekt. Tijdens een rit van toch al zo een uur en een half gingen plotseling de parkeersensoren en de knipperlichten niet meer.
                                Niet zo handig op een gladde en mistige E40. Enkele malen contact af en aan gelegd zonder resultaat.
                                De dag erna werkte alles terug maar ik hoor wel geen signaal als ik pink en geen signaal als ik hem in achteruit leg.
                                Het plakaatje van de koplampsproeier rechts is ook gaan vliegen, geen garantie zegt Opel. (70€)
                                Het handvat om de kofferbodem op te heffen valt er ook steeds uit. (zijn ze aan het onderzoeken????).
                                En sinds dag 1 had ik al een klacht van een zijdelings bewegende passagierstoel. (ook bemerkt door de garagehouder)
                                Stoel eruit gehaald en opnieuw ingezet met hetzelfde resultaat.
                                Ondertussen zijn we 6 maanden verder en zit ik nog altijd op die kermis stoel.
                                Het probleem met het navigatie systeem is ook nog niet opgelost, alle wegen leiden nog steeds naar Lille (Frankrijk)
                                Last edited by Gixxer; 06/01/2010, 16:07.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten

Ik heb dit gehad met mijn eerste Omega 18i ze hebben dan de synchromesh vervangen maar het hielp nog niet, toen zei er iemand die in een BMW garage werkte dat zij dat oplosten door er de helft automatiekolie in te doen en dat heeft inderdaad geholpen , nooit geen kraakje meer gehoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                    Het handvat om de kofferbodem op te heffen valt er ook steeds uit. (zijn ze aan het onderzoeken????).
                                    Was bij mij ook en ze hebben een hele nieuwe laadvloer geplaatst
                                    Uitval geluidssignaal parkeersensoren en pinkers heb ik nu al bijna 5 maand niet meer gehad.

Comment

• Richtingaanwijzer(pinker)problemen heb ik ook gehad en die zijn bij mij ook goed opgelost door de dealer.

Comment

• Je vraagt je af of die auto wel een testfase heeft gehad

Comment

• Verhuis anders het hele topic maar naar het subforum "Techniek" anders

zo nieuw is ie trouwens al niet meer

Comment

Working...
                                          X