Bij koudstart kan dit wel zijn ja. Op bedrijfstemperatuur is dit niet het geval. Nu de VWfanaten hebben altijd wel commentaar.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenBij koudstart kan dit wel zijn ja. Op bedrijfstemperatuur is dit niet het geval. Nu de VWfanaten hebben altijd wel commentaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichtenik zou niet twijfelen om de insignia als bedrijfswagen te nemen ...
ik heb altijd met een benzine gereden en mijn insignia is een diesel en ik heb me nog geen seconde geërgerd aan het lawaai vd motor .. ;zelfs nog niet opgevallen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenBij koudstart kan dit wel zijn ja. Op bedrijfstemperatuur is dit niet het geval. Nu de VWfanaten hebben altijd wel commentaar.
Ik zelf heb ook vw's gehad en vind deze persoonlijk toch meer geluid hebben, ik vind het meer zo'n een knikkergeluid hierin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oasis Bekijk BerichtenHet komt regelmatig voor dat ik enkele afdekdoppen van de wielmoeren kwijt raak in een wasstraat. Heeft iemand hier ook last van?? Ik heb 20 inch wielen onder mijn Insignia.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oasis Bekijk BerichtenHet komt regelmatig voor dat ik enkele afdekdoppen van de wielmoeren kwijt raak in een wasstraat. Heeft iemand hier ook last van?? Ik heb 20 inch wielen onder mijn Insignia.
Ik voeg dit toe een mijn klachten lijstje voor de dealer, bestaande uit:
- Verwarming werkt niet goed. Geen warmte bij de voeten.
- Veertje van handvat op het reservewiel deksel valt eruit.
- Vergrendeling van het afdekzeil (Sports Tourer) gaan los.
- Turbo gedraagt zich als een idioot (1.6T). Levensgevaarlijk bij slecht weer!
- Brandstof verbruik.
- Verliezen afdekkapjes wielbouten
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GJB Bekijk BerichtenDaar heb ik ook last van. Ben ondertussen al vijf doppen armer. Gelukkig gewoon nieuwe gekregen van de dealer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk BerichtenIk heb helaas nog niet de tijd gevonden om te gaan testrijden met de Insignia - het was dit weekend ook erg druk in de garage dus het kwam allemaal niet goed uit. Vandaag moest ik wel mijn offerte indienen...
Nu zeggen bepaalde collega's hier dat ze al in een insignia gezeten hebben, en dat de motor enorm ruw en lawaaierig is.
Ik rij nu met een Touran (oude 2.0 TDI van VW), en ik vind dat die veel lawaai maakt. Mijn collega's zeggen nu dat die Insignia in mijn config (2.0 diesel, 130pk ECOFLEX) nóg meer lawaai maakt
Kan iemand dit bevestigen? Dat zou echt wel niet mogen eigenlijk...
Comment
-
(uit/zie ook Die of Dat-topic: )
Insignia besteld, de argumentatie die Jokke had, had ik ook zo'n beetje
Ik zie hem nog steeds niet vaak rijden en telkens ben ik erg tevreden als ik hem zie: het is een zeer mooie wagen. de kinderkuren zal ik erbij moeten nemen maar woon vlakbij de garage (met de tram op minder dan 5 minuten :-)) en een jaar na lanceren zullen de ergste fouten er wel uit zijn
wat zal het worden?
Insignia Sports Tourer Cosmo 160pk Ecoflex
kleur Silver Lake
AFL
Quickheat
FlexRide
Goldpack
18inch dertienspaak
en nu geduld uitoefenen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GJB Bekijk BerichtenDaar heb ik ook last van. Ben ondertussen al vijf doppen armer. Gelukkig gewoon nieuwe gekregen van de dealer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chriske Bekijk BerichtenIk ben er ook 2 verloren, maar heb ze wel moeten betalen aan 6€ het stuk. d wel n .
Zijn ze van goud?
Comment
-
De klachten die ik tot nu toe (10 weken, 6000 km) heb van Anna, mijn ST 130 pk Cosmo:
1) Het afdekzeil rolt geregeld vanzelf op bij afremmen. Dit is vervelend (soms lachwekkend), maar niet echt irriterend. Dat neem ik erbij.
2) Het kofferdeksel: Doet het soms helemaal niet, instelling hoogte ben ik trouwens al een paar keer "kwijtgeraakt". Echter, ik vermoed dat het aan mij ligt. Ik doe soms iets verkeerd, vrees ik. De truuk met de batterijkabel hier eerder vermeld moet ik nog eens proberen...
3) Het verbruik. Ik kom van VAG TDi's, dus ik ben gewend rond de 6 liter te blijven. Gemiddelde waarden tussen 7,5 en 8,5 zijn dus aan de hoge kant. Ik hoop écht dat dit vermindert, al weet ik ook wel dat die 245-slofjes er iets mee te maken hebben. Al had m'n vorige Audi ook wel 225's eronder liggen, en daar viel het verbruik nog goed mee...
BTW, over die slofjes: de 18" Potenza's reden echt pokkeslecht de laatste weken. In de straat (zone 30) wordt er niet gestrooid en amper verkeer. Dat was glijden, niet rijden. Uiteindelijk toch maar overstag gegaan en de bandencentrale er Dunlop Wintersport M3's op laten leggen (die kleine meerkost per maand is het risico niét waard). Nu rijdt de wagen terug fantastisch goed, vooral in extreme omstandigheden. Zij die zeggen dat er geen verschil is tussen zomer- en winterbanden, weten echt niet waar ze over spreken.
Maar voor de rest? Geweldige wagen. AFL en Flexride werken echt fantastisch goed. GPS is zeer duidelijk (ik kom van TomTom; vooral in-/uitzoomen en vooruitkijken gebruik ik vaak onderweg) en de bluetooth werkt stukken beter als in m'n vorige Audi (geluidskwaliteit veel beter). En ze ziet er adembenemend uit. Zou ik haar aanraden? Zeker. Een collega heeft na een testrit met haar er ook een besteld. Ik hoop dat hij daarvan even tevreden is als ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk BerichtenZijn ze van goud?
Comment
-
Deze morgen wil ik naar het werk vertrekken. Platte band! Ook de eerste keer in 6 jaar dat ik rij...
Namiddag er eens mee naar de garage gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlbertInsignia Bekijk BerichtenInderdaad. Ik ben er ook al meerdere kwijt. Ze zitten gewoon te los.
Ik voeg dit toe een mijn klachten lijstje voor de dealer, bestaande uit:
- Verwarming werkt niet goed. Geen warmte bij de voeten.
- Veertje van handvat op het reservewiel deksel valt eruit.
- Vergrendeling van het afdekzeil (Sports Tourer) gaan los.
- Turbo gedraagt zich als een idioot (1.6T). Levensgevaarlijk bij slecht weer!
- Brandstof verbruik.
- Verliezen afdekkapjes wielbouten
Mijn auto is al vijf keer terug geweest voor de motor en de laatste keer (vorige week) durfde de werkplaatschef te beweren dat het bij de motor hoort en ik gewoon voor 3100 toeren moet opschakelen.
Volgens de dealer was ik de eerst die ontevreden was over de 1.6t..
Dus hierbij de oproep:
Zijn er meer mensen ontevreden over de 1.6t?
De teller staat op: 2
Comment
-
Comment
-
Bij mij zaten die wildoppen er goed vast op, maar na het herstellen van de band heb ik eens opgelet hoe vast ze er terug op komen te zitten en dit is zeker niet vast. Ik vermoed dat ik er dan binnenkort ook een paar kwijt ben.
Comment
Comment